Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Inte mycket poker idag. Desto mer små djvlar till sillen :mrgreen:.

 

Lirat 5 ITM i 2 (1-0-1). Hunnit med en MTT osså, åtta i den. Lite CG NL och lillplusset där, men räknas inte ju. Har dock en hand därifrån som jag skickar upp på HA-delen.

 

I morgon...öööhh, idag blir det livepoker i Katrineholm på kvällen, och på dan får man leka med barnbarn. Blir en bra midsommardag.

 

Dagsresultat: +352 sek

 

Bankrulle: 35001 sek

 

Natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara så ni inte tror att meflytet har kommit i MTTna på SvS. Återigen så måste jag säga att jag är nöjd med mitt spel och tycker att jag lirar bra MTT-poker. Men sen har synmupparna ett övertag i SvS motflytsrigg just nu.

I gårdagens MTT så va jag bra med när vi va 11 kvar och då kommer följande hand:

 

***** Hand 358827237 *****

350.00/700.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 juni 2007 15:51:28

Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: SD (18947.00)

Plats 2: Angus32 (13415.00)

Plats 5: manglarn (9263.00)

Plats 6: Ängeln17 (14710.00)

Plats 9: adanne (1922.00)

Plats 10: AA/KK (16369.00)

adanne lägg LM 350.00

AA/KK lägg SM 700.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:Kc::Kh:]

 

*** Bet Runda 1 ***

SD Lägg

Angus32 Syna 700.00

manglarn Syna 700.00

Ängeln17 Höj till 2800.00

adanne Lägg

AA/KK Lägg

Angus32 Lägg

manglarn Syna 2800.00

*** Flop(Board): *** : [:8d::7h::9c: ] Pott 8050

*** Bet Runda 2 ***

manglarn Passa

Ängeln17 Satsa 7700.00

manglarn All-in 6463.00

*** Turn(Board): *** : [:8d::7h::9c::2c: ]

*** River(Board): *** : [:8d::7h::9c::2c::Td:]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 20276.00

SD Lägger mig Vinst: 0.00

Angus32 Lägger mig Vinst: 0.00

manglarn [:Kd::Jc:] Stege med högsta kort knekt Vinst: 20276.00

Ängeln17 [:Kc::Kh:] Par i kungar Vinst: 0.00

adanne Lägger mig Vinst: 0.00

AA/KK Lägger mig Vinst: 0.00

 

Klart vi ska syna. Har ju dels hålstegdrag och dessutom två klädda överkort. Måste ju favorit i handen eftersom Fi bettar så hårt. Vadå blir allin och riskera finalbordet. Äh, jag e ju favorit.

 

Undrar om det är så de resonerar de små synmupparna. När jag sen lite försiktigt frågan varför han syna sig allin med hålstegsdrag och 4 outs svara han:

-Vadå outs, jag är ju bara så djvla bra. :roll:

-Ty, då vet jag, svara jag.

 

Sen tog jag mig in på finalbordet som shorty och med 8 kvar så ställde jag med AJ påCo och får syn av BB som har A3. Redan på floppen visste jag att jag skulle åka ut då den kom J74 varav två hjärter som Fi satt med A i. Och så kom då dessa två ytterligare hjärter på turn och river, förståss.

Man undrar lite stilla om/när dessa synmuppar ska börja förlora.

 

Nu blir det K-holm och barnbarn och livepoker ikväll. VI blir visst 8 pers.

 

Hörs när jag kommer hem i natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara så ni inte tror att meflytet har kommit i MTTna på SvS. Återigen så måste jag säga att jag är nöjd med mitt spel och tycker att jag lirar bra MTT-poker.

 

Återigen QFT.

 

Lira precis en 220 sek på SvS. Tog mig ITM men shortstackad. Har nog aldrig sett så många händer med 24. HAde den minst 15x på 40 minuter efterpaus. Lite svårt att göra nått då. Till slut så får man AK i BB och knappen höjer 3xBB (2100). JAg ställer givetvis med ca totalt inkl BB 3500. Fi synar med 22. Men som vanligt just nu i MTTna så inte fn kommer det nån hjälp på brädan.

 

Inte fn gick det bra i skolan heller. Först losa med KK mot QQ 55$. Sen losa jag 24$ med AK mot J8. A på flopp med Jx och sen så en 8 på turn. Lägger ner CG för idag. Känns inte som min dag direkt.

 

Nu blir det lite mer SnG. Inte för att det gått lysande där heller. 6 och ITM i en (tvåa) så vi backar lite där med.

 

Edit: Finalbordet va ju fullt med PF:are förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju berätta hur det gick med live-pokern i huvudstan! (Kommunens alltså!)

 

Jasså :lol:. Glömde det.

 

Jo vi skulle bli 8-10 men fick starta med 4 då alla inte hade kommit pga diverse difusa skäl. Sen så va vi som mest 6 tror jag och det pendla lite. Vissa ville vara sociala mot damer och annat :shock:, när vi skulle dit för att lira.

 

I vilket fall så lira jag i så där en sex timmar och det gick upp i början och sen gick det ner i mitten och till sist så hade jag efter alla timmars slit losat den fabulösa summan av 50 sek. Mao, kunde lika gärna skitit i det. Men kul va det iaf. Bäst gick nog svärson som + 6-700 sek.

 

BTW; är det några som är intresserade av lite cg i hemmamiljö i Linköping, med blinds 2/4 och sen spreed limit på max 15 pre och på flopp, sen max 30 på turn å river i sek alltså och det bästa INGEN rake till huset. Finns utrymme för några fler i hösten homegames. Kokt me bröd ingår alltid i halvtid. Vi brukar lira från 18-19 till midnatt ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illa det går illa. I NL CG alltså. Men det ska nog re sig.

 

I SnG så hyffsade det till sig. 13 lirade och 5 ITM (2-2-1). Så det ihop med MTTn idag blev ju en slant. Glömde redovisa gårdagen så bägge kommer här.

 

23/6 +470 sek

24/6 +700 sek

 

Bankrulle: 36171 sek

 

Nu ska jag sova. Ska upp 06.00 idag :mrgreen:. Natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört 6 idag. ITM i 2 (1-1-0) så +240 sek so far.

 

Paradise verkar ha lite problem idag för jag kommer inte in.

 

Man måste faktiskt visa respekt för CB borta i LasV. 3 finalbord so far, är riktigt imponerande. Men så är vi gammelgubbar - stillgoing strong :lol:.

 

Hela Boss verkar ha äckelproblem idag. Lyckades regga mig för en HU SnG sekunden innan det dog ungefär :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4728 före dig i kön. Väntetid ca 19 min :shock:. La ner Paradis idag. :mrgreen:.

 

13 SnG 5 ITM (3-2-0) plus lite CG FL 10/20 på SvS som gick microplus. En MTT där man åkte ur fortare än kvick mot AA med TT när FI limpat med i utg och jag va lite short så jag pusha. Älskar när de limpar med AA i tidig pos. Faktiskt så losar de fler än de vinner pga alla limpare. Nu skrämde jag väl bort några men, shit happens.

 

I morgon blire nog ingen poker då jag ska jobba sent pga semestrar. Sen är det ju favoriten på TV. Nästan enda programmet jag ser på TV förutom nyheter och sport så här på sommaren. Barnaby i Midsommer :h:.

 

Dagsresultat +517 sek

Bankrulle 36688 sek

 

Natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för senast, förstår om du blev lite irriterad men det gick ju bra ändå...

 

Trots synmuppar och andra turpellar så jobbar du på fint! Själv har jag helt tappat stinget och fortsätter att gå hårt på fel händer och rullen svarar ju då med att minska....

Så nu blir det semester på segelbåten någon vecka utan dator (!!), kanske det kan göra susen för pokerfokusen..?...

 

Lycka till med klonket så ses vi i juli!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW; är det några som är intresserade av lite cg i hemmamiljö i Linköping, med blinds 2/4 och sen spreed limit på max 15 pre och på flopp, sen max 30 på turn å river i sek alltså och det bästa INGEN rake till huset. Finns utrymme för några fler i hösten homegames. Kokt me bröd ingår alltid i halvtid. Vi brukar lira från 18-19 till midnatt ungefär.

 

 

Jag är student här i Linkan och mkt ivrig på att hitta livegame. Vi lirade ofta ett gäng på ca. 8 pers i vintras med 1-2 eller 2-4 men de flesta har tappat suget.

Varför dock dessa konstiga regler och inte ren NL? Spelar egentligen ingen större roll för mig, jag är på hursomhelst. Drar nu över sommarn men vi kan ju återuppta kontakt i slutet av Augusti.

Ludas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för senast, förstår om du blev lite irriterad men det gick ju bra ändå...

 

Trots synmuppar och andra turpellar så jobbar du på fint! Själv har jag helt tappat stinget och fortsätter att gå hårt på fel händer och rullen svarar ju då med att minska....

Så nu blir det semester på segelbåten någon vecka utan dator (!!), kanske det kan göra susen för pokerfokusen..?...

 

Lycka till med klonket så ses vi i juli!

 

Hmm, när va det. Grät jag mkt i chatten? :mrgreen:, måste ta bort den ovanan.

Eller va det du med 35off som ställde utan träff på floppen och träffa tvåparet på turn och river mot mina AK med träff på flopp? Då förstår jag om det går hårt åt rullen :mrgreen:.

 

I vilket som, ha det skönt, även om du kommer ha fullt upp med att hålla koll på alla snören och rep på den däringa båten. Det finns ju båtar med motor.

 

Jag är student här i Linkan och mkt ivrig på att hitta livegame. Vi lirade ofta ett gäng på ca. 8 pers i vintras med 1-2 eller 2-4 men de flesta har tappat suget.

Varför dock dessa konstiga regler och inte ren NL? Spelar egentligen ingen större roll för mig, jag är på hursomhelst. Drar nu över sommarn men vi kan ju återuppta kontakt i slutet av Augusti.

Ludas

 

Tja, konstig och konstig vet jag inte, men nån måste hålla den spelformen vid liv. Och sen är det inte kul att i goda vänners lag lira NL och vi tycker att ren FL inte är bra heller. Nu kan man faktiskt variera sitt spel med olika typer av bet utan att någon riskerar att gula direkt. Dessutom är inköpet på en tvåhunka med rebuy obegränsatt antal gånger så då passar den här spelformen.

 

Jag lägger ut info här när det är daxs. Troligen inte före september pga semestrar, bröllop och annat oviktigt tjafs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, konstig och konstig vet jag inte, men nån måste hålla den spelformen vid liv. Och sen är det inte kul att i goda vänners lag lira NL och vi tycker att ren FL inte är bra heller. Nu kan man faktiskt variera sitt spel med olika typer av bet utan att någon riskerar att gula direkt. Dessutom är inköpet på en tvåhunka med rebuy obegränsatt antal gånger så då passar den här spelformen.

 

Jag lägger ut info här när det är daxs. Troligen inte före september pga semestrar, bröllop och annat oviktigt tjafs.

 

 

Nej konstigt kanske var fel uttryck. Mest ovant för mig men när jag funderar på det så är det ju faktiskt ingen större skildnad egentligen plus att det är trist att gula första handen som sagt. Jag kollar in din dagbok i höst iaf så kanske vi kan styra upp nånting. GL med pokern i sommar så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget igårkväll. SnG alltså. Lirade dock lite CG tillsammans med Barnaby :lol:. Gick så där. Losa ett inköp på en synmupp med AT när jag höjde 5xBB i BB med AK och A på flopp och T på river :cry:. Men han syna så snällt både pottbet och överpottbet innan river så jag förstog att han hade ett A. Att han sen satte sin 3-outare på river ska han va gla för. Jobba tillbaka 3/4 sen.

 

Blir nog ingen poker ikväll heller. Måste jobba igen. Har så djvla mkt just nu att tre assistenter inte hade räckt.

 

Lycka till vid borden idag då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får väl åka ned till linkan... :D

 

You are most welcome.

 

 

Jag har, mot förmodan, hittat en turneringssajt som är fiskigare än SvS. PARADISE!!!!!! Trodde inte det va möjligt, men så är det. Höjer man till 3-4xBB i UTG så får man räkna med MINST 4 synare. Ax synas alla allin med. Oavsett vem som går allin. Såg en giv med en allin från utg och tre synar sig allin. UTG visade 22, de andra 57s, 55, och K7s. Det är kanonkort enligt medelspelaren på Paradise, bara så ni vet. Själv ställde jag, efter att ha förlorat en pott med 88 mot A9 med flopp 375, turn 2 och jag betat pott på bägge gatorna och river kommer 9, med KJ och fick syn av A5 och efter en blank bräda var det slut.

 

På SvS blev det bara lite skola. Losade 4x med kåk mot högre kåk efter att jag floppat settet och betat pott både på flopp och turn och river och blivit reraisad på river när bordet parat sig. Blir lite dyrt då ;-).

 

För övrigt ingen SnG ikväll heller. Får se hur det blir i morgon med jobbet.

 

NU nattinatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen QFT.

 

Lira precis en 220 sek på SvS. Tog mig ITM men shortstackad. Har nog aldrig sett så många händer med 24. HAde den minst 15x på 40 minuter efterpaus. Lite svårt att göra nått då. Till slut så får man AK i BB och knappen höjer 3xBB (2100). JAg ställer givetvis med ca totalt inkl BB 3500. Fi synar med 22. Men som vanligt just nu i MTTna så inte fn kommer det nån hjälp på brädan.

 

Edit: Finalbordet va ju fullt med PF:are förresten.

 

 

Mjo, roligt att den största muppen vann. Killen som med stor stack min-raisar med höga pockets och ställde med låga/dåliga ess. (och slog ut mig på en coinflip, dessa jävla coinflips =))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, roligt att den största muppen vann. Killen som med stor stack min-raisar med höga pockets och ställde med låga/dåliga ess. (och slog ut mig på en coinflip, dessa jävla coinflips =))

 

Va väl Puma som vann då antar jag på beskrivningen. Just nu känns det som om alla synmuppar har meflyt :mrgreen: och jag motflyt :cry:.

 

Men ikväll ska man klonka hem PF-turren på Paradise. Blir kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ikväll ska man klonka hem PF-turren på Paradise. Blir kul.

 

Det skall vi nog bli två om, fast rebusen har jag ångest inför.

 

Du får ta och skaffa dig en större och snabbare dokumentförstörare!

 

eller ett större skrivbord, där det inte syns så väl hur mycket papper

man har. Men det har tendens att svämma över även med ett stort skrivbord.:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:cry: :cry: :cry:

 

Vet inte om man hinner hem till åtta. Å gör man det ska man hinna lösa en rebus oxå, innebär att man bör va hemma till sju. Å det är man garranterat inte med detta skrivbord på jobbet.

 

:cry: :cry: :cry:

 

Du får ta och skaffa dig en större och snabbare dokumentförstörare!

 

Alternativ 1: En sekreterare som fixar allt administrativt.

Alternativ 2: En sopsäck istället för dokumentförstörare.

Sopsäcken är billigare och låter inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va väl Puma som vann då antar jag på beskrivningen. Just nu känns det som om alla synmuppar har meflyt :mrgreen: och jag motflyt :cry:.

 

Men ikväll ska man klonka hem PF-turren på Paradise. Blir kul.

 

 

Ja, det var Puma som vann. Det roliga är att han kom top3 i en 300-kronors några dagar innan så jag vet inte om han är någorlunda vass eller bara hade sjukt flyt två dagar i rad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...