Gå till innehåll

Vågar man casha ut till neteller?


OrkarInte

Recommended Posts

Har halva min bankrulle där och är lika med noll orolig.

Jag var inte oroad tidigare, men fick sedan följande mail från UB:s support:

In response to your query Neteller has decided to withdraw also from outside the US market such as Canada and Europe.

 

 

 

Other depositing options you can find in the Cashier/My Account area of the game if you click on "DEPOSIT" button (right side of the screen) such as Western Union, Epassport or our newest option yet Money Gram.

 

Jag skickade vidare det till Neteller och bad om en förklaring, men en vecka senare har de fortfarande inte svarat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inte oroad tidigare, men fick sedan följande mail från UB:s support:

 

 

Jag skickade vidare det till Neteller och bad om en förklaring, men en vecka senare har de fortfarande inte svarat.

 

Det där va onekligen intressanta uppgifter, men du kanske skulle kolla med UB om inte den som skicka det där mailet va ute och cyklade om du nu inte kan få svar från Neteller. Kunde ju vara bra att få en dementi ifall det bara va fel info från UB.

 

Hoppas svar och uppdatering av tråden kommer inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hållt på o bytt bankkonto på neteller sen början av februari.

Neteller har på flera veckor inte svarat på ett enda mejl, försöker man kontakta deras live-support så står det att alla deras handläggare är upptagna, även om man väntar i 12 timmar så kommer det fortfarande bara nya meddelanden som säger att de "snart" är redo att prata med mig.

 

Öppnade därfär ett konto på Moneybookers för att kunna ta ut 6000$ som ligger o skräpar på wpx.

 

hepp! Enligt wpx så har moneybookers ett problem och kan inte ta emot betalningar? Står dock inget på moneybookers hemsida.

 

heeelt cp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande inte orolig :) Såvitt jag vet så är det ett börsnoterat företag som får in sina pengar på alla avgifter. Skulle tippa på att NETeller är det största företaget inom denna nich och tror ni att de skulle vara så dumma att de inte kan få vinning i företaget trots amerikanernas avhopp. Fortfarande tjänar företaget massor med pengar (tror mig jag vet...) och behöver inte ha speciellt mycket personal för att klara av sina åtaganden.

 

Just my two cents...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supporten verkar gå på knäna. Har dock inte haft några problem med utbetalningar. Gjorde en bank transfer igår (söndag) och väntar på att pengarna ska dyka upp någon gång ons-fre. Återkommer med hur det gick.
Jag skulle spärra mitt Netellerkonto för två veckor sedan. Jag fick det varken spärrat eller ens svar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle spärra mitt Netellerkonto för två veckor sedan. Jag fick det varken spärrat eller ens svar.

 

Det verkar onekligen som att man mer eller mindre lagt ner support och att läsa mail. Men som sagt: Hantering av pengaflöde verkar i alla fall inte ha prioriterats bort.

 

På mitt konto står också att uttaget är "Accepted" och pengarna har dragits. Däremot återstår att se om pengarna verkligen kommer, men än så länge har jag inte haft anledning att tro något annat.

 

Det är dock lite störande att jag för närvarande har i stort sett hela min rulle på en sajt som inte accepterar uttag via VISA, så jag är mer eller mindre tvingad att använda NETeller.

 

Alternativet är väl någon av de andra nätplånböckerna, men så länge jag inte hört att någon blivit utan pengar känns det krångligt att fixa t ex Moneybookers. Först regga konto och sedan hålla på böka med sajten för att byta utbetalningsmetod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...