Hollot Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Hejsan! Har både läst här på forumet ett bra tag och div. pokerlitteratur, så nu tänkte jag att det var dags att börja spela lite smått. Tänkte börja så lågt som NL 2. Så, nu skulle jag vilja ha några råd generellt om hur jag bör spela på en sån här ofantligt låg nivå? Kör på! All hjälp tas tacksamt emot. Citera
petla Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Tight som sjutton, när du sen får nötterna bombar du. Det borde funka upp till nl 50 ungefär. Citera
baloobas Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Tight som sjutton, när du sen får nötterna bombar du. Det borde funka upp till nl 50 ungefär. Haha.. tänk att det är så lätt. Men ändå så få som klarar av det. Citera
Jomard Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Jag spelar på $0.02/0.04-borden på PartyPoker och spelar ganska aggresivt. Nybörjare (jag ser mig som en mer erfaren nybörjare) brukar inte våga satsa pengar/bluffa, det kan jag säga efter mina egna erfarenheter. Dock brukar nybörjare också kunna gå all-in med par i 7or även om det finns kort som A och K på bordet. Kan också säga att det är ovanligt för mig att lämna ett bord med mindre pengar än jag började med. Hoppas att detta hjälper. Lycka till med pokern! Citera
ronnagangstern Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Det viktigaste på dessa nivåer är: BLUFFA A L D R I G Du kommer vara vinnande om du gör som herrarna ovan säger, spela tight och var hänsynslös när du träffar. Liken på NL2 släpper inte en hand Citera
Saint_Bjorn Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Haha.. tänk att det är så lätt. Men ändå så få som klarar av det. Trixet är väl att höra till eliten gällande tålamod och att kunna ta det seriöst trots att det inte är hisnande summor. Moneymanagement is the key. Citera
Jerico Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Höj med bra händer, släng kassa händer. Limpa och jaga set med små/mellan pockets. Betta mycket med nötterna och ta det lite försiktigare med TP och sånt (checka turn i position ofta). Tilta inte, acceptera att man blir utdragen ibland men försök att inte betala av om de sätter sitt drag. Ha tålamod och satsa inte för stor del av rullen på ett bord. Citera
cluelessrookie Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Kallas för att spela händer som ger enkla beslut. Hitta dom händerna och spela dom efter en konsekvent modell. Cluelessrookie Höj med bra händer, släng kassa händer. Limpa och jaga set med små/mellan pockets. Citera
Feegu Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Jag skulle säga att spela rätt så tight och bomba när du har fått en bra hand! Citera
ogmac9 Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 hmm alla har nog börjat siona karriär på den här nivån..som några har sagt äre ganska emnigs löst att bluff här..nybörjarna förstår sig itne på sånt å man kna få en syn med vad som helst så spela din bra händer hårt varje gång... Citera
Janheden Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Det finns ungefär en miljard förkortningar som jag inte hajar... Exempelvis NL2. OK, NL står väl för No-Limit men vad står tvåan för? Eller NLT400 / NLT600.... ?? Citera
kaTTla Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 höjj stenhårt pre och sen ställer du in allt om du har överpar eller träffar ngt bra. dem släpper aldrig:mrgreen: Citera
Goose_strike Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Det finns ungefär en miljard förkortningar som jag inte hajar... Exempelvis NL2. OK, NL står väl för No-Limit men vad står tvåan för? Eller NLT400 / NLT600.... ?? Ex NL400 star for No Limit $400 som max in kop, det vill saga blindsen ar 2 o 4. Citera
Recommended Posts