Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Allt kommer på en gång.

Kanske det är Karma som tycker att du har haft för roligt nu iom Spanien och Grekland?

Måste även ställa en liten fråga (som är lite dum): Jag utgår från att BB i det här fallet står för BarnBarn, och inte BigBlind.. Blev lätt konfunderad första gången jag skummade igenom ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt kommer på en gång.

Kanske det är Karma som tycker att du har haft för roligt nu iom Spanien och Grekland?

Måste även ställa en liten fråga (som är lite dum): Jag utgår från att BB i det här fallet står för BarnBarn, och inte BigBlind.. Blev lätt konfunderad första gången jag skummade igenom ditt inlägg.

 

Ja nått e det iaf. Hade tyckt det skulle bli så djvla roligt i Köpenhamn med bb (barnbarn :-D). Men det får bli någon annan gång. Sjukdom och väder rår man inte på. Det får man ta som det kommer. Har iaf lämnat igen (låter som nån pryl man lånat) bb till föräldrarna tidigare ikväll.

 

Inget ont som inte har nått gott med sig. Inget Köpenhamn med då blir det i stället homegame i K-holm i morgon. Alltid nått.

 

Kvällen har börjat bättre än de senaste dagarna. Lirat 9 SnG och är ITM i 4 (2-1-1) så drygt 500 plus so far. Nu blir det lite CG blandat med några fler SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev en riktigt bra dag. Plussa runt 250 på CG (hade blivit en hunka till om jag inte betalt av till en notorisk bluffmakare som just mot mig klonka river) men drog in totalt 8 ITM på 14 lirade SnG. Gick sjukt bra i de sista 5 (1, 3, 2, 7 ,1).

 

Dagsresultat: + 1688 sek

 

Bankrulle: 42186 sek

 

Nu blir det sängen för lite sömn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjolahopp på er.

 

Igår blev det ingen nätlir överhuvudtaget. Hann med en massa annat på dagen till frugans stora förtjusning. Var bland annat på stan och köpte en såndäringa liten konstig teknisk pryl åt henne. Hon hade tjatat så. Mp-3 tror jag det hette. Den e ju fn så liten att man kommer garanterat tappa bort den. Å jag som alltid trott att det va storleken som räknades.

 

Igårkväll blev det som sagt homegame i K-holm. Man kan säga att det va mkt kul men inte lönsamt. Hade rätt bra motflyt till å börja med. I första handen vi lira så blev jag utdragen av en 4 kortsfärg på brädan. Lite senare turnar man färg men vad hjälpte det när Fi hade floppat fyrtal. I sista handen fick man QQ och floppa settet men vad hjälpte det när en av de andra två hade floppat stegen (den tredje tvåpar), blev en hyffsad pott det. Men efter att i början backat ordentligt så sluta kvällen på katastrofala - 6 sek;-). Så då är ganska nöjd ändå (att backet inte blev så stort). Dessutom hade vi en ny spelare (skolkamrat till svärson) som va hyffsat bra faktiskt. Alltid kul med nya ansikten när man lirar. Blir liksom lite mer klurigt då.

En roligt men samtidigt inte så rolig sak hände. Dock icke pokerrelaterad. Barnbarnet på 3 år hade när moffa va där i torsdags fått "köra" moffas bil. Å det va ju hur kul som bara den. Så igårkväll när vi sitter i källaren och döttrar och fru på baksidan i bersån, så försvinner den lille krabaten. De tror att han gått ner till oss, vilket händer. Efter en halv timme så ska moffa hämta en sak i bilen och vad ser man då. Just det, den lille krabaten i förarsätet men storgråtandes. Han hade lyckats öppna dörren utifrån men när den slagit igen så fick han inte upp den innifrån. Inte lätt att va liten och vara ute och köra bil. Man får va gla för att det inte va mitt på dagen i strålande solsken och 30 grader.

 

Aja, idag har förutom på fm, dagen ägnats åt poker. 17 SnG och 7 ITM (3-3-1) vilket ger ett bra överskott. 1 MTT, ut efter 17 min med AQ på flopp AAx och mötte AK som bara limpat med pre. I CG har det flutit på ok, drygt 200 sek upp. Nu blir det en brejk för kaffe och lite läsning.

 

Ikväll blir det även frirullen på FT. Någon annan får väl kryssningen när jag vinner ;-), så tar jag andrapriset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW; Blir så trött på folk som ska börja tala om för fisken vad h*n gör för fel i sitt spel. Idag på ett SH så var det en som börja tala om för Fi att han va dålig som bara mineraisa i utg mm. Och vad händ? Jo fisken drog förstås och så minska värdet på det bordet. :cry:

 

Pust.

 

Hehe, var väl inte länge sedan en viss herr Ängel gnällde på sig själv för att han alltid skulle på fisken och säga vad de gjorde för fel:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, var väl inte länge sedan en viss herr Ängel gnällde på sig själv för att han alltid skulle på fisken och säga vad de gjorde för fel:)

 

Hmm, :oops: :oops:. Jo nu vet jag :lol:.

Skillnaden är att jag inte sa HUR de skulle spela bara att de var fiskdjävlarmed ett fullständigt idiotspel och sen några väl valda ord om hur de var. :mrgreen:

 

Jag försökte alltså inte lära dom. Bara tala om vad jag tyckte om deras utdragningar. :evil:.

 

Ängeln, måste bara få påpeka att din DB är störtskön. Den enda jag läser här på PF varenda dag! Massa creds, och fortsätt gärna med ditt sköna sätt att beskriva din vardag!

 

Oj då. :oops: :oops:

 

Man får tacka för det förtroendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Vad tror de man har? Till saken hör att Fi är en konstant raisare och spelar i princip vad som och betar/höjer med ATC.

 

***** Hand 408100818 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Sunday, August 12, 2007 7:05:28 PM

Anna 20 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Dizel_06 (546.79)

Plats 2: Ängeln17 (234.85)

Plats 3: _olsen_ (12.50)

Plats 4: Jessie (66.47)

Plats 5: git22 (48.55)

git22 lägg LM 0.50

Dizel_06 lägg SM 1.00

** Giv **

 

Ängeln17 [Knh, 10s]

 

*** Bet Runda 1 ***

Ängeln17 Höj till 4.00

_olsen_ Lägg

Jessie Syna 4.00

git22 Lägg

Dizel_06 Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [8h, 4k, 9r]

*** Bet Runda 2 ***

Dizel_06 Passa

Ängeln17 Satsa 3.00

Jessie Höj till 12.00

Dizel_06 Lägg

Ängeln17 Syna 12.00

*** Turn(Board): *** : [8h, 4k, 9r, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Passa

Jessie Satsa 15.00

Ängeln17 Höj till 51.00

Jessie All-in 50.47

*** River(Board): *** : [8h, 4k, 9r, Dk, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 3.40 Totalpott: 134.04

Dizel_06 Lägger mig Vinst: 0.00

Ängeln17 [Knh, 10s] Stege med högsta kort kung Vinst: 134.04

_olsen_ Lägger mig Vinst: 0.00

Jessie [7r, 6r] Högsta kort kung Vinst: 0.00

git22 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utdragningarna duggar tätt ikväll. Först den här:

 

 

***** Hand 408334504 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Sunday, August 12, 2007 10:10:47 PM

Adam 18 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: FORFUN2 (242.90)

Plats 2: Vildboar (19.95)

Plats 3: tpv (33.05)

Plats 4: jcke (155.65)

Plats 5: Ängeln17 (229.15)

Plats 7: Hillyfish (97.00)

Plats 8: poker509 (203.85)

Plats 10: Hansi (185.85)

FORFUN2 lägg LM 0.50

tpv lägg SM 1.00

** Giv **

 

Ängeln17 [Dk, Dr]

 

jcke Syna 1.00

Ängeln17 Höj till 5.00

Hillyfish Lägg

poker509 Syna 5.00

Hansi Lägg

FORFUN2 Lägg

tpv Lägg

jcke Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [2s, 4s, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

jcke Passa

Ängeln17 Satsa 15.00

poker509 Syna 15.00

jcke Lägg

*** Turn(Board): *** : [2s, 4s, 6h, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Satsa 45.00

poker509 All-in 183.85

Ängeln17 Syna 183.85

*** River(Board): *** : [2s, 4s, 6h, 5k, 6s]

*** Showdown *** : Rake: 10.35 Totalpott: 403.85

FORFUN2 Lägger mig Vinst: 0.00

Vildboar [N/A, N/A] Högsta kort $(STR_G_CARD_DEUCE) Vinst: 0.00

tpv Lägger mig Vinst: 0.00

jcke Lägger mig Vinst: 0.00

Ängeln17 Lägger mig Vinst: 0.00

Hillyfish Lägger mig Vinst: 0.00

poker509 [8s, Es] Färg med ess i topp Vinst: 403.85

Hansi Lägger mig Vinst: 0.00

 

Sen den här:

 

 

***** Hand 408338682 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Sunday, August 12, 2007 10:13:39 PM

Adam 18 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: FORFUN2 (242.40)

Plats 2: Vildboar (19.45)

Plats 3: tpv (26.05)

Plats 4: jcke (149.65)

Plats 5: Ängeln17 (200.00)

Plats 7: Hillyfish (97.00)

Plats 8: poker509 (412.50)

Plats 9: Liie (19.00)

Plats 10: Hansi (185.85)

jcke lägg LM 0.50

Ängeln17 lägg SM 1.00

Vildboar lägg AM 1.50

** Giv **

A]

Ängeln17 [8r, 8s]

 

*** Bet Runda 1 ***

Hillyfish Lägg

poker509 Lägg

Liie Lägg

Hansi Höj till 3.00

FORFUN2 Lägg

Vildboar Lägg

tpv Syna 3.00

jcke Höj till 5.00

Ängeln17 Syna 5.00

Hansi Syna 5.00

tpv Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [9k, 8h, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

jcke Passa

Ängeln17 Satsa 11.00

Hansi Syna 11.00

tpv All-in 21.05

jcke Lägg

Ängeln17 Syna 21.05

Hansi Syna 21.05

*** Turn(Board): *** : [9k, 8h, 5r, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Satsa 49.00

Hansi Syna 49.00

*** River(Board): *** : [9k, 8h, 5r, 7k, Er]

*** Bet Runda 4 ***

Ängeln17 All-in 124.95

Hansi All-in 110.80

*** Showdown *** : Rake: 10.10 Totalpott: 394.15

FORFUN2 Lägger mig Vinst: 0.00

Vildboar Lägger mig Vinst: 0.00

tpv [10s, 7r] Par i sjuor Vinst: 0.00

jcke Lägger mig Vinst: 0.00

Ängeln17 [8r, 8s] Triss i åttor Vinst: 0.00

Hillyfish Lägger mig Vinst: 0.00

poker509 Lägger mig Vinst: 0.00

Liie Lägger mig Vinst: 0.00

Hansi [9r, 9s] Triss i nior Vinst: 394.15

 

Sen va det tur att man inte hunnit reloada:

 

 

***** Hand 408342916 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Sunday, August 12, 2007 10:16:31 PM

Adam 18 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: FORFUN2 (242.40)

Plats 2: Vildboar (0.00)

Plats 3: tpv (100.00)

Plats 4: jcke (144.65)

Plats 5: Ängeln17 (13.65)

Plats 6: TheoryMan (42.50)

Plats 7: Hillyfish (97.00)

Plats 8: poker509 (410.20)

Plats 9: Liie (19.00)

Plats 10: Hansi (391.85)

TheoryMan lägg LM 0.50

Hillyfish lägg SM 1.00

** Giv **

]

Ängeln17 [Dr, Ds]

 

*** Bet Runda 1 ***

poker509 Lägg

Liie Syna 1.00

Hansi Syna 1.00

FORFUN2 Syna 1.00

tpv Lägg

jcke Lägg

Ängeln17 All-in 13.65

TheoryMan Lägg

Hillyfish Lägg

Liie Syna 13.65

Hansi Lägg

FORFUN2 Lägg

*** Flop(Board): *** : [Knr, Kr, 9r]

*** Turn(Board): *** : [Knr, Kr, 9r, 4h]

*** River(Board): *** : [Knr, Kr, 9r, 4h, 8s]

*** Showdown *** : Rake: 0.75 Totalpott: 30.05

FORFUN2 Lägger mig Vinst: 0.00

tpv Lägger mig Vinst: 0.00

jcke Lägger mig Vinst: 0.00

Ängeln17 [Dr, Ds] Par i damer Vinst: 0.00

TheoryMan Lägger mig Vinst: 0.00

Hillyfish Lägger mig Vinst: 0.00

poker509 Lägger mig Vinst: 0.00

Liie [8k, 8r] Triss i åttor Vinst: 30.05

Hansi Lägger mig Vinst: 0.00

 

Så en bra dag i CG vändes till en ganska mkt mindre bra dag. Sen sitter det en fiskdjävel (TheoryMan) och gör sig lustig över mina förluster. Då gick man i taket. Undrar om man får chatten avstängd nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så en bra dag i CG vändes till en ganska mkt mindre bra dag. Sen sitter det en fiskdjävel (TheoryMan) och gör sig lustig över mina förluster. Då gick man i taket. Undrar om man får chatten avstängd nu.

 

det behöver du knappast oroa dig för, har skrivit mycket dumma saker till folk där (som jag sedan kanske har ångrat) men jag har aldrig fått chatten avstängd:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan har du byggt upp rullen sådär snabbt?! kommer ihåg den tiden då jag var på samma nivå som dig :cry:

 

Tja, snabbt å snabbt vet jag inte. Starta med runt 20k 1/5 och skillnaden mot tidigare är att jag låter vinsten (förutom bb´s och cf´s del) stå kvar i rullen.

 

Glömde nämna några saker om gårdagens spel. Börjar bli många PF:are på SvS. Två stycken igår, Adsl och CH_ristian vid mitt bord. Dessutom är det en massa folk som hälsar och frågar om jag skriver här. Men de vill inte nämna sina nick här. Börjar kännas som den där raden:

 

Alla känner apan. Apan känner ingen. :rolleyes:

 

Får börja fundera på att byta nick på SvS så man kan vara inkognito :mrgreen:.

 

Nä nu måste jag jobba. Fn så svårt att komma igång efter semestern. Mailkorgen var ju rolig att öppna. 169 olästa meddelanden, varav 77 var spam. Blir nått för dataavdelningen att se över igen. Är ungefär halvvägs med att besvara alla mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att du inte behöver besvara spam va?

 

VA????? Vaffö har inget berättat det innan? :mrgreen:

 

Måste offentliga myndigheter diarieföra spam?

 

:club:

 

Btw, välkommen till mod-gruppen, Ängeln!

 

Tack du. Gick fort det här, som flickan sa.

 

Moderator, va fan nu känner man att det blev lite för fint för mig här,,,

 

För mig med va ;-).

 

BTW; missade planet nu eller? 11.35 = toksena, 12.01 = nytt inlägg på PF måste innebära att du losa coinflippen om att hinna med planet :-(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Här gör man sig besväret med att åka till Espanja och se till att bli av med en dotter. Och vad sker? Kommer hem från jobbet första arbetsdagen efter semestern och möts av ett:

- Hej pappa.

När man kliver in genom dörren.

- Hej gumman vad gör du här?

- Jag ska bo här.

- Vad ända in in alla glödheta¨@£#¤%=?. Du har ju gift dig. Vad fn ska ni skiljas redan?

- Nej, nej. Han har åkt på kurs den här veckan och mamma och jag tyckte jag kunde bo här då.

 

WTF pft. Ska man aldrig bli av med dom. Å dessutom ska hon knoppa i mitt arbetsrum. Så nu ska man inte få lira poker hur länge man vill. Hur man än vänder sig, så nog fn har man baken bar.

 

Över till något trevligare då.

Så blev man moderator. Så nu får man akta sig så man inte bannar sig själv. Tur att chatten på SvS inte ingår i modereringen.

 

Första dagen på jobbet. Pust. Kommer inte ihåg exakt nu men nånstans runt 160 mail i inkorgen. Varav ett 70-80 tal, eller nått, var spam. Att de bara orkar de små storkarna. Blev till att säga till dataavdelningen att se över vårat spamskydd.

 

Nä, nu har jag inte tid med er. Måste lira innan man blir utkastad från sitt arbetsrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Jocke =)

 

Surfa runt lite och såg att du blivit moderator, tänkte bara säga grattis och lycka till, läste lite i din dagbok och pokern går ju inte så dåligt heller ;)

 

GL M8

 

Tackar. Jo flyter på fint just nu. Tre, för mig, bra månader sedan 1 maj.

 

Jahaja.

 

Blev inte så mkt spel idag då. 6 SnG "bara" med 2 ITM. Provade oxå att lira enbart SH i CG funkade ju ok. Har problem med min uppkoppling som lägger ner rätt va det är. De ska kolla den i morgon.

 

Ex så floppa jag set med 22 och bräda A92. Beta pott fick en syn. Turn 5, beta pott fick miniraise tillbaka. Raisade åter fick syn. Klonk, uppkopplingen la ner. Wheha. Tack för det. kom tillbaka lagom för att se mig själv folda mot ett bet på 10% av potten.

 

Dock fattar jag inte att folk har så svårt att släppa lägstaparet när man först har höjt pre och sedan betar ut i UTG med en bräda AQ7 etc. Men det är ju bara att tacka å ta emot, för det mesta. Antingen är det så eller så viker de för minsta raise preflopp som är större än 2BB.

 

Dagsresultat: + 333 sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...