Gå till innehåll

Escape the bomb !


XaaL

Recommended Posts

Hitta ett klurigt flashspel idag som jag gärna vill ta mig igenom.. Sökte på gogle efter walktroughs men hittar inga!

 

http://addictinggames.com/escapethebomb.html

 

Någon som vill försöka cleara det? :D

 

Dessa föremål har jag hittat:

Pappret framför dig

Isbitsform (gjort isbitar och tagit ur de)

Nyckel

Papperspussel #1

Papperspussel #2

Isbitar

Pillret

Skruvmejsel

Sax

Träkors(vad är det bra för?)

Glaset (hällt vatten i det)

 

(EDIT)

Nyckel#2

Batteri

 

och om ni inte pallar pilla med pappersbitarna kan jag posta de...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har alla kommit ut genom brandmännen va? Låt oss försöka kom ut på annat sätt, är övertygad om att det går.

 

På kallendern så står det "tat" på torsdag. Och om ni bläddrar på kalendern från 7 till 8 så är den 31/7 en söndag, den 1/8 borde alltså varan en måndag, men det är en tisdag på kalendern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har alla kommit ut genom brandmännen va? Låt oss försöka kom ut på annat sätt, är övertygad om att det går.

 

På kallendern så står det "tat" på torsdag. Och om ni bläddrar på kalendern från 7 till 8 så är den 31/7 en söndag, den 1/8 borde alltså varan en måndag, men det är en tisdag på kalendern.

 

Intressant! Men jag har inte hört något om att det ska finnas flera sätt, men det är kanske möjligt.

 

De flesta trodde att vattnet och isen bara är med för att förvilla dig...;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns för mycket saker som "ska förvilla en", för att det verkligen ska vara saker som ska förvilla en.

 

Batteriet, glaset, isen, saken längst upp till vänster, de olika sladdarna man kan kapa, man kan öppna upp där bomben finns, flera lösenord man kan skriva in, korset, pillret som ska göra en avslappnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns för mycket saker som "ska förvilla en", för att det verkligen ska vara saker som ska förvilla en.

 

Batteriet, glaset, isen, saken längst upp till vänster, de olika sladdarna man kan kapa, man kan öppna upp där bomben finns, flera lösenord man kan skriva in, korset, pillret som ska göra en avslappnad.

 

Kan du ha rätt i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...