Skanke Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Man behöver de där händerna för att klara av allt skit man råkar ut för bara för att man råkar avar bättre en FI och kommer in med bäst hand så att man kan bli utdragen oftare.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Som den här menar du. Den här va inte lika rolig . PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Button (t2348) SB (t1260) BB (t3234) UTG (t895) Hero (t2435) MP1 (t1540) MP2 (t868) MP3 (t3496) CO (t5409) Preflop: Hero is UTG+1 with A, A. 1 fold, Hero raises to t300, 6 folds, BB calls t200. Flop: (t650) 4, 2, K(2 players) BB checks, Hero bets t300, BB calls t300. Turn: (t1250) 8(2 players) BB checks, Hero bets t300, BB calls t300. River: (t1850) J(2 players) BB checks, Hero checks. Final Pot: t1850 Results in white below: BB has 2d 2h (three of a kind, twos). Hero has Ah As (one pair, aces). Outcome: BB wins t1850. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Det värsta va inte att jag åkte ur. För KK och AK fanns med i synerna. Men alla andra idioter då? Och framför allt att fisken med 22 nyss fick vinna med sitt set på turn. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown SB (t1230) BB (t1035) UTG (t3416) UTG+1 (t1370) Hero (t1335) MP2 (t1740) MP3 (t2690) CO (t5950) Button (t5409) Preflop: Hero is MP1 with K, A. UTG calls t100, UTG+1 calls t100, Hero raises to t1335, 4 folds, SB calls t1180 (All-In), BB calls t935 (All-In), UTG calls t1235, UTG+1 calls t1235. Flop: (t6270) 2, 7, 7(5 players, 2 all-in) UTG bets t2081 (All-In), UTG+1 calls t35 (All-In). Turn: (t8386) 8(5 players, 4 all-in) River: (t8386) 6(5 players, 4 all-in) Final Pot: t8386 Results in white below: SB has Kc Ks (two pair, kings and sevens). BB has As Kd (one pair, sevens). UTG has 8d 8c (full house, eights full of sevens). UTG+1 has 8h 6h (two pair, eights and sevens). Hero has Kh Ah (one pair, sevens). Outcome: UTG wins t8386. Avskyr när fiskarna får vinna sådana här händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Jag vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt. Igår bland topp 3 i satteliten. Idag 2:a i en liten turnering på SvS. 558 deltagare va det, men bara 22 sek i inköp. Tyckte den passa då dotter med bihang var här å kolla Eurovision. 1670 sek ramla in på kontot. Kankse flytet är borta i morgon lagom till finalsatteliten till CC´s SM. Skulle va så smutt att vinna inträdet i morgon. Såg att någon med namn kilsmo hade kvalat in oxå. Undrar om det är PF-Kilsmo från Linköping. Här växer duktiga pokerspelare på träd nämligen . Och tätt e det mellan träden. Måste ha nått att göra med dricksvattnet. Blev inte så många SNG idag då. Ligger ju efter målsättningen per dag men det har ju varit lite annat några dagar nu. 3 blev det ikväll. ITM i 1, (0-1-0) så 30 sek back där. Blev inte fyra i rad. JA, vinstdagar på NL alltså. Så det blir omtenta där i nästa vecka. Backa 102 sek. Vet inte om det är jag som spela dåligt eller om det va oflyt. Kanske en blandning. Losa 2-par mot stege, AA mot färg, där syna fisken 5xBB pre med J3s. Pottbet på flopp och 80%bet av pott på turn och satte färgen på river. Den va inte dåligt spelat av mig utan av Fi. Men som sagts tidigare, NL räkans inte i rulle eller dagsresultat. Jaha, summering dårå: Dagsresultat + 1622 sek (MTT ). Bankrulle 28719 sek. Nu e det natti natt. Ska ladda i morgon med kolhydrater och mycket vila under dagen så man är fräsch till kvällen. BTW; måste bara få skryta lite. Hyffsad utveckling i månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Gomorgon världen . Har suttit och lirat sen 7 lite CG FL på PS. Gillar alla knökfulla americanos som rumlar hem från krogen, eller varifrån det nu är, och sätter sig och ska lira poker innan de somnar. På enochenhalvtimme (latjo ord) har jag + $ 63 . Man får fullt betalt för alla händer man träffar. Kul, ville bara tala om det för er i cyberrymden. Tills senare idag: Gomorgon och missa nu inte att besöka kyrkan och offra några BB i kollekten till vår allsmäktige pokergud. Ska jag göra. Allt för att kvalet ska funka ikväll. Gäller att försöka öka oddsen på alla sätt . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Totalt blev det + 97$ i morse på två timmar. Helt ok. Men PS-spel räknas inte in i projektet eller bankrullen. Har tagit det lugnt idag, käkat ordentligt, varit ute och promenerat och ska straxt vila. Allt för att va klar till ikväll . Lirat 7 SnG med, ITM 3 (1-1-1) så plus 230 sek iaf. Ska väl hinna med några till här innan kvällen. Har läst på om det där spelet Omaha Hi/Lo, ska lira frirullen på PS ikväll tänkte jag. Bra sätt att känna på ett nytt spel. Men hur fn ska man kunna hålla isär alla djvla kort, det blir en utmaning det. Ska väl ta och vila lite nu. Gammal man orkar inte så mkt längre . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Tja, vad säger man? PokerStars 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is MP3 with Q, Q. Hero posts a blind of $1.50. 4 folds, MP2 calls, Hero (poster) raises, CO calls, 3 folds, MP2 calls. Flop: (8 SB) 6, 2, 3(3 players) MP2 checks, Hero bets, CO calls, MP2 folds. Turn: (5 BB) 9(2 players) Hero bets, CO calls. River: (7 BB) J(2 players) Hero bets, CO calls. Final Pot: 9 BB Results in white below: Hero has Qh Qc (one pair, queens). CO has Ah Ad (one pair, aces). Outcome: CO wins 9 BB. Modig Fi, eller hur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Ville bara säga lycka till i SM-kvalet! Kommer titta till dig ibland under kvällen. Se till att spöa dom allihopa nu, tror på dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 I´ll do my best. Skickar in här om något roligt händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Heja ängeln han vet bäst, han är den som slår ut flest. HEJA HEJA HEJA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Heja ängeln han vet bäst,han är den som slår ut flest. HEJA HEJA HEJA TAckar, tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kilsmo Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 GL Ängeln, vi ses på finalbordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 GL Ängeln, vi ses på finalbordet. Jasså det va du ja. GL u2. OCh topp 7 gäller dårå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Nähä, det gick inte alls. Starta rätt hyffsat höll mig framför average men så med AT höjde jag en raise från en shorty så han blev AI och T kom på flopp men sen satte han stege på rivern. Egentligen hade jag väldigt iskalla kort sista timmen (typ 83o, 24o (5 händer i rad), fick hämta vinterjackan för det va så kallt. Så med QJ i tidig pos så va jag tvungen att ställa (~5M i stack). Syn kom som på posten av CO med KK. Flopp kom Q men sen va det stopp. Inte mycket att säga om. Har dessutom åkt ur friturren Omaha Hi/Lo på PS. Men det kan ju bero på att jag dels inte visste vad jag hade och dels att jag va lite okoncentrerad där. Dessutom har jag fått en ny hathand. QQ. Lirat 1/2 FL på PS. Förlorat ~20$ på den handen ikväll. 6x fick jag kärringarna och inte en gång fick de vinna. Ibland tror man inte det är sant. Aja, från i morgon så gäller det vinna mucho dineros. För då går all vinst till cancerforskningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Har polckat ut lite ur PT. Bland annat denna hand med QQ. VAd sägs? PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is MP2 with Q, Q. UTG calls, 2 folds, Hero raises, MP3 3-bets, 4 folds, UTG calls, Hero caps, MP3 calls, UTG calls. Flop: (13.50 SB) T, T, J(3 players) UTG bets, Hero raises, MP3 calls, UTG calls. Turn: (9.75 BB) 9(3 players) UTG checks, Hero bets, MP3 folds, UTG raises, Hero 3-bets, Skulle jag ha slagit i bromsen här?UTG calls. River: (15.75 BB) 8(2 players) UTG bets, Hero calls.Skulle jag foldat här? Final Pot: 17.75 BB Results in white below: UTG has 5h Ah (flush, ace high). Hero has Qs Qd (straight, queen high). Outcome: UTG wins 17.75 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 syna ner från turn, jag check synar ut där om inte motståndet har visat riktigt konstigt spel,,,,Förvisso är han med i handen från början så vass är han inte:) När nian kommer gör den ju klart både stegar och färg, för att inte glöma att du kan vara slagen redan på flop... Flop spelet ser däremot helt ok ut... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Här är en till. Inte heller bra spelat va? PokerStars 1/2 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with A, K. UTG calls, 2 folds, MP2 raises, 2 folds, Hero 3-bets, 2 folds, UTG folds, MP2 calls. Flop: (8.50 SB) 8, Q, J(2 players) MP2 bets, Hero raises, MP2 calls.Skulla jag foldat här? Turn: (6.25 BB) A(2 players) MP2 bets, Hero raises, MP2 3-bets, Hero calls. Och här definitivt inte reraisat? River: (12.25 BB) 4(2 players) MP2 bets, Hero calls. Final Pot: 14.25 BB Results in white below: MP2 has As Qd (two pair, aces and queens). Hero has Ad Kh (one pair, aces). Outcome: MP2 wins 14.25 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Sista handen: Tycker syn eller raise på floppen är helt ok. Raise är roligare () men framför allt kan den ge dig ett gratiskort. Synen kanske är bättre då du inte drar till särskilt många outs och således inte har JÄÄTTEstor nytta av gratiskortet (edit: Detta är ett resonemang som känns halvgalet, men ändå), men samtidigt får tillräckliga implicita att dra. På turn träffar du visserligen, men det var den sämsta tänkbara träff. Släpper inte där, men kanske mer passive mode. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Tycker nog att det ser bra ut.. Folda floppen kan aldrig vara aktuelt, frågan är om du ska raisa när några av dina outs ger färgen. Turn skulle jag oxå raisat sen spelar det ju sig själv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Åsså tar vi en till. Skulle jag lagt mig preflopp här? PokerStars 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is UTG+2 with J, J. 1 fold, UTG+1 raises, Hero calls, 1 fold, MP2 3-bets, 4 folds, BB caps, UTG+1 calls, Hero calls, MP2 calls. Flop: (16.50 SB) 9, 5, 5(4 players) BB bets, UTG+1 calls, Hero calls, MP2 raises, BB 3-bets, UTG+1 calls, Hero folds, MP2 caps, BB calls, UTG+1 calls. Här skulle jag foldat direkt utan träffen, eller? Turn: (14.75 BB) 9(3 players) BB bets, UTG+1 calls, MP2 calls $0.25 (All-In). River: (16.87 BB) 3(3 players, 1 all-in) BB bets, UTG+1 raises, BB calls. Final Pot: 20.87 BB Results in white below: BB has As Ah (two pair, aces and nines). UTG+1 has 9s 9c (four of a kind, nines). MP2 has Kh Kc (two pair, kings and nines). Outcome: UTG+1 wins 20.87 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Så fanns det ju ljusglimtar när även jag träffa. Men är det rätt att syna ett trebet pre här? PokerStars 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with 8, 8. UTG calls, 1 fold, UTG+2 raises, 3 folds, CO calls, Hero calls, 2 folds, UTG 3-bets, UTG+2 calls, CO calls, Hero calls. Flop: (13.50 SB) 8, 7, K(4 players) UTG bets, UTG+2 folds, CO calls, Hero calls. Turn: (8.25 BB) 6(3 players) UTG bets, CO folds, Hero raises, UTG calls. River: (12.25 BB) A(2 players) UTG checks, Hero bets, UTG calls. Final Pot: 14.25 BB Results in white below: UTG has Jh Kh (one pair, kings). Hero has 8s 8h (three of a kind, eights). Outcome: Hero wins 14.25 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Nej, du skulle kunna tre betta pre beroende på humör, sedan är det bara att kolla flop. Första synen på flopen är inte fel och sedan är det bara att folda. Förvisso behöver du om vi räknar med cap, syna 3dollar i en 32 dollars pott vilket ger dig hyffsade odds även för att dra till 2 outs. Det verkar ju som du även skulle få rikligt betalt vid träff.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Bara två whiningar till, snälla. Först denna. Skulle jag foldat på turn? PokerStars 1/2 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is CO with 7, 7. 2 folds, MP1 calls, 2 folds, Hero calls, 2 folds, BB checks. Flop: (3.50 SB) 5, 3, 7(3 players) BB checks, MP1 checks, Hero bets, BB folds, MP1 calls. Turn: (2.75 BB) 4(2 players) MP1 checks, Hero bets, MP1 raises, Hero calls.Skulle jag släppt här? River: (6.75 BB) 9(2 players) MP1 bets, Hero calls. Eller här? Final Pot: 8.75 BB Results in white below: MP1 has 2d As (straight, five high). Hero has 7d 7c (three of a kind, sevens). Outcome: MP1 wins 8.75 BB. Sen denna skulle jag släppt den på ??? vad? PokerStars 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is UTG+2 with Q, Q. 2 folds, Hero raises, 1 fold, MP2 3-bets, 5 folds, Hero caps, MP2 calls. Flop: (9.50 SB) 7, 8, 4(2 players) Hero bets, MP2 raises, Hero calls.Här? Turn: (6.75 BB) 2(2 players) Hero checks, MP2 bets, Hero calls.Här? River: (8.75 BB) 6(2 players) Hero checks, MP2 bets, Hero calls.eller här? Final Pot: 10.75 BB Results in white below: Hero has Qh Qs (one pair, queens). MP2 has Ah Ad (one pair, aces). Outcome: MP2 wins 10.75 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Ingen av händerna släpps någonstans.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Nej, du skulle kunna tre betta pre beroende på humör, sedan är det bara att kolla flop. Första synen på flopen är inte fel och sedan är det bara att folda. Förvisso behöver du om vi räknar med cap, syna 3dollar i en 32 dollars pott vilket ger dig hyffsade odds även för att dra till 2 outs. Det verkar ju som du även skulle få rikligt betalt vid träff.... JJ-handen var ju i efterhand tur att jag folda då ena Fi satte fyrtalet i 9. Men i princip har du rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts