Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, gillar dig mer och mer. Men okey då.

 

 

 

 

Så blev det godkännt? (Hoppas jag stavat vinerna rätt)

 

Jag kommenterar matvalen då jag kommit hem men spontant ser det väl bra ut. Men personligen hade jag nog utgått från att ha en Chablis till förrätt och ett kraftigt Amarone till huvudrätt och komponerat maten efter vinet.

 

Hoppas att det Nya Zeelänska vinet är tämligen kraftfullt/ekat så att det passar till parmaskina och pesto. Jag tycker att de nästan mår bäst av en Beoujolais (stavning?)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Men personligen hade jag nog utgått från att ha en Chablis till förrätt och ett kraftigt Amarone till huvudrätt och komponerat maten efter vinet.

Jag tycker att de nästan mår bäst av en Beoujolais (stavning?)...

 

Jo man kan gå den vägen oxå men jag föredrar att välja maten först. Framför allt för att inte bli begränsad i utbudet av matsmaker. Det är ju ändå så att matsmaken ska dominera en middag och vinet liksom bara finnas för att förhöja, inte radera.

 

Okey, var lite tvåäggad så en B (stavar inte) skulle oxå funka fint.

 

Back to work. Vi höres ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjäälp!! Vilken whisky dämpar tilten bäst? tänkte att jag frågar någon som är kunnig inom båda områdena ;-)

 

Jag blir tokig på 0,5/1 lirarna :evil: har tagit ut en del ur rullen så jag kör mest 0,5/1 igen men det håller på att ta ihjäl mig, jag trodde att jag åtminstonde kunde spela ett cashgame som gick plus men jag tvivlar.

 

Kanske har varit här och läst för mycket ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjäälp!! Vilken whisky dämpar tilten bäst? tänkte att jag frågar någon som är kunnig inom båda områdena ;-) ;-)

 

Föreslår Craganmore. Den kan man dricka i tillräcklig mängd ;-)

 

Kanske har varit här och läst för mycket ;-)

 

Se tidigare läkarrekommendation.

 

 

Whoooppeee

 

Idag koppla de på Adsl. Nu vore det fn om man inte kunde lira utan avbrott. Blir till att försöka direkt.

 

Vi hörs senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen dina problem försvinner nu.

God välgång önskas eder.....

 

Tackar allra ödmjukast. Tyvärr försvann inte problemen helt. Trodde att utdragningarnas tid skulle vara över oxå ;-), men icke sa Nicke. Här är några exempel:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($285.25)

Hero ($377.9)

UTG ($505.9)

MP ($142.6)

Button ($132.35)

 

Preflop: Hero is BB with 3spade.gif, Kspade.gif.

2 folds, Button calls $2, SB completes, Hero checks.

 

Flop: ($7) 3club.gif, Jheart.gif, Kdiamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $4, Button calls $4, SB folds.

 

Turn: ($15) Theart.gif(2 players)

Hero bets $14, Button calls $14.

 

River: ($43) 4heart.gif(2 players)

Hero bets $22, Button raises to $44, Hero calls $22.

 

Final Pot: $131

 

Results :

Hero has 3s Ks (two pair, kings and threes).

Button has 5h Kh (flush, king high).

Outcome: Button wins $131.

 

Och så denna då:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $1 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

UTG ($116.28)

Button ($286.8)

Hero ($304.49)

BB ($176.3)

 

Preflop: Hero is SB with jh.gif, jd.gif.

2 folds, Hero raises to $5, BB calls $4.

 

Flop: ($10) 9h.gif, 4c.gif, qh.gif(2 players)

Hero checks, BB checks.

 

Turn: ($10) ts.gif(2 players)

Hero bets $7, BB calls $7.

 

River: ($24) 2c.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $10, Hero calls $10.

 

Final Pot: $44

 

Results:

Hero has Jh Jd (one pair, jacks).

BB has 4s 2s (two pair, fours and twos).

Outcome: BB wins $44.

 

Återigen en med över 60% i VP$IP som träffar sina kort. Han gick från ca 100 till över 300 på detta spel innan det vände och när jag gick för att fika så var han nere i 130 eller nått däromkring.

 

 

Nu blir det nya tag. Bredbandet funkar iaf :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, gillar dig mer och mer. Men okey då.

 

 

 

 

Så blev det godkännt? (Hoppas jag stavat vinerna rätt)

OK, mina kommentarer...

Entré... Mousserande, tja varför inte. Som Churchill sa "tor, kall och gratis" så är det ett säkert kort. Bara det är något som inte sitter kvar så länge och inte så alkoholstarkt. Det finns en del trevliga alkoholfria (nåja, lite mousserande brukar vara basen) drinkar att börja med.

 

Förrätten låter onekligen smaskens, jag är själv en "sucker" för lufttorkad skinka bl.a. till sallad, pizza, förrätt, ugnstorkad som snacks, o.s.v. Melonen kan jag tänka mig gör det spännande i kombination med pesto/parmesan. Vinet litar jag på att du valt med omsorg även om mitt första handsval hade varit en Beaujolais utan att veta exakt hur maten smakar.

 

Huvudrätt, annorlunda med både fisk och kött även om det är "kraftiga" fiskar. Får väl testa och göra några portioner någon gång... Vinet är troligtvis väl avvägt då då du tagit hänsyn till både fisk och kött. Finns säkert något bättre för var och en för sig men onekligen bättre med ett vin, vi vill ju överleva till efterrätten!

 

Efterrätten är klassisk och här blir jag väl kanske liiite besviken med tanke på det originella innan. Inget fel i en pannacotta dock, svlutar de flesta måltider smakfullt. Jag förutsätter att du serverar den med lite hallon och kanske en strimma blåbärssås? Lite finriven neutral men smakrik choklad över allt kanske? Vin till detta, inte för mig tack! Jag har aldrig lärt mig uppskatta de oftast söta efterrättsvinerna utan tar gärna lite vanligt bubbelvatten till.

 

Avslutningen! Min favorit dök upp oväntat vilket naturligtvis direkt ger dig 8 av 10 poäng på pappret då jag inte smakat menyn.

 

PS Min meny brukar alltid följa temat Lätt (förrätt=fisk, skaldjur, vegetariskt) - Mastigt (huvudrätt=kött, jag föredrar det 9 gånger av 10 framför fisk) - Lätt (efterrätt=gärna bär, frukt + saffran/ingefära).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla dina kommentarer i morgon. Nu för trött.

 

Fortsatt med utdragningar. Fullkomligt haglade och när jag fick KK så hade Fi förståss AA. Själv lyckades jag att sätta några stegar på flopp med SC-1. Vilket resulterade i att jag fick in degen från, i ena potten två FI och i andra från 1 Fi.

 

Så återigen från runt 4-500 sek back så vände jag det till + 57 sek, massor av dollares;-). Men nog så skönt efter den dåliga inledningen.

 

Nu sova. Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkomstvinet är på ca 8% så inga starka grejjer. Ska ju inte bedöva smaklökarna utan bara finnas till den sociala konversationen.

 

Pannacottan är självklart med ljummen hallonsås (var så självklart att jag glömde skriva) samt lite riven vit choklad. Att jag väljer nått så trivialt som Pannacotta beror på att jag inte tycker det finns någon efterrätt som kan matcha den med de smaker som en äkta ger ifrån sig. Vinet till är inte ett sött desertvin utan en vanlig vit halvsöt tysk. Står själv inte ut med desertviner.

 

Prova gärna kombinationen fisk/kött ska du se vad det gör ihop. Men laga inte till "fulla" portioner då både ton- och svärdfisken är mättande.

 

Nu till lite annat. Eftersom det är min dagbok ska jag ta mig friheten att ställa en fråga till dig. Det är som med min ett stående inslag i "The Well". Du behöver inte svara men det vore kul om du gjorde det. Så Kape:

 

Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?

Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?

Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?

Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?

Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?

Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.

Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?

Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?

Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?

När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

 

Sen med tanke på mitt spel igår så börjar man funder på lite saker. Genom PT och GameT+ så börjar man urskilja lite intressant fakta. Bla det att väldigt många har en VP$IP på över 50%. Det är ju bra för måste innebära att de blöder pengar. Men för tillfället så ser jag inte det utan det är alltid dessa som drar ut mig. Så det innebär att de blöder mina pengar till någon annan :cry:.

 

Sen en positiv sak. Igår med Adsl hade jag inte en enda nerkoppling på SvS. Det var ta mig fn första gången på så länge att jag inte minns när det senast inträffade. Hoppas hoppas.

 

Nu Back to work but Í will be back!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till lite annat. Eftersom det är min dagbok ska jag ta mig friheten att ställa en fråga till dig. Det är som med min ett stående inslag i "The Well". Du behöver inte svara men det vore kul om du gjorde det. Så Kape:

 

Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?

Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?

Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?

Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?

Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?

Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.

Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?

Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?

Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?

När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

 

OK, då kommer "facit" och motivering till frågorna.

  1. MC Hammer-byxor. (Det går faktiskt att bortförklara med att "Jag hade inga andra rena, så jag tog på mig de här gamla..." men med Foppa-tofflor så visar man att man fortfarande har en fruktansvärd klädsmak.
  2. Angelina Jolie. (Hon är otäck och har säkert någon form av magi som hon kan använda för att få folk att lyda henne. Babben är stor men säkert snäll = Fel svar. Gudrun är mest jobbig och militant, bara att nonchalera. I yngre dagar hade jag dock kunnat dränka en lika störig person, men ändå = Fel svar.)
  3. Hockeyfrilla. (Coinflip, hemska alternativ båda men hockeyfrilla är lättare att tvätta.)
  4. Gud. (coinflip, jag är väl egentligen ateist men är inte alls benägen att falla för konspirationsteorier. Religion och politik har ett bra syfte men dumhet och medvetna misstolkningar gör att de ställer till med en massa idioti. Är ändå smått aktiv politiskt men ej medlem i någon kyrka.)
  5. Jag var på väg att göra en satsning i brottning vid 17 års ålder (hade då tränat sen 8-åring) men en ärlig tränare från en öststat sa att jag kommer troligtvis "bara" att bli 2:a-3:a i Sverige. Jag la ner satsningen och var väl som bäst bland de 10 bästa i min ålder. Hade krävt bäst i Norden för att det hade varit värt med satsningen och är dålig förlorare även mot bättre.
  6. Clint Eastwood. (Coinflip, jag tror ändå att Clint skulle ha lättare att ta till sig goda råd än Terminator. Båda två skulle dock ställa till med en massa elände/underhållning i trygghetsnarkomanernas bidrags-Sverige.)
  7. Kan baka och har gjort det flera gånger. Numera sköter dock sambon bullarna medan jag fixar till en paj, kakor eller mjukkaka ibland. (Finns inget facit till detta, vill bara veta om de "tuffa" LAG-killarna har någon "mjuk" sida och törs erkänna det.
  8. Buss/båt. (Vill veta hur viktigt internet är för brunn-gänget. Personligen skulle jag kunna tjäna mitt uppehälle med enbart buss/båt och internet men tvärtom vore det svårt. Jag förutsatte att man även har 56k på jobbet.)
  9. 38 kontakter varav 4 spelar poker så vitt jag vet. (Ville med denna fråga se om många har ett "inskränkt" umgängesliv och lever via internet, poker, forum. Jag har dock en maillista med ca 25 personer som jag ibland använder när vi ska dra igång ett homegame.)
  10. Troligtvis vid 26-års ålder på nån efterfest, är nu 35. (Ville se om någon kan erkänna att de spelat sanning/konka i vuxen ålder och är fortfarande övertygad om att Gdaily är en person som berusad gärna skulle dra igång ett parti om bara brudarna var med på det!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen med tanke på mitt spel igår så börjar man funder på lite saker. Genom PT och GameT+ så börjar man urskilja lite intressant fakta. Bla det att väldigt många har en VP$IP på över 50%. Det är ju bra för måste innebära att de blöder pengar. Men för tillfället så ser jag inte det utan det är alltid dessa som drar ut mig. Så det innebär att de blöder mina pengar till någon annan :cry:.

Vad har du själv för stats på FR och SH och över hur många händer? Är det någon del i dina stats som du jobbar med?

 

Jag försöker bli lite lösare på FR men spelar så lågt så att jag ser större potential i att spela med bättre kort än FI än att försöka spela ut dem. På low-limit går det ändå inte att bluffa så mycket då det alltid är någon som ska göra en hjältesyn med bottenparet när du bettat på alla gator.

 

Är det på SvS som de har över 50% VP$IP på NL FR 0,5/1 kr? Hur ser det ut på de andra nivåerna? jag har ett gammalt konto där som man kanske skulle föra över lite stålar till men jag hatar verkligen klienten! Jag har inte så mycket stats att jämföra med på CG då jag bara har ca 8k händer på mig själv där, sen har jag spelat in en del på andra men totalt finns det nog inte mer än 10-12k händer i min PT. Som jämförelse så har jag ett snitt på under 30% för spelare på NL25 FR och 27 på NL50 FR på Ultimate Bet. På Party var det nog typ 30-35% på NL50 FR.

 

Jag har bara arkiverad stats på SnG men där körde jag egentligen bara $5+0,5, $10+1, och $20+2 på Ongame, Party och gamla Paradise. Har dock en trevlig ROI och ITM på detta men försöker lära CG som sagt och har två små som tar en j-a massa tid. Det blir alltså inte mycket mer än 5-10 tim i veckan just nu vilket precis räcker till att inte tappa helt på $10+1 och $20+2 men för CG-projektet så räcker inte riktigt tiden till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du själv för stats på FR och SH och över hur många händer? Är det någon del i dina stats som du jobbar med?.

 

Siffrorna är i denna ordning på SH respektive FR:

 

VP$IP, W$WSF, PFR, RFI, LwPC, WtSD, W$SD Är lit osäker på vad några av förkortningarna står för (RFI, LwPC).

 

I SH 9820 händer:

30/35/11,5/6,8/7,9/23,4/51,55 + 1694 sek. BB/100 är svår då det är två nivåer. men är nog på tik alladeles för liten egentligen.

 

I FR 13313 händer:

21,8/28,4/5,5/2,1/10,4/21,2/53,4 + 3879 sek. Samma med BB/100 här.

.

 

Dessa är två dagar gamla statt.

 

 

Jag försöker bli lite lösare på FR men spelar så lågt så att jag ser större potential i att spela med bättre kort än FI än att försöka spela ut dem. På low-limit går det ändå inte att bluffa så mycket då det alltid är någon som ska göra en hjältesyn med bottenparet när du bettat på alla gator..

 

På FR är jag tajt. Och kommer så förbli för precis som du skriver är det ingen idé att bluffa mer än ex. ett cb om man höjt pre med AK och brädan är torr och alla checkar till dig. Får man syn då vet man att de som du säger har nått. Problemet just nu för mig är att de synar även om jag träffat K och så sätter de tvåparet på river (det känns så iaf).

 

Är det på SvS som de har över 50% VP$IP på NL FR 0,5/1 kr? Hur ser det ut på de andra nivåerna? jag har ett gammalt konto där som man kanske skulle föra över lite stålar till men jag hatar verkligen klienten! Jag har inte så mycket stats att jämföra med på CG då jag bara har ca 8k händer på mig själv där, sen har jag spelat in en del på andra men totalt finns det nog inte mer än 10-12k händer i min PT. Som jämförelse så har jag ett snitt på under 30% för spelare på NL25 FR och 27 på NL50 FR på Ultimate Bet. På Party var det nog typ 30-35% på NL50 FR.

.

 

Nä det är på SH 0,5/1 och 1/2. Sen vet jag att det inte är över någon stort anatal händer, men tendensen finns ju där. Jag menar om man suttit i 45min vid ett bord och ser att den som satt när man kom har 50-60% efter 50-60 händer så är det en klar tendens att det är en mkt lös spelare tycker jag. Eller har jag fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av Ängeln17 viewpost.gif

Siffrorna är i denna ordning på SH respektive FR:

 

VP$IP, W$WSF, PFR, RFI, LwPC, WtSD, W$SD Är lit osäker på vad några av förkortningarna står för (RFI, LwPC).

 

I SH 9820 händer:

30/35/11,5/6,8/7,9/23,4/51,55 + 1694 sek. BB/100 är svår då det är två nivåer. men är nog på tik alladeles för liten egentligen.

 

I FR 13313 händer:

21,8/28,4/5,5/2,1/10,4/21,2/53,4 + 3879 sek. Samma med BB/100 här.

RFI % - percentage of times player raised with the hand when they were the first player to enter the pot.

LwPC - percentage of times player limped into the pot (didn't raise) when other players are already in the pot. You might use this number to see how certain players play big pocket pairs. If a player limps often with AA when there are previous callers, you might want to be careful if he starts acting aggressively for no apparent reason.

Jag har nästan bara stats på FR på mig själv och där ligger jag på 15/8 (VP$IP/PRF). Det är den där VP$IP som jag vill öka ett par procentenheter. Det där LwPC har jag lägre än dig (5%) och det stämmer nog bra det. jag vill inte gärna limpa in i en flervägspott utan höjer eller lägger mig ofta om inte jag har bra position och draghand. Höga kort limpar jag i princip aldrig mot flera motspelare.

Nu har jag som sagt var ett dåligt underlag då många händer försvann med min gamla dator och en hel del är spelat på stationär dator utan PT. Få se om några tusen händer till om siffrorna stämmer eller om jag bara varit kortkall då det gör så pass stor skillnad på så få händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nästan bara stats på FR på mig själv och där ligger jag på 15/8 (VP$IP/PRF). Det är den där VP$IP som jag vill öka ett par procentenheter. Det där LwPC har jag lägre än dig (5%) och det stämmer nog bra det. jag vill inte gärna limpa in i en flervägspott utan höjer eller lägger mig ofta om inte jag har bra position och draghand. Höga kort limpar jag i princip aldrig mot flera motspelare.]

 

Blev ju en intressant diskussion av det här. kul tycker jag.

 

15/8 är inte det lite lågt? Runt 18-20 och 40-50% av dessa i PFR är väl mer lagom, eller? Jag är lite dålig på vad man "bör" ligga på.

 

FR:

Själv tycker jag att jag har lite för låg PFR men att jag ligger på rätt antal händer, ev bör jag kanske gå ner någon procent. Tycker PFR borde ligga på 40-50% av händerna jag spelar. Jobbar på att få upp den.

 

SH:

Tycker att 30 är kanske i överkant av vad jag borde ha. Runt 25 tror jag nog man ska ligga. Då skulle ju min PFR där var mer rimlig. Tror dock att det är nivån 0,5/1 som jag limpar mer på för det höjs så sällan där vilket gör att man får se floppen billigt med marginella händer.

Om jag visste hur jag gjorde skulle jag skilja ur nivåerna på resptive typ av bord. Men det har jag inte lärt mig än.

 

Hunnit med en sittning och ligger (kors i taket) plus nån hundring. Inte en utdragning, än. Däremot ett megatomtespel av mig som får skyllas på senildemensen, men jag kommer inte att tala om vad det var. Bara att jag :oops: som ett barn som ertappats med handen i kakburken.

 

Nu blir det lite mer lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska för omväxlings skull posta några HH där fisken INTE drog ut. Först ut är denna:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

Hero ($391)

SB ($245.9)

BB ($666.15)

UTG ($367.85)

 

Preflop: Hero is Button with ad.gif, 7s.gif.

1 fold, Hero raises to $8, SB calls $7, 1 fold.

 

Flop: ($18) as.gif, th.gif, 7h.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $14, SB calls $14.

 

Turn: ($46) 5s.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $40, SB raises to $128, Hero calls $329 (All-In), SB calls $95.90 (All-In).

 

River: ($493.80) 7d.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $493.80

 

Results:

SB has 8s 9s (one pair, sevens).

Hero has Ad 7s (full house, sevens full of aces).

Outcome: Hero wins $638.90.

 

Den här funkade inte att konvertera på FTR:

 

***** Hand History for Game 424479258 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, Aug 29, 20:01:50 ET 2007

Table Anna 88 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: akke61 ( $60.12 )

Seat 2: Ängeln17 ( $188.3 )

Seat 3: knorrhane ( $195.05 )

Seat 4: Venska Pel ( $45.6 )

Seat 5: axel52 ( $134.2 )

Ängeln17 posts small blind [$0.5].

knorrhane posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ Jd Jh ]

Venska Pel folds.

axel52 folds.

akke61 calls [$1].

Ängeln17 raises [$4.5].

knorrhane calls [$4].

akke61 folds.

** Dealing Flop ** [ 9c, Js, 6h ]

Ängeln17 bets [$7].

knorrhane raises [$14].

Ängeln17 raises [$29].

knorrhane calls [$22].

** Dealing Turn ** [ 2h ]

Ängeln17 bets [$79].

knorrhane calls [$79].

** Dealing River ** [ 7c ]

Ängeln17 is all-In.

knorrhane calls [$68.3].

Ängeln17 shows [ Jd, Jh ] three of a kind, jacks.

Ängeln17 wins $368.2 from the main pot with three of a kind, jacks.

 

Sen hade jag KK två gånger som ena gången losa mot AA som limpat pre och bara synat höjning från mig. Som tur va hade Fi bara gått in med ~85 sek.

En gång AA som´inte heller stog mot färgen på river. Men blev inte så dyrt iom att FI valde att checka :shock: bakom mig. - Trodde han hade högre färg ;-) , var svaret när en vid bordet frågade varför.

 

Men totalt idag var det en bra kväll. Dagsresultat: + 490 sek.

 

Nu ska jag sova. Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ju en intressant diskussion av det här. kul tycker jag.

 

15/8 är inte det lite lågt? Runt 18-20 och 40-50% av dessa i PFR är väl mer lagom, eller? Jag är lite dålig på vad man "bör" ligga på.

Spot on! 15/8 tyder på att jag är för tajt i FR och det är det jag menar med att jag antingen måste spela fler händer eller konstatera om jag varit osedvanligt kortkall. Med mitt spel som TAG på Low Limit så kan jag nog lugnt öka till 17-20 i VP$IP och ändå ofta starta med bäst hand.

Däremot är väl 15/8 rätt okey då jag öppnar/re-raisar med 53% av mina öppningshänder. Det brukar betyda att det blir en hel del pengar i potten till floppen men även att på Ultimate Bet (där de är förvånansvärt "tajt" pre-flop) så får jag en hel del potter utan flopp.

 

Har du någon speciell strategi kring hur ofta du försöker stjäla blindsen eller går du efter vilken hand du har? Jag är lite miljöskadad av SnG och försöker stjäla blindsen med lite udda händer om jag är först in från CO/Button rätt ofta. Dock brukar en del "reta" sig på det och då får man ibland bra betalt när man kommer med en bra hand istället.

 

Generellt sett så verkar inte spelarna på min nivå i CG ha någon koll men jag har en del som vinnande i PT trots att de spelar som donkeys. Med lite fler händer på dem så jämnar det nog ut sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon speciell strategi kring hur ofta du försöker stjäla blindsen eller går du efter vilken hand du har? Jag är lite miljöskadad av SnG och försöker stjäla blindsen med lite udda händer om jag är först in från CO/Button rätt ofta. Dock brukar en del "reta" sig på det och då får man ibland bra betalt när man kommer med en bra hand istället.

 

Generellt sett så verkar inte spelarna på min nivå i CG ha någon koll men jag har en del som vinnande i PT trots att de spelar som donkeys. Med lite fler händer på dem så jämnar det nog ut sig...

 

Det varierar lite med hur mkt utdragnignar/humör och bord men i allmänhet så spelar jag ungefär såhär i SH (mina egna riktilinjer som inte alltid efterlevs). Alltid först in i potten gäller:

 

UTG:

Limp: SCs, 22-77 QJs, Axs, Höj: AT+, KQ, 88+

 

CO:

Limp: one-gap SCs, QT+, JT Höj: A9+, Axs, KT+, SC45+, 22+

 

button:

Limp: SCs89-, one-two-gap SCs, Höj: Axo/s, Kxs, K9+, Q9+, J8+, 22+, 9Ts+

 

blinds:

foldar/checkar det mesta. höjer/3bettar med diversifierad range som jag håller för mig själv.

 

När det gäller SC och SC one/two-gap så varierar jag limp/höjning beroende på typ av bord.

 

Vet att det anses att vara fel att limpa med SC och one/two gap SC men kan inte se varför man alltid ska höja och ta bort andra spekulativa händer när man med dessa gärna vill ha en flervägspott när man träffar.

 

När jag börja med CG så tog jag med mig stjäla blindstanken från SnG jag med. Men tycker idag att blindsen utgör så liten del av den totala potten att det är inte värt att stjäla dem. Däremot så höjer jag för värde i potten men är alltså inte ute efter att stjäla.

 

HD för FR är som du förstår mkt tajtare och jag funderar på att övergå mer och mer till att spela SH då jag tycker mitt spel passar bättre där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att det anses att vara fel att limpa med SC och one/two gap SC men kan inte se varför man alltid ska höja och ta bort andra spekulativa händer när man med dessa gärna vill ha en flervägspott när man träffar.

 

Tror det blir mer "fel" ju högre man spelar. Det är ju tydligt på 0.5/1kr på SvS att det ofta inte spelar så stor roll hur man gör eftersom många där endast tittar på sina egna kort. Men redan på 1/2kr tycker jag man märker skillnad, och visst ger man bort info om man limpar vissa händer + att man tappar värde när man träffar.

 

Istället för att limpa vissa händer, och ibland även göra det med de bästa händerna för att blanda upp, försöker jag nog att alltid höja mina bra/bästa händer först in och blanda upp det med att ibland även höja lite sämre. Då får man alltid bra värde när man träffar, men det kostar lite mer när man är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det blir mer "fel" ju högre man spelar. Det är ju tydligt på 0.5/1kr på SvS att det ofta inte spelar så stor roll hur man gör eftersom många där endast tittar på sina egna kort. Men redan på 1/2kr tycker jag man märker skillnad, och visst ger man bort info om man limpar vissa händer + att man tappar värde när man träffar.

 

Istället för att limpa vissa händer, och ibland även göra det med de bästa händerna för att blanda upp, försöker jag nog att alltid höja mina bra/bästa händer först in och blanda upp det med att ibland även höja lite sämre. Då får man alltid bra värde när man träffar, men det kostar lite mer när man är slagen.

 

 

Tror jag var väldigt otydlig i vad jag menade. Självklart så varierar jag ju hur jag spelar SC och SC one-two gap (inte för att det spelar så stor roll på 0,5/1 på Svs och bara i liten utsträckning på 1/2 imho). Jag limpar inte alltid utan höjer med viss frekvens och även 3-betar SC från knappen med viss frekvens.

 

Vet att i Sklanskys bok läste jag just om detta på semestern. Och enligt honom så är det inte fel att göra det så länge man "viktar" sitt spel med höjningar, just pga av att man vill ha en flervägspott med starka draghänder. Däremot så kan det vara så att det gäller FR och att jag kanske måste fundera om här. Sen är ju inte Mr Sklansky gud fader så allt han säger behöver man ju inte följa slaviskt. Men han har nog hyffsad koll på läget.

 

Sen är det ju så mkt annat som spelar in, stackdjup, spelartyper, tidigare händer etc, etc.

 

Sedan kan det mycket väl vara så att i SH så ska jag va ännu mer aggresiv. Jag tycker bara att jag öppnat upp så pass mycket i förhållande till min öppningsHD i FR att jag har svårt att samtidigt spela ännu mer aggresivt än vad jag gör idag. Men som med allt annat. Man lär så länge man lever (har iofs varit ett tag nu) och det gäller att omsätta det man lär från teori till praktik. Det är det som utveckalr dig som människa/pokerspelar.

Den dagen då jag känner att jag inte vill/kan ta till mig andras råd/tankar/åsikter, då ska jag lägga näsan i vädret och säga att jag har nått livets slut för då slutar man utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då går vi mot hösten. Märks på att det nästan va frost i morse. Dessutom blir dagarna bara längre och längre. På jobbet alltså.

Idag va man hemma vid kvart i åtta. Hur fn ska en hinna med livets väsentligheter om man åker vid sju på morgonen och kommer hem nästan tretton timmar senare. Klart att pokern blir lidande ;-).

 

Jaja, tack vare en förstående fru stog det Sushi i kylen så det var bara att sätta i sig. Har hunnit med en sittning innan kaffet vid 21. Gick ju kanon. Plussa nästan 200 på 40 minuter. Trotts en makabert dåligt spelad hand när jag syna ner en med AK och jag hade A9s och A på floppen. Till saken var att han hade statt över 113 händer på 22/3 och när han höjde pre och det kom ett A så borde jag foldat när han beta ut. Kankse redan pre skulle folden ha kommit men jag var ditraherad av action på två bord till samtidigt.

 

Sen hade jag denna utdrgning oxå:

 

***** Hand History for Game 425327457 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, Aug 30, 18:51:29 ET 2007

Table Britta 62 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Btz 50 ( $106 )

Seat 2: Redrum ( $305.24 )

Seat 3: Gren30 ( $381.45 )

Seat 4: Ängeln17 ( $501.65 )

Seat 5: Clea85 ( $158.65 )

Ängeln17 posts small blind [$1].

Clea85 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ As Qs ]

Btz 50 folds.

Redrum folds.

Gren30 raises [$6].

Ängeln17 calls [$5].

Clea85 folds.

** Dealing Flop ** [ Tc, 3h, Ac ]

Ängeln17 bets [$10].

Gren30 calls [$10].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

Ängeln17 bets [$44].

Gren30 calls [$44].

** Dealing River ** [ Ts ]

Ängeln17 checks.

Gren30 checks.

Gren30 shows [ 7h, Th ] three of a kind, tens.

Ängeln17 shows [ As, Qs ] two pairs, aces and tens.

Gren30 wins $118.95 from the main pot with three of a kind, tens.

 

Nu blir det lite mer lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begränsat med poker och analys just nu, mycket på jobbet och hemma. Låg dock uppe igår kväll och försökte lägga upp en "plan" för hur/vad jag ska spela närmaste månaden för att dra in lite extra till en stundande resa, lutar mot SnG för att säkra intäkter så CG-projektet läggs nog på is i en månad eller så. Hoppas att ditt CG-projekt utvecklas enligt planerna.

 

Ikväll blir det gotta med sambon och imorgon kräftskiva hos grannarna...

"Bonusbarnen" åker till sin pappa så vi blir ensamma med småttingarna som sover efter 19:00.

 

Kvällens preliminära meny blir inget jätteavancerat men vi ska i alla fall försöka njuta av vinet (och varandra).

 

Förrätt:

Toast med gravlax- och romröra

Chablis Le Beaunois (nr 5637)

 

Varmrätt:

Helstekt entrecôte med grönsaksröra

Kantarellsås

Hasselbackspotatis

Palacio de la Vega Crianza (nr 12660)

(Vinet är helt ny bekanskap och skall testas. Enligt Röttorp ska det vara MYCKET prisvärt.)

 

Efterrätt:

Någonstans på övervåningen misstänker jag... ;-)

 

Efter efterrätten:

Irish Coffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen hade jag denna utdrgning oxå:

 

***** Hand History for Game 425327457 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, Aug 30, 18:51:29 ET 2007

Table Britta 62 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Btz 50 ( $106 )

Seat 2: Redrum ( $305.24 )

Seat 3: Gren30 ( $381.45 )

Seat 4: Ängeln17 ( $501.65 )

Seat 5: Clea85 ( $158.65 )

Ängeln17 posts small blind [$1].

Clea85 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ As Qs ]

Btz 50 folds.

Redrum folds.

Gren30 raises [$6].

Ängeln17 calls [$5].

Clea85 folds.

** Dealing Flop ** [ Tc, 3h, Ac ]

Ängeln17 bets [$10].

Gren30 calls [$10].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

Ängeln17 bets [$44].

Gren30 calls [$44].

** Dealing River ** [ Ts ]

Ängeln17 checks.

Gren30 checks.

Gren30 shows [ 7h, Th ] three of a kind, tens.

Ängeln17 shows [ As, Qs ] two pairs, aces and tens.

Gren30 wins $118.95 from the main pot with three of a kind, tens.

 

Lite småintressant hand som du definitivt hade kunnat posta i det vanliga forumet. Är det standard att man checkar river när 10 kommer. I min värld är det definitivt vanligare att fi sitter på ett a än en 10a. Visserligen är du slagen av ak och aj men frågan är om du kan få värde av Ax. Skulle det dessutom finnas en tanke i att lägga ett blockbet på typ halvpott i det läget?

 

Förövrigt lite komiskt att din motspelare inte värdebetar sina 10or. Där tror jag du sparade en del pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...