Gå till innehåll

En änglabok går i graven.

Ängeln17

Recommended Posts

Så vad det roliga slut.

A5s träffa två paret ställde och fick syn av AJ som oxå träffa tvåparet.

Men i potten innan så va det två allin (AA och TT) och en som syna det med KJs. Gissa vem som vann den.

Jaja, ska köra frugan till Katrineholm då hon ska passa barnbarn i dagarna två.

Då blir man gräsänkling 8-):lol: :lol:.

:heart::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, då var man hemma igen då. Blir såååååå ledsen när jag lämnar barnbarnen att det värker i bröstet. Trodde aldrig (innan de kom) att jag skulle bli så fäst vid dem. 3-åringen kom rusande när jag öppna dörren och kastade sig över en och sa:

- Moffa, aahhmm. unka-unk. (översatt -Morfar ska vi äta hamburgare och titta på tågen).

Tja vad gör man. In grabben i bilen och ner till city(hmmm) i Katrineholm och in på McD, förståss. Tog en timme extra i K-holm men det va det värt för att få se de små ögona glittra av glädje.

Jaja, nu e man tillbaka iaf. Ska faktiskt lira frirullen på FTP nu 20.00. Som uppladdning för Klonken. Funderar dessutom att värma upp med en donation på PS i en SnG.

Peace love an understanding. Så hörs vi.

Länk till kommentar

Inte fn blev man långvarig i freerullen inte. Gick bättre för Max C då. Han gjorde en rejäl timpenning där :lol: . Fick mycket hyffsade kort och träffa floppar med. Men sen så kom ju den lille och drog ut en, som vanligt. Eftersom det va en limit så synades det ju hela vägen med bara ett A. Skit samma.

Dagens stora glädjeämne är då SnG Klonken som man lyckades bli tvåa i den här veckan. Vill nog gärna att vi kör den varje dag fem gånger om dagen. Verkar vara den enda som jag kan komma ITM i 8-) .

Funderar skarpt på att lägga ner verksamheten och hitta på nått som inte är så djvla irriterande som alla utdragningar man åker på. Man kanske skulle bli frimärksamlare ;-) .

I morgon ska jag iaf till doktore och till sadisten på rehab. Sen har jag hört på mobilsvaret att någon sökt mig från nått headhuntingföretag i Sthlm. Blev ju lite nyfiken. Undrar vad de vill med mitt huvud, kanske är sådan där kannibaler som krymper huvuden :shock:. Hmm, skiter nog i att ringa tillbaka.

Jaja, skriver i morgon vad det var. Nu ska jag ta saken i egna händer och dra en slutsatts nu när frugan e borta :oops:, eller så ska jag bara krama kudden.

Btw, det var paret som varit gifta i 20 år och där mannen alltid ville ha lyset släckt när de skulle till. Hon tyckte det va lite fånigt efter så många år så en kväll när de höll på som bäst så tände hon lampan. Där låg mannen med en löspenis i handen och höll på.

- Din impotenta fn, skrek frun. - Har du ljugit för mig 20 år.

Mannen tittade lugnt på frun å sa:

- Jag föklarar staven. - Du förklarar barnen.

Ännu mer btw, måste hitta på nått kul till juni. Har 20årig bröllopsdag då. Funderar på att åka ner till Jönköping å ta in på Scandic på Banarpsgatan. Det finns ett spa knutet till hotellet har jag för mig. Måste kolla upp det.

Nån som annars har nått bra förslag? Gäller ju att inte göra det de säger utan det de vill att man ska förstå :lol: .

Nu e det natti natt.

Länk till kommentar

Inte fn blev man långvarig i freerullen inte. Gick bättre för Max C då. Han gjorde en rejäl timpenning där :lol: . Fick mycket hyffsade kort och träffa floppar med. Men sen så kom ju den lille och drog ut en, som vanligt. Eftersom det va en limit så synades det ju hela vägen med bara ett A. Skit samma.

Dagens stora glädjeämne är då SnG Klonken som man lyckades bli tvåa i den här veckan. Vill nog gärna att vi kör den varje dag fem gånger om dagen. Verkar vara den enda som jag kan komma ITM i 8-) .

Funderar skarpt på att lägga ner verksamheten och hitta på nått som inte är så djvla irriterande som alla utdragningar man åker på. Man kanske skulle bli frimärksamlare ;-) .

I morgon ska jag iaf till doktore och till sadisten på rehab. Sen har jag hört på mobilsvaret att någon sökt mig från nått headhuntingföretag i Sthlm. Blev ju lite nyfiken. Undrar vad de vill med mitt huvud, kanske är sådan där kannibaler som krymper huvuden :shock:. Hmm, skiter nog i att ringa tillbaka.

Jaja, skriver i morgon vad det var. Nu ska jag ta saken i egna händer och dra en slutsatts nu när frugan e borta :oops:, eller så ska jag bara krama kudden.

Btw, det var paret som varit gifta i 20 år och där mannen alltid ville ha lyset släckt när de skulle till. Hon tyckte det va lite fånigt efter så många år så en kväll när de höll på som bäst så tände hon lampan. Där låg mannen med en löspenis i handen och höll på.

- Din impotenta fn, skrek frun. - Har du ljugit för mig 20 år.

Mannen tittade lugnt på frun å sa:

- Jag föklarar staven. - Du förklarar barnen.

Ännu mer btw, måste hitta på nått kul till juni. Har 20årig bröllopsdag då. Funderar på att åka ner till Jönköping å ta in på Scandic på Banarpsgatan. Det finns ett spa knutet till hotellet har jag för mig. Måste kolla upp det.

Nån som annars har nått bra förslag? Gäller ju att inte göra det de säger utan det de vill att man ska förstå :lol: .

Nu e det natti natt.

Max Cady fin timlön? Fick han $5 för tre timmar? :roll:

Kul att du gillar Klonkligan. Ja, lite segt att längta till söndagarna. *suck*

Samla frimärken är verkligen i kontrast till poker. Testat Bridge?

SPA i Jönköping? Åk till Estland och gå på SPA där. Jag och frugan var där på "smekmånad". Du får spa i toppklass för 1/3 av priset.

Här var vi: http://www.viimsispa.ee/

Frugan skulle älska ett skönhetspaket, 4dagar/3nätter för 209€/person. http://www.viimsispa.ee/swe/index.phtml

Maten var kanske ingen höjdare, men taxi/buss till stan och där kostar ju inte restaurngerna så mycket.

/C

Länk till kommentar

Max Cady fin timlön? Fick han $5 för tre timmar? :roll:

Kul att du gillar Klonkligan. Ja, lite segt att längta till söndagarna. *suck*

Samla frimärken är verkligen i kontrast till poker. Testat Bridge?

SPA i Jönköping? Åk till Estland och gå på SPA där. Jag och frugan var där på "smekmånad". Du får spa i toppklass för 1/3 av priset.

Här var vi: http://www.viimsispa.ee/

Frugan skulle älska ett skönhetspaket, 4dagar/3nätter för 209€/person. http://www.viimsispa.ee/swe/index.phtml

Maten var kanske ingen höjdare, men taxi/buss till stan och där kostar ju inte restaurngerna så mycket.

/C

Vadå? Är det dåligt eller? :shock:

Länk till kommentar

Frugan skulle älska ett skönhetspaket, 4dagar/3nätter för 209€/person.

/C

Jönköping är närmare :lol:.

Hon fick ju en vecka på Selma Lagerlöfs nyss behövs inte mer skönhet där just nu 8-) .

Ska kolla upp det där. Tack för tipset.

Länk till kommentar

behövs inte mer skönhet där just nu 8-) .

.

Tack för det gullgubbe där.

Ska pudra näsan nu och sen ska jag å barnbarnen gå ner på stan:shock: å se om de har några roliga butiker här i Katrineholm.

Den stora fråga efter moffa i morse när han vakna. Han saknar nog dig.

Btw, De har internet här med. Så jag lira lite när barna somnat igår. Klonka en liten turre då min älskling. Gav 450$ ca. Jag kan lära dig hur man spelar 8-):lol: .

Länk till kommentar

Puss på dig gumman, hoppas inte de små jagar livet ur dig.

Är man världens bästa moffa så är man 8-) 8-) .

Besöket hos elD gick utmärkt och han börjar mjukna lite när det gäller hur länge jag ska va hemma. Man har ju inte varit "salesman of the year" tre år i rad innan man blev kontorsnisse :lol:. Sadisten på rehab ger nog upp me snart. Man är alldeles för vältränad för att hon ska kunna knäcka en.

Ska förresten ta tåget till elStockholmo nu vid 14. Klart intressant det där på mobilsvaret. Bråttom va det med. Ska träffa en människa på Royal Viking i em för att höra lite närmare om villkor mm. Men som sagt. Mucho intressting. Enda minuset va väl att det va ganska mycket resdagar. Men money talks.

Ni får veta mer ikväll när jag kommer hem. Blir nog inte förrän vid 21.

Btw, nästa inlägg blir mitt 1000:de. Det ska firas med champange, vackra damer å sång.

Länk till kommentar

Ska förresten ta tåget till elStockholmo nu vid 14. Klart intressant det där på mobilsvaret. Bråttom va det med. Ska träffa en människa på Royal Viking i em för att höra lite närmare om villkor mm. Men som sagt. Mucho intressting. Enda minuset va väl att det va ganska mycket resdagar. Men money talks.

Vi som börjar bli gamla :roll:, dvs 25+ måste ju dock ta in en faktor till i bedömningen - stress. Ta inte på dig för mkt bara!

Va tråkig jag känner mig.. :D

Länk till kommentar

Vem sa att familjen är allt? Mycket resdagar borde vara familjeEV-.

Har faktiskt själv ett erbjudande som innebär en ca 40% löneökning men det måste passas in i livskvalitépusslet där familjen är prio 1. I vårt fall kan dock löneökningen kanske leda till att min fru kan vara traditionell hemmafru, kanske gammalmodigt men min fru älskar att vara hemma med barnen, barnen älskar att vara hemma och jag älskar min familj. Vår 4 åring går nu 12 timmar i veckan på dagis som ren social verksamhet. Det är familjeEV+ att vara med sina barn tror vi. Risken finns att det är familjeEV- för mig och därmed indirekt mina barn vilket alltså måste vägas in i pusslet.

Länk till kommentar

Vi som börjar bli gamla :roll:, dvs 25+ måste ju dock ta in en faktor till i bedömningen - stress. Ta inte på dig för mkt bara!

Va tråkig jag känner mig.. :D

Kan lova att han faktiskt lärt sig att jobbet inte är allt och att han ibland (när han e frisk) jobbar mkt men han stressar aldrig numera. Men du har å andra sidan rätt i det om att ta på sig för mkt.

Vem sa att familjen är allt? Mycket resdagar borde vara familjeEV-.

.

Håller fullkomligt med om det. Idag har han ca 60-80 övernattningar/år och det räcker gott å väl om jag får va med å bestämma :lol: , å det brukar jag 8-).

Länk till kommentar

Jahaja, då va tillbaka då.

Mucho intressant möte faktiskt. Mucho, mucho, mucho dinero. Men oxå vääääldigt mycket sova på hotell. Men de e klart, om jag gör det i 5 år så kan jag nog sluta knega sen om jag vill.

Sen va det inte bara degen som locka utan även utmaningen i sig. Den va faktisk mer värd än lönen. Men som sagt. Myyyycke bort från familjen talar emot ganska hårt. Ska fundera några dagar och även ta ett snack med familjen som måste vara med och bestämma.

Ska spela en MTT på SvS nu 21.00. Händer nått intressant kommer det här.

Fick det här på mail idag, tror nog äldsta barnbarnet kommer att gilla resan.

http://www.disneyland15.com/?l=sv&c=se&skipIntro=true#home

BTW; hipp hurra, hurra, hurra. 1000 inlägg nu. Bra jobb va :lol:

Länk till kommentar

Händer att man ibland har riggen me sig:

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

UTG+1 (t1470)

MP1 (t2787)

Hero (t1560)

MP3 (t1545)

CO (t1930)

Button (t952)

SB (t880)

BB (t2120)

UTG (t256)

Preflop: Hero is MP2 with Jheart.gif, Jspade.gif.

UTG raises to t256, 2 folds, Hero raises to t1560, 5 folds.

Flop: (t1861) Tspade.gif, Kheart.gif, 3diamond.gif(2 players)

Turn: (t1861) Kspade.gif(2 players)

River: (t1861) Jclub.gif(2 players)

Final Pot: t1861

Results in white below:

UTG has Ad Kc (three of a kind, kings).

Hero has Jh Js (full house, jacks full of kings).

Outcome: Hero wins t1861.

Länk till kommentar

Men det e inte ofta :cry: så va det som vanligt.

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

SB (t1425)

BB (t4269)

Hero (t1391)

MP (t1516)

CO (t3410)

Button (t1489)

Preflop: Hero is UTG with 9heart.gif, Aspade.gif.

Hero raises to t1391, 3 folds, SB raises to t1425, 1 fold.

Flop: (t2916) 6club.gif, 9club.gif, Tspade.gif(2 players)

Turn: (t2916) 9diamond.gif(2 players)

River: (t2916) 7club.gif(2 players)

Final Pot: t2916

Results in white below:

SB has 8d 8c (straight, ten high).

Hero has 9h As (three of a kind, nines).

Outcome: SB wins t2916.

Länk till kommentar

Men ibland ere kul igen :lol:

***** Hand 271473811 *****

150.00/300.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 mars 2007 22:22:23

Texas Holdem (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Ironik (5275.00)

Plats 2: solve (5215.00)

Plats 3: Swede100 (6856.00)

Plats 4: joohan2 (2950.00)

Plats 5: Ängeln17 (1965.00)

Plats 6: Rydan81 (33936.00)

Plats 8: Reuterborg (3520.00)

Plats 9: orje65 (7235.00)

solve lägg LM 150.00

Swede100 lägg SM 300.00

** Giv **

Ironik [N/A, N/A]

solve [N/A, N/A]

Swede100 [N/A, N/A]

joohan2 [N/A, N/A]

Ängeln17 [Es, 2k]

Rydan81 [N/A, N/A]

Reuterborg [N/A, N/A]

orje65 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

joohan2 Lägg

Ängeln17 All-in 1965.00

Rydan81 Syna 1965.00

Reuterborg Lägg

orje65 Lägg

Ironik Lägg

solve Lägg

Swede100 Lägg

*** Flop(Board): *** : [Knk, 2s, 8s]

*** Turn(Board): *** : [Knk, 2s, 8s, 7k]

*** River(Board): *** : [Knk, 2s, 8s, 7k, Ds]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 4380.00

Ängeln17 [Es, 2k] Par i tvåor Vinst :4380.00

Rydan81 [9k, Er] Högsta kort ess Vinst :0.00

Länk till kommentar

Har haft så djvla dåliga kort och låg sist i andra pausen. Fick sedan denna hand :

***** Hand 271538929 *****

750.00/1500.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 mars 2007 23:13:42

Texas Holdem (Vanlig /Turnering )

Plats 1: YAJJA (9966.00)

Plats 2: 97 Ledin (7804.00)

Plats 3: Ängeln17 (6410.00)

Plats 4: Backba (2580.00)

Plats 5: Dr Kongo (2735.00)

Plats 6: babooza (7940.00)

Plats 7: Swede100 (5732.00)

Plats 9: Mackeji (29632.00)

Plats 10: Doncerveza (10337.00)

Dr Kongo lägg LM 750.00

babooza lägg SM 1500.00

** Giv **

YAJJA [N/A, N/A]

97 Ledin [N/A, N/A]

Ängeln17 [5s, 5h]

Backba [N/A, N/A]

Dr Kongo [N/A, N/A]

babooza [N/A, N/A]

Swede100 [N/A, N/A]

Mackeji [N/A, N/A]

Doncerveza [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Swede100 Lägg

Mackeji Höj till 3000.00

Doncerveza Lägg

YAJJA Lägg

97 Ledin Lägg

Ängeln17 All-in 6410.00

Backba Lägg

Dr Kongo Lägg

babooza Lägg

Mackeji Syna 6410.00

*** Flop(Board): *** : [9h, 4s, 6h]

*** Turn(Board): *** : [9h, 4s, 6h, 6k]

*** River(Board): *** : [9h, 4s, 6h, 6k, 5k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 15070.00

Ängeln17 [5s, 5h] Kåk Vinst :15070.00 :lol: :lol:

Mackeji [2h, 2k] Par i tvåor Vinst :0.00

Åsså fick man 55 igen handen efter pch fick blindsen, tackar. Så nu e man 8:ta med dryg medelstack.

Länk till kommentar

Å inte blev de bättre sen heller. Fick slita mig fram till finalbordet och väl där ställa med JTo i UTG. Fick syn av BB som va topptre med A5o som träffa 5.

Men faktiskt nöjd med 9:de platsen med tanke på de korten jag fick. Tycker faktiskt att jag lira ganska bra med det jag fick. Är egentligen bara en hand jag funderar på och den har jag postat på HA för flerbordsturneringar. Tyvärr ger inte SvS nått att prata om som nia utan det är bara topp 3-4 som ger bra återbäring.

Nu ska jag snart knoppa in. Ska hämta fru och med lite tur barnbarn från Katrineholm i morgon em/kväll. Skulle va gött att få rår om min lilla guldklimp några dagar. Tänk va tåg vi kan titta på och alla hamburgare vi kan käka :lol:. Jaja, vi får se i morgon.

Jennez, du har nog rätt. Hade bara hört att spat i Jönköping skulle vara kanon och det ligger vägg i vägg med Scandic (sen har jag ju hur många frinätter där som hellst :roll:). Men va fn ska man hitta på då? Kan inte vara borta mer än 1-2 dagar just då. Får fundera ut nått klurigt. ROM flyg från Skavsta med Ryan Air. Ett dygn på nått flådigt hotell med middag på nån liten romantisk krog med parmaskinka, rötjut och hela klaveret. Det kanske skulle funka. Kollar i morgon flygavgångar och hotelltillgång.

Ha det tills i övermorgon. Tror inte det blir nått här i morgon.

Länk till kommentar

Vill bara säga att jag inte trillat av pinn än. Men det är så jvla kul just nu så jag hinner inte med dagböcker eller poker.

Moffa, moffa kom. Låter det hela tiden. Och när den lille somnar så somnar även moffa.;-) .

Återkommer när moffa får lite egentid. Moffa är världsbäst på att vara häst och hitta tågen 8-).

Btw, får nog gå i skola hos frugan snart :shock:. Igår klonka hon en fembords (tror jag det va) MTT-SnG på PS. Tur att nån i familjen kan hålla fanan högt.

Länk till kommentar

Hehe, vid 18.30 skulle man läsa saga så den lille ettermyran skull somna. För en halvtimme sen väckte frugan mig å fråga om jag ville fika med henne och grabben. - Moffa over, hade han kommit ut och sagt till frugan. Sen hade de tittat på tv ;-) . Men nu sover han. Säkert till sex i morgon :roll: .

Ska väl försöka lira lite SnG straxt. Eller så blir det bara cg, lättare att avsluta om han vaknar. Vi får se.

Angående det där jobbet så tror jag att det lutar åt ett nej tack, nu när jag funderat ett par dagar. VÄLDIGT bra betalt men oxå VÄLDIGT mycke borta från familjen. Ca 150 övernattningar skulle det bli mot 60-70 idag. Då hjälper dte inte att det är en utmaning som heter duga. Pengar är inte allt. Det är pokern :lol: . Som sagt lutar åt att jag tackar nej. Men ska fundera någon dag till.

Kommer det några intressanta hände etc så kommer de upp här.

Länk till kommentar

Då har man hunnit med sex då. SnG alltså, tro inget annat. ITM i fyra 2-2-0.

(SvS 3 1-1-0 och samma på PS)

Här en hand som man undrar om de tror att man försöker stjäla med mesbet (det va ju å andra sidan tanken att Fi skulle tro :lol:). Rätt kul när de då mesraisar hela tiden och sedan försöker skräma bort en på river med tom hand. Var väldigt säker på att han inte hade A för varje gång han hade haft det hade han höjt pre och sedan visat upp Ax om alla foldat. Tyvärr kom en sexa som gjorde att jag blev lite feg och bara syna när han raisa där.

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

CO (t2440)

Button (t2475)

Hero (t1425)

BB (t1160)

UTG (t1560)

UTG+1 (t1620)

MP1 (t1980)

MP2 (t840)

Preflop: Hero is SB with 9heart.gif, Adiamond.gif.

6 folds, Hero completes, BB checks.

Flop: (t100) 4heart.gif, Aspade.gif, 6diamond.gif(2 players)

Hero bets t50, BB raises to t100, Hero raises to t150, BB calls t50.

Turn: (t400) 8spade.gif(2 players)

Hero bets t50, BB raises to t100, Hero raises to t150, BB calls t50.

River: (t700) 6club.gif(2 players)

Hero bets t150, BB raises to t300, Hero calls t150.

Final Pot: t1300

Results in white below:

BB has Tc Kd (one pair, sixes).

Hero has 9h Ad (two pair, aces and sixes).

Outcome: Hero wins t1300.

Jaja, åter till borden.

Länk till kommentar