Gyre Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Mest en linecheck, tror det är rätt standart mot den sån här kille men lika bra att kolla en extra gång när man börjar röra sig upp mot lite högre niver. Killen är en tråkig rock, 19/5 i stats efter 170 händer. Hans aggresionfaktor är knepig, 21(!), men tycker inte jag har sett han spela så jäkla aggro precis. Antar att det är en produkt av hans rövtighta spel. Har inte sett han återhöja pre tidigare, så jag blir inte allt för glad när han väljer att göra det nu. Känns kallt att 4-betta pre då jag tror han viker rätt mycket sämre (jag har själv hyffsat tight image här, standard TAG typ) pre och givetvis låter mig slanta upp med AA. Bestämmer mig för att försöka spela hela handen passivt om jag inte hittar monster. Seat 1: abomarius ($2,168.07 in chips) Seat 3: Dhara111 ($1,163.00 in chips) Seat 5: gross ($993.75 in chips) Seat 6: HERO ($1,114.47 in chips) Seat 8: dackjaniels2001 ($1,488.50 in chips) Seat 10: cbnzzz ($1,709.00 in chips) DEALER abomarius: Post SB $5.00 Dhara111: Post BB $10.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [K:heart: K:club:] gross: Fold HERO: Raise $35.00 dackjaniels2001: Raise $120.00 cbnzzz: Fold abomarius: Fold Dhara111: Fold HERO: Call $85.00 *** FLOP *** [6:spade: 10:diamond: 2:spade:] HERO: Check dackjaniels2001: Bet $170.00 HERO: Call $170.00 *** TURN *** [Q:spade:] HERO: Check dackjaniels2001: Bet $180.00 HERO: Fold Floppen förändrar typ inget och på turn ser jag inte en hand jag slår och viker rätt enkelt. Visst, hans bett kan väl tolkas som svagt, men vad ska jag hoppas på att han 3-bettade pre? Tror inte han skjuter med AK igen här, framför allt inte utan ett spader i handen, så även då har han många outs mot mig. Citera
Hjort Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 WTF? Hur får du ihop "viker mycket sämre" med "superstål"? Citera
Gyre Postad 26 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2007 WTF? Hur får du ihop "viker mycket sämre" med "superstål"? Menar att jag tror att han kan vika QQ och AK typ. Menade inte "mycket" som i mängd, utan många utav de sämre händer än KK han kan 4-betta. Citera
greywolf Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 wp. finns ju inget vettigt han kan ha om han är tajt och du borde ha en relativt stark hand här så det är knappast läge att börja veva med AK/bluff. Citera
Spelgalen Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 detta förstår jag inte. spelar du med scared money? jag hade försökt få in pengarna på floppen. Citera
aa_mehhh Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Tycker iaf att du borde ha gjort en raise på floppen för att de vart du står. Efter callen på floppen så finns det inte så mkt att göra när Qs kom på turn. Citera
Macroman Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Tycker iaf att du borde ha gjort en raise på floppen för att se vart du står. Alltid detta geniala tips... Citera
Gyre Postad 26 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2007 detta förstår jag inte. spelar du med scared money? jag hade försökt få in pengarna på floppen. Nej, jag spelar inte med scared money. Och jag tror inte vi kan få in pengarnar bra på floppen mot denna killen. Läget är ju ett helt annat mot en "vanlig" spelare men denna killen är en riktig rock. Nån som spelar 3/6 eller 5/10 på iPoker vet säkert vem han är, spelar rätt ofta tycker jag. Tycker iaf att du borde ha gjort en raise på floppen för att de vart du står. Och jaga bort allt jag kan tänkas leda mot och tvingas betala av mot AA? Skitbra. Att göra en s.k informationshöjning för halva stacken känns inte optimalt om vi säger så... Bra spelat Gyre! Tack. Synd bara att att jag har haft anti-klonken aktiverad på 5/10 so far. Jävla fiskar Citera
Macroman Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Gyre! Är det verkligen så att Kermit sodomerar Ior i din avatar? Den kändes väldigt "syndig" när jag tittade efter lite mer noggrannt... *går och tvättar ögonen med såpa...* Citera
Myssion Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Nej, det är Kermit i en sombrero körandes på en skottkärra. Citera
ebisumaru Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Jag tror det är bra. Han är en sån jäkla nit. Han brukar inte spela 5-10 heller så jag tror man kan förvänta sig att han spelar lite tigtare än vanligt. Citera
Raimo Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Nej, det är Kermit i en sombrero körandes på en skottkärra. OT men det var nog det roligaste jag har läst i år Citera
Gyre Postad 26 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2007 Gyre!Är det verkligen så att Kermit sodomerar Ior i din avatar? Den kändes väldigt "syndig" när jag tittade efter lite mer noggrannt... *går och tvättar ögonen med såpa...* Nästan, det är Kermit men jag tror inte det är Ior utan bara något random mjukisdjur. Har haft den som avatar på flera forum så länge jag kommer ihåg, den är nästan en del av mig nu Nej, det är Kermit i en sombrero körandes på en skottkärra. Vet inte riktigt hur dina skottkärror ser ut, mina har inte en blå mössa Jag tror det är bra. Han är en sån jäkla nit. Han brukar inte spela 5-10 heller så jag tror man kan förvänta sig att han spelar lite tigtare än vanligt. Ja han är verkligen tråkig tight, bara "rolig" att ha till vänster så man kan snatta hans mörkar hela tiden. Är han ens vinnande? Citera
Myssion Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 OT men det var nog det roligaste jag har läst i år Inte jag som skrev det ursprungligen dock, utan Morberg, så jag kan inte ta åt mig äran tyvärr... Vet inte riktigt hur dina skottkärror ser ut, mina har inte en blå mössa Inte jag som skrev det ursprungligen dock, utan Morberg, så jag skyller på honom... Citera
tahici Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Ja han är verkligen tråkig tight, bara "rolig" att ha till vänster så man kan snatta hans mörkar hela tiden. Är han ens vinnande? I min PT bas från 3/6 på ipoker vinner han ganska bra iaf. Citera
Gyre Postad 26 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2007 Inte jag som skrev det ursprungligen dock, utan Morberg, så jag skyller på honom... javisst ja, kom ihåg att det var någon som skrev det i min dagbok för en evighet sedan. I min PT bas från 3/6 på ipoker vinner han ganska bra iaf. Sjukt, fast fiskarna betalar väl av lika mycket till honom som nån annan. Hur många händer har du på honom och vad är hans ptbb? Det går inte datamina ipoker va? Citera
ebisumaru Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 I min PT bas från 3/6 på ipoker vinner han ganska bra iaf. Jag har honom back 2900 dollar på 2169 händer. Citera
morberg Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Inte jag som skrev det ursprungligen dock, utan Morberg, så jag skyller på honom... Det var det lägsta Halv-OT: skottar du 5/10 nu eller spelar du där regelbundet Gyre? Inga kommentarer på handen, jag är fortfarande för labil för att spela NL och tokbluffar bort hela dagsvinsten på en hand. Eller jag gjorde det i dag i alla fall. Och det var dumt. Citera
Gyre Postad 26 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2007 Det var det lägsta Halv-OT: skottar du 5/10 nu eller spelar du där regelbundet Gyre? Inga kommentarer på handen, jag är fortfarande för labil för att spela NL och tokbluffar bort hela dagsvinsten på en hand. Eller jag gjorde det i dag i alla fall. Och det var dumt. Skottar 5/10 när jag är glad och känner att klonken är i ryggen, annars är det på 2/4 och 3/6 jag finns på. Får hoppas 5/10 NL inte blir lika segt att komma in i som 5/10 FL var för mig, isf har jag en lång väg att vandra. Citera
psatiw Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Men vafan, bluffa av fisken essen förstås! Hans svaga turnbet är ju för att han blackoutade totalt när du "fyllde färgen" eller "settade damerna". Inte varje dag man får göra kungarna till bluff liksom! On a serious note, vad var planen för en blank turn? Nu är det kanske bäst med den där linjen om han är sådär ultranitty man bara inte vill tro att vissa spelare är (d.v.s han har BARA AA när han slår om pre), men har du bara "normal" TAG-image (och inte supernit själv) och han inte kommer att fortsätta skjuta på turn/river oträffat med AK så kan du väl bara CR floppen 2,5x hans bet typ? Kan han pusha/spela vidare QQ mot ett sånt bet är det ju bättre än att c/c där. AA betalar vi förstås av. Foldar han QQ mot all flopaction (eller inte slår om den + AK pre) så är ju förstås din linje bäst dock. Citera
Kissemissen Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Dags för en lowlimitfish att komma med lite statistik. Har 3k händer på DJ på ipokers NL 200 och lite på NL 400.. 23/4.5/1.86 -5.61PTBB Citera
ebisumaru Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Dags för en lowlimitfish att komma med lite statistik. Har 3k händer på DJ på ipokers NL 200 och lite på NL 400.. 23/4.5/1.86 -5.61PTBB Jag har honom på 19/5/0.73, nästan alla händer på NL600. Citera
Recommended Posts