Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi spelar typ 30/24/2.5, verkar duktig, 3-betar light. Kan hända att han viker liite för ofta för sitt eget bästa, när han själv inte får ha taktpinnen eller nåt.

Själv har jag väl standard-TAGimage, 24/18/3-ish. Första gången jag 4-betar under den här sessionen.

($2/$5) 6-handat, relevanta stackar nedan.

BTN: Hero ($952.75 in chips)

SB : Fi ($1288.50 in chips)

----- HOLE CARDS -----

dealt to hero :Ac::7s:

hero: raises to $20

fi: raises to $60

BB slänger

hero: raises to $150

fi: calls $90

----- FLOP ----- [:Kh::Tc::2d:]

fi: checks

hero: bets $220

Jag ger ju såklart oftast upp på floppen men kungen gör att jag ser min chans. Tanken bygger lite på att han aldrig har AK, med vilken han antingen höjer/foldar pre, right? Sätter väl fi på för snäv HD som vanligt, men borde inte JJ+ varar rimligt? Om han då sen aldrig peelar med underpar så är det ju massive +EV.

Så frågan är väl om jag har han på en för snäv HD.

Postad
Fi spelar typ 30/24/2.5, verkar duktig, 3-betar light. [...] Tanken bygger lite på att han aldrig har AK, med vilken han antingen höjer/foldar pre, right?

Varför då? Och AA/KK då, varför skulle han nödvändigtvis 5-betta pre med dem? Det känns ju sådär lagom kallt om du frågar mig.

Ska du absolut skjuta floppen sen gillar jag att siza bettet mindre, mtp att potten redan är så stor. Dryg halvpott har samma effekt.

Postad
Varför då?

Meh, orka förklara liksom. Typ solid sLAG som inser när han slagen,utnyttjar position bla bla.

Klart han kan ha AA/KK, men om han spelar JJ/QQ precis som AA/KK pre och alltid foldar dem på denna floppen så foldar han ju >50% av gångerna, om JJ+ är hans hela HD.

Sen vet jag inte om det plötsligt blir hett igen mtp stackdjupet att kallsyna 4-betet med AK. Men att syna med AK OOP i ett läge där man sällan får ut så mkt mer postflopp om man skulle träffa, men typ måste stacka av om jag samtidigt har bäst hand känns inte så hett IMO.

Det är ju därför jag vill beta, för att jag inte tycker han borde ha just AK, men om han nu kan ha det så är det väl fine, och min rubrik stämmer.

Postad
Ska du absolut skjuta floppen sen gillar jag att siza bettet mindre, mtp att potten redan är så stor. Dryg halvpott har samma effekt.

Intresseklubben antecknar att jag hade med det i OP vid ett tillfälle, men tog bort det sen för att inte kludda ned, men vilket uppenbarligen fick motsatt effekt.

Postad
Vad ska han annars göra med AK, 5-beta till 450 och i princip göra handen till en bluff? Eller pusha två inköp rakt av? Klart han kan syna med AK här...

Det han kan göra med AK är att folda den pre oop mot en fyrbet.

Varför? Jo för att AK i princip måste träffa A eller K för å vinna något och A eller K dödar den mesta action från par som är lägre.

Alternativt så dör AK mot AA vid träff på K.

Finns i princip ingen flop som ger bra betalt för AK om han inte har turen att vara upp mot AQ och båda träfffar TP.

Postad
Det han kan göra med AK är att folda den pre oop mot en fyrbet.

Varför? Jo för att AK i princip måste träffa A eller K för å vinna något och A eller K dödar den mesta action från par som är lägre.

Alternativt så dör AK mot AA vid träff på K.

Finns i princip ingen flop som ger bra betalt för AK om han inte har turen att vara upp mot AQ och båda träfffar TP.

Han 3-bettar light som sagt? Är man 30/24 och 3-bettar light finns inte fold mot en nästan miniraise från knappen imo... Dessutom behöver han inte stacka för att vinna potten...

Vad är det för fel med att göra AK till en bluff i en fyrbetad pott? Det är ju en bluff.

Va? :)