Bogust Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Hej! En hand från Prima NL300. FI är ganska lös, VPIP 37% och PFR 22%. ** Game ID 1219222794 starting - 2007-02-21 21:05:06 ** Mucianus [Hold em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Mattias_86 sitting in seat 1 with $286.50 - HitTheHorn sitting in seat 2 with $150.12 [Dealer] - FishOnTiltt sitting in seat 3 with $493.00 - thomas76 sitting in seat 4 with $449.21 - moneyM sitting in seat 5 with $300.00 - hell0ween sitting in seat 6 with $502.68 FishOnTiltt posted the small blind - $1.50 thomas76 posted the big blind - $3.00 ** Dealing card to Mattias_86: , moneyM called - $3.00 Mattias_86 raised - $15.00 HitTheHorn folded FishOnTiltt folded thomas76 folded moneyM called - $15.00 ** Dealing the flop: , , --- Ganska söt flopp. Nötfärgdrag och toppar. Raisar upp hans bet till pottstorlek ungefär. Nu börjar det kännas lite jobbigt när hans andra raise kommer. Sitter han på färdig färg eller set? Det enda setet som känns troligt är 44, med JJ hade han nog garraanterat trebettat mig pre. moneyM bet - $17.25 Mattias_86 raised - $50.00 moneyM raised - $100.87 Mattias_86 ??? Syn, fold eller all-in gott folk? Citera
slashyboy Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 hade tryckt här, de outs du har väger upp risken att u ev. är slagen. Citera
decoy Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Troligen har Fi floppat färgen. Det är ca $200 i potten och du har nötfärgdraget. Syna. Citera
Bogust Postad 21 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2007 Börjar också tycka att syn känns mest rimligt. Fast träffar vi inte turn har vi ju ett nytt ganska jobbigt beslut för FI lär ju knappast låta oss se rivern gratis. Citera
Jerico Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Jobbigt värre. Vi leder troligen inte här och har nog ingen FE så lutar åt syn... eller vafan, kan ju inte syna av 50$ här känns det som. Blunda och pusha. Citera
Muskelerik Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Ser ju ut som att han har 44, KJ eller JJ, baserat på att han försöker limpa in och sedan synar din raise. Så i detta läget skulle jag ställt in, eftersom det är enda chansen att vinna potten direkt, då det ser ut som att han är rädd för att du redan har färg. Svårt att säga när man inte har någon info om hur han vanligtvis spelar, men skulle han ha färg här, har jag svårt att tro att han vill beta bort dig från floppen redan nu (om dom inte är väldigt låga), så jag skulle inte sätta honom på färgen. Om du bara synar nu har du inte tillräckligt med chips för att få honom att lägga sig på turn. All-in skulle varit mitt drag här, möjligtvis en fold om du har _bra_ koll på hur han spelar. Citera
FiSherman63 Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Varför raisar du flopp? Citera
jojje2k Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Varför raisar du flopp? Kan man verkligen fråga sig. Citera
Bogust Postad 22 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2007 Varför raisar du flopp? För att jag är totalt värdelös på att spela draghänder. Överspelar alltid "starka drag" på tok för mycket. Känns som min största läcka för tillfället. Så en syn på hans bet är alltså det bästa egentligen? Men nu när jag redan varit och sjabblat till det med min raise kanske jag måste pusha trots allt? Edit: Kan det inte vara bra att raisa ett sånt här drag ibland ändå? Tänkte bara om man bör balansera upp sitt draghandsspel mot hur man spelar riktigt starka händer på en sån här flopp? Syftar givetvis på KK, JJ, 44 eller flush då. Citera
galenponny2 Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 push eller fold. du ahr ej pottodds att dra och får inte betalt när du träffar... miniraisar han för info -> push miniraisar han monster -> fold Citera
jojje2k Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 push eller fold. du ahr ej pottodds att dra och får inte betalt när du träffar... miniraisar han för info -> push miniraisar han monster -> fold Tycker du han ska syna betten eller höja som han gjorde nu? Citera
galenponny2 Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Tycker du han ska syna betten eller höja som han gjorde nu? alltså tycker han kan syna när fi leder flopp istället för att slå om då det är WA/WB och han ej får betalt om han höjer och är WA och bara förlorar mer om han är WB. Citera
Bogust Postad 23 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2007 Gillar kanske inte riktigt syn ändå. FI lär väl lugna ner sig ganska så mycket om en 4:e ruter dyker upp om han sitter på lågfärg eller set? Blir knivigt att få betalt. Fränt att denna hand blev dagens fråga btw Citera
psatiw Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Gillar kanske inte riktigt syn ändå. FI lär väl lugna ner sig ganska så mycket om en 4:e ruter dyker upp om han sitter på lågfärg eller set? Blir knivigt att få betalt. Fundera på att väga det mot hur mycket action du tror du kommer få när du ligger före här. Nada obv. Floppen är jättesyn. Citera
galenponny2 Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 alltså tycker han kan syna när fi leder flopp istället för att slå om då det är WA/WB och han ej får betalt om han höjer och är WA och bara förlorar mer om han är WB. wa/wb är det ju ej här iofs men det är ändå som jag säger. Citera
galenponny2 Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Fundera på att väga det mot hur mycket action du tror du kommer få när du ligger före här. Nada obv. Floppen är jättesyn. syn i första läget ja efter att fi bettat ut. som frågan är när fi bettat och sen miniraisat är jag väldigt inne på vik. hade fi miniraisat efter att hero bettat ut hade det kunnat vara info/monster-raise. som spelat tror jag det är monster alltid och fi kommer inte släppa handen. så fold mot mioni3betten på flopp emn syna bara från första början när han leder in i dig. Citera
Macroman Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Varför raisar du flopp? . Citera
Recommended Posts