MikeTime Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Nej. Jag har en hjärntumör. Jag skulle skriva kortlek. Jag är verkligen frätt i skallen. PM:a adress så ska du få ett par plastlekar från Gnuf. De är .... chockturkosa.... Citera
Saint_Bjorn Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Nej. Jag har en hjärntumör. Jag skulle skriva kortlek. Jag är verkligen frätt i skallen. Man kanske kan säga att du tänkte ett steg till. Bra att Ängeln ändrat sig! Nu håller vi tummarna också för att AIK knallar upp en våning. Citera
eurythmech Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 PM:a adress så ska du få ett par plastlekar från Gnuf. De är .... chockturkosa.... Taget. Min favoritfärg och allt! Man kanske kan säga att du tänkte ett steg till. Haha. Men faktiskt inte så. Jag har bara för första gången i mitt pokerinnehållande liv inga kortlekar hemma och orkar inte leta genom gamla flytthärdar efter de gamla. Anledningen till att jag vill ha en kortlek är att jag vill förklara poker för MsEury. Citera
Jennez Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Anledningen till att jag vill ha en kortlek är att jag vill förklara poker för MsEury. Men liksom... har jag lovat dig en kortlek? När? Hur? Varför? Missförstå mig inte, jag skickar gärna några kortlekar, blir bara lite konfunderad över att jag isf skulle ha fuckat upp det. PM:a adress så kommer paketet nästa vecka. Citera
eurythmech Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 MsEury? Den multipla sklerossidan av mig. Men liksom... har jag lovat dig en kortlek? När? Hur? Varför? Missförstå mig inte, jag skickar gärna några kortlekar, blir bara lite konfunderad över att jag isf skulle ha fuckat upp det. PM:a adress så kommer paketet nästa vecka. Alltså - det är ju världens minst viktiga sak. Mike skulle skicka två, så jag har kortlekar livet ut nu. Vilket jag alltid haft förr också. Hehe. Jag signade genom forumet när ni drog igång satellitandet - då valde jag att få en kortlek som gåva. Den kom aldrig =D Citera
SouthEast Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Vem har slutat? Jag tycker det är ganska trivsamt här på PF. Visst kan en del börja tjaffsa lite ibland men det är svårt att komma ifrån på ett öppet forum. Jag har hängt på en rad andra forum(jag har varit en del av det svenska cyberlandskapet sen BBS-tiden) och jag måste säga att PF är hur soft som helst i jämförelse med ungefär alla andra forum(och dylikt) jag hängt på. Fy fan vad illa folk beteer sig på många forum. Jag börjar nästan må dåligt när jag tänker på det, speciellt när man betänker att det är människor bakom skärmen. Tur att folk fortfarande uppför sig rätt ok här. Nej. Jag har en hjärntumör. Jag skulle skriva kortlek. Jag är verkligen frätt i skallen. Skönt att höra och skönt att faktiskt ingen nappade på eury där..... Trevligt med en Ängel på PF. Citera
Ängeln17 Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2009 Har coachat frugan lite på SvS 1/2 idag då hon gick upp i nivå. +894 sek på 3 timmar . Allt coachens förtjänst. Provade själv att lira lit DoN på betway. $5+0,15 vilket ger en bra rake. lirat 3 st och ITM i alla. Fruktansvärt va dåilga folk är på det där. I en lirade jag inte en hand efter nivå 2 när jag va nere på 750 marker efter att ha losat med AA. Men när vi va fyra kvar rök de tre i topp ihop i en allin på turn . Jaja, vi får se om det blir fler för det är inget spring direkt efter dom. Minst 25 minuters väntetid. Citera
Jennez Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Jag signade genom forumet när ni drog igång satellitandet - då valde jag att få en kortlek som gåva. Den kom aldrig =D Jaha, men då är det ju forumnissarna du ska gnälla på. Betway skickade kortlekar till pf, pf skickar till kunderna. Fast å andra sidan är det ingen förlust, det hade varit en papplek du hade fått. Är det panik så kan du komma upp på kontoret imorgon och hämta några plastisar. Jag är där hela dagen. Citera
Ängeln17 Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 Gnuf. De är .... chockturkosa.... Vi fick våra i veckan. Vist är det fina färger. Mitt ena barnbarn (den enda flickan) var som en hök och ville ha en av varje. Bara för att det va - såååååååååå fina färger, farfar. Nu håller vi tummarna också för att AIK knallar upp en våning. Även om jag är en infödd gnagare så är jag inte helt säker på att vi ska vilja det redan i år:-(. Har pratat med en person jag känner som sitter i styrelsen för AIK-hockey och efter det jag fått veta så tror jag att det bästa för klubben vore att få fortsätta bygga på sikt. Det finns ju en målsättning och den är inte Elitserien nästa säsong. Tror vare sig spelarmaterial eller klubborganisationen är färdiga än. Men framåt 2011 då djävlar ska vi sopa banan med de andra lagen däroppe . Som substitut så får man ju hålla på LHC tills dess. Man kan lätt snacka om berg o dalbana. Tur man inte är hängiven fan utan bara hangaround. Har svårt att se hur de ska kunna behålla tjeckisten i båset om de inte slår Skellefteå. Fast eftersom jag har en bekant som är hängiven SAIKare och som inte missat en hemmamatch på 14 år så vet jag inte riktigt hur jag vill att det ska sluta. Dessutom har vi för några år sedan varit sponsor ihop med honom på deras hemmamatcher. Fast det får bli LHC som får min röst denna gång tror jag. Jaja, vi får se om det blir fler för det är inget spring direkt efter dom. Minst 25 minuters väntetid. Har fortsatt medans jag kollat på frugan och igår fick jag vänta 64 minuter innan en gick till start. Men det är enkelt att komma ITM när de väl börjar . Frugan är inne i nån stigauppinivårush. +1227 BB på tre dagar nu. Bara väntar på när det ska smälla katjongelikraschbom. Så till den stora matchen med M. Ängel vs VD. Veckan har gått i frostens tecken från min kombatant. Halva tisdagen och onsdagen hade han "ärende" i Stockholm. Dessutom har han fortfarande inte svarat på ett mail jag skickade i fredags. Han svara inte på några mail jag skickar iofs. Själv har jag frambringat all min vänlighet och charm som jag bara kan, och jag kan det när jag vill. Hälsar glatt och piggt på honom när vi ses. Frågar hur det är mm. Möts då av en blick som kan döda och surmulet grymtande. Då frågar jag om han e förkyld eftersom han låter lite roslig, men jag tror inte han hör för han brukar inte svara . Vår styrelseordförande var här igår för att ha samtal med personalen som ska vara kvar. Har inte fått någon pejl på hur det gick än men ska väl undersöka saken så fort det finns lite tid och möjlighet. Tid verkar å andra sidan var det enda man har gott om här på jobbet numera. Nu morgonkaffe och färsk fralla med ost med mina arbetskamrater. Citera
MikeTime Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Vi fick våra i veckan. Vist är det fina färger. Mitt ena barnbarn (den enda flickan) var som en hök och ville ha en av varje. Bara för att det va - såååååååååå fina färger, farfar. Wtf? En av varje färg? Jag fick två kartonger med lekar, alla hade samma färg! Nåja, skitsamma - det var ju markerna som var det viktiga. Hur ser det ut inför turren på lördag? Många anmälda? Hoppas uppslutningen blir tredubbelt större än i februari iaf. Du kan reservera blomförklädet till aprilturren - då ska jag f-nimig komma! Btw - kul att höra att du stannar kvar som mod och fortsätter med db:n! Citera
Ängeln17 Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 Wtf? En av varje färg? Jag fick två kartonger med lekar, alla hade samma färg!! Jupp en sån där chockrosa/cerise och en neonlimegrön eller nått. Nåja, skitsamma - det var ju markerna som var det viktiga.! Ja alltså vi har fortfarande inte sett de som vi ska egentligen ska ha. Vi fick en laddning temporära turneringsmarker (som enligt utsago är bättre än de vi skulle fått, så vi behåller nog dem ) och lite cg-marker som vi använder som substitut så länge. Tydligen har vår sponsor, eller rättare sagt deras speditör, lyckats tappa bort en sändning, och ingen vet var den är . Hur ser det ut inför turren på lördag? Många anmälda? Hoppas uppslutningen blir tredubbelt större än i februari iaf.! Nä inte blir det tredubbelt. Linköpingsborna är svårflörtade tydligen eller så är det den där finalen på Melodifestivalen som lockar många, vad vet jag? Vi är i nuläget 22 men jag räknar faktiskt med några till. Så förhoppningsvis en 25-30. Det växer iaf som flickan sa. Angående klubben så kommer vi att försöka få till en tredagars under hösten. En med bra startstack och megalångsam struktur. Två dag 1 och en finaldag. Här är det mer ett logistikproblem med lokal vs mat vs ev övernattningar som blir det stora problemet. Men man ska inte titta på problemet utan försöka se lösningen. Du kan reservera blomförklädet till aprilturren - då ska jag f-nimig komma!! Mycket låda och liten verkstad. Tror jag på när jag ser dig här . Btw - kul att höra att du stannar kvar som mod och fortsätter med db:n! Tack. och det gäller er andra oxå som sagt detta. Vad nu min pensionärsdagbok kan tillföra er? Citera
Ängeln17 Postad 14 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2009 Äntligen får man sova utan att klockhelvetet ringer Sista tanken när jag la mig vid 23.45 igår. 05.02 Klonk :shock: Klarvaken som en påtänd kokainist. Efter att ha rullat runt och försökt somna om i 40 minuter inser man att man är slagen. Bara att ge opp och sätta på kaffet. Så nu sitter jag här med en mugg (inte megas mugg ) och försöker hitta på nått vettigt. Så det fick bli PF . Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 Fan va gott det låter med kaffe. Tyvärr är jag på fel sida sömnen. Apropå gnaget; tror du inte de kommer dra in tillräckligt i biljetter och sponsorer? De är väl ganska slimmade numera och byggt upp under flera år. Citera
Ängeln17 Postad 14 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2009 Fan va gott det låter med kaffe. Tyvärr är jag på fel sida sömnen. Apropå gnaget; tror du inte de kommer dra in tillräckligt i biljetter och sponsorer? De är väl ganska slimmade numera och byggt upp under flera år. Att öka en omsättning från 20 millar till åtminstone 60-70 (som skulle behövas för spel i Elitserien (snittlön i elitserien = 107.000 i månaden , man valde fel yrker i sin ungdom) tror jag inte de klarar av just nu. Inte gör heller lågkonjunkturen att det blir lättare. Tror många klubbar runt om kommer att få käna av det när de ska fixa sponsorpengar nu. Vet att LHC här i stan räknar med att sänka sina utgifter med 5-7 millar inför nästa säsong pga det. Vadå fel sida sömnen. Kaffe kan man ju ta som en sängfösare så sover man gott sen. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 ... Jo...tycker bara det är samma snack som när de åkte ner för 8 år sen; vi ska bygga underifrån etc etc. Nån gång måste de vara redo. Vadå fel sida sömnen. Kaffe kan man ju ta som en sängfösare så sover man gott sen. Sant... Kaffe och en wirre skulle sitta fint. Citera
Ängeln17 Postad 14 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2009 Jo...tycker bara det är samma snack som när de åkte ner för 8 år sen; vi ska bygga underifrån etc etc. Nån gång måste de vara redo. Sant... Kaffe och en wirre skulle sitta fint. 2011 då jävlar ska du se. De har en plan som de följer och den utvecklas ju som tänkt. Så varför stressa? Kaffet va fint wirre får nog vänta . Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 Tänk om de kunde locka hem Nyllet och få igång Norström igen innan dess.... edit: för 4 (väl?) år sen gick jag ner till Stortorpshallen och kollade Trånkan - AIK. Vad var oddset för den matchen för typ 10 år sen? Citera
Ängeln17 Postad 14 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2009 Tänk om de kunde locka hem Nyllet och få igång Norström igen innan dess.... edit: för 4 (väl?) år sen gick jag ner till Stortorpshallen och kollade Trånkan - AIK. Vad var oddset för den matchen för typ 10 år sen? >999 Citera
Ängeln17 Postad 14 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2009 Tjaaaa, om man inte har nått annat för sig en lördagsmorgon så kan man alltid slänga upp en fondtapet . Citera
Crappy Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 Tjaaaa, om man inte har nått annat för sig en lördagsmorgon så kan man alltid slänga upp en fondtapet . Men som i en KSMB text: -jag stoppar upp fingret bakomen tapet, vad är det jag känner? jo en klibbig smet! Citera
Klyka Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 En slemmig torsk, en slemmig torsk I en brödrost En slemmig torsk I en brödrost Citera
Ängeln17 Postad 16 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2009 En sak kan man i alla fall konstatera. Livepoker slår nätpoker med flera hästlängder eller vinner störtloppet med 5 sekunders marginal, så ni förstår vad jag menar. Om man dessutom får spela det på en klubb där alla vill ha kul och tycker det är lika viktig att ha trevligt som att vinna, det är då man känner att man lirar poker så som man ska lira poker. För er som är intresserade av hur det va i lördags på klubben bifogas här en länk: Livepoker hos PK Engeln Minns ni den här bilden: Eller ja det va inte många inlägg bakåt men skit i tapeten, kolla in kristallkronan som jag ärvde efter far och mor. Den har min far ärvt av sin äldsta bror (de va 12 syskon och farsan yngst) som hade ärvt den efter deras mor och far. Vi snackar värde i miljonklassen i affektionsvärde alltså. I real pengar så har vi blivit erbjudna några tiotal k sek men det är oväsentligt. I lördags natt smyger man in vid 2 snåret efter att man varit på klubben. Tyst som fan in på muggen för att dra en... visst ja, klä av mig och borsta tänderna va det. Sen tassar man på tysta tår ut och förbi matbordet under den där kristallkronan på väg in i sovrummet. I ögonvrån skymtar man att det inte finns nått som ska finnas i ögonvrån. Samtidigt registrerar hjärnan att det ligger nått på matbordet som inte ska ligga där. Långsamt och tyst vrider jag kroppen för att se vad det är som inte stämmer :shock: :shock: :cry: :cry: Lampan har dragit ner i matbordet!!!!!!!!!!!!! Nu snackar vi iskyla. Värre än i under istiden. Jag fullkomligt fryser fast och blir precis stel när jag inser vad fan som hänt. Sen kommer tankarna. Vad fan har hänt? Varför har hon inte tagit upp den? Har det hänt efter att hon somnat? Varför hörde hon inte det? Jävla tur det inte hände när dotra satt och ammade moffars nya guldklimp på de stolarna. Varför vaknade hon inte? Va fan tänk om hon är dö? Rusade in i sovrummet (vände på klacken och tog två kliv). Nädå, hon sov så lugnt och fint där. Men varför i alla glödheta ligger lampdjäveln kvar på matbordet? Och hur har det gått med matbordet? Å lampan? Hur illa ställt är det med den? Jag som faktiskt älskar den där lampan, å sen påminner den alltid om mor och far! Då kom tårarna när jag insåg att det enda egentliga minnet i fast form jag har av dom, det minnet ligger krossat på matbordet. Orka ta hand om kristallkronan då klockan 02.10 på natten. Kröp tyst ner brevid min livstilt och skulle försöka somna, då kom nästa tanke. Jahaja, lampan åt helvete, diskmaskinen pajade i veckan, och så matbordet förstört. Blir en billig vecka det här. Å det är klart. Nytt matbord innebär att hon nog vill ha nya stolar oxå, 12 st. Vi kan konstatera att det tog ett tag att somna. När vi sen vaknade igår så fråga jag vad som hänt med kristllkronan. - Jasså var det det som lät så, precis när jag var på väg att somna. Jag trodde det va min halsbandshållare som ramlade. , men jag orkade inte gå upp och kolla. Tänkte att du nog skulle se vad det va när du kom hem. I vilket fall så va det ju bara att knalla upp och ta tag i förödelsen. Döm om min och frugans förvåning när vi inspekterade nedslagspaltsen och kunde konstatera att det knappt fanns en skråma i matbordet. Till och med en kruka som låg under kristallkronan va hel. Kristallkronan hade dessutom klarat sig fantastiskt oskadad. En enda prisma hade gått i två bitar. Självklar hade det lossant en hel del prismer och så där men stommen va hel och inte sned. Jag plockade ihop alla lösa delar och sen när Ljusexperten öppnade 11 så hängde jag på låset (det va de som hade gjort den i ordningen när jag ärvde den). De lovade att de skulle fixa den så jag inte skulle märka att den ramlat ner från taket. Att allt hade gått så bra berodde nog på att lampan är uppsatt mitt över matbordet och sen är sladden dragen ca ½ meter i taket till uttaget. Det blev nog så att sladden gjorde att lampan inte föll rakt ner i bordet och att kontakten bromsade upp fallet. Det plus att vårt överkast låg över stolarna där gjorde att det inte blev så farligt. Nu med lite distans så kan man konstatera att det hände på bästa möjliga tid och att det va bättre att det hände då istället för på dagtid då risken att någon skulle skadas är betydligt högre. Citera
Crappy Postad 16 Mars , 2009 Rapport Postad 16 Mars , 2009 Nu är det ju så att det ramlar aldrig ner något från taket eller väggen på dagen. Är det någon som hört talas om att det ramlar ner en tavla på dagen? Nä alltid på natten, lampor som ramlar ner på dagen? Nänä inte en chans Men en djäk... tur att det gick så bra som det gjorde Citera
Ängeln17 Postad 18 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2009 Det är synd om mig. Jag är sjuk . Ont i halsen så till den milda grad. Tur för chefen att man knappt kan prata på grund av halsen. Hade det inte varit för att jag ska på en anställningsintervju i eftermiddag så hade jag legat hemma idag oxå. Citera
Recommended Posts