Gå till innehåll

PLO - Cap-borden på FullTilt

Recommended Posts

Postad

Tjo. Har fastnat lite på Cap-borden på Fulltilt. Jag får känslan att det är mer fisk på 2/4 Cap än på 2/4 vanlig. Min fråga är nu, hur bör man ändra sitt spel på Cap-borden. Jag har inte reflekterat så mycket över detta, men visst måste det vara skillnader. Exempelvis blir ju de implicita oddsen ofta rätt dåliga =).

Får ju rätt svårt att floata också, och bluffar känns som de oftare nersynade. Någon som har andra tankar?

Postad
Tjo. Har fastnat lite på Cap-borden på Fulltilt. Jag får känslan att det är mer fisk på 2/4 Cap än på 2/4 vanlig. Min fråga är nu, hur bör man ändra sitt spel på Cap-borden. Jag har inte reflekterat så mycket över detta, men visst måste det vara skillnader. Exempelvis blir ju de implicita oddsen ofta rätt dåliga =).

Får ju rätt svårt att floata också, och bluffar känns som de oftare nersynade. Någon som har andra tankar?

du bör ju ofta/re få odds att ställa in med A-färgdraget, alltså blir semibluffande mer lönsamt.

AAxx blir mer lättspelad eftersom det är lättare att hamna allin pre.

redraws är ju inte lika viktiga om man har tex nötstegen. topp 2par och bottenset bör inte vikas lika enkelt (eller alls) som med 100+bb i stacken.

Postad
du bör ju ofta/re få odds att ställa in med A-färgdraget, alltså blir semibluffande mer lönsamt.

AAxx blir mer lättspelad eftersom det är lättare att hamna allin pre.

redraws är ju inte lika viktiga om man har tex nötstegen. topp 2par och bottenset bör inte vikas lika enkelt (eller alls) som med 100+bb i stacken.

Hur många BB är cappen på?

Postad

Då finns det ju nästan utrymme för spel. :)

Jag tror att om man möter ett passivt motstånd kan ett spel vara att potta varje hand varje gata. Om fi viker på floppen så har man tjänat en ganska stor procent av ett inköp jämfört med om ett inköp hade varit 100bb. Just i omaha så är det lättare att köpa ut också om man får syn.

Känns dock som det är svårt att hitta passiva CAP-bord på FT.