PsychicIor Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Har ingen hand historik tillgänglig så jag får försöka förklara efter bästa förmåga. Vi var 5 st kvar i en 10 mannars Sng Jag satt på BB som då va uppe i 100/200...Hade efter lagd BB ca 1300 i stacken och lyfter . UTG 1 (xa6200) fold CO (ca5000) fold Button (ca2600) går All in som han gjort var o varannan hand. SB (ca800) fold Jag på BB funderar ett tag, killen på knappen har som sagt tryckt som om han bara hade fold eller All in knapp....där AI knappen va störst. Men han hade snott en massa blinds.... Efter min korta överläggning med mej själv så synade jag eftersom jag kom fram till bluff från knappen. Korten läggs fram...han visar Och så brädan... Flopp Jaa....ett A ....men 2 klöver...aj aj Turn RIDÅ... River Tack o gonatt..... Gjorde fel som synade ? Med tanke på killens tidigare spel. För min read va lös med All in som favoritknapp. AToff är en farlig hand jag vet....men i detta läge och med tanke hög med chips.... ? För mej kändes det rätt....men lika bra o höra med SnG proffsen Citera
Appel Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 SnG 10manna brukar ha 3priser om jag inte tar fel. Mao måste du ju få till dig mera marker då du är chip3a. Anser det är helt rätt att syna honom i det läget. Citera
Peltola Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Syn alla dagar i veckan. Med tanke på readen vi har på FI och hans slaskiga image så hade jag synat här. hade haft ungefär 6 x BB om du foldat så jag ser ingen anledning att inte dega in här. Citera
PsychicIor Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Tack grabbar....Även fast det kändes hel korrekt spelat är det alltid skönt med en andra åsikt när man rykt ur en liten turre. Citera
Blattanfejan Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Klockren syn. Däremot ska du inte nödvändigtvis bedöma någon som lös bara för han pushar mycket. Detta kan även tyda på att FI är kompetent som pushar i de lägen man ska pusha. Citera
cG_ Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 fundera inte ens nästa gång med den där stacken Citera
PsychicIor Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Klockren syn. Däremot ska du inte nödvändigtvis bedöma någon som lös bara för han pushar mycket. Detta kan även tyda på att FI är kompetent som pushar i de lägen man ska pusha. Han började trycka in redan i andra rundan när blindsen va 10/20...så Citera
PsychicIor Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 fundera inte ens nästa gång med den där stacken Om vi ändrar scenario lite då.... Om låt säga CO med sin höga stack limpat in, skall man se han som stark då och vänta lite ? Så att han inte slowspelar stål ? Citera
Peltola Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Hade han limpat hade jag checkat för att sedan trycka på floppen då han kan ha limpat med ett svagt ess eller sämre.. Citera
PsychicIor Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Hade han limpat hade jag checkat för att sedan trycka på floppen då han kan ha limpat med ett svagt ess eller sämre.. Men om det sett ut som precis ovan fast CO limpat...hade ju haft en efter mej och oroat mej för då. Alltså att knappen gått in iaf. Citera
sulla Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 A10 är bästa handen här även om CO limpar in, alldeles för sällan stål slowspelas för att push ska vara fel från din sida. Har det inte raisats från en trovärdig spelare bör du pusha i detta läge. Citera
MannenMedH Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 A10 är bästa handen här även om CO limpar in, alldeles för sällan stål slowspelas för att push ska vara fel från din sida. Har det inte raisats från en trovärdig spelare bör du pusha i detta läge. möjligtvis kan man överväga en stopngo, men push är standardspelet efter sullas resonemang. Citera
sulla Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 möjligtvis kan man överväga en stopngo, men push är standardspelet efter sullas resonemang. Nu var det ju iofs endast en allin-syn eller fold som fanns på menyn. Citera
MannenMedH Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Nu var det ju iofs endast en allin-syn eller fold som fanns på menyn. jag tolkade scenario 2 som att CO limpat och vi sitter i BB och kan därmed checka, fel? Citera
PsychicIor Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 jag tolkade scenario 2 som att CO limpat och vi sitter i BB och kan därmed checka, fel? Nja....jag menade som i första inlägget fast med ännu en deltagare i potten som limpat i CO läge. Citera
Recommended Posts