Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
EN mygga gör ingen sommar men man kanske kan skåda ljuset långt därframme i tunneln. Eller så är det en långtradare i hög fart som kommer köra över mig.

Idag iaf ett litet plus på ~500.

I morgon riktig poker på klubben.

GL!!

Önskar jag kunde vara där.

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Så va ytterligare en klubbturnering avklarad. lika roligt som vanligt. Efter diverse återbud va vi nere på 13 spelare på fm men eftersom det tillkom 4 spelare via telefon så blev vi till sist 17 st.

Själv hade jag ett väldigt lågt kortsnitt första halvan av turneringen. Förutom en gån då jag hade JJ och floppade set (AJ3) som blev kåk på turn (3). Vek dock denna mot en FI jag lirat rätt mkt mot och som jag har rätt bra koll på. FI visade 33 för fyrtalet. Fanns bara två händer han skulle spelat så på turn. Rätt nöjd med det viket faktiskt.

Lyckade slingra mig till FB via 99 vs JJ där 9 kom på flopp och sen i BB ställer jag med 88 efter att knappen raisat och SB synat. Knappen viker och SB synar med KQ som inte träffar.

Väl på FB hade jag en strid ström av foldar med händer som 25, 39 etc. Hade dessutom cl till höger som använde sin stack bra. Men med lite flyt så hittar jag AA i SB och efter en raise så ställer jag in och med en syn av AJ så dubblar jag upp. Till slut så är vi ITM. Lyckas ta mig till en andra plats vilket inte berodde på bra spel utan mer på att jag hade medflyt i viktiga lägen. Bla AT som fick dra ut KK lite innan bubblan. Helt nöjd med min andra plats där mina KT inte fick stå mot Q8. Nya tag nästa gång den 3 oktober.

Postad
Jag dealade ju FT. Klart det blir modrigg då ;-)

Fick en hunka för besväret av den rakt igenom helsympatiska vinnaren. Trevlig gest.

Javisst ja. Det va DÖRFÖR det gick så bra ja ;-). Ja han var väldigt trevlig.

Idag har för första gången på två månader jobbat igen. Pust. Ont i hela kroppen efter att ha stått/gått/grävt halvböjd i kulvertar med "tak". Kommer nog att ha en sjutusan till träningsvärk i morgon när man ska upp 05.50 igen och tillbaka till samma kulvertar.

Känns inte som om det blir någon poker ikväll vilket jag inte direkt sörjer. Tänkte på det igårkväll innan jag somnade att livepoker är sjutusan så mycket roligare än nätpoker. Ska fundera på hur vi ska kunna ha klubben öppen några dagar i veckan för mindre turrar så man får lira mer live.

Konstigt att ingen av mina belackare har sågat viket med JJ än. Jag menar där snacker vi slaktavfall ;-).

Nu åter till frugan och kaffet.

Postad

3 dagar i kulvertarna och man känner sig som en skrumpen potatis. Försökte lira lite igår men kopplade ner eftar en halvtimme då hjärnan inte funkar utan bara skickar signalerna:

Lägg dig ner och somna. Rör inte en muskel för då gör det ont.

Ska det verkligen vara så här?

Gonatt.

Postad

Här har det varit action så det räcker hela förra veckan :mrgreen:. Nästan så dagboken hamnat i arkivet.

Iom att jag jobbade hela förra veckan, vissa dagar 11 timmar, så fanns ingen ork till vare sig poker eller dagboksuppdatering. Nu blir det ändring på det.

Var otroligt skönt att få komma ut och jobba igen. Var på vippen att bli tokig av att gå hemma. Eftersom jag alltid gillat att jobba så är det faktiskt en mardröm att bara sitta hemma och lira poker. Inte minst den sociala biten går man ju miste om. Och när man som jag förra veckan jobbar bland hantverkare så blir det en rå härlig stämning med glimten i ögat. Det saknar jag verkligen.

Annars är det inget nytt på jobbfronten. Har i alla fall fått min A-kassa nu så det ramlar in lite deg varje månad.

Förra veckan lirade jag totalt 1½ timme poker och det är allt på 10 dagar. Har varit djävligt skönt att slippa alla sura utdragningar och badbeats. Nu blir det till att sätta igång igen och vi ska börja med att täppa till hålet på knappt 4k som uppstod de första elva dagarna denna månad. Jag börjar på 1/2 och ska även fundera på om jag ska byta och till vilken sajt i så fall.

Då kör vi.

Postad

Lirat en del idag. Slutade drygt 1k plus (22BB/100). Var lite ringrostig i början men tycker jag spelade rätt stabilt. Undvek de största badbeaten faktiskt. hade ju några utdragningar men inget som man direkt gick i taket över.

En hand som jag själv tycker jag lirade illa. FI är 29/19 och jag tycker jag borde hittat viket då det luktade AK lång väg.

SB ($363)

BB ($219)

CO ($567)

Hero ($495)

Dealt to Hero K:heart:Q:diamond:

fold, Hero raises to $7, SB calls $6, BB raises to $18, Hero calls $11, SB calls $11,

FLOP ($54) 5:heart:J:spade:K:club:

check, BB bets $32, Hero calls $32, SB folds,

TURN ($118) 5:heart:J:spade:K:club:T:club:

BB bets $64, Hero calls $64,

RIVER ($246) 5:heart:J:spade:K:club:T:club:5:diamond:

BB bets $105, Hero calls $105,

BB shows K:diamond:A:club:

(Flop 85.7%, Turn 84.1%)

Hero shows K:heart:Q:diamond:

(Flop 14.3%, Turn 15.9%)

BB wins $444

Gonatt.

Postad

Lirat ca 1½ timme idag. Ca 400+.

Klockan 14.30 ungefär så slutade det komma HHs från SvS. tyckte det va konstoigt att vi hade samma antal händer hela tiden ;-). Det är in HH-convertern utan även om man går in på supporten i klienten och tar upp HH så säger den "Inga händer hittade". Någon mer som fått samma fel?

Postad
Lirat ca 1½ timme idag. Ca 400+.

Klockan 14.30 ungefär så slutade det komma HHs från SvS. tyckte det va konstoigt att vi hade samma antal händer hela tiden ;-). Det är in HH-convertern utan även om man går in på supporten i klienten och tar upp HH så säger den "Inga händer hittade". Någon mer som fått samma fel?

svarade i svs tråden om du inte sett det :)

Postad

Ett svagt ögonblick trodde jag att motriggen va slut. Men ack va man bedrog sig

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Party

SB ($398)

BB ($166)

UTG ($515)

CO ($139)

Hero ($413)

Dealt to Hero 4:club:4:spade:

UTG calls $2, CO calls $2, Hero calls $2, fold, BB raises to $11, fold, CO calls $9, Hero calls $9,

FLOP ($36) 4:diamond:7:club:A:diamond:

check, check, Hero bets $27, BB folds, CO calls $27,

TURN ($90) 4:diamond:7:club:A:diamond:3:heart:

check, Hero bets $45, CO calls $45,

RIVER ($180) 4:diamond:7:club:A:diamond:3:heart:7:heart:

CO bets $22, Hero raises to $134, CO calls $34.48,

CO shows 7:spade:A:heart:

(Flop 16.8%, Turn 9.1%)

Hero shows 4:club:4:spade:

(Flop 83.2%, Turn 90.9%)

CO wins $285

Postad

Som sagt

NL Holdem $2(BB) Party

SB ($108)

BB ($378)

Hero ($516)

CO ($75.86)

BTN ($197)

Dealt to Hero A:diamond:A:heart:

BTN calls $2, SB calls $2, BB calls $2, Hero raises to $14, CO calls $12, fold, fold, BB calls $12,

FLOP ($46) 9:club:4:diamond:9:spade:

Hero bets $34.50, CO raises to $61.86, BB folds, Hero calls $27.36,

TURN ($169) 9:club:4:diamond:9:spade:K:spade:

RIVER ($169) 9:club:4:diamond:9:spade:K:spade:9:heart:

Hero shows A:diamond:A:heart:

(Flop 91.6%, Turn 4.5%)

CO shows K:club:K:diamond:

(Flop 8.4%, Turn 95.5%)

CO wins $165

Postad
Och när man som jag förra veckan jobbar bland hantverkare så blir det en rå härlig stämning med glimten i ögat. Det saknar jag verkligen.

Vefefan. Har själv jobbat många år som hantverkare och jag trivs sådär med stämningen. Vanligt folk, många schyssta snubbar, många härliga frifäsare men också en jargong som ibland tyvärr går över gränsen. Trosor i fikarummet, unisont hyllande av yrkeskriminella. Blev så jävla less i sommras när jag var på en rivning ett par veckor och allt några av rivarna kunde prata om hur fantastiska Hells Angels var.

Vart går gränsen?

Då kör vi.

GL! 8-)

...

Men visst. Skönt att du har ngt att göra ibland. Jag är ju hellre rivningsarbetare än pokerspelare. Iaf nu när jag befinner mig i low-limit träsket.

Om inte annat så är det nyttigt att ha något socialt att bli irriterad på och inte bara gå hemma.

Postad
Vefefan. Har själv jobbat många år som hantverkare och jag trivs sådär med stämningen. Vanligt folk, många schyssta snubbar, många härliga frifäsare men också en jargong som ibland tyvärr går över gränsen. Trosor i fikarummet, unisont hyllande av yrkeskriminella. Blev så jävla less i sommras när jag var på en rivning ett par veckor och allt några av rivarna kunde prata om hur fantastiska Hells Angels var.

Vart går gränsen?

GL! 8-)

...

Men visst. Skönt att du har ngt att göra ibland. Jag är ju hellre rivningsarbetare än pokerspelare. Iaf nu när jag befinner mig i low-limit träsket.

Om inte annat så är det nyttigt att ha något socialt att bli irriterad på och inte bara gå hemma.

Det du beskriver är inte en jargong som jag skulle acceptera. Då säger man ifrån. Gör iaf jag om jag tycker det behövs. Obvs så var det inte så där jag va.

Lyckades med konstycket att bli utdragen (se nedan) så mina 400 blev 0. Spelat en timme nu efter Barcamatchen (vilken fotboll säger jag bara som gammal fotbollstränare) och dagen slutar knappa 700 plus.

Gonatt.

Postad
Det du beskriver är inte en jargong som jag skulle acceptera. Då säger man ifrån. Gör iaf jag om jag tycker det behövs. Obvs så var det inte så där jag va.

Helt rätt! Ja, jag kan bli bättre på att säga ifrån och tänker bli det =)

Postad

Så var man åter i träsket. Back 1k idag. Ska inte tråka ut er med massa coolers och badbeats men ett exempel.

NL Holdem $2(BB) Party

SB ($458)

BB ($98.99)

UTG ($227)

CO ($93)

Hero ($596)

Dealt to Hero 6:heart:6:club:

UTG raises to $8, fold, Hero calls $8, fold, fold,

FLOP ($19) 5:club:3:diamond:9:heart:

UTG bets $10, Hero calls $10,

TURN ($39) 5:club:3:diamond:9:heart:6:spade:

UTG bets $24, Hero raises to $68, UTG raises to $132, Hero raises to $196, UTG raises to $209, Hero calls $13.62,

RIVER ($458) 5:club:3:diamond:9:heart:6:spade:5:diamond:

Hero shows 6:heart:6:club:

(Flop 4.9%, Turn 2.3%)

UTG shows 9:diamond:9:spade:

(Flop 95.1%, Turn 97.7%)

UTG wins $446

Postad

Tur de inte köper in fullt

NL Holdem $2(BB) Party

SB ($50.64)

BB ($198)

UTG ($40)

Hero ($696)

BTN ($440)

Dealt to Hero Q:spade:Q:club:

Hero raises to $7, fold, SB raises to $14, fold, UTG calls $12, Hero raises to $50, SB raises to $50.64, UTG calls $26, Hero calls $0.64,

FLOP ($142) 4:club:8:spade:4:diamond:

TURN ($142) 4:club:8:spade:4:diamond:5:diamond:

RIVER ($142) 4:club:8:spade:4:diamond:5:diamond:5:spade:

Hero shows Q:spade:Q:club:

(Flop 8.4%, Turn 4.5%)

SB shows A:diamond:A:heart:

(Flop 91.6%, Turn 95.5%)

SB wins $138

Postad
Tur de inte köper in fullt

NL Holdem $2(BB) Party

SB ($50.64)

BB ($198)

UTG ($40)

Hero ($696)

BTN ($440)

Dealt to Hero Q:spade:Q:club:

Hero raises to $7, fold, SB raises to $14, fold, UTG calls $12, Hero raises to $50, SB raises to $50.64, UTG calls $26, Hero calls $0.64,

FLOP ($142) 4:club:8:spade:4:diamond:

TURN ($142) 4:club:8:spade:4:diamond:5:diamond:

RIVER ($142) 4:club:8:spade:4:diamond:5:diamond:5:spade:

Hero shows Q:spade:Q:club:

(Flop 8.4%, Turn 4.5%)

SB shows A:diamond:A:heart:

(Flop 91.6%, Turn 95.5%)

SB wins $138

Vad hade UTG? Anledningen att jag frågar är att jag fick ~ samma situation för inte så länge sen, där vi också hade KK med, och jag själv kom ikläm i en sidopott med QQ...och den Fi hade stacksize som jag...rebuy..

Postad
Vad hade UTG? Anledningen att jag frågar är att jag fick ~ samma situation för inte så länge sen, där vi också hade KK med, och jag själv kom ikläm i en sidopott med QQ...och den Fi hade stacksize som jag...rebuy..

Han muckade osett.

lite payback iaf.

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($602)

BB ($419)

UTG ($91.88)

CO ($241)

BTN ($283)

Dealt to Hero 9:club:A:club:

fold, BTN raises to $12, Hero calls $11, fold, fold,

FLOP ($30) 2:club:5:club:9:spade:

Hero bets $22.50, BTN raises to $60, Hero calls $37.50,

TURN ($150) 2:club:5:club:9:spade:9:heart:

Hero bets $112, BTN calls $112,

RIVER ($375) 2:club:5:club:9:spade:9:heart:8:club:

Hero bets $187, BTN calls $98.72,

Hero shows 9:club:A:club:

Hero wins $558

Postad

Orka alltså

FI är 87/37/18

SB ($210)

Hero ($397)

BTN ($232)

Dealt to Hero A:diamond:T:heart:

fold, SB raises to $6, Hero raises to $18, SB calls $12,

FLOP ($36) 8:spade:T:spade:J:spade:

SB bets $30, Hero calls $30,

TURN ($96) 8:spade:T:spade:J:spade:A:spade:

check, check,

RIVER ($96) 8:spade:T:spade:J:spade:A:spade:A:club:

SB bets $70, Hero raises to $140, SB raises to $162, Hero calls $22.96,

Hero shows A:diamond:T:heart:

(Flop 12.9%, Turn 14.8%)

SB shows J:heart:A:heart:

(Flop 87.1%, Turn 85.2%)

SB wins $411

Postad

FI är 70/55

NL Holdem $2(BB) Party

SB ($350)

Hero ($416)

CO ($504)

BTN ($524)

Dealt to Hero A:spade:T:heart:

CO raises to $7, fold, fold, Hero raises to $21, CO calls $14,

FLOP ($43) 5:spade:J:club:K:club:

Hero bets $32.25, CO calls $32.25,

TURN ($107) 5:spade:J:club:K:club:2:spade:

Hero bets $53.75, CO calls $53.75,

RIVER ($215) 5:spade:J:club:K:club:2:spade:K:heart:

Hero bets $107, CO folds,

Hero shows A:spade:T:heart:

Hero wins $209

Postad

Hur spelar vi turn här. FI (som 3-betar) är samma som i förra handen med en 3-bet på 36%

Hero ($381)

BB ($72.84)

CO ($534)

BTN ($297)

Dealt to Hero Q:spade:K:club:

BTN raises to $7, Hero calls $7, BB calls $6, CO raises to $32, BTN calls $25, Hero calls $25, fold,

FLOP ($103) 9:spade:T:club:Q:club:

check, check, Hero bets $77.25, CO calls $77.25, BTN calls $77.25,

TURN ($334) 9:spade:T:club:Q:club:J:club:

check, check, hero?

Postad

Man borde fan kunna vika den här pre. De har ta mig fan alltid AA

NL Holdem $2(BB) Party

SB ($286)

BB ($263)

Hero ($544)

CO ($585)

BTN ($272)

Dealt to Hero K:diamond:K:club:

Hero raises to $7, CO calls $7, BTN calls $7, SB raises to $29.50, fold, Hero raises to $85.75, fold, fold, SB raises to $286, Hero calls $200,

FLOP ($588) 8:spade:5:club:6:diamond:

TURN ($588) 8:spade:5:club:6:diamond:2:heart:

RIVER ($588) 8:spade:5:club:6:diamond:2:heart:J:diamond:

SB shows A:spade:A:club:

(Flop 90.0%, Turn 95.5%)

Hero shows K:diamond:K:club:

(Flop 10.0%, Turn 4.5%)

SB wins $573

Jobba mig upp ur det svarta hålet som inledde dagen. Låg drygt 600 upp när senaste handen kom. Slutade alltså på 250 plus vilket sved som fan. Fast med starten på -1k idag så får man väl var nöjd. Lirade iaf helt okey och spjewade inte bort nått.

Gonatt.