lallaren Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag spelar en del på Crypto nu och där har de ingen cap i HU-situationer. Ibland har man en rätt stark hand som inte är nuts men man vill ha betalt för. Är det för vekt att "bara" 8-beta top 2 på floppen och sedan syna ner? Det här var tredje handen jag spelade på FI och vi hade inte tagit någon hand innan till showdown. Seat 5: Paulm0206 ($74 in chips) Seat 6: lallaren ($85.50 in chips) Paulm0206: posts small blind $1 lallaren: posts big blind $2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to lallaren [9s 6h] Paulm0206: raises $3 lallaren: calls $2 ----- FLOP ----- [4d 9c 6d] lallaren: checks Paulm0206: bets $2 lallaren: raises $4 Paulm0206: raises $4 lallaren: raises $4 Paulm0206: raises $4 lallaren: raises $4 Paulm0206: raises $4 lallaren: calls $2 ----- TURN ----- [4d 9c 6d][Th] lallaren: checks Paulm0206: bets $4 lallaren: calls $4 ----- RIVER ----- [4d 9c 6d Th][7h] lallaren: checks Paulm0206: bets $4 lallaren: calls $4 ----- SHOW DOWN ----- Paulm0206: shows [Qc Ad] (High Card Ace) lallaren: shows [9s 6h] (Two Pairs, Nines and Sixes, Ten high) lallaren collected $51 from Main pot Vilka händer kan det vara intressant att stoppa in fler än 4 bets med? på flop: färdiga händer, set, tvåpar, monsterdrag, överpar? På turn? hur långt går man på river med Khög flush? overfull? Kan man hitta en fold någonstans i en 8-betad pott? Säg man floppar top 2 och turn och river parar upp bordet över ens eget högsta par? Citera
gdaily Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Kan man hitta en fold någonstans i en 8-betad pott? Nej, du kommer alltid göra en crying call på rivern i en sådan stor pott. Citera
lallaren Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Nej, du kommer alltid göra en crying call på rivern i en sådan stor pott. Säg att jag har bombat potten med gutshot + överkort + färgdrag och sitter där med 8 hög? Citera
Hjort Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Är det för vekt att "bara" 8-beta top 2 på floppen och sedan syna ner?Det ska till en extremt dålig motståndare för att det någonsin ska vara rätt att 8-beta floppen, oavsett hand. Detta mycket för att du läckar för mycket info om dina händer om du går förbi 5-6 bet med väldigt starka händer. Topptvå är skitsvagt i sammanhanget 5+ bets. 4-5 bet är ungefär övre gränsen, kanske 6. hur långt går man på river med Khög flush? overfull?Beror på vad man vet om motståndaren. Men mot någon som inte är dum i huvudet går man inte förbi 4-5 bet utan nötterna. Tänk att du värdehöjer 2/5 delar av händerna som du värdebetade varje gång din motståndare höjer så blir det ungefär rätt. Eftersom din värdehd mer än halveras varje gång så är det rätt lätt att se att det väldigt snabbt bara blir nöten kvar. Säg att jag har bombat potten med gutshot + överkort + färgdrag och sitter där med 8 hög?I så fall borde han kunna ha underfärgstegedraget, syn! Citera
lallaren Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 varför just 2/5? Är det bättre att ta betalt på turn? Den typiska motspelaren som jag möter spelar långt ifrån optimalt eller ens kompetent. Märker jag att de gör det brukar jag lämna bordet eller vänta tills det kommer flerspelare. Citera
gdaily Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Säg att jag har bombat potten med gutshot + överkort + färgdrag och sitter där med 8 hög? Det är inte direkt handen du 8-betar med... När ni gått förbi 3-4 betar på floppen så blir det showdown, det vet både du och din motståndare. Citera
badtorsker Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Lite OT, men spelar själv FL HU på crypto på dom lägsta nivåerna (2/4 och 3/6) ibland för skojs skull, men tvivlar seriöst på att det är ens är möjligt att gå + på dom nivåerna med tanke på att rejken krossar en så överjävligt hårt som den gör. Rätta mig gärna om jag har fel. Citera
gdaily Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Lite OT, men spelar själv FL HU på crypto på dom lägsta nivåerna (2/4 och 3/6) ibland för skojs skull, men tvivlar seriöst på att det är ens är möjligt att gå + på dom nivåerna med tanke på att rejken krossar en så överjävligt hårt som den gör. Rätta mig gärna om jag har fel. Det går "nog" inte att slå just cryptoraken på de låga nivåerna. Det ska till en jävligt ursel motståndare i så fall. Däremot är det bra övning, så om du budgeterar lite läropengar i rake så tycker jag du ska spela. hur långt går man på river med Khög flush? overfull? Med överfullen på river så fyrbetar du och cryingcallar hans fembet, och bered dig på att stirra in i fyrtalet. Med kungfärgen så beror det helt och hållet på. En trebet känns väl lagom om färgdraget fanns på floppen och satt på river, en tvåbet om den satt redan på turn, och en fyr eller fembet om det var extrem action på floppen och färgen kom genom bakdörren (säg att du floppade tvåpar med mothugg på floppen och fick in runner runner flush). Citera
Hjort Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 varför just 2/5? Det är lite mer, och antar att ni är ungefär lika starka i början på river. Det bygger på att ungefär hälften av dina händer vid varje höjning har värdebetspotential, men att några av dem är för svaga för att höja på grund av re-raiserisken. Notera att det i själva verket är ännu ogynnsammare förhållanden än så i riktig hold'em för flera höjningar på rivern. Om du kollar på hög HU så kommer du i stort sett aldrig se fyrbet på river utan en jävligt stark hand. Är det bättre att ta betalt på turn?Ungefär ja. Du ligger bättre till mot drag och sämre händer. Den typiska motspelaren som jag möter spelar långt ifrån optimalt eller ens kompetent. Märker jag att de gör det brukar jag lämna bordet eller vänta tills det kommer flerspelare.Säkert sant, men för att det ska vara rätt att 8-beta floppen med topptvå så måste de vara episkt dåliga. Citera
badtorsker Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Det går "nog" inte att slå just cryptoraken på de låga nivåerna. Det ska till en jävligt ursel motståndare i så fall. Däremot är det bra övning, så om du budgeterar lite läropengar i rake så tycker jag du ska spela. Okej Har aldrig testat 5/10 eller 10/20, har du någon koll på hur rejken är där? Är Crypto värre än de flesta andra sajterna på just FL HU? Jag har mest spelat NL HU på Crypto och där har jag tvärtom fått intrycket att rejken är lägre än på de flesta andra sajter jag spelar på. Citera
cg Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Tänk att du värdehöjer 2/5 delar av händerna som du värdebetade varje gång din motståndare höjer så blir det ungefär rätt. Eftersom din värdehd mer än halveras varje gång så är det rätt lätt att se att det väldigt snabbt bara blir nöten kvar. Det där stämmer inte riktigt... det är 2/5 av motspelarens raise-hd som man kan återhöja med inte 2/5 av sin egen bet/raise-hd... så hur många betar man kan stoppa in korrekt beror mycket på hur mycket motspelaren minskar sin hd för varje raise som vi stoppar in, inte hur många betar i sig som lagts in. Är det bättre att ta betalt på turn? Ja, vilket i huvudsak beror på att du kan få in mer pengar med färre raisar på turn än vad du kan få på flop. Vilket är önskvärt enligt det jag skrivit ovan. Citera
lallaren Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag vet inte vad definitionen på episkt dålig är, men ni kan ju kolla min senaste post i resultatdelen (en tjej/kille slänger in 250 dollar preflop på ett 3/6-bord med A9off). Efter den handen har jag nog bestämt mig för att jag åtminstone vill ha 50-100 BB framför mig när jag spelar ifall rätt tillfälle skulle dyka upp. Riktigt så illa spelar långt ifrån alla men det händer ju ett par gånger om dagen i alla fall att man kan få en rejäl pott när FI sitter på typ mellanpar eller nåt. Crypto cappar rejken HU på 1 dollar. Jag tror Pokerstars cappar HU-rejken på 50 cent eller nåt men på Pokerstars kan man inte 70-beta preflop. Citera
lallaren Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 OT men jag vet inte var jag ska posta detta. Alltså min post blev flyttad till "poker man mot man"-gruppen utan att jag hade något att säga till om. Kan någon snäll moderator flytta denna tråd till "poker kvinna mot kvinna" eller "poker kvinna mot man"-delen av forumet? Jag känner liksom inte att mitt spel platsar i denna grupp. Citera
gdaily Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 OT men jag vet inte var jag ska posta detta. Alltså min post blev flyttad till "poker man mot man"-gruppen utan att jag hade något att säga till om. Kan någon snäll moderator flytta denna tråd till "poker kvinna mot kvinna" eller "poker kvinna mot man"-delen av forumet? Jag känner liksom inte att mitt spel platsar i denna grupp. Vi översatte head-to-head med man-mot-man, men för din skull döper jag om grullen Glad nu? Citera
Hjort Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Det där stämmer inte riktigt... det är 2/5 av motspelarens raise-hd som man kan återhöja med inte 2/5 av sin egen bet/raise-hd...Jag använde exemplet med symmetriska hd:s mot en motståndare som man inte vet suger för att det ger ett rimligt antal höjningar i typiska situationer. Det är så klart inte relevant när man vet att motståndaren höjer jättemycket med skit eller när man vet att han aldrig höjer utan stål. Standardsituationen är dock att inte veta. Citera
lallaren Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Vi översatte head-to-head med man-mot-man, men för din skull döper jag om grullen Glad nu? Jupp. Tänkte posta någon animerad bild på en dansande bäbis eller nåt, men det blev för jobbigt. Citera
Recommended Posts