Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tyckte att Button var för shortstackad för att kunna sätta på en värd hand, och inte sätt några speciellt bra spel av SB heller och jag tyckte att värdet i situationen var bra, frågan är då, är min syn alldeles för lös mot SB syn?

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $44.75

UTG+1: $50

CO: $135.66

Button: $16.32

SB: $78.77

Hero: $207.43

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 9:heart: 9:diamond:

UTG, folds, UTG+1 (poster) checks, CO folds, Button raises to $2, SB raises to $6, Hero calls, UTG+1 folds, Button raises all-in $14.32, SB calls, Hero calls.

Flop: 9:club: T:diamond: Q:club: ($49.46, 2 players + 1 all-in - Main pot: $49.46)

SB raises all-in $62.45, Hero calls.

Turn: 7:club: ($174.36, 1 player + 2 all-in - Main pot: $49.46, Sidepot 1: $124.9)

River: A:club: ($174.36, 1 player + 2 all-in - Main pot: $49.46, Sidepot 1: $124.9)

Results:

Final pot: $174.36

Postad
Varför ställer du inte mot sb pre efter att han synat buttons all in ?

Han har varit ganska solid hela sessionen och har inte varit någon gambler direkt, pushat med QQ>AA så jag ville se flopen relativt billigt för att kunna lägga sen ifall jag inte träffar, kanske är lite för tajt, vad vet jag, därför jag frågar frågorna :-)

Postad

Resultatet blev ju lite snöpligt men sånt är livet ibland, tyckte jag gjorde ett bra spel, men var osäker...

SB shows [ J:club:, J:diamond: ]a flush, Ace high.

Hero shows [ 9:heart:, 9:diamond: ]three of a kind, Nines.

Button doesn't show [ A:spade:, Q:spade: ]two pairs, Aces and Queens.

Postad
Det är bara Party Pokers underbara hantering av "muckade" all-in händer. Ganska kul funktion faktiskt. Brukar själv sitta med HH i ett separat fönster för att snoka upp vad mina fi förlorar sina all-in på.

aHA! :) Det är ju faktiskt en mycket nyttig funktion, tackar för den infon.

Postad
Tycker handen är välspelad, synd bara att 999 inte höll. Att ställa in pre mot SB tycker jag absolut inte skulle varit bra..

Vaddå inte höll? Allting gick ju heros väg i den här handen.

Hero är knappt favorit mot button på floppen trots att han träffade floppen stenhårt.

Postad
Vaddå inte höll? Allting gick ju heros väg i den här handen.

Hero är knappt favorit mot button på floppen trots att han träffade floppen stenhårt.

Det brukar hjälpa om man läser klart HH´n? SB täcker shortien och vinner mot Hero + Button med en flush som vad jag vet alltid slår ett set! ;-)