Gå till innehåll

NL - Hur spela färg/stegdraw situation?

Recommended Posts

Postad

Här postar jag en hand med lite ofulständig information då den är tagen ur minnet av nån andkedning kom aldrig handhistory filen fram till min mail. Men jag ger huvudragen: vi spelar NL 2/4 e på 24, Min stack ligger runt 300e , jag har callat för fyra med 99, en kille A, raisar till 15, två andra callar samt jag. Floppen kommer 89T två spader. En checkar, nästa kille höjer 75 på en 70 pott. den tredje personen foldar jag callar. sista killen foldar.

Ok ganska dålig info jag vet men hoppas ni får bilden någorlunda. Jag har floppat triss, men nån kan redan ha stege eller eventuellt färgdrag, två har slängt sig potten ligger nu efter min call nånstans runt 150-200. jag har runt 200e kvar min motståndare 300e. Så hur tänker jag nu i denna svåra situation. Jag tror och vet av erfarenhet av såna här situationer att min triss antagligen är det bästa för tillfället, jag är visserligen lite orolig för att han floppat stegen. ( detta var ej killen som höjde). Jag gissar på en draw eller ett högt par, han raisade men kan mycket väl utnyttjat sitationen med 89T. Han är ok inte vare sig jättebra eller dålig spelare. Jag släpper nog inte trissen om inte en J skulle komma på floppen.

en hjärter 2a kommer på turnen, X checkar. i det här läget börjar känna mig mer säker på att jag har bästa handen hade han stegen skulle han antagligen inte checka utan betta hårt. Hursomhelt är jag ändå lite feg i situationen och gör ett drygt halvt pottbet på 100-120. e I detta läge skulle jag faktiskt vara lättad om han slänger sig. det gör han inte utan efter ganska lång betänketid så callar han. på rivern kommer en låg spader, hurra vad bra. Han går all in, jag sitter med 96e kvar är uppgiven och callar, potten är ändå på 400 +hans 100 så jag slänger mig inte här. han har KQ i spader och jag loosar massa penningar.

Såhär i efterhand känns det ju inte så bra, kommentarer på hur jag skulle gjort ? frågan är om en all in på turnen had spelat nån roll i detta fallet eftersom han hade outs på J samt spader. Men det kanske ändå varit mer logiskt. eller skulle reraisat det relativt starka bettet redan på floppen? vet att det är mycket situations betingat med alla komentarer är välkommna

* RP - QoS *

Postad

Lite väl luddig HH det där...

Men all in eller fold på floppen är väl en smaksak. Du kanske kan singla slant om det nästa gång? Att bara calla €75 finns ju inte i min värld iaf.

Fast det e ju bara vad JAG tycker :roll:

Postad

Om du hade reraisat på floppen, så hade han antagligen reraisat dig om han nu hade stegen, hade han bara haft färgdraget så hade bara synat.

Var nog där du gjorde det stora felet IMO.

Postad
Lite väl luddig HH det där...

Men all in eller fold på floppen är väl en smaksak. Du kanske kan singla slant om det nästa gång? Att bara calla €75 finns ju inte i min värld iaf.

Fast det e ju bara vad JAG tycker :roll:

Folda set i nior? Du kan inte va allvarlig. Jag hade nog höjt, kanske inte all in men iaf nästan.

Postad

Då potten var runt ~220(70 + 75x2) och en av er(minns ej vem) hade 200 kvar så hade jag gått all-in. Visst var stegen farlig men jag hade absolut inte låtit honom dra till färgen gratis.

Ett feelbet på floppen(dubbla hans) hade inte heller skadat.

Postad

Om du ska betta nåt på turn så är det all in som gäller, för som du ser själv kommer du att syna på river vad som än kommer för 100 när det är så mycket i potten dessutom så kommer du inte få betalt för dem resterande 100 om han sitter på något drag. All in på turn är solklart.

• 2 weeks later...
Postad

Tror dom flesta hade spelat som du gjorde där faktiskt .

går inte lägga 999 där. Men jag skulle förmodlingen gått all in redan efter flopp.

värt att offra pengarna för en triss... finns ju åtminstone några outs. för att få kåk. , och sen kanske det hade blitt för dyrt frö honom att calla på bara ett färgdrag .

Men man vet inte .. det finns ju så otroligt sjuka människor på pokersiterna som spelar så uselt, så man blir aldrig förvånad längre.

Men att han callade KQ suited när han hade färgdraget efter turn, är givet .

skulle jag också gjort tror jag faktiskt .

får han färgen, är det bara 1 kort , i kombination som slår färgen.

/Perrra

• 2 weeks later...
Postad

Farlig flop. All-in direkt, säger jag. Han hade kunnat sitta på Q-10? Men det är en risk man får ta.

Med hålstegen och färgen har han väl typ 50% att få in endera. Om man räknar in dina möjligheter att dra in en kåk (1/3) så har han nog inte odds till syn.

Postad

Som någon sa, du hade ca 200E kvar på turn.

Om du då satsar så mycket, 100+, så att du vet att du måste syna en reraise så har du väl allt att vinna på att satsa allt på en gång och göra det mer olämpligt för nån med drag att syna.

Dessutom har du 22% att spöa en stege.