ankan666 Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 Jag har skrivit ett program för att enkelt se Svenska Spels hand histories när man spelar. Höger-dubbelklicka bara på ett svenska spel-bord och få upp en översikt över alla händer du spelat vid bordet. Handhistoryn konverteras till Partyformat för enkel läsning och kan med ett knapptryck konverteras till pokerhand.org-format, där länken läggs i klippbordet. Programmet fungerar även med andra Boss Media-klienter. Detta är dock inte 100% testat, så skriv gärna om ni har problem så ska jag försöka fixa detta. Extra Credits: P-O Andersson (som har get oss HH Converter) har skrivit xml-konverteringskoden. Stort tack till P-O! Utförliga instruktioner om hur man använder programmet finnes på hemsidan. Kända problem: Vissa händer fungerar inte att konvertera till pokerhand.org-format, varför vet jag inte, men jag jobbar på saken. Hämta programmet här! (Programmet kräver .NET Framework 2.0) Citera
mpee Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 Underbart. Väntat länge på denna funktion. Testat lite snabbt och allt verkar fungera kalas. Citera
mawam Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 hmm felmeddelande: SS History.exe - Programfel Det gick inte att initiera programmet korrekt (0x0000135). Klicka på OK för att avsluta programmet. och det enda alternativet man har är OK, vartefter programmet dör... Citera
P-O Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 hmm felmeddelande: SS History.exe - Programfel Det gick inte att initiera programmet korrekt (0x0000135). Klicka på OK för att avsluta programmet. och det enda alternativet man har är OK, vartefter programmet dör... Låter som att du saknar .NET Framework. Citera
mpee Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Programet krashar gång på gång efter max 20 minuter. Någon aning vad det kan bero på? Citera
mawam Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Låter som att du saknar .NET Framework. löste problemet, tackar! jobbigt o läsa instruktionerna ibland... Citera
ankan666 Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Programet krashar gång på gång efter max 20 minuter. Någon aning vad det kan bero på? Jag har fixat en bugg som krashade programmet. Prova att laddar ner beta 0.6 och se om det löser ditt problem. SS History BETA 0.6 Citera
b0bb4n Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 gryymt skönt program. Mycket lättare att kolla upp en hand nu än att orka öppna boss medias sunkiga handhistorik som krashar klienten. Tackar! Citera
ankan666 Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 Fler buggar fixade! Ladda hem SS History BETA 0.61 Här Citera
mpee Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Vill bara tacka återigen. Programmet funker felfritt efter den senaste upptaderingen. Du verkar inte få så mycket credd för ditt arbete(iaf inte i denna tråd). Så jag och framförallt stackarna jag skickar massvis med händer till vill bara säga att du åtminstonde underlättat våran vardag. Citera
haagone Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Tack för ett bra arbete Går det med hjälp av programmet manipulera SS loggarna så att pokertracker eller pokeroffice kan läsa dom och använda dom? Citera
P-O Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Tack för ett bra arbete Går det med hjälp av programmet manipulera SS loggarna så att pokertracker eller pokeroffice kan läsa dom och använda dom? Det gör du med HH Converter! Citera
Blattanfejan Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Så sjukt bra innan jag ens fått att funka:-) Får felmeddelande "SS....rar filen kan inte öppnas om inte windows känner till vilket program som skapade det" Vad gör jag för fel? Citera
ankan666 Postad 26 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2007 Prova att packa upp filen med winrar. http://www.rarlab.com/ Citera
ankan666 Postad 16 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2007 Nu finns SS History BETA 0.63! Nu är förhoppningsvis problemet med "missade" händer i löst. ladda ner här! Citera
Kristoffer Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Dessvärre verkar programmet inte vara Vista- och/eller 64-bitarskompatibelt. När jag ska definiera mappen som history.xml ligger i vill det inte fungera. Jag navigerar mig ner till C:\Program Files (x86)\Svenska Spels Poker\history\11466\, men det händer inget när man klickar på OK. Och det går ju heller inte att skriva in sökvägen manuellt i rutan. Citera
ripern Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Hej Ankan666, kan du förklara skillnaden mellan programmen? Jag har läst igenom hela tråden på 22 sidor för HHC och sett några kommentarer om SS History samt att man verkar kunna använda båda så jag antar att de gör olika saker men står ju ingen info på din webbsida om vad SS History gör så berätta tack. Citera
P-O Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Hej Ankan666, kan du förklara skillnaden mellan programmen? Jag har läst igenom hela tråden på 22 sidor för HHC och sett några kommentarer om SS History samt att man verkar kunna använda båda så jag antar att de gör olika saker men står ju ingen info på din webbsida om vad SS History gör så berätta tack. Han skriver ju i förstaposten vad programmet gör Annars är det väl bara att testa! Skillnaden är att HH Converter kan användas för att få in HH's till PT/PO. SS History kan användas fristående om man bara snabbt vill kunna läsa sin hh i partyformat, och skapa länkar till pokerhand.org. Citera
b0bb4n Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Kommer det nån uppdatering? SS har uppdaterat så detta funkar inte längre. Citera
Recommended Posts