Skanke Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 Gjorde ett kasst spel blev av med halva stacken. Blev sur ställde efter raise med K8 handen efter:) Han hade AK.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 31 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 Gjorde ett kasst spel blev av med halva stacken.Blev sur ställde efter raise med K8 handen efter:) Han hade AK.... Såg det . Själv fick jag precis dubbla med JJ mot 55 och i nästa floppa set med 55 som fiskfan drog ut med färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 Ser riktigt bra ut nu Ängeln! Ok ingen jätterush, men stabilt och säkert. Sen att man blir utdragen ibland det händer ju... GG WP! Jag hoppas att du att hade en bernstensfärgad bredvid dig. Själv körde jag Caol Isla ikväll, mums. Gonatt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 31 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 Ser riktigt bra ut nu Ängeln! Ok ingen jätterush, men stabilt och säkert. Sen att man blir utdragen ibland det händer ju... GG WP!! Jo, förutom den när bordets fisk satt med QQ och inte reraisade mig preflopp och jag satte J med AJ på handen, så gick det bra idag. Men klart han skulle klonka mot mig . Jag hoppas att du att hade en bernstensfärgad bredvid dig. Själv körde jag Caol Isla ikväll, mums. Gonatt! Nä faktiskt inte. Är för djvla atrött och ska upp å jobba i morgon. Dagen slutade på fantastiska 16 sek plus trotts MTT. Att man inte kan låta bli de där MTTna på SvS. Där var det ju -220 sek. Augusti är ju slut och en fullkplig redovisning finns i första inlägget i DB. Men en sammanfattning säger så här: Total vinst: +5445 sek Vinstfördelning (de ska inte lida för att jag går i skolan): Cancerfonden: 1445 sek Barnbarnen: 4000 sek Ökad BR för Ängeln: 0 sek Tycker det är rätt rimligt att de får dela på hela vinsten då jag själv avbröt SnG-spelet för att träna CG. Nu ska jag sova. Natti, natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 1 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2007 Jahaja, efter att ha jobbat så kom man hem och skulle då flytta den trådlösa routern till Adslmodemet så man slapp ha en kabel genom hela lägenheten. Montera modem & router på vägg (ej synliga efter order från högre ort), dona fixa, satte upp kabellister drog kabel för DigitalTv. Satte på datorn och skulle koppla upp mig. NADA!!!!!!!!! :shock:. Startar om routrar, modem etc. Samma resultat :shock: . Prova dra lång kabel från moden till dator. "Sidan kan inte visas". :shock: Ringer 90200, tio minuters väntetid. Får besked att inget fel utanför lägenheten. Ringer datasupporten (svärson). - Är och fiskar vid kusten. . - Va fn när svärfar behöver akuthjälp. - Kan komma i morgon. - Va!!!!! Okey fick koppla in mig på det gamla som inte stängs förrän 30/9. Bara hoppas att det inte är för många avbrott. Koppla in digitalboxen igen då (kolla ju igår med provisorisk kabeldragning). Starta det. Ingen signal/bild :shock:. Starta om digitalbox & modem. Ut med programkort, in med det igen. Trycker på on. Stendött . Ringer 90200 igen. Väntetid 13 minuter. Får med supportens hjälp starta om alltsammans igen. Stendött. Felanmält och nån ska SMSa mig när de fixat skiten. Undrar om det hänger ihop bägge problemen. Sen fixa man till liten 3-rätters till tanten och mig. Käka gott och konverserade om allt möjligt. Tydligen har vi bestämt oss för att nästa sommar hyra nått schabrak till villa i Costa Dauradaområdet runt Barcelona. En som alla ungar med barnbarn kan komma och va hos oss i två veckor i. Undrar om de hyr ut 5-våningshus . Ja där ser man vad man bestämmer sig för när man inte är närvarande.. Nu sitter man här med en Glenkinchie 10y och funderar på om man ska våga sig på att lira med min gamla uppkoppling. Men det lutar väl åt det. Vi hörs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 1 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2007 Alltså. Vad är det för fel på folk? Detta var andra gången jag blev synad av Q8o när jar höjt. Gången innan losa jag halva stacken då 8 kom på river när Q hade kommit på flopp. Men vad tror BB i den här handen tror ni? Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero ($454.6) SB ($391.7) BB ($100) UTG ($108.75) MP ($453.1) Preflop: Hero is Button with Q, A. UTG calls $2, MP calls $2, Hero raises to $8, 1 fold, BB calls $6, UTG calls $6, MP folds. Flop: ($27) Q, T, T(3 players) BB bets $14, UTG calls $14, Hero calls $14. Turn: ($69) Q(3 players) BB calls $78 (All-In), UTG calls $86.75 (All-In), Hero calls $86.75. River: ($303) 2(3 players, 2 all-in) Final Pot: $320.50 Results: BB has 8s Jd (two pair, queens and tens). UTG has 8d Qc (full house, queens full of tens). Hero has Qs As (full house, queens full of tens). Outcome: Hero wins $160.25. UTG wins $160.25. Sen den här lite tidigare som jag var rätt nöjd med spelet i. Till saken hör att BB ALLTID är överaggresiv och jag har honom på 42/27/4,5 i PT. Så synene pre och på flopp var rätt given samtidigt som jag planerade att reraisa på turn. Nu när tredje T kom så så visste jag att han inte kunde syna utan en T och det var jag säker på att han inte hade. Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Hero ($372.9) BB ($381.6) UTG ($209.2) MP ($323.7) Button ($234.55) Preflop: Hero is SB with , . 3 folds, Hero raises to $8, BB raises to $19, Hero calls $12. Flop: ($40) , , (2 players) Hero checks, BB bets $32, Hero calls $32. Turn: ($104) (2 players) Hero checks, BB bets $65, Hero calls $320.90 (All-In), BB folds. Final Pot: $489.90 Results: No showdown. Hero wins $489.90. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Itmon Postad 1 September , 2007 Rapport Share Postad 1 September , 2007 Hur går det för Ängeln ikväll då? Vunnit något? Själv sitter man o smuttar på en 18-årig Glenfiddich. Mums! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 1 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2007 Jorå till slut fick man ihop lite grann. Satt länge och väl och vänta på att få döda bordets megafisk. När man lirar 65% och höjer i 47% och sen tror man e guds gåva till pokern för att man drar ut nån ibland, ja då är det värt att vänta på en hand som kan döda ***** Hand History for Game 427735856 ***** $200 NL Texas Hold'em - Saturday, Sep 1, 22:21:45 ET 2007 Table Britta 14 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Ängeln17 ( $467.5 ) Seat 2: Eller hur? ( $542.15 ) Seat 3: Bäjx ( $246.85 ) Seat 4: Lopeta ( $371.35 ) Seat 5: tycho71 ( $57.8 ) tycho71 posts small blind [$1]. Ängeln17 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ängeln17 [ As Ac ] Eller hur? folds. Bäjx raises [$8]. Lopeta folds. tycho71 folds. Ängeln17 raises [$16]. Bäjx calls [$10]. ** Dealing Flop ** [ 2h, 6h, 8s ] Ängeln17 bets [$20]. Bäjx calls [$20]. ** Dealing Turn ** [ 5h ] Ängeln17 bets [$56]. Bäjx is all-In. Ängeln17 calls [$152.85]. ** Dealing River ** [ Jd ] Ängeln17 shows [ As, Ac ] a pair of aces. Bäjx shows [ 8d, 7s ] a pair of eights. Ängeln17 wins $482.35 from the main pot with a pair of aces. Fråga mig inte varför inte FTR funkar på alla HH från PT. Men kvällen sluta ok trotts halvfull och en del dans med frugan till TVn . Nu sak jag knoppa. Ska nämligen jobba i morgonbitti igen. Dagsresultat: + 302 sek Nu e det natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 2 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 September , 2007 Har kollat lite i PT och har dessa statt per sista augusti i NL [/img] Intressant att se att mellan 18 och 24k händer så gick det inte uppåt men heller inte neråt vilket jag egentligen kände att det gjorde. Det var då alla djvla utdragningar haglade. Konstigt vad man kan "veta" saker som inte stämmer. Nästa gång jag kommer i en sån varrians/utdragningsperiod så ska jag först kolla i PT innan jag gnäller , tror ni på va. Nyss hemkommen från jobbet ska faktiskt vila en stund, dagarna blir inte bara längre så här på hösten, de blir fler oxå. Arbetsdagarna alltså. Ikväll blir det forumturren på FT. Har ju en tredjeplats sen förra söndagen att försvara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 2 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 September , 2007 Värmer upp med en 220:a på SvS. ***** Hand 428359339 ***** 15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Sunday, September 02, 2007 6:17:30 PM Texas (Vanlig /Turnering ) Plats 1: c4ecco (1160.00) Plats 2: AnteSvante (605.00) Plats 3: leat (385.00) Plats 4: Ängeln17 (1705.00) Plats 5: FOGGY (1690.00) Plats 6: Vetgirig (1320.00) Plats 7: Mr Knet (2205.00) Plats 8: Scutulatus (4200.00) Plats 9: inez_131 (990.00) Plats 10: Svea (1170.00) Vetgirig lägg LM 15.00 Mr Knet lägg SM 30.00 ** Giv ** c4ecco [N/A, N/A] AnteSvante [N/A, N/A] leat [N/A, N/A] Ängeln17 [Ds, Dh] FOGGY [N/A, N/A] Vetgirig [N/A, N/A] Mr Knet [N/A, N/A] Scutulatus [N/A, N/A] inez_131 [N/A, N/A] Svea [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Scutulatus Lägg inez_131 Lägg Svea Lägg c4ecco Syna 30.00 AnteSvante Syna 30.00 leat All-in 385.00 Ängeln17 Syna 385.00 FOGGY Lägg Vetgirig Lägg Mr Knet Syna 385.00 c4ecco Lägg AnteSvante All-in 605.00 Ängeln17 Syna 605.00 Mr Knet Syna 605.00 *** Flop(Board): *** : [4s, Ks, 10s] *** Bet Runda 2 *** Mr Knet Passa Ängeln17 All-in 1100.00 Mr Knet Syna 1100.00 *** Turn(Board): *** : [4s, Ks, 10s, 3k] *** River(Board): *** : [4s, Ks, 10s, 3k, 8s] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 4445.00 c4ecco Lägger mig Vinst: 0.00 AnteSvante [N/A, N/A] Högsta kort Vinst: 0.00 leat [Eh, Kr] Par i kungar Vinst: 0.00 Ängeln17 [Ds, Dh] Färg med högsta kort kung Vinst: 4445.00 FOGGY Lägger mig Vinst: 0.00 Vetgirig Lägger mig Vinst: 0.00 Mr Knet [Er, Kns] Färg med högsta kort kung Vinst: 0.00 Scutulatus Lägger mig Vinst: 0.00 inez_131 Lägger mig Vinst: 0.00 Svea Lägger mig Vinst: 0.00 KLONK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 Hmmmm.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 2 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 September , 2007 Vadå hmmmmm. Magkänsla . Men det rulla på bra där tillslut. Även om jag hade minst marker när finalbordet börja så peta jag ihop tillräckligt för att knåpa mig in på 2:dra plats. 2898 - 220 = + 2678 sek för besväret så det får väl vara godkännt. I Forumrullen åkte jag precis med AK mot JJ Allin preflopp. Blank bräda. JAja, man kan inte vinna alla coinflipps. Ärligt talat så ska jag ta hand om frun nu. Vi höres. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 Vadå hmmmmm. Magkänsla . = + 2678 sek för besväret så det får väl vara ok SNYGGT... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 . 2898 - 220 = + 2678 sek för besväret så det får väl vara godkännt. WP. Själv lyckas jag tamifan aldrig komma till finalbordet....låg 5:a igår, 27 spelare kvar av 715. I sb plockar jag upp K6 och med denna otroligt fina hand lyckades jag åka ut med. Händer mig jämt när jag kommit ITM på MTT......Ska nog läsa HoH igen..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 2 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 September , 2007 Avskyr TT. Har sagt det förr och kan säga det igen. Avskyr TT. ***** Hand History for Game 428716919 ***** $200 NL Texas Hold'em - Sunday, Sep 2, 20:26:41 ET 2007 Table Britta 19 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: .RastaMan. ( $421.85 ) Seat 2: Ängeln17 ( $395.6 ) Seat 3: hajen13 ( $155 ) Seat 4: anden999 ( $211.12 ) Seat 5: spintime ( $199.54 ) Ängeln17 posts small blind [$1]. hajen13 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ängeln17 [ ] anden999 calls [$2]. spintime raises [$10]. .RastaMan. folds. Ängeln17 calls [$9]. hajen13 folds. anden999 folds. ** Dealing Flop ** [ ] Ängeln17 bets [$12]. spintime calls [$12]. ** Dealing Turn ** [ ] Ängeln17 bets [$30]. spintime raises [$72]. Ängeln17 is all-In. spintime is all-In. ** Dealing River ** [ ] Ängeln17 shows [ ] three of a kind, tens. spintime shows [ ] three of a kind, kings. Ängeln17 wins $196.06 from side pot#1 with three of a kind, tens. spintime wins $393.03 from the main pot with three of a kind, kings. Det är den hand jag losat mest på i CG. Alltid när jag träffar settet så blir jag översettad när jag har TT. Åsså bara så ni inte får för er nått. Fold fanns inte på kartan. Fi har 32/21 över ca 100 händer så han skulle lika gärna kunna ha AK, AA, 66 eller KTs. Ska inte klaga ändå. Iom halvklonken i MTTn så blev dagresultatet; + 2481 sek. Så natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2007 Jahaja, då sitter man här med ett Adsl modem och en trådlösrouter och inte fn får man det att fungera. Känns skönt att man är så in i hel.... otekniskt när det gäller sådana här pryttlar. Alla lampor på modem och router som ska lysa lyser. Datorn har kontakt och är ansluten till den trådlösa routern. Allt är som det ska. Men "Sidan kan inte visas" . Och inte har jag en kabel som är lång nog för att ansluta direkt mellan modem och dator för att se om det funkar. Det är inte meningen att jag ska få ett fungerande bredband. Så nu kör jag på det gamla och hoppas det ska funka något sånär iaf. Vi hörs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 AIK AIK AIK!!!! Nu är vi glada! 24/9 AIK - Djurgården Vi ses där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2007 AIK AIK AIK!!!! Nu är vi glada! 24/9 AIK - Djurgården Vi ses där? HIF - AIK 1-2 Tyvärr inte. Tjänsteresa i sydsvedala då. Provade lite nytt idag. 2,5/5 FR. Börja bra . Tvåpar utdragen mot stege, set som är översettat, ett färg och öppet stegdrag på flopp som inte sitter. Så va man drygt 500 back. Men skam den som ger sig. Arbeta mig upp till 290 back när denna hand uppenbarar sig Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) MP1 ($519.2) MP2 ($61.85) MP3 ($353.5) CO ($567.45) Button ($452) Hero ($710.42) BB ($418.85) UTG ($41.97) UTG+1 ($1005.25) UTG+2 ($117.3) Preflop: Hero is SB with T, T. 4 folds, MP2 calls $5, MP3 calls $5, 2 folds, Hero raises to $30, 1 fold, MP2 folds, MP3 calls $25. Flop: ($70) J, 7, T(2 players) Hero bets $40, MP3 raises to $80, Hero raises to $150, MP3 calls $70. Turn: ($370) A(2 players) Hero bets $180, MP3 calls $173.50 (All-In). River: ($717) Q(2 players, 1 all-in) Final Pot: $717 Results: Hero has Th Td (three of a kind, tens). MP3 has Qd Jc (two pair, queens and jacks). Outcome: Hero wins $723.50. Sen va man på plus . Men ärligt alltså. Inte blev man speciellt imponerad av lirarna på det bordet. En blandning av väldigt vekt/tajt pre och många som synade hela vägen med TP eller mellanpar. Dessutom gick det ok på 1/2 SH så totalt ~345 plus. Nu blir det lite mer lir. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Grattis till derbysegern! Själv satt man ju här å lira poker å lyssnade på radiosporten å hoppades på ovagjort. Ju fler poäng som försvinner ut i tomma intet i årets allsvenska dessto bättre är det ju . Har en kolega (bajare) att mobba mycket hårt i morgon:twisted:. Hehehe.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Såg föresten den här bilden idag via en länk här på Pfn.nu. Kunde liksom inte låta bli att tänka på dej när jag såg den. EXAKT, såhär tror jag att du ser ut:lol:. Inte minst när ditt floppar set och blir utraget av en hålstege på Svs:mrgreen:. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2007 Grattis till derbysegern! Själv satt man ju här å lira poker å lyssnade på radiosporten å hoppades på ovagjort. Ju fler poäng som försvinner ut i tomma intet i årets allsvenska dessto bättre är det ju . Har en kolega (bajare) att mobba mycket hårt i morgon:twisted:. Hehehe.... Webbradion är en bra uppfinning. Den utnyttja jag med. Nu e det massor av raka segrar och massor av mål. Vi ångar på mot SM-guld. Kunde liksom inte låta bli att tänka på dej när jag såg den. EXAKT, såhär tror jag att du ser ut:lol:. Inte minst när ditt floppar set och blir utraget av en hålstege på Svs:mrgreen:. Njaeäeaä, ta bort slipsen för det första. Det bär jag bara i undantagsfall. Dop, bröllop & begravningar typ. Sen sitter jag mer i mina boxerkalsonger och pillar mig i naveln . Förutom när jag blir utdragen då. Tjolahopp dårå, kvällen har varit bra även om jag blev av med nästan ett inköp på 0,5/1 mot bordets "proffs". 74/26 på dryga 100 händer hade den. Men klonka stegen mot set det kunde h*n. Funderar allvarligt på att släppa 0,5/1 nu. Tycker att antingen är det inget värde alls då alla foldar ihjäl sig eller så fins där alltid någon 75/25 som träffar med allt. Blir nog bara 1/2 i SH fortsättningsvis (+ lite skott på 2,5/5 FR). Där går det ju lite bättre iaf Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero ($439.65) Button ($327.25) SB ($671.75) BB ($372.7) Preflop: Hero is UTG with T, Q. Hero raises to $8, 2 folds, BB calls $6. Flop: ($17) T, J, T(2 players) BB bets $12, Hero calls $12. Turn: ($41) T(2 players) BB bets $22, Hero calls $22. River: ($85) 9(2 players) BB bets $42, Hero calls $397.65 (All-In), BB calls $288.70 (All-In). Final Pot: $746.41 Results: BB has Ah Js (full house, tens full of jacks). Hero has Tc Qc (four of a kind, tens). Outcome: Hero wins $813.34. Ibland är det lätt med poker. Framför allt när Fi sköter betandet åt en. Sen att han synar med en J där är ju ganska vågat tycker jag. Men iofs så försökte jag att få det till ett missat drag eller träffad stege. Jag stekte rätt länge på varje gata innan jag syna och likadant på river innan jag tryckte in degen. Tydligen gick det hem . Nu ska vi sova, natti natt. Javisst ja, dagsresultatet: + 612 sek Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Nja, SM-guldet skall vi allt bli två om;-). Men ni ser onekligen starka ut med era argentinare å inte minst Kenny Pavey som närmast kom från den klubb som ligger mej allra närmast om hjärtat (snäppet närmare än Blåvitt), nämligen Ljungkile SK (btw ses vi i allsvenskan nästa år). Ok, så du skall överge 0,5/1 nu. Ja, du har onekligen mer värde på högre nivå, det visar ju inte minst din statestik. Lycka till!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2007 Ok, så du skall överge 0,5/1 nu. Ja, du har onekligen mer värde på högre nivå, det visar ju inte minst din statestik. Lycka till!!! Jo Argentinarna verka ha fått ordning på målskyttet lagom till slutspurten. Sen har jag hela tiden sagt att Kenny är en riktigt vass spelare. Ljungskile? Är det inte där de där tvillingarna, vad de nu heter, kommer ifrån. Sen när det gäller 0,5/1 så kanske jag var lite förhastad. När jag rota runt lite i PT innan jag la mig igår, så ser man ju att jag har bättre BB/100 på den nivån än på 1/2 fortfarande. ~14,5 mot ~6,5. Så vi får väl se hur jag gör. Det är bara så att man blir så frustrerad för när man spelar bra så fattar fisken inget utan drar ut och tycker att de är så djvla bra. Det va tex en igår som ifrågasatte mitt spel när jag först höjde 5BB från knappen och fick 4 syner. Floppen kom nått som K27r. Jag hade ju 22 på handen så jag beta pott hela vägen och fick två syn, en syn och en syn på river. Fi hade AK men hade bara limpat pre först. Då var det en som frågade om jag var dum i huvudet eftersom jag spelade 22 och dessutom höjde preflopp. Och eftersom jag är en snäll man så svara jag bara - Ja, och det har jag papper på. Har du det på att du är smart? Sen gick jag och drack kaffe med frugan så jag vet inte vad han svara riktigt . Så ska väl fundera under dagen hur jag ska göra med 0,5/1. Jag behöver nog egentligen mer tid i skolan. Det gäller att inte bli för stursk. Då lär man få stora hål i bankrullen. Nu blir det jobb till 7-8. Vi hörs ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 4 September , 2007 Rapport Share Postad 4 September , 2007 Har du pejl på vad din "kr/tim" är på CG resp SnG? Jag satt igår och kollade och såg till min förvåning att det är liknande för mig i SnG och CG trots att jag suger på CG. Nåväl, hoppas att "utbildningen" går bra... Edit: Kom på en tänkbar anledning, när jag spelar SnG så startar jag upp bord vid olika tid vilket gör att jag även avslutar med bara ett bord. I CG drar jag igång ett antal bord samtidigt och stänger ner samtidigt vilket ger mer effektiv speltid och det är en bristvara för en småbarnsförälder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2007 Hmm, jag vet inte rakt upp och ner men det lär väl gå att få fram i Hagberts antar jag. Ska kolla upp det faktiskt. Dessutom har jag bestämt följande för denna månad. Då jag har en sjudvla massa på jobbet denna månad och dagarna allt längre så blir en följd av detta att tiden att lägga framför datorn och lira poker minskar väsentligt. Dessutom kommer jag att vara på två mässor torsdag-söndag två veckor i rad och då blir det inte mycket tid till nätpoker heller. Därför kommer jag att enbart lira CG de timmar jag kan då det är lättare att anpassa någon halvtimme här och någon halvtime där till det än till SnG. Däremot kommer jag att i helgen som kommer samt den sista helgen i månaden att (om inget oväntat inträffar) lira rätt mkt SnG. Skulle jag iom detta inte nå upp till min målsättning så är det ok. Däremot gäller fortfarande den totala målsättningen på snittet/månad under 24 månader. Nu mera jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts