Gå till innehåll

Utmanad av topp-5 spelare


Recommended Posts

Hej! Kul med alla svar på mitt förra inlägg...tack.

Måste då ta en situation till.

Turnering, NLT (10-bord), 120 deltagare. Startavgift $20 med möjlighet till en rebuy och en addon. Det är ca 40 kvar och blindsen är 250/500. Medelstack 8000.

 

Jag har en stack på 14000 och sitter på sjätte position. Spelarna i position 7-10 har stackar i min storlek och någon har sämre. På Bb sitter dock en med

topp 5 position i turneringen (23000 marker).

 

Jag höjer till 1000 med K10s som förste man in i potten. Två synar inklusive han i Bb.

 

2K4 i olika färger på floppen. Bb inleder att tala och gör en satsning på 3000! Hade tyvärr ingen vidare läsning på honom då han var rätt ny vid bordet.

Funderade ett tag men synade -bestämde mig för att sätta honom på K med lägre kicker men vågade inte höja honom då han kanske ändå fått en drömträff. På turn kommer svaret hoppades jag. Tredje spelaren lade sig förresten här.

 

På turn kommer en blank och han går blixtsnabbt allin...Hade alltså på floppen läst honom på K med lägre kicker, men i så fall hade han visat någon form av avvaktan nu...eller? Hmmm....Totalbluff?

 

Tänkte avvakta med att säga hur jag agerade och höra hur du som läser detta hade gjort. Återkommer med hur jag gjorde.

 

MVH Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Topp5-spelare spelar $20/MTT? Spelar inte dom större?

Du sätter alltså Fi på K med lägre kicker. Du har 4, 2 och en blank ute på bordet (blank = 9 eller lägre?) Alltså, om han skulle sitta med KX och X = 9-2 och 3 kort som kan vara X ligger på bordet. 3 på 8 att han ska ha 2par? Har han inte det så har han högre kicker.

Lägg där till att du säger att han är Topp5-spelare och det ligger "endast" 4k i potten... och han är villig att riskera 13k till för det?

 

För mig är det en EZ FOLD.

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har såklart klonkat sitt set. Han har som sämst AK.

 

Enkel fold.

 

Höj inte med skit i tidig pos när det är så många spelare kvar i turneringen, om du absolut ska höja men en skräphand så höj ordentligt, minst till 2000. Men helst i sen pos, och då enbart för att sno blindsen..

 

Lycka till :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Topp5-spelare spelar $20/MTT? Spelar inte dom större?

Du sätter alltså Fi på K med lägre kicker. Du har 4, 2 och en blank ute på bordet (blank = 9 eller lägre?) Alltså, om han skulle sitta med KX och X = 9-2 och 3 kort som kan vara X ligger på bordet. 3 på 8 att han ska ha 2par? Har han inte det så har han högre kicker.

Lägg där till att du säger att han är Topp5-spelare och det ligger "endast" 4k i potten... och han är villig att riskera 13k till för det?

 

För mig är det en EZ FOLD.

/C

 

 

Idiot, spelaren låg top fem i turneringen:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har såklart klonkat sitt set. Han har som sämst AK.

 

Enkel fold.

 

Höj inte med skit i tidig pos när det är så många spelare kvar i turneringen, om du absolut ska höja men en skräphand så höj ordentligt, minst till 2000. Men helst i sen pos, och då enbart för att sno blindsen..

 

Lycka till :roll:

 

Håller med här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför man bettar rakt ut om man har typ KQ eller AK :?

 

Jag fattar inte varför folk synar mina nötter med skräp. Men det är skönt för man inkasserar pengar.

 

Jag tror BB har set här. Enkel fold. Du slår bara en bluff, för du tror väl inte att han spelar så här med TPNK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig spelat den handen från den positionen från början så jag hade inte hamnat i den situationen :).

Enda gången jag går in med en sån hand är i sen position endast för o sno om alla foldat innan eller om det är väldigt få spelare kvar vid bordet. Men jag är väl ganska tajt oxå.

 

Men om jag skulle råka hamna i din position så hade förvalet för fold varit bockad i samma millisekund jag ser stacken glida inåt från fi.

Tror dock inte han sitter med AK, utan ett lägre par som träffat en 3e polare....eller en stonecold bluff....men jag skulle inte chansa för o kolla.

 

Så...nu har du en amatörs ord oxå :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...