Gå till innehåll

"Hälpmedel" eller icke "hjälpmedel" som nybörjare


PsychicIor

Hjälpmedel som nybörjare ?  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Hjälpmedel som nybörjare ?

    • JA
      24
    • NEJ
      24


Recommended Posts

Vad säger ni som har kommit steget längre och börjar bli framgångsrika inom spelet.

 

Är det bättre som nybörjare att använda "hjälpmedel" som Pokeroffice och Pokertracker ?

Eller är det bättre att lära sej spelet utan dessa så att grunderna sätter sej innan man tar hjälp av program liknande ovanstående ?

 

Jag är ganska ny på detta.... Har spelat i kanske 1 år, men har innan satt in 200:- lite då och då för att nöjesspela när man har tråkigt. Men tänkte sen att varför sitta o donera pengar i onödan när man kanske kan få det att plussa och ändå ha kul :D.

 

Så i December nu 2006 så tänkte jag att jag skall ge det en chans. Men jag har en liten plan angående min trappstege.... om den sen håller eller ej visar sej, men man måste ju försöka :). Beskrev min plan som nedan i en annan tråd:

 

Jag har satt in $120 för ett par månader sen på bodog, spelar NL microbord och har ökat min rulle till ca $450 idag. Jag är en nybörjare som håller på o lära mej spelet och har som mål att försöka spela in min rulle....även om det tar en förbannat lång tid på dessa microbord . Har varit uppe o sniffat på lite högre bord men tycker att förlusterna känns för mkt innan man börjar vinna så då backar jag ner igen.

 

Jag kanske har för stor rulle (kan man ha det !! ) för de låga bord jag spelar...men jag gillar inte att torska...vare sej det är 5 dollar eller 500 dollar.

 

Det får ta tid för mej....gör inget, jag har tålamodet. Perfekt att under tiden gång lära sej hur folk funkar, läsa böcker mm mm.

 

Har min rulle på Neteller och portionerar ut den lite här och var...men räknar den sammanlagda summan som min rulle. Kanske fel o göra så. Men jag ser det som så att min spelrulle är den jag har på neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använda PO och PT för att samla information om sitt spelande så man sedan kan analysera är ju bara positivt, speciellt i början. Sen att använda livestats funktioner kan man väl diskutera framförallt måste man lära sig att tolka folk stats för att använda det i sitt eget spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokföringsgrejerna á la PT är bra, resten är väl mer tveksamt om det hjälper något särskilt.

 

Huvudsaken är att tänka så mycket man kan kring spelet själv. Det är precis som träning för en idrottsman och man kan knappast räkna med att bli särskilt bra om man inte tränar många timmar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har min rulle på Neteller och portionerar ut den lite här och var...men räknar den sammanlagda summan som min rulle. Kanske fel o göra så. Men jag ser det som så att min spelrulle är den jag har på neteller.

 

Det är rätt. Är ju rätt irellevant hur mkt du har på en viss site, så länge du har mer pengar på NETeller som du kan sätta in om du gular ditt konto på siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde "Nej", men tänkte utveckla det lite: PT är skitbra för att analysera ditt eget spel. Däremot att använda stats som visas på bordet kan vara hämmande för utvecklingen IMO, kan leda till att man fokuserar på fel saker etc. Det kan man spara till när man är väldigt duktig postflop, multitablar 8+ bord och vet vad statsen betyder (och inte betyder) och vad det innebär för ens eget agerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste detta alldeles nyligen skrivet av en spelare som multitablar på bord från NL200 och högre.

 

Synd bara att klienten är kass och att siten saknar ordentligt PT-stöd, för maken till dåliga spelare har jag aldrig sett. Dock fortsätter min bad-streak lika ihärdigt och ingenting går min väg överhuvudtaget. WTF liksom?

 

Tycker att han säger med den meningen att han inte kan gå vinnande ur strider med, som han säger, dåliga spelare utan PT.

 

Där ser man lite av betydelsen av att lära sej spelets grunder utan massa så kallade hjälpmedel. Anser inte att en riktigt duktig spelare skulle vara beroende av PT för att kunna vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste detta alldeles nyligen skrivet av en spelare som multitablar på bord från NL200 och högre.

 

Synd bara att klienten är kass och att siten saknar ordentligt PT-stöd, för maken till dåliga spelare har jag aldrig sett. Dock fortsätter min bad-streak lika ihärdigt och ingenting går min väg överhuvudtaget. WTF liksom?

 

Tycker att han säger med den meningen att han inte kan gå vinnande ur strider med, som han säger, dåliga spelare utan PT.

 

Där ser man lite av betydelsen av att lära sej spelets grunder utan massa så kallade hjälpmedel. Anser inte att en riktigt duktig spelare skulle vara beroende av PT för att kunna vinna.

 

Jag tror inte att spelaren ifråga menar att han är beroende av PT för att vinna. Snarare lär han mena som så att om sajten hade haft PT-stöd, så hade han kunnat lira bra många fler bord simultant, men i nuläget blir det mer lönsamt att spela på en annan sajt (som är PT-kompatibel men har aningen "bättre" motstånd) eftersom han då kan spela fler bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...