Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ganska nyss börjat spela turbo sit n go och det har hittils gått väldigt bra. Den enda gången jag inte riktigt vet vad jag ska göra är när blindsen på pokerstars är upp i typ 200/400 och det fortfarande är 7-8 spelare kvar.

Jag brukar i de lägena spela väldigt tight och hoppas att någon åker ut snart. Jag känner inte riktigt att jag vågar stjäla blindsen eftersom om jag får en syn eller någon ställer mig all in så kommer jag ha väldigt lite marker kvar. Men tyvärr så äter blindsen och anten upp min stack och jag tvingas gå all in med nästan vad som helst efter ett tag.

Hur bör man spela i en sånhär situation? Eller är det bara att hoppas på turen

Postad

Många kvar med höga blinds= Tajt bord.

Öppna upp din HD och ställ t ex med alla A i mitt/sen pos i oöppnad pott. Kanske slänga till med nån bluff också i sen pos.

Viktigt är att inte tillåta syn i det läget, du är den som ska gå allin eller åtmindstone visa att du är commitad till potten så att den som synar dig gör det för stor del av sin stack.

Postad
Jag har ganska nyss börjat spela turbo sit n go och det har hittils gått väldigt bra. Den enda gången jag inte riktigt vet vad jag ska göra är när blindsen på pokerstars är upp i typ 200/400 och det fortfarande är 7-8 spelare kvar.

Jag brukar i de lägena spela väldigt tight och hoppas att någon åker ut snart. Jag känner inte riktigt att jag vågar stjäla blindsen eftersom om jag får en syn eller någon ställer mig all in så kommer jag ha väldigt lite marker kvar. Men tyvärr så äter blindsen och anten upp min stack och jag tvingas gå all in med nästan vad som helst efter ett tag.

Hur bör man spela i en sånhär situation? Eller är det bara att hoppas på turen

Jag som e tajt de första rundorna älskar hamna på ett sånt här bord för då öppnar jag min HD och stjäl/höjer så ofta jag kan när blindsen är så höga.

Syn är aldrig aktuellt utan mer push för då behöver Fi strama åt sin CR betydligt.

Sedan kan ju nivån vara avgörande för vilken range du ska ha för en push.

Postad
I såna här lägen gäller det framför allt att nästan alltid ställa in när man får vara först in. Undantaget de allra första positionerna.

Nja... kanske att ta i tycker jag, beroende på bord fattar de snart vad som pågår och du får en syn av random tomte när sy pushat med 85off.

Men helt klart ska du raisa mycket, är ju faktiskt detta spelet som är klart viktigast i alla sng, stölderna när blindsen är mellan/höga är ofta faktorn som gör att en spelare blir vinnande.

Postad
Nja... kanske att ta i tycker jag, beroende på bord fattar de snart vad som pågår och du får en syn av random tomte när sy pushat med 85off.

Men helt klart ska du raisa mycket, är ju faktiskt detta spelet som är klart viktigast i alla sng, stölderna när blindsen är mellan/höga är ofta faktorn som gör att en spelare blir vinnande.

Visst är det överdrivet, men inte med någon jättemarginal.

Väldigt ofta kommer vi väldigt sällan få chansen att vara först in, det gör att vi behöver ta en del pushar vi annars inte skulle ta.

Samtidigt kommer det i såna här lägen ofta finnas extrema shortstacks, vilket vi får se upp med.

Att någon börjar "fatta vad som händer" köper jag inte alls. Vi kommer antagligen bara hinna pusha ett par gånger innan bordet går från kanske sjuhandat till fyrhänt, eller något sånt.

Postad

Väldigt ofta kommer vi väldigt sällan .

:shock: :shock: :shock::lol: :lol: :lol: som tidigare nämnts. Veckans bästa formulering tycker jag.

Att någon börjar "fatta vad som händer" köper jag inte alls. Vi kommer antagligen bara hinna pusha ett par gånger innan bordet går från kanske sjuhandat till fyrhänt, eller något sånt.

Är helt inne på det spåret. Vi kommer nog bara hinna pusha 2 max 3 gånger i bästa/sämsta fall. Sen blir det bubbelspel.