Gå till innehåll

En kul fråga bara


Sasquat

Recommended Posts

He, har bara en fråga jag skulle vilja ställa, bara för att få svar på hur många, och vilka som skulle syna, och vilka som skulle folda.

 

Låt oss säga, att du av nån anledning, sitter med hela din bankroll på ett cashgame bord, fullring, eller shorthanded.

 

Du får AA, och en kille som har mer än dig går all in?

 

Synar du? Inte? varför, varför inte?

 

Skulle du gjort detsamma om ALLA vid bordet gick all in? ?

 

Jag själv, skulle synat, annars skulle jag nog ångrat mig efteråt......... ......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man redan inne med hela rullen på ett bord så letar man efter ett i längden lönsamt tillfälle att stoppa in pengarna. 80%+ räcker för mig.

 

Och ja skulle flera på bordet dega så skulle jag göra samma syn. Förhoppningsvis tar de redan ut varandras outs dessutom. Tänk dig att få en coinflip om 3-5x insatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På A säger jag ""för helvete, lägg av". Och på B säger jag "gäsp." äldsta frågan i boken. har diskuterats fram och tillbaka, fast i form av "din första dag på wsop main event, alla på bordet går allin och du sitter med AA, vad gör du?"

 

En annan kul och nyskapande fråga är: Om ett träd faller i skogen, och ingen är i närheten, hörs det då? Fattar ni liksom!?!?

 

Ursäkta min ton, Sasquat, det här var inget personligt mot dig, jag bara tyckte att frågorna var dels gamla, dels dumma. Och ja, jag slog precis i tån på vägen in till datorn, vilket troligtvis färgade mitt humör.

 

*glitterpuzz*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en, två eller tre motståndare skulle jag definitivt syna. Mot fyra motståndare och fler skulle jag nog inte syna eftersom jag knappast är favorit totalt sett, även om jag är favorit mot varje enskild hand. Det är möjligt att det är vekt, men nu pratar vi om hela bankrullen. :-)

 

mot fyra motståndare är det väl nästan ännu solklarare syn?

 

hur många K och Q tror du finns kvar att träffa för de andra med KK QQ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att jag har $1000 i min bankrulle och sedan lirar en fet turnering och vinner $100.000. Efter detta får jag en blackout och sätter mig med hela rullen i ett CG som jag på något mirakulöst sätt lyckas hitta genom en bugg i pokerstars. Detta är enda scenariot då jag inte skulle syna mot många motspelare. Annars är det väl bara att bita i det sura äpplet och ta sin kommande bad beat som en man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

För att reda ut fakta så önskar du dig nog så få motståndare som möjligt när din rulle står på spel med dina rockets.

 

procentuellt har du följande chans att överleva

mot en spelare 85%

2 spelare 73%

3 spelare 64%

4 spelare 56%

5 spelare 49%

6 spelare 43%

7 spelare 39%

8 spelare 31%

 

Men å andra sidan, kan du inte dega in med AA, då kommer du inte kunna dega in alls. Och kan du inte dega in så märker Fi detta relativt snart och äter upp dig allt eftersom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu varit så jäkla dum att man sätter sig med hela bankrullen så ska det ÄNDÅ INTE göra någon skillnad på ditt spel.

Så fort storleken på synen du behöver göra (i förhållande till din BR) börjar göra att du ändrar ditt spel MÅSTE du gå ner och spela lägre bord!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag viker och går från bordet.

 

Även om jag vet att jag har 80% att dubbla min samlade förmögenhet så tar jag inte den chansen.

 

Med min förmögenhet kommer jag troligen ändå dubbla på några år, utan den så blir det lång uppförsbacke innan jag är tillbaka där jag är nu.

 

Antar nu att resultatet vid förlust är 0 på banken, 0 fonder, 0 lägenhet och rejäla skulder om man har riktigt jobb med bra betalt.

 

Misstänker att folk som svarar ja avser en relativt liten del av sitt totalvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på B säger jag "gäsp." äldsta frågan i boken. har diskuterats fram och tillbaka, fast i form av "din första dag på wsop main event, alla på bordet går allin och du sitter med AA, vad gör du?"
Nej, den här frågan är totalt annorlunda. Exempelvis riskerar inte de flesta som bustar main event att bli vräkta. För de av oss som inte har inkomster utanför pokern är det en rätt trolig konsekvens.

 

En annan sak som är helt annorlunda är att man i den här situationen kan lämna bordet nästa hand och få tillbaka sitt inköp.

 

Däremot har du rätt i att väldigt många behandlar situationerna likadant. Vilket är anledningen till att de svarar så galet i WSOP-fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne på Hjorts linje, förutom att jag hade synat mot en motståndare och lagt mig mot hela bordet.

 

Men det beror helt och hållet på vad ens bankrulle är. Min bankulle är på ett sjusiffrigt belopp (dvs alla mina kontanta medel, aktier och frimärkssamling). Är ens bankrulle på "senaste löneutbetalningen" så är väl svaret blixtsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag viker och går från bordet.

 

Även om jag vet att jag har 80% att dubbla min samlade förmögenhet så tar jag inte den chansen.

 

Med min förmögenhet kommer jag troligen ändå dubbla på några år, utan den så blir det lång uppförsbacke innan jag är tillbaka där jag är nu.

 

Antar nu att resultatet vid förlust är 0 på banken, 0 fonder, 0 lägenhet och rejäla skulder om man har riktigt jobb med bra betalt.

 

Misstänker att folk som svarar ja avser en relativt liten del av sitt totalvärde.

 

 

 

well put, enkel fold om jag inte har en liten rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-4 miljoner SEK i rulle behövs det nog innan jag skulle börja fundera på fold mot en motståndare. mot flera har jag ingen aning. En miljon skulle jag inte ens fundera två gånger, hittar väl stake eller grindar upp en rulle om jag skulle torska eller så går livet vidare ändå... Sen är man ju ändå gambler och hur sjukt skulle det inte vara att få sätta hela rullen på en gång :-D Nästan så man är sugen på att göra som den där killen som åkte till Vegas och satsade allt han ägde på rouletten.

 

edit: med rulle så menar jag total samlad förmögenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne på Hjorts linje, förutom att jag hade synat mot en motståndare och lagt mig mot hela bordet.

 

Men det beror helt och hållet på vad ens bankrulle är. Min bankulle är på ett sjusiffrigt belopp (dvs alla mina kontanta medel, aktier och frimärkssamling). Är ens bankrulle på "senaste löneutbetalningen" så är väl svaret blixtsyn.

 

För att gå utanför ämnet, så tycker jag det är intressan när du säger att din rulle är alla tillgångar du har. Är det så man bör resonera eller ska man avsätta pengar till "rulle"? Har startat en tråd om detta här: http://pokerforum.nu/forum/texas-holdem/34629-definera-din-bankrulle.html#post667756

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att gå utanför ämnet, så tycker jag det är intressan när du säger att din rulle är alla tillgångar du har. Är det så man bör resonera eller ska man avsätta pengar till "rulle"? Har startat en tråd om detta här: http://pokerforum.nu/forum/texas-holdem/34629-definera-din-bankrulle.html#post667756

 

nej det där var överraksande för att komma från Ola.

 

du bör ha en separat rulle det ä ju mest sunt förnuft egentligen.

 

vem kan spela bra emd pengar man inte har råd att förlora?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...