Jeppann Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Lånar dagboken lite för en snabb fråga, hoppas det är ok. Är det fiskigt på ongame? Spelar själv på B2B och det är väl rätt hyffsad spelarkvalitet även om det finns en del fisk. Är mest intresserad av NL400-NL1000. Iremmats tkr väl att nl400 ongame är ganska kallt? Men jag vet itne riktigt. NL200 är bra fiskigt iaf. Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Min dag idag? 4 inköp back nu tror jag, minst. No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 6 players Stack sizes: Hero: $300.20 UTG+1: $200.00 CO: $278.20 Button: $188.80 SB: $160.53 BB: $142.25 Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with 5:diamond: A:diamond: Hero calls, UTG+1 folds, CO calls, Button folds, SB calls, BB checks. Flop: K:diamond: J:diamond: 5:club: ($8, 4 players) SB checks, BB checks, Hero bets $6, 2 folds, BB calls. Turn: 7:diamond: ($20, 2 players) BB checks, Hero bets $12, BB calls. River: K:heart: ($44, 2 players) BB bets $10, Hero raises to $25, BB raises to $50, Hero calls. Results: Final pot: $144 BB shows 5h Ks Citera
cOP Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Tunga händer, bara att jobba på. Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Alltså, orka vara grinig. Men jag har clearat 5000 raked hands på NB och mailade dem om min bonus. Det sattes snabbt in men det är bara $449,25. Tar dom växlingsavgifter på bonusen också? Jag ska nog skita i NB. Det verkar finnas ganska många stammisar där som är rätt så duktiga. Jojje rekommenderade Ongame. Kanske ska testa. Finns det någon najs bonus man kan plocka isf? Kom ikapp lite i slutet sista sessionen. Fick sjukt många AA kändes det som. Spelade 2100 händer och fick AA 21 gånger. Lyckades faktiskt inte förlora någon showdown heller. 21 AA och 100% SDW. Fint. Däremot hade jag extrem otur och blev översettad två gånger. Ska jag vara helt ärlig så har jag typ bara blivit översettad på floppen mot en djup spelare kanske ett par gånger förut. Jobbigt att jag skulle få ta två smällar på en dag. Sen sved nötstegen när jag åkte på 4 outaren. That's poker antar jag. Men tirst att all otur sällan kommer ensam. Ska nog spela mer ikväll men nu är det dags för middag. Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Kunde jag spelat denna på ett annat sätt? No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 6 players Stack sizes: UTG: $496.12 UTG+1: $36.11 CO: $459.40 Button: $309.15 Hero: $197.00 BB: $205.10 Pre-flop: (6 players) Hero is SB with A:club: A:heart: UTG calls, UTG+1 raises all-in $36.11, 2 folds, Hero calls, BB folds, UTG calls. Flop: T:diamond: 4:club: K:heart: ($110.33, 2 players + 1 all-in - Main pot: $110.33) Hero bets $55, UTG calls. Turn: A:spade: ($220.33, 2 players + 1 all-in - Main pot: $110.33, Sidepot 1: $110) Hero is all-in $106.89. Uncalled bets: $106.89 returned to Hero. River: 3:diamond: ($220.33, 0 player + 2 all-in - Main pot: $110.33, Sidepot 1: $110) Results: Final pot: $220.33 Hero shows: , UTG+1 mucks: Hero wins $107.33 from the main pot Hero wins $217.33 from side pot 1 Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Äh det kanske var en dum fråga. Vad jag menar är om jag kunde fått ut något genom att checka turnen. Jag vill ju absolut INTE se en dam eller knekt, men inget annat kort i leken kan hjälpa honom. Är det värt att checka? Han drar ju som bäst till 4 outs, och jag får väl syna vad som än kommer på river. Citera
edison Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Tycker du svarar rätt bra på din fråga själv... Han kommer träffa stegen 1/14 eller vad det blir. Beror ju lite på hur ofta du får ut ett bet till... jag skulle tro att du får det tillräckligt ofta för att check ska vara EV+ Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Berätta mer om ditt musikerliv! Själv lirar jag/har jag lirat gitarr på hyfsat seriös nivå. Fan, vad mycket roligare det är än poker. Känslan av en lyckad spelning, eller när man skrivit en bra låt är så otroligt mycket mer tillfredställande än att vinna en pott i poker. Jag spelar i ett band som jag tvivlar att någon här i forumet har hört. Vi har släppt en skiva som går att köpa i välsorterade butiker, men kanske billigast och smidigast från dotshop. Känns konstigt att skriva om min musik här i pokerforumet, det är som två olika världar. Här flyger tusenlapparna åt höger och vänster och och folk mäter sin penis i hur mycket PTBB de haft den senaste månaden och att deras mål för nästa månad är 1M kr. Musik handlar så otroligt mycket om kreativitet och personlighet; pengarna är knappt ett mål (med många undantag, tyvärr). Jag gör musik själv också, och kommer nog släppa skiva någon gång i år. Ibland när jag torskar på poker brukar jag tänka att jag i alla fall har musiken. Det är ganska fint stöd ibland. Citera
cOP Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Känslan av en lyckad spelning, eller när man skrivit en bra låt är så otroligt mycket mer tillfredställande än att vinna en pott i poker. Att vinna en pott i poker är ju inte särskilt tillfredställande, däremot är det tungt att förlora än. Citera
Gyre Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Att vinna en pott i poker är ju inte särskilt tillfredställande, däremot är det tungt att förlora än. Jag tycker det är väldigt skönt att vinna en stor pott, ännu mer så när man känner att man lurade nån regular att syna ner light och sedan se dem tilta i chatten. Då mår man bra! Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Okej. Dags att bestämma sig för att byta klient/skin eller inte. Ska räkna lite. På NB får jag 30% RB och $450 per 5000 raked hands. Enligt deras protokoll har jag på 6000 raked hands totalt rejkat totalt $1253, och får därmed tillbaks $376. Stämmer väl på ett ungefär, lite drygt t.o.m. 6000/5000 * 450 = $540. Totalt får jag alltså 540 + 376 = $916 Hmm det är ganska fin rakeback. 916/1253 = 73%. Jag har 55% på ett annat skin, och där får jag pengarna varje dag. Det känns mycket bättre och man bygger rullen mycket snabbare. Men 73% är alltid 73%. Frågan är om spelarna är så pass mycket sämre på Ongame att det är värt att byta dit. Ni som lirar mycket NL200/NL300 får gärna komma med tips om bra ställen att spela (se mig som ytterliggare än fisk, jag backar ju). Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Får 5:1 på floppen. Svårt att lägga även om jag känner att jag har långt i från bäst hand med double belly buster. No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 6 players Stack sizes: UTG: $59.32 UTG+1: $99.90 Hero: $197.00 Button: $13.50 SB: $87.15 BB: $59.50 Pre-flop: (6 players) Hero is CO with A:club: J:diamond: UTG calls, UTG+1 calls, Hero raises to $12, Button raises all-in $13.5, SB calls, BB folds, UTG calls, UTG+1 folds, Hero calls. Flop: Q:heart: T:spade: 8:heart: ($58, 3 players + 1 all-in - Main pot: $58) SB checks, UTG bets $12, Hero calls, SB raises to $72, UTG calls all-in $33.82, Hero raises to $132, SB calls all-in $2.65. Uncalled bets: $57.35 returned to Hero. Turn: T:diamond: ($253.12, 1 player + 3 all-in - Main pot: $58, Sidepot 1: $137.46, Sidepot 2: $57.66) River: 7:heart: ($253.12, 1 player + 3 all-in - Main pot: $58, Sidepot 1: $137.46, Sidepot 2: $57.66) Results: Final pot: $253.12 SB shows 8c 8s Button shows Jh Kh SB shows: , Hero mucks: , UTG mucks: UTG shows: , SB wins $55.10 from the main pot SB wins $192.46 from side pot 1 SB wins $250.12 from side pot 2 End of game 1203701648 Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Usch. Vad ska man göra när man känner att man inte lirar sitt A-game, fast det sitter 4 stycken personer på ens bord som har en stor grön gubbe vid sitt namn (PO). Fiskigaste bordet på länge, men jag känner mer för att glo på film eller läsa pokerforum. Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Satt och lirade på fiskbordet i en halvtimma och hittade plusset. Har haft en tung dag idag men rejkat in ganska mycket och slutar nästan på plus minus noll så jag får väl vara nöjd med tanke på omständigheterna. 13/2 = -$64 Bonus = +$450 Känns nästan som jag är en förlorande spelare som bara håller sig kvar med bonusar. Tänkte därför att jag skulle posta min profit graph: Skön berg-o-dalbana jag har haft de senaste veckorna. Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Hittade AA 23 (!!) gånger i dag och vann 100%. Sick? Plussade $585 med bara AA idag. Hohoho. Skulle varit en fin dag om jag inte blivit utdragen och översettad två gånger. Citera
Sansrom Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Känslan av en lyckad spelning, eller när man skrivit en bra låt är så otroligt mycket mer tillfredställande än att vinna en pott i poker. Jag spelar i ett band som jag tvivlar att någon här i forumet har hört. Vi har släppt en skiva som går att köpa i välsorterade butiker, men kanske billigast och smidigast från dotshop. Känns konstigt att skriva om min musik här i pokerforumet, det är som två olika världar. Här flyger tusenlapparna åt höger och vänster och och folk mäter sin penis i hur mycket PTBB de haft den senaste månaden och att deras mål för nästa månad är 1M kr. Musik handlar så otroligt mycket om kreativitet och personlighet; pengarna är knappt ett mål (med många undantag, tyvärr). Jag gör musik själv också, och kommer nog släppa skiva någon gång i år. Ibland när jag torskar på poker brukar jag tänka att jag i alla fall har musiken. Det är ganska fint stöd ibland. Hoppas du inte tycker det är för OT att snacka musik i din dagbok, det är ju som du skriver totalt skilda världar. Tyvärr har pokern tagit för mycket av den lilla fritid jag har de senaste två åren. När jag väl spelar nu för tiden känns det tråkigt att känna att man backat i utvecklingen. Lirar mest jazz, och det har ju sina fördelar. Behövs ju i många fall inte så mycket planering innan man ska spela, det är ju liksom bara att börja jamma. Men fan vad trist det är när man vet vad man vill spela, man vet att man egentligen kan spela det, men det kommer inte ut. Det är lite som att åka till Tyskland och försöka prata tyska med hjälp av gymnasiekunskaperna, det blir bara blaj, trots att man egentligen vet vad man ska säga. Utöver att den tar mycket tid känns det ärligt talat som om pokern "fördummar", både på ett intellektuellt och kreativt plan. Vet inte om det är så, att jag känner så kan ju bero på andra saker, t.ex. att hjärnan långsamt förruttnar p.g.a. ålder. Känner du något åt det hållet också? Ska ta och lyssna på ljudklippen senare, sitter på jobbet just nu. Anyway, sorry för OT och gl med musiken (och pokern ). Vad spelar du för instrument förresten? Citera
cOP Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Jag tycker det är väldigt skönt att vinna en stor pott, ännu mer så när man känner att man lurade nån regular att syna ner light och sedan se dem tilta i chatten. Då mår man bra! Det enda spelet där lyckan över att vinna är större än ångest av att förlora är i min mening då en hjältesyn med 22 eller ess hög står. Citera
Hap Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Hoppas du inte tycker det är för OT att snacka musik i din dagbok, det är ju som du skriver totalt skilda världar. Tyvärr har pokern tagit för mycket av den lilla fritid jag har de senaste två åren. När jag väl spelar nu för tiden känns det tråkigt att känna att man backat i utvecklingen. Lirar mest jazz, och det har ju sina fördelar. Behövs ju i många fall inte så mycket planering innan man ska spela, det är ju liksom bara att börja jamma. Men fan vad trist det är när man vet vad man vill spela, man vet att man egentligen kan spela det, men det kommer inte ut. Det är lite som att åka till Tyskland och försöka prata tyska med hjälp av gymnasiekunskaperna, det blir bara blaj, trots att man egentligen vet vad man ska säga. Utöver att den tar mycket tid känns det ärligt talat som om pokern "fördummar", både på ett intellektuellt och kreativt plan. Vet inte om det är så, att jag känner så kan ju bero på andra saker, t.ex. att hjärnan långsamt förruttnar p.g.a. ålder. Känner du något åt det hållet också? Ska ta och lyssna på ljudklippen senare, sitter på jobbet just nu. Anyway, sorry för OT och gl med musiken (och pokern ). Vad spelar du för instrument förresten? Det är okej, men på ett villkor: att du kommenterar minst en HH per inlägg om musik! Haha. Jag är helt med på vad du menar om fördummar. Jag känner att jag inte utvecklas intellektuellt och det är lite läskigt. Det kan nog bero på att man lägger ned för mycket tid på pokern, och inte längre lämnar lika mycket tid över till att läsa tidningen, böcker (ej pokerrelaterade ffs!) och filosofera över annat än hur man skulle spelat nötterna på turn i 3-vägspotten. Jag tror min hjärna förruttnar, faktiskt. Jag känner att jag har svårt att komma på ord ibland, men framförallt bara på svenska, jag kan ofta säga ordet på engelska. Det kan i och för sig bero på att jag jobbade för Blizzard i Paris ett år och att jag då mest pratade franska och engelska. Jag hoppas att det är därför i alla fall. Skönt med jazz! Det är nog den härligaste genren att behärska om någon. Jag önskar att jag var jättebra på något instrument, men det är jag inte. Jag började spela sax som liten, men slutade när jag blev fjortis och började tycka det var töntigt. Då började jag spela gitarr i stället. Men jag blev aldrig riktigt bra på något. I bandet spelar jag mest saxofon och synth och sjunger även lite. Jag har sökt till KMH's musik- och medieproduktionslinje till hösten och hoppas på att jag kommer in. Det är en pedagogisk magisterutbildning på 4 år. Sjukt att man har hatat skolan hela livet, och sen börjar tänka att det kanske inte vore så dumt att bli (musik)lärare ändå. I alla fall som yrke att falla tillbaks/alternativt jobba deltid. Vad ska man annars bli? Orka med att jobba med något som man ändå inte riktigt skulle tycka om helhjärtat. Citera
Hap Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Okej dags att arbeta lite med PO2. Jag har hittills bara använt mig av Saw Flop%, Flop-Turn%, Preflop Raise %. Dags att ta itu men detta "problem". Ska ändra till V$PIP%, PFR%, Aggression Factor Total (PF)? (vad fan står PF för? preflop eller postflop, är detta fel stat?), Flop-Turn%, Continuation Bet%, Fold SB/BB to steal%, Attack to steal blind%. Kanske lite många? Har någon fler stats att tipsa om, och hur man ska kunna lätt se vad som är vad när man har så många siffror? Citera
Hap Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Skönt med lite flax för en gångs skull, eller var det han som flaxade? Hmm.. No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 6 players Stack sizes: UTG: $409.02 UTG+1: $271.95 CO: $91.70 Button: $179.80 SB: $117.35 Hero: $198.00 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with Q:club: A:diamond: 2 folds, CO calls, 2 folds, 2 folds, Hero raises to $8, CO calls. Flop: 2:club: 9:spade: 5:diamond: ($19, 2 players) Hero bets $14, CO calls. Turn: Q:spade: ($47, 2 players) Hero checks, CO bets $24.5, Hero raises all-in $176, CO calls all-in $43.2. Uncalled bets: $108.3 returned to Hero. River: A:heart: ($182.4, 0 player + 2 all-in - Main pot: $182.4) Results: Final pot: $182.4 CO shows Qh 2h Hero shows Qc Ad Citera
Hap Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Inga reads på Fi.. Har bara sett 55 händer och han är 32/21/2.3 No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 4 players Stack sizes: UTG: $29.33 Button: $20.64 SB: $207.40 Hero: $198.00 Pre-flop: (4 players) Hero is BB with Q:spade: A:diamond: Button raises to $4, SB calls, Hero raises to $12, Button folds, SB calls. Flop: K:club: 4:club: A:heart: ($30, 3 players) SB checks, Hero bets $21, SB raises all-in $194.4. Hero? Fy fan vilken äcklig sits. Har han flushdraget, 44 eller A4? Citera
Hap Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Rigg igen. - BB sitting in seat 1 with $210.95 - UTG sitting in seat 2 with $179.55 - MP sitting in seat 3 with $182.50 - Hero sitting in seat 4 with $229.20 - D sitting in seat 5 with $174.55 [Dealer] - SB sitting in seat 6 with $67.24 SB posted the small blind - $1.00 BB posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Hero: , UTG folded MP folded Hero raised - $7.00 D raised - $16.00 SB folded BB folded Hero called - $16.00 ** Dealing the flop: , , Hero checked D bet - $17.50 Hero raised - $55.00 D went all-in - $141.05 Hero called - $158.55 - Usch.... AA, AK eller QQ? Kan ju inte lägga.. ** Dealing the turn: ** Dealing the river: D shows: , Hero shows: , D wins $349.10 from the main pot Tredje gången på två dar. Citera
Sansrom Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Fy fan vilken äcklig sits. Har han flushdraget, 44 eller A4? Ok, kommenterar en HH så jag kan få fortsätta snacka musik. Raisa större preflop, typ $17-18. Jag lägger som spelat tror jag, även om det ser lite ut som AcXc. Jag checkar floppen. Beten där är ju bara till för att få värde av osannolika Ax (x < Q) och du tål inte omslag. Bättre att låta fi försöka bluffa ut dig på senare gator. Visst, du ger gratiskort, men jag tror ändå att det är bättre att ta det lugnt. Checkar fi turn, kanske det är läge att värdebeta. Citera
Hap Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Ok, kommenterar en HH så jag kan få fortsätta snacka musik. Raisa större preflop, typ $17-18. Jag lägger som spelat tror jag, även om det ser lite ut som AcXc. Jag checkar floppen. Beten där är ju bara till för att få värde av osannolika Ax (x < Q) och du tål inte omslag. Bättre att låta fi försöka bluffa ut dig på senare gator. Visst, du ger gratiskort, men jag tror ändå att det är bättre att ta det lugnt. Checkar fi turn, kanske det är läge att värdebeta. Varför raisa så mycket? Tycker 3x buttons bet är perfekt och är väl ganska mycket standard? Button är smallstack, och jag har inget emot att bli raisad all in av honom. Sen kan jag nog checka floppen som du säger. Men jag vet inte riktigt vad det tjänar till när jag CBar 80% av alla floppar. Det ser väl bara skumt ut? Men kanske borde börja variera mina medelstarka händer, mina monster och luft genom att checka mer. Kanske tar upp detta igen för diskussion eftersom jag sitter och spelar samtidigt och inte riktigt tänker klart. Citera
Sansrom Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Varför raisa så mycket? Tycker 3x buttons bet är perfekt och är väl ganska mycket standard? Button är smallstack, och jag har inget emot att bli raisad all in av honom. Därför att det är en potthöjning du vill göra. Som spelat bjuder du in båda spelarna till potten. Om du alltid höjer till 3x knappens bet i de här situationerna tycker jag du ska omvärdera det. En höjning med $8 är inte mer än 2/3 pott och du bjuder in motspelarna billigt när du är ur pos mot knappen. Men om tanken är att inducera ställ från shortstacken och vill kunna isolera om SB synar kanske det är ok. Som standard kör jag med lite drygt en potthöjning här för att kompensera för min position mot knappen. Sen kan jag nog checka floppen som du säger. Men jag vet inte riktigt vad det tjänar till när jag CBar 80% av alla floppar. Det ser väl bara skumt ut? Om du cb:ar 80% av flopparna är den här träffen rätt bra att lägga till de 20% du inte cb:ar imo. Det ser inte skumt ut. Du vill ta dig till showdown och du tål ingen action, vilket oftast innebär att en passiv linje är bäst. Men kanske borde börja variera mina medelstarka händer, mina monster och luft genom att checka mer. Nja, cb:ar du alltid monster och ofta luft och checkar halvstarka händer/dåliga drag, får du en rätt bra balans. Citera
Recommended Posts