Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag vet att dessa 99 diskuterats och blötts en hel del här. Igår råkade jag ut för följande scenario på SvS. IOFS så är det fortfarande låga blinds och jag var chiptrea. Bordet hade varit medeltajt med lite aggresivitet från jus UTG1 och SB. SB hade egentligen inte spelat många potter förrän han vann en flervägspott, efter det har han blivit klart aggresivare som CL.

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 februari 2007 00:54:40

Plats 4: UTG (705.00)

Plats 5: UTG+1 (1765.00)

Plats 6: CO (1300.00)

Plats 7: Knappen (865.00)

Plats 9: SB (3740.00)

Plats 10: Hero BB (1625.00)

SB lägger 25.00

BB lägger 50.00

** Giv **

Hero [:9c::9h: ]

*** Bet Runda 1 ***

UTG Lägg

UTG+1 Höj till 200.00

CO Lägg

Knappen Lägg

SB Synar 200.00

Hero ?????

Vad gör vår hjälte i det här läget?

1. Pushar

2. Synar

3. Foldar

Sedan undrar jag om det finns någon HC som funkar på SvS. Jobbigt att skriva dom för hand.

• Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
2. Synar och tittar på floppen.

Hmm, jag är väl lite vek-tight men jag hade nog lagt mig. Utan träffat set och A, K eller Q på floppen är det svårt att spela vidare. Det är ändå rätt tidigt och HERO har helt okey stack. Om SB hade lagt sig hade jag synat och tagit beslut på floppen.

HERO har även fördel att spela i position mot stor-stacken och det kan man ju ha glädje av längre fram.

Lurig situation som kan bli dyr...

Postad
Hmm, jag är väl lite vek-tight men jag hade nog lagt mig. Utan träffat set och A, K eller Q på floppen är det svårt att spela vidare. Det är ändå rätt tidigt och HERO har helt okey stack. Om SB hade lagt sig hade jag synat och tagit beslut på floppen.

HERO har även fördel att spela i position mot stor-stacken och det kan man ju ha glädje av längre fram.

Lurig situation som kan bli dyr...

Tycker 99 är lättare att spela än tex AK. Träff på flop - kanon. Annars fold om det inte blir rundcheck. Visst, vi har i så fall kastat bort 200 av 1600 men hur tighta får vi bli? På sng med 6 spelare kvar dessutom.

Postad
Tycker 99 är lättare att spela än tex AK. Träff på flop - kanon. Annars fold om det inte blir rundcheck. Visst, vi har i så fall kastat bort 200 av 1600 men hur tighta får vi bli? På sng med 6 spelare kvar dessutom.

200 är inte så lite ändå.Det är 1/8 av din stack och för att tillbaka pengarna måste HERO träffa set eller investera mer pengar i en pott där han inte har någon aning om vad motståndarna har. Jag står fast vid att det är läge att sitta tillbaka och vänta på nästa hand.

Sen tycker jag inte handen i sig är nått monster i detta läge, det finns A-10 som är överkort och samtliga är troliga att finnas i FIs HD.

Postad
200 är inte så lite ändå.Det är 1/8 av din stack och för att tillbaka pengarna måste HERO träffa set eller investera mer pengar i en pott där han inte har någon aning om vad motståndarna har. Jag står fast vid att det är läge att sitta tillbaka och vänta på nästa hand.

Sen tycker jag inte handen i sig är nått monster i detta läge, det finns A-10 som är överkort och samtliga är troliga att finnas i FIs HD.

Tja, alla är vi olika och tur är väl det. Jag hade inte lagt 99 i det läget.

Postad

Fold.

Små och mellanpar så pass tidigt bör man limpa med för att se billiga floppar och hoppas på set. Detta är ingen billig flopp, därmed fold. Jag har för mig att du uppfattar dig själv som tajt?:-)

Apropå HC finns några varianter av konverterare under "Studier" här på PF.

Postad
Okej. Hur spelar du floppen då om du missar setet?

Beror på vad det kommer för kort och hur motståndarna gör... Med överkort på floppen och annat än minibet från Fi så är det en ganska enkel läggning. Träffar jag inte setet på floppen så intar jag förmodligen en ganska passiv roll. Men som sagt beror på. Går inte att säga nåt generellt.

Check-fold eller check-syn. Kan beta ut också beroende på vad som kommer på floppen (eller hur motståndarna är).

Postad
Beror på vad det kommer för kort och hur motståndarna gör... Med överkort på floppen och annat än minibet från Fi så är det en ganska enkel läggning. Träffar jag inte setet på floppen så intar jag förmodligen en ganska passiv roll. Men som sagt beror på. Går inte att säga nåt generellt.

Check-fold eller check-syn. Kan beta ut också beroende på vad som kommer på floppen (eller hur motståndarna är).

Det är därför som jag gärna lägger handen pre-flop. Med missat set så finns det inte så många floppar som inte är hotfulla och jag tror inte att handen kommer att checkas ner till river.

Jag tror att det i 90% av fallen är Fit or Fold som gäller, så man måste träffa sitt set ofta för att en syn skall vara EV+.

Postad
Det är därför som jag gärna lägger handen pre-flop. Med missat set så finns det inte så många floppar som inte är hotfulla och jag tror inte att handen kommer att checkas ner till river.

Jag tror att det i 90% av fallen är Fit or Fold som gäller, så man måste träffa sitt set ofta för att en syn skall vara EV+.

Man behöver inte nödvändigtvis träffa set för att vinna med 99.

Postad
Man behöver inte nödvändigtvis träffa set för att vinna med 99.

LOL, nej det behöver man verkligen inte.

Man behöver heller inte ha bäst kort för att vinna en hand.

Vad jag menar är att det är svårare att spela 99 på bräda som As Kc 10c än att spela AsQs på en bräda som 7s 3c 2h. Om du dessutom möter 2 spelare som bettar ut många händer så är det svårt att syna ner med 99 utan träff även om du har bästa handen.

Postad

vi sitter i BB och UTG+1 höjer upp TILL t200? Eller har jag missat nåt, isf kostar det ju t150 för oss att syna eftersom vi sitter i BB?

Aja, om det är fallet så synar jag enbart för setvärde eftersom du precis har implicita om jag inte ser helt fel. Är nyvaken.

Postad
LOL, nej det behöver man verkligen inte.

Man behöver heller inte ha bäst kort för att vinna en hand.

Vad jag menar är att det är svårare att spela 99 på bräda som As Kc 10c än att spela AsQs på en bräda som 7s 3c 2h. Om du dessutom möter 2 spelare som bettar ut många händer så är det svårt att syna ner med 99 utan träff även om du har bästa handen.

Spela 99 på en bräda som As Kc 10c tycker jag inte är några problem. Enkel fold. 99 på brädan 7s 3c 2h är däremot värre om du inte har bra read på motståndarna. AsQs på 7s 3c 2h är inte helt lätt heller. Svårt att veta hur man ligger till.