Gå till innehåll

Houston, we've got a problem... behöver lite Warcraft 3-folk


illerrre

Recommended Posts

Det är så att jag skulle formatera opm datorn för ett tag sedan. Dock så råkade jag formatera om fel partion. Skulle formatera c, men råka göra d. I vilket fall så installerade jag windows på d ändå, och hade alltså windows på både d och c. Det var ju inte det jag önskade och är man as lazy as I am så kör man bara en delete på allt under c. Så jag deleteade windowsmappen och hela alltet där, utom ett spywareprogram och warcraft 3.

 

Tiden gick och wc3 fungerade bra tills en ny patch släpptes... När jag nu ska patcha så får jag felmeddelandet:

 

Registry error loading key 'Warcraft III\InstallPath'

Det går inte att hitta filen.

 

Har någon varit med om samma sak, eller har en aning om hur jag kan fixa detta? Jag kan inte installera om spelet eftersom jag har knäckt min skiva...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt..

När du installerar något läggs adressen in i registret. Kör du helt plötsligt nytt windows så finns givetvis inte de registerdetaljer för det gamla windows kvar i det nya.

 

Så egentligen det enda du kan göra är att få in wc3 uppgifterna in i registret. Och kan du inte alla i huvudet så får du helt enkelt installera om wc3. Säkerhetskopiera save-filerna och installera om. troligtvis ligger saves kvar om du installerar i samma mapp igen, Men dumt att chansa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt..

När du installerar något läggs adressen in i registret. Kör du helt plötsligt nytt windows så finns givetvis inte de registerdetaljer för det gamla windows kvar i det nya.

 

Så egentligen det enda du kan göra är att få in wc3 uppgifterna in i registret. Och kan du inte alla i huvudet så får du helt enkelt installera om wc3. Säkerhetskopiera save-filerna och installera om. troligtvis ligger saves kvar om du installerar i samma mapp igen, Men dumt att chansa..

 

fuck! kan inte installera om då jag knäckt den ena skivan... Iofs kan jag ju tanka spelet.. lol att jag inte tänkt på det... Fan va skadad man är ibland. Bara den första skivan jag knäckt så jag kan tanka den o installera sen installera tft och lira:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör->regedit->HKEY_CURRENT_USER*->SOFTWARE->Blizzard Entertainment->Warcraft III

Där hittar du InstallPath (vanilla) och InstallPathx (tft). Sätt value data till C:\Spel\Warcraft III eller var du nu har din wc3/tft-mapp. Tror det räcker.

 

*HKEY_LOCAL_MACHINE tror jag också att den kan ligga under, beroende av hur du installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där låg endast något som hette "(standard)" och något som hette "battle.net gateways".

 

Aja, nerladdningen på reign of chaos blev precis klar så nu kan jag använda den och sedan installera tft över. Men tackar så mycker för hjälpen.

 

Fast nu när jag tänker efter så tog jag bort hela warcraft 3 mappen också just eftersom jag höll på att ladda ner det igen, så det är kanske därför jag inte kunde hitta dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...