Ängeln17 Postad 26 April , 2008 Författare Rapport Postad 26 April , 2008 Glöm inte att du kan vinna kastruller, stekpannor och ungnsfasta former på parkeringsbiljetten i paus;-). Som gammal fotbollstränare på elitnivå så är det just såna här tillställningar som värmer en extra mycket om hjärtat. Att det fortfarande i all den kapitalstinna elitidrotten finns eldsjälar på småorter som brinner för laget/idrotten. Inget skulle glädja mig mer än om LSK gick å vann allsvenska. Fast det kommer inte att hända, men tänk va glädje det skulle sprida till den bygden. Mer idrott och mindre kapitalism till eldsjälarna . Citera
Itmon Postad 26 April , 2008 Rapport Postad 26 April , 2008 Visby har väl inget lag i allsvenskan. Nej tyvärr inte. Men det blev gnaget istället i tidig ålder. Fotbollen på ön är "bara" div 2 men det finns annan bra idrott (innebandy, basket o hockey), men det är främst på vinterhalvåret. Sportfåne som man är så följer man vad som bjud. Citera
Fudge Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Dom får gärna komma i skogen i Ljungskile . Du vet väl att LSK ligger mej allra varmast om hjärtat . Helt underbar match med härlig inramning som "amatörerna" vann helt rättvist (kunde blivit mer). För mej är det viktigare att LSK klarar nytt kontrakt än att Blåvitt tar sitt 19:e:shock:!!! SM-guld. Nu får dock Änglarna från Götet gärna vinna alla matcher utom en. Men dom som kommer till Starke Arvids Arena får passa sej. Vi tar er med traktorn . Kom gärna och hälsa på med Gnaget. Glöm inte att du kan vinna kastruller, stekpannor och ungnsfasta former på parkeringsbiljetten i paus;-). I veckan är vi där, då ska ni få se på allsvensk toppfotboll för första gången! Väl mött! Citera
AdslVerbe Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 I veckan är vi där, då ska ni få se på allsvensk toppfotboll för första gången! Väl mött! Gefle? Ni kommer aldrig bemästra planen;-). Duvet det är riktigt gräs/äng/hage. Citera
Ängeln17 Postad 12 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2008 Vill bara säga att tabellen på fotbollsallsvenskan är rätt trevlig läsning så här under EM-uppehållet. Kan rekommenderas faktiskt . För övrigt mår jag/vi rätt så bra nu när våren närmar sig. Pokermässigt så blir man utdragen av QQ mot AA i var och varannan MTT för tillfället. Men det är ju bara värdsliga ting. Citera
Crappy Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Vill bara säga att tabellen på fotbollsallsvenskan är rätt trevlig läsning så här under EM-uppehållet. Kan rekommenderas faktiskt . För övrigt mår jag/vi rätt så bra nu när våren närmar sig. Pokermässigt så blir man utdragen av QQ mot AA i var och varannan MTT för tillfället. Men det är ju bara värdsliga ting. Det börjar likna något Elfsborg 2:a nu Citera
AdslVerbe Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Det börjar likna någotElfsborg 2:a nu En given 0-0 match när 20min återstod. Några på varandra följande tillfälligheter med inkompetens från samtliga inblandade (möjligen undantaget Ishisaki trotts att hans inlägg var dömt att misslyckas med den låga höjden) lyckades Berglunds fantastiskt svaga avslut gå i mål. Resten är historia och hamnar under kontot för bortskänkta matcher från Blåvitts sida. Citera
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2008 En given 0-0 match när 20min återstod. Resten är historia och hamnar under kontot för bortskänkta matcher från Blåvitts sida. Enligt de rapporter jag hört gjorde IFK sin bästa insatts på hela våren , ändå var Elsborg överlägset och vann matchen rättvist. Låter inte som bortskänkt match i mina öron. Mer som ett normalresultat. Citera
AdslVerbe Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Enligt de rapporter jag hört gjorde IFK sin bästa insatts på hela våren , ändå var Elsborg överlägset och vann matchen rättvist. Låter inte som bortskänkt match i mina öron. Mer som ett normalresultat. Beror ju lite på om man vill se det Svart på Vitt eller Blått på Vitt . Citera
fredde80 Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 Enligt de rapporter jag hört gjorde IFK sin bästa insatts på hela våren , ändå var Elsborg överlägset och vann matchen rättvist. Låter inte som bortskänkt match i mina öron. Mer som ett normalresultat. Var det där det bästa som IFK presterat, ja då har dom ju t.o.m varit sämre än gnaget i början av året. Skönt att man är nere i fjollträsk och ser 2 matcher, Halmstad och Malmö hemma... båda två riktiga nervpinor... Citera
Ängeln17 Postad 14 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2008 Var det där det bästa som IFK presterat, ja då har dom ju t.o.m varit sämre än gnaget i början av året. Klart de har. Det har ju alla andra lag varit. Det är bara det att vi haft liiiiiiite otur och domarna emot oss i vissa matcher, annars hade vi varit obesegrade . Citera
SouthEast Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 Helt opartiskt säger jag bara.... Kaaaaaaaaaaaaaalma Ifff Ifff Citera
fredde80 Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 Klart de har. Det har ju alla andra lag varit. Det är bara det att vi haft liiiiiiite otur och domarna emot oss i vissa matcher, annars hade vi varit obesegrade . Jag tror du varit full när du sett AIK matcherna eller nått... =) Har ju sett riktigt dåligt ut för det mesta imho. Citera
Ängeln17 Postad 14 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2008 Jag tror du varit full när du sett AIK matcherna eller nått... =) Har ju sett riktigt dåligt ut för det mesta imho. Öhhh, duuuuuuuuuuu. Byt avatar, va. E du Gnagare eller inte? Vi är ALLTID bäst, fast med lite otur och domarna emot oss ibland Citera
Ängeln17 Postad 14 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2008 Visby har väl inget lag i allsvenskan. Nä tacka vet jag Unga MFF i år...Vi blir jäkliggt farliga med Toivonen, Harbutzi, Safari ,Mehmeti, Molins, Robin Nilsson som unga friska härliga spelare Öhhh, kom just ihåg det här. De enda ni blir farliga för är väl möjligen lagen under kvalstrecket Och JA. Jag har tråkigt på jobbet idag Citera
Crappy Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 En given 0-0 match när 20min återstod. Några på varandra följande tillfälligheter med inkompetens från samtliga inblandade (möjligen undantaget Ishisaki trotts att hans inlägg var dömt att misslyckas med den låga höjden) lyckades Berglunds fantastiskt svaga avslut gå i mål. Resten är historia och hamnar under kontot för bortskänkta matcher från Blåvitts sida. Ja du, tur du spelar poker bättre än Ifk spelar fotboll. Frånsett en kort period i mitten och i slutet på första var inte Ifk i närheten! Tror knapp dom var över mittplan i något organiserat anfall i andra (nåja vi kanske kan räkna en gång). Totalt utspelade! Anders, & Helgi styrde och gjorde som dom ville på mitten. Ishisaki alltid farlig, och när Ifk inte ens kan hålla reda på föredettingen Berglund. Ja då har dom inte mycket att komma med 3-0 var helt rättvist Crappy Citera
AdslVerbe Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 Nja...i ärlighetens namn så såg jag inte hela matchen. men jag såg lite statistik och och enligt den hade faktiskt Blåvitt fler avslut på mål medans Elfsborg hade några fler avslut summa sumarum. Skit samma. Kalmar vinner guldet i år för dom spelar bäst fotboll på samtliga punkter hittills i allsvenskan. Känns som mitt förhandstips kan stå sej rätt så bra: 1.Kalmar 2.AIK 3.Blåvitt Kommer Elfsborg igång ordentligt kan nog dom var med där uppe oxå. MEN, viktigast av allt just nu är självklart att LSK klarar kontraktet. Känns dock som om verkligheten knappar in lite på väskustpärlan. Jag skall döda många spindlar och dansa regndans hela hösten i hopp om att få blöta goa slaskiga planer. Hoppet lever . Citera
Ängeln17 Postad 15 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2008 AIK ligger 3:a i Allsvenskan. Sverige slog Tjeckien i hockeyVM. Henka sa ja till EM-truppen. Katastroferna i världen avlöser varandra. Men det plus allt annat är ju bara småsaker......................................... JAG ÄR SÅ DJÄVLA GLAD för alldeles nyss ringde hon och sa när hon va hos elD idag så sa han att det inte behövs mer såna däringa gifter. De tror att vi vunnit kriget. Ikväll ska jag öppna skumpan jag köpte för 6 månader sen till den här dagen och sen ska jag bara sitta och mysa med henne i soffan och prata om allt vi ska gör i sommar. (Ursäkta om jag tycker att katastroferna verkar ovikta just nu). Citera
sturedenstore Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Härligt att höra Ängeln! Jag är riktigt glad för din och din familjs skull! Citera
Max Cady Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Fan va skönt att höra Ängeln! Hälsa frugan och gratta til det sköna beskedet. Jag vet inte om jag tycker att Henkes återkomst till landslaget är positivt faktiskt. Jag tycker att det var fel både att han ville och att han fick vara med... Citera
sturedenstore Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Nejdu Max, Henke i landslaget är precis vad som behövs om vi ska udvika ett fiasko i sommar. Citera
Max Cady Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 1. Henke har sagt nej massor med gånger för att sedan säga ja senare. Ska han vara med eller inte? 2. Han har inte spelat under EM-kvalet men nu vill han var med i sluspelet minsan! Det är ju helt oundvikligt att detta kan påverka gruppen vilket i sin tur kan påverka spelet. 3. Han har presterat sämre och sämre för varje gång han spelat i landslaget. 4. De unga "nya" spelare behöver känna förtroende vilket troligen påverkas av att Henke är med i truppen och möjligen (troligen?) petar någon annan. Kan säkert komma på fler anledningar till att han inte borde varit med men nu ropar familjen att det är mat... Citera
Recommended Posts