Gå till innehåll

En änglabok går i graven.

Ängeln17

Recommended Posts

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Godmorgon alla sömntutor ;-).

Idag skulle man sova ut va det tänkt. Det blir troligen en lång kväll och natt eftersom det verkar som om vi blir över 30 på klubben ikväll.

Nähä, det tänkte inte min hjärna alls det. 05.30 :shock:, pling, å en ny dag med sol. Åh vad skönt. Vi ska nog vakna nu sa den :evil:.

Å sen ihelvete att det går att somna om. Så nu sitter man här och försöker få ihop deklarationen så man kan fixa till den.Ser iaf ut att bli en del tillbaka i år. Förra året fick man dega in, å det va inge kul. Pengarna kan ju komma väl till pass när man är arbetslös.

Ser fram emot klubben senare idag. Kommer en del PFfolk på besök. Alltid lika kul att träffa dessa irl så att säga. Man får ett ansikte på de man tjattrar med här. Klubben tänker ha nästa gemenskap redan om två veckor, den 2 maj. Ska bli skönt att inte behöva vänta en hel månad för att få lira live igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50år och sitter med benen som en 17åring.

Vill du adoptera mig?

Tja fyra eller fem ungar spelar ju ingen större roll så varför inte. Dessutom är det ju större chans att jag får ihop till mitt eget fotbollslag med barnbarn ;-).

Skönt att höra att det är fler som jetlaggar sommartiden!

Lycka till på klubben idag och med ditt stackars knä!

Skönt att du talade om att det va sommartidens fel. Trodde jag började bli gammal och inte behövde mer än 4 timmars sömn :roll:.

Tack, tack. Det kan behövas då tanta drog iväg me en i morse och skulle investera i en ny cykel (henns gamla blev stulen för några veckor sedan). Å inte dög det med något annat än en Cresent Citybike. Tror även det blev värstingmodellen :roll:. Man börjar bli gammal när man tror att en 3-4k ska räcka till en ny damcykel. Så nu är det bara att klonka ikväll så man inte blir helt ruinerad.

Länk till kommentar

Då ska jag passa på och tacka för en trevlig kväll. Snyggt och smidigt arrangerat och rejält med trevliga bordsgrannar, precis som det ska vara :-D

Väl mött nästa gång!

Tack själv för att du tog dig tid att åka de många milen till Linköping för att förgylla vår kväll. Lessen att din hand inte fick stå.

Ja det va ju en helkväll i Linköping igår. Vi lyckades locka 31 glada själar till vår turnering. Ni kan läsa om själva arrangemanget här:

Aprilkul i Linköping

I den delen hittar ni för övrigt alltid den färskaste informationen om vår klubb.

Själv så lyckades man ta sig ända fram till en tredjeplats. Började väl så där men lyckades klonka in ett set efter ett tag så man iaf hade över startstack. Därefter kom en hand som gjorde att jag faktiskt kände att jag va rätt ute i går.

Jag plockade upp AK och höjde pre. Okocha diekt till vänster om mig slog om ytterligare och jag valde att bara syna så tidigt i turneringen. Floppen kom T-hög med ett färgdra så vi checkade bägge två. Turn kom så en K och jag valde att checka för att syna ner en bet, dock blev det check även från okocha. River föll med ett A vilket gav mig toptvå. Jag betade ut runt 60% av potten varpå okocha direkt annonserade allin. Efter mycket tankemöda och ångest så kom jag fram till att jag var slagen av JQ eller möjligen ett set. Jag foldade öppet och okocha var vänlig nog att visa att min read var korrekt. QT för rivrad nörstege.

Sen hände inte så mycket för mig förrän jag plockade upp AKs denna gång. Denna gång så ställde okocha mot min höjning och jag synade. Ett A på flopp och så hade jag dubblat upp. Därefter flöt det på och min stack växte sakta men säkert. Precis innan en paus plockade jag upp AA för andra gången på två varv (första höjde jag och alla folda). Denna gång valde jag att bara limpa då jag var övertygad om att den som satt till vänster om mig skulle ställa då han började bli riktig short och hade gjort det några gånger senaste varven. Mycket riktig så blev det så och mina AA fick stå.

Det blev det finalbord och väl där så rullade det på och jag plockade ut några riktigt shorta när jag var bunden att syna. Med 7 spelare kvar var det bubbeldags. Då hade Djens byggt upp en stack som nog va 45-50% av alla marker i spel. Själv blev jag tvungen att dra ut ena svärsonen när han ställde i min BB men hade så lite marker att det knappt kostade en BB till att syna.

Till slut va vi tre kvar och Djens va massiv CL. Då förlorade han en pott till Fredrik och han och jag va nästan jämna. Jag plockade upp 44 på knappen och ställde med runt 10BB i stacken. Till slut hittade Djens synen med A8 i BB och eftersom det kom en 8 på bordet så va det sluspelat för mig.

Är ändå nöjd med mitt spel och hur kvällen avlöpte och en sak är helt säker. Det är så här poker ska spelas.

Nu blir det kaffe och sen bingen.

Länk till kommentar

Det där var skoj, nästa gång man kommer så kanske man inte är lika blyg och vågar prata lite vid borden oxå.....

Om någon vänlig själ hade haft mod nog att trycka in analpluggen i käften på dig hade min huvudvärk dagen efter troligtvis reducerats med minst 50 procent...

Skönt att se att du var precis likadan i verkligheten som på forumet iaf Skankieboy! :-D

Kan passa på att tacka Ängeln för en mkt trevlig och välordnad pokerturre. Synd bara att man åkte ut så tidigt. Dock lyckades man ju plussa på livecg för en gångs skull. Ses förhoppningsvis den 13/6 Ä.

Länk till kommentar

Kan passa på att tacka Ängeln för en mkt trevlig och välordnad pokerturre. Synd bara att man åkte ut så tidigt. Dock lyckades man ju plussa på livecg för en gångs skull. Ses förhoppningsvis den 13/6 Ä.

Tack själv som sagt.

Kul och se att det i er klubb är som hemma hos mig. Damerna är de som är bäst ;-). Va ni killar bara resesällskap eller?

Det enda som va lite tråkigt från i lördags va att det saknades en del pengar i drickakassan. Inte några jättebelopp men det är ändå principen. Vi har ju inte råd att ha någon anställd för att sköta den biten och har ju hoppats att vi skulle kunna ha sk "frigång". Dvs att man tar det man vill ha i drickaväg och betalar i "lådan".

Det är inte så att jag tror att någon tagit pengar utan mer att man glömt lägga i pengar. Hoppas det inte händer igen utan att vi kan fortsätta ha det system som vi har.

Länk till kommentar

Klart det kostar dig marker när jag fulhöjer UTG med 89o och sätter stege på river ;-)

Ser redan fram emot junisammankomsten. Fast är det något jag lärt mig så är det att ta tåget fortsättningsvis & äta mer än frulle och en preemlagad hotdog för undvikande av huvudvärk.

*edit* Mkt tråkigt med drickakassan. Hoppas verkligen det var misstag och inte gjort med flit.

Länk till kommentar

Tack själv som sagt.

Kul och se att det i er klubb är som hemma hos mig. Damerna är de som är bäst ;-). Va ni killar bara resesällskap eller?

Det enda som va lite tråkigt från i lördags va att det saknades en del pengar i drickakassan. Inte några jättebelopp men det är ändå principen. Vi har ju inte råd att ha någon anställd för att sköta den biten och har ju hoppats att vi skulle kunna ha sk "frigång". Dvs att man tar det man vill ha i drickaväg och betalar i "lådan".

Det är inte så att jag tror att någon tagit pengar utan mer att man glömt lägga i pengar. Hoppas det inte händer igen utan att vi kan fortsätta ha det system som vi har.

Vi sa det redan innan - Linda kommer att sitta på finalbordet. Det gör hon i nio fall av tio... Vill inte grabbarna slå ut henne månne? :mrgreen:

När det gäller drickalådan - HÖJ PRISET FFS! Om det varit dyrare hade jag troligtvis sluppit en hel del huvudvärk igår! :-(

Länk till kommentar

När det gäller drickalådan - HÖJ PRISET FFS! Om det varit dyrare hade jag troligtvis sluppit en hel del huvudvärk igår! :-(

Man tycker ju att det borde gå att ha frigång i kassan och med de priserna borde ju alla ha råd att betala. Hoppas att det var nån som växlade fel eller något och att det funkar nästa gång. Tack ien för en lyckat kväll iallafall....

Vi är inte ute efter att tjäna en massa pengar på törstiga pokerspelare utan vill bara att det ska betala sig själv.

Tack själv Skanke. Kul å träffa dig (även om vi andra inte hann prata så mycket mellan dina ord ;-)) irl.

Länk till kommentar

Fan så trött idag.

Äntligen släppte motriggen i MTTs. Eller jag slapp i alla fall oturen.

Efter SvS så blev det en 5te och en 3dje plats hos FT så det blev lite sent för gubben igår. Lägger ihop det med 3dje platsen på klubben i lrdags så har de senaste dagarna gått ihop sig mer än väl, även om hon skulle köpa en cykel.

Idag jobba, jobba på förmiddagen. Massor som ska stämmas av då det är "överlämning" snart. Precis som om jag bryr mig :roll:.

12.00 idag står veckans viktigaste på schemat. Intervju för ett jobb i en annan branch men samma funktion som jag har idag. Här håller vi tummarna.

Nu jobba, jobba.

Länk till kommentar