Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte spelat så länge. Verkar vara tight bord iaf. 30 % ser floppen. Avg . pot $7.

Fullt 10-mannabord på Microgaming NL50

- HERO sitting in seat 2 with $59.40 [Dealer]

- Player1 sitting in seat 6 with $48.37

- Player2 sitting in seat 10 with $25.95

** Dealing card to HERO: Ace of Diamonds, King of Spades

skank folded

Player1 called - $0.50

RVlk72 folded

millon_lo folded

rounder20 folded

Player2 - $2.00

rbab45 folded

HERO called - $2.00

sb folded

bb folded

Player1 folded

** Dealing the flop: Ace of Clubs, 4 of Clubs, 8 of Hearts

Player2 bet - $2.62

HERO raised - $7.00

Player2 called - $7.00

** Dealing the turn: 10 of Hearts

Player2 went all-in - $16.95

HERO called - $16.95

Går det att spela annourlunda ngnstans? Vet att syn pf kan vara fel, men eftersom jag tror att Player2 e fisk med sin korta stakk så sätter jag honom på ett sämre ess ev. lr PP. Känner mig därför väldigt osäker på syen på turn, känns som AT. Med AQ lr AJ borde han väl tryckt till på floppen igen?

Postad

Fold på turn.

Player2 called - $7.00

** Dealing the turn: 10 of Hearts

Player2 went all-in - $16.95

Denna linje är oftast AT eller ett set som inte vill skrämma dig för mycket på floppen.

Edit: Oj såg inte att han var kort. Gråtsyn solklart då.

Postad

Jo det förvånar mig inte, detta är en väldigt väldigt stark linje han tar. Han synar din flop raise och sen pushar in i dig OOP, typiskt "du visar styrka men jag bryr mig inte för jag har the nuts".

Postad

Det här är mer en fråga än ett påstående men jag tycker nog man kan reraisa den handen pre. Jag skulle nog ha höjt till 4 dollar pre och om jag då får en syn spela den efter det men möts man av en reraise till pre så kan man ju misstänka KK,AA men det kanske är helt fel spelat med AK?

Postad
Det här är mer en fråga än ett påstående men jag tycker nog man kan reraisa den handen pre. Jag skulle nog ha höjt till 4 dollar pre och om jag då får en syn spela den efter det men möts man av en reraise till pre så kan man ju misstänka KK,AA men det kanske är helt fel spelat med AK?

Jag tycker AK är en av de svåraste händerna att spela. Man vet aldrig riktigt var man står.

Men din tanke är nog inte helt fel. Förutsatt att man kan lägga handen.

Postad
Jo det förvånar mig inte, detta är en väldigt väldigt stark linje han tar. Han synar din flop raise och sen pushar in i dig OOP, typiskt "du visar styrka men jag bryr mig inte för jag har the nuts".

Jag tänkte lite på det. Kanske reraisen på floop var fel.

Jag menar han betar ut på floop. Du reraisar och blir synad vad betyder det?

synar han med något som är sämre än AK i det läget? Kanske är detta ett klassiskt fall där man gör bättre i att syna ner handen för man kan troligen inte vinna mycket pengar av en sämre hand men riskerar att förlora mer mot en bättre hand.

Jag tror att en passiv linje här är mer rätt pga av två saker.

1. om han bluffar eller semibluffar så får ju en reraise honom att folda.

2. om han har en bättre hand än dig så är det dumt att bygga upp en stor pott som gör det svårare för dig att släppa handen.

Som spelat nu är potten på turn 18$ med två färgdrag och två möjliga stegdrag på bordet vilket mer eller mindre tvingar honom att pusha sina sista 16$. Vilket gör att du får syna 16$ i för att kunna vinna 34$ vilket gör att du får 2:1 i pottodds vilket nästan gör synen obligatorisk.

Om du istället bara synat på turn så hade potten varit 9$ och han hade inte varit tvungen att ställa för att hindra drag vilket hade gett dig andra valmöjligheter. Om han ställer där så kostar det ju 21$ för att vinna 30$ då är det ju enklare att folda. Om han värdebetar 8$ så får du se nästa kort billigare och kanske han inte heller slänger in hela stacken på slutet.

Med den handen är det ju givet att han vill få in hela din stack men utan färg eller steg drag på river kanske han väljer att få en syn snarare än att skrämma dig och om en tredje hjärter eller spader faller kanske han väljer att checka handen. Summa är att du kanske fått en showdown till ett lägre pris. Alternativt mjölkat en sämre hand på mer pengar.

Rätta mig om jag tänker fel nu.