Gå till innehåll

NLT - Livespel, folda TP på flop eller ställa in?


Recommended Posts

5-10 Tx NL.

 

Sitter med 1.5k eller så, fi har runt 500.

 

Jag raisar PF med JTs. Några syner. Floppen kommer Jxx, två klöver. Fi betar ut 100, Fi har 300 kvar.

 

Fi är rätt full. Tidigare bluffade jag fi i en pott där han betar en Axx-flop efter att ha höjt preflop, sedan betar han halvpott på turn, jag ställer in och han lägger KK.

 

Jag höjer i detta läge till 400 för att ställa fi all-in. Jag tror att fi betar en hel del händer som jag leder mot - t.ex. flushdrag. Jag vill inte syna, eftersom jag blir tvungen att folda turn om han ställer in då. Jag vet ionte om jag får syn av flushdrag, jag tror inte att fi lägger toppar med bättre kicker.

 

Är jag helt ute och cyklar? Ska jag folda? Cold-calla?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
IMO gör du helt rätt, varför bjuda på ett kort när han kanske synar med draget ändå med dig som favorit.

 

Med en full Fi all-in med ca 30% av din stack när du har toppair känns som en gynnsam situation.

 

Har jag skrivit detta!? Moderatorer (plural?) kan ni kolla om det funnits någon annan med nicket "cmt" för jag har fan inget minne av att ha skrivit detta och formulerat mig så fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...