Gå till innehåll

Simba Poker, 125% upp till $100 och 100% upp till $1100


Kenan83

Recommended Posts

Såg denna länk precis:

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=28679

 

På deras sajt kan man läsa:

 

Terms & Conditions

- You may only clear one bonus at a time.

-While you are clearing a bonus you will not receive VIP-Points, instead you will receive "Bonus Points" that is awarded in the same way as VIP Points.

-100 Bonus Points are needed to clear every $ in bonus

-You have 90 days to clear the bonus, starting at the time of your deposit. If the bonus is not cleared within this time frame it is forfeited, unless you have cleared at least 50% of the total bonus amount. Then you will receive what you have cleared.

-You will not recive rakeback while clearing a bonus

-All other Tems & Conditions apply

 

och

 

Cashgame

For every $0.10 in rake the table will be awarded 10 VIP points to be distributed evenly among all players that were dealt cards in the hand.

Multi table tournaments and Sit and Goes

100 VIP-Points are awarded for every $1 spent in tournament fees. e.g. A $100+9 MTT yields 900 VIP Points.

 

Får man 10 VIP för 0,10 i rake så får man ju 100 VIP för 1$i rake.

 

Innebär detta att det är 100% rb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm jag laser detta:

 

"For every $0.10 in rake the table will be awarded 10 VIP points to be distributed evenly among all players that were dealt cards in the hand. "

 

Som att VIP pointsen FORDELAS emellan alla spelare pa bordet. 6 handed innebar det val da en betydligt mindre rb...ca 20% ?

 

Om nan erfarit bonusen sa dela garna med er o utvardera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm jag laser detta:

 

"For every $0.10 in rake the table will be awarded 10 VIP points to be distributed evenly among all players that were dealt cards in the hand. "

 

Som att VIP pointsen FORDELAS emellan alla spelare pa bordet. 6 handed innebar det val da en betydligt mindre rb...ca 20% ?

 

Om nan erfarit bonusen sa dela garna med er o utvardera.

 

Oj missade det, läste inte så noga, kollade mest på MTT och sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga spelare. Laddade ner den precis och hitta inga spelare alls, inga turneringar heller.

 

Hej Kenan,

Vi öppnar officiellt nästa torsdag, dvs 1/3 kl 19.00 CET. Därav att det inte finns några spelare.

 

På premiärdagen kommer vi bland annat att köra en frirulle till SM innehållande ett säte i turneringen, 5 stjärnigt hotell mellan den 10/4 - 15/4 samt pengar till flyg.

Värde ca 23.000 SEK.

 

Välkommen då!

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm jag laser detta:

 

"For every $0.10 in rake the table will be awarded 10 VIP points to be distributed evenly among all players that were dealt cards in the hand. "

 

Som att VIP pointsen FORDELAS emellan alla spelare pa bordet. 6 handed innebar det val da en betydligt mindre rb...ca 20% ?

 

Om nan erfarit bonusen sa dela garna med er o utvardera.

 

Tillåt mig nyansera.

 

1 VIP = $0,01 (1 dollar för varje 100 VIP)

Antag ett cashgame fullring (10 pers). Den totala rejken vid en viss hand landar på $1. Antag att alla i genomsnitt över spelets gång betalar lika mycket i rake. Då skulle, vid just den här handen, alla få 10 VIP var(100VIP för $1 rejk delat på 10 personer), ponerat att alla som fått kort får VIP, samt ha betalat ($1/10pers) $0,1 var i rejk. Som vi (jag)kom fram till tidigare är 1 VIP värd $0,01 och 10 VIP således värt $0,1 vilket är den genomsnittliga rejken.

Sammanfattning: Det här är en bra bonus. Dessutom är hemsidan snygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har kollat igenom klienten nu och det såg helt klart trevlig ut. Fast det är ju lite svårt att cleara en bonus när det inte är några som spelar :-D

 

Jag kör visserligen på Vegas tid nu men det är nu första gången jag stöter på en sida med 0 online. Nåja fixa spelare så kommer jag med och kikar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat igenom klienten nu och det såg helt klart trevlig ut. Fast det är ju lite svårt att cleara en bonus när det inte är några som spelar :-D

 

Jag kör visserligen på Vegas tid nu men det är nu första gången jag stöter på en sida med 0 online. Nåja fixa spelare så kommer jag med och kikar in.

 

Du får spela när du vaknar i Vegas - finns några spelare på svensk kvällstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man 10 VIP för 0,10 i rake så får man ju 100 VIP för 1$i rake.

 

Innebär detta att det är 100% rb?

 

 

1 VIP på bordet fördelas mellan varje cent som tas i rake.

100% Rakeback ja, om du lägger in exakt lika mycket rake som de andra.

100$ Bonusen är mer än 100% RB. Där behövs 8000poäng.

125% Rakeback då.

Spelar man väldigt få händer är det ännu mer rakeback.

 

 

Simbarepresentanten, finns det några reaload-bonusar?

Kan man använda olika bonusar, t ex först pf100 och sen någon annan 100$ bonus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det dealt eller contributed som gäller, dvs om raken blir 0,5 dollar ska 50 poäng delas ut mellan alla 10 vid bordet eller endast de som betalar för att se floppen.

 

Hej lundaliraren,

 

Det gäller enbart att man får kort tilldelat till sig i handen för att bli tilldelade poäng. Man behöver inte se floppen för att vara med och få poäng.

 

Ha en fortsatt trevlig kväll!

 

Mvh,

 

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte som om denna fråga fått något svar från den officiella representanten:

 

Om det tas ut 0,25 i rake, får alla runt bordet som blivit tilldelade kort 25 poäng, eller delas dessa 25 poäng mellan de som blivit tilldelade kort och sitter vid bordet?

 

Va? Kolla din fråga igen, alternativen är samma sak.

Om du fått kort i handen så får du din del av poängen. Du behöver inte ha lagt in pengar men måste ha fått kort, inte sitting out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som inte får igång klienten? står bara och laddar och nedanför står det "Connected!" ? :-(

 

Hej pettan,

Maltas internetlina fungerade inte mellan ca 21.35 och 22.15. Vi har våra spel servrar på Malta och även backup på annat ställe men något gick fel i internetkopplingarna. Det var inget fel i våra servrar etc, men vi ber om ursäkt för det och hoppas det inte händer igen. Vi ska gå igenom med våra internet leverantörer idag vad som hände..

 

Ha en bra dag!

 

SimbaPoker Crew.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte som om denna fråga fått något svar från den officiella representanten:

 

Om det tas ut 0,25 i rake, får alla runt bordet som blivit tilldelade kort 25 poäng, eller delas dessa 25 poäng mellan de som blivit tilldelade kort och sitter vid bordet?

 

 

Hej

 

Om det tas ut $0,25 i rake tilldelas bordet 25 poäng. Dessa 25 poäng delas lika mellan alla spelare som fått kort tilldelade i handen. T.ex. om 5 spelare sitter vid bordet och alla har fått kort i handen så kommer de få 5 vip poäng var

 

Mvh

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simbapoker är kanoners!

 

Spelade en freeroll med 12 personer där igår med 100 dollar i prispott. Jag vann frirullen och fick 50 dollar och en exklusiv middag i helsingborg. Eftersom jag inte bor där fick jag byta den mot 70 dollar. Kanonbra killar.

 

Nice, jag missade den. Gillar deras cashgame mycket, och deras 50cent 25$ added. 100$ bonusen var nog ändå bäst. 125% rakeback (lite mer eller mindre beroende på hur tight man spelar). Jag har alltid 10% rakeback nu, inte så mycket men hoppas på någon finfin reload bonus snart:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...