Gå till innehåll

Hap - Slutspelat?

Recommended Posts

Postad
Logiken är slående :)

Skämt å sido man jag tycker du måste betta här. Visst, flopptexturen gör ju att du ofta kommer plocka upp denna potten med ett CB, även mot så här många spelare, men jag tycker det är värt det så vi kan plocka upp den när vi CB tomma också. Sen om vi får syn är det ju inte fel att få in pengar i potten med ett sett heller.

Hehe, jag skyller på att flickvännen tiltade mig och jag inte spelade mitt A-game. Vad jag menar med att jag kommer spela en stor pott är att jag inte kommer lägga mig i första taget. Det känns som att någon borde träffat något på denna flop, men med tanke på att det är så många i potten kanske det faktiskt är bäst att beta och hoppas att folk vågar syna med marginella händer. En check hade nog varit mer lämplig om jag hade varit sist att agera.

Jag CB:ar nog aldrig här först ut med 3 bakom mig med luft. Till skillnad från dig tror jag faktiskt att någon har träffat tillräckligt bra på denna bräda för att syna en bet. Hade tänkt check/calla flop och se vad turnen ger och agera därefter men som det gick hade din linje sparat mig pengar, även om jag kanske inte hade vunnit en speciellt stor pott.

• Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fi är lite halvloose och ganska aggressiv. Har inga speciella reads men vet att han är aggressiv.

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Stack sizes:

UTG: $236.65

CO: $0.00

Button: $203.99

SB: $213.14

Hero: $265.84

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Qh::Qg:

UTG folds, Button raises to $4, SB folds, Hero raises to $11, Button calls.

Flop: :9b::5s::4b: ($25, 3 players)

Hero bets $22, Button calls.

Turn: :6s: ($69, 3 players)

Hero bets $45, Button calls.

River: :7g: ($159, 3 players)

Hero checks, Button is all-in $123.99

Hero?

Fi's bet här känns ganska extremt. Det är nästan som att han inte vill bli callad. Jag förstår inte vad han kan ha här. Har han stegen borde han väl värdebeta lite mindre eller tror han att jag sitter med ett set och inte kan folda?

Känns inte så svårt att folda här, men samtidigt så kan han dragit till färgen och får utmärkt läge att bluffa river.

Bara att folda och gå vidare eller är handen värd att analysera?

Postad
Det känns som att någon borde träffat något på denna flop.
En check hade nog varit mer lämplig om jag hade varit sist att agera.

Går liksom inte ihop riktigt. Vad du vill på floppen är att få in så mycket pengar som möjligt för att förhoppningvis stacka någon. Genom att checka floppen, både först att tala men framför allt sist minskar du dina möjligheter till det väldigt mycket.

Säg om nån synvillig men ej aggro fisk sitter med JT och du sitter på knappen och väljer att checka bakom på floppen. Turn kommer T och han har nu tvåpar. Eftersom du checkade floppen så blir potten inte så stor vid showdown även om du potter turn och river. Hade du där emot bettar floppen, turn och river så hade du antagligen fått hela hans stack.

Jag CB:ar nog aldrig här först ut med 3 bakom mig med luft. Till skillnad från dig tror jag faktiskt att någon har träffat tillräckligt bra på denna bräda för att syna en bet. Hade tänkt check/calla flop och se vad turnen ger och agera därefter men som det gick hade din linje sparat mig pengar, även om jag kanske inte hade vunnit en speciellt stor pott.

Jag hade visserligen antagligen inte heller bettat denna floppen mot tre pers med luft, mot två icke-stationer är det dock en utmärkt bräda att försöka plocka med även med skräp, varpå vi även bör betta med våra starka händer. Det är inte så jäkla många händer som har träffat floppen och det är enkelt för dom att sätta dig på en J om du har råkat träffa nåt skitpar själva.

Varför vill du slöspela ditt set? Framför allt om du tror att nån har träffat?

Med din linje spelar du bara med stackar om nån annan också sitter på stål typ, du ger dig inte chansen att stacka nån fisk som råkar träffa tvåpar på turn eller vad f-n som helst som han är villig att betala med.

Sen att du hade "sparat mig pengar, men inte vunnit en så stor pott" spelar ingen roll. Resultatorigentering är inget bra. Vad du vill göra med en sån här stark hand är att ge dig själv chansen att dubbla upp och då måste du betta floppen, oavsett i vilken position du sitter.

Postad
Går liksom inte ihop riktigt. Vad du vill på floppen är att få in så mycket pengar som möjligt för att förhoppningvis stacka någon. Genom att checka floppen, både först att tala men framför allt sist minskar du dina möjligheter till det väldigt mycket.

Samtidigt som det du säger är sant, så kan jag trappa mycket mer döda pengar på turn, genom att checka i position på floppen. Jag vet inte riktigt varför jag ville checka den här floppen, jag check/raisar väldigt sällan och slöspelar i princip aldrig set. Men just mot tre motståndare på en bräda som denna så känns det faktiskt som okej läge att slöspela.

Säg om nån synvillig men ej aggro fisk sitter med JT och du sitter på knappen och väljer att checka bakom på floppen. Turn kommer T och han har nu tvåpar. Eftersom du checkade floppen så blir potten inte så stor vid showdown även om du potter turn och river. Hade du där emot bettar floppen, turn och river så hade du antagligen fått hela hans stack.

Om någon turnar tvåparet mot mig så kommer pengarna åka in i vilket fall som helst; så djupa är vi inte. Och som sagt, mitt mål var inte en roundcheck och en liten pott. Jag hoppades på att någon skulle träffat en hand och beta. Det känns som de enda händerna som skulle syna en bet från mig, men som INTE skulle beta själva på flop efter att jag har checkat är händer som MPBK, stegdraget och kanske en passiv knekt.

Jag hade visserligen antagligen inte heller bettat denna floppen mot tre pers med luft, mot två icke-stationer är det dock en utmärkt bräda att försöka plocka med även med skräp, varpå vi även bör betta med våra starka händer. Det är inte så jäkla många händer som har träffat floppen och det är enkelt för dom att sätta dig på en J om du har råkat träffa nåt skitpar själva.

Jag skulle lätt kunna beta mot två hyffsade Fi i det här läget med luft, men nu är det tre pers vilket är stor skillnad, och dessutom så talar alla efter mig. Ditt resonemang stämmer ju inte för just min hand eftersom inte någon av oss betar med skräp här. Det sagt så behöver man ju inte ha en monsterhand bara för att man betar. Men det känns ganska starkt att beta först ut i en 4-vägs pott.

Varför vill du slöspela ditt set? Framför allt om du tror att nån har träffat?

Med din linje spelar du bara med stackar om nån annan också sitter på stål typ, du ger dig inte chansen att stacka nån fisk som råkar träffa tvåpar på turn eller vad f-n som helst som han är villig att betala med.

Jag vill inte slöspela mitt set. Möjligen på floppen i så fall. Jag vill ju bygga upp en stor pott, och utnyttja det faktum att vi är fyra personer i handen. Betar jag så isolerar jag förmodligen bara till en spelare. Men om en sen spelare betar, och jag callar, så kan nog ganska många marginella händer få för sig att calla också.

Sen att du hade "sparat mig pengar, men inte vunnit en så stor pott" spelar ingen roll. Resultatorigentering är inget bra. Vad du vill göra med en sån här stark hand är att ge dig själv chansen att dubbla upp och då måste du betta floppen, oavsett i vilken position du sitter.

Är resultatorienterad ibland. Däremot verkar du lite NLH T&P-orienterad. Ett set handlar inte alltid om att få den andras stack. Det stämmer kanske om man synat en raise och antar att Fi kan sitta med TPTK eller överpar. Då har vi ingen anledning i världen att slöspela. Men i ett läge som det här så kan vi ju med 99% säkerhet säga att jag har bäst hand och att FI som bäst drar till runner-runner eller 2 outs här (förutom stegen). Därför är jag mer inställd till att låta dem få se ett kort till för en relativt billig peng.

Postad
Samtidigt som det du säger är sant, så kan jag trappa mycket mer döda pengar på turn, genom att checka i position på floppen. Jag vet inte riktigt varför jag ville checka den här floppen, jag check/raisar väldigt sällan och slöspelar i princip aldrig set. Men just mot tre motståndare på en bräda som denna så känns det faktiskt som okej läge att slöspela.

Det ganske är okej, men jag är rätt övertygad att det inte är optimalt.

Om någon turnar tvåparet mot mig så kommer pengarna åka in i vilket fall som helst; så djupa är vi inte. Och som sagt, mitt mål var inte en roundcheck och en liten pott. Jag hoppades på att någon skulle träffat en hand och beta. Det känns som de enda händerna som skulle syna en bet från mig, men som INTE skulle beta själva på flop efter att jag har checkat är händer som MPBK, stegdraget och kanske en passiv knekt.

Vad tror du motståndarna sätter dig på om du checkar en torr flopp och vaknar upp på en hyffsat blank turn?

Och nej, du kommer inte stacka ett tvåpar på turn mot en passiv fisk, potten blev för liten inför turn. Lite snabb räkning:

Potten på floppen och på turn: 4*6 = 24$ - effektiva stackar ~190$.

Du pottar turn och får en syn: 24+(24*2) = 72$ - effektiva stackar ~165$

Du pottar river: 72+(72*2) = 216$ - Du har nästan 100$ kvar i stackan.

Nu pottar vi floppen och kommande gator:

Potten på floppen: 4*6 = 24$ - effektiva stackar ~190$.

Du pottar floppen och får en syn: 24+(24*2) = 72$ - effektiva stackar ~165$

Du pottar turn får en syn: 72+(72*2) = 216$ - effektiva stackar ~95$ och ett lätt riverställ

Nu är det kanske lite extrem att räkna på att vi bettar pott varje gata, men vi kommer fortfarande få in stacken till river utan problem även om vi bettar mindre.

Jag skulle lätt kunna beta mot två hyffsade Fi i det här läget med luft, men nu är det tre pers vilket är stor skillnad, och dessutom så talar alla efter mig. Ditt resonemang stämmer ju inte för just min hand eftersom inte någon av oss betar med skräp här. Det sagt så behöver man ju inte ha en monsterhand bara för att man betar. Men det känns ganska starkt att beta först ut i en 4-vägs pott.

Metagame-effekten av att betta ut stålet hör för att kunna bätta skärp också kanske inte är så stor, men den finns där och gör det bara ytterligare bättre att betta ut.

Jag vill inte slöspela mitt set. Möjligen på floppen i så fall. Jag vill ju bygga upp en stor pott, och utnyttja det faktum att vi är fyra personer i handen. Betar jag så isolerar jag förmodligen bara till en spelare. Men om en sen spelare betar, och jag callar, så kan nog ganska många marginella händer få för sig att calla också.

Hur kan det inte vara slöspel att checka ett monster som aggresor?

Och varför skulle inte samma marginella händer syna om du bettade som efter att nån i sen poss bettade vartefter du synade?

Vilken hand sätter dig dig på om du som höjde pre check/synar floppen? Skriker monster till mig iaf om jag har read på dig som OK-spelare så det finns inte finns nån annan rimlig hand att göra det med på en sän här bräda i princip.

Är resultatorienterad ibland. Däremot verkar du lite NLH T&P-orienterad. Ett set handlar inte alltid om att få den andras stack. Det stämmer kanske om man synat en raise och antar att Fi kan sitta med TPTK eller överpar. Då har vi ingen anledning i världen att slöspela. Men i ett läge som det här så kan vi ju med 99% säkerhet säga att jag har bäst hand och att FI som bäst drar till runner-runner eller 2 outs här (förutom stegen). Därför är jag mer inställd till att låta dem få se ett kort till för en relativt billig peng.

Jag är inte speciellt NLH T&P-orienterad, jag har visserligen läst boken men kommer inte ihåg den så bra. Och att säga att ett set inte alltid handlar om att få den andres stack kan väl funka, då det handlar om vinstmaximering. Och jag propagerar helt enkelt för min linje eftersom jag tror den är bättre än din, inte för något jag har läst i NLH T&P.

Bra diskussion!

Postad
Hon har aldrig tyckt om det.

När jag vinner blir hon arg för att jag inte alltid spenderar pengarna på henne/oss, och när jag inte vinner blir hon sur för att jag förlorar. Lose-lose situation.

Som en vis man sa:

"women are the fucking rake in life"

Postad
Och nej, du kommer inte stacka ett tvåpar på turn mot en passiv fisk, potten blev för liten inför turn. Lite snabb räkning:

Potten på floppen och på turn: 4*6 = 24$ - effektiva stackar ~190$.

Du pottar turn och får en syn: 24+(24*2) = 72$ - effektiva stackar ~165$

Du pottar river: 72+(72*2) = 216$ - Du har nästan 100$ kvar i stackan.

Nu pottar vi floppen och kommande gator:

Potten på floppen: 4*6 = 24$ - effektiva stackar ~190$.

Du pottar floppen och får en syn: 24+(24*2) = 72$ - effektiva stackar ~165$

Du pottar turn får en syn: 72+(72*2) = 216$ - effektiva stackar ~95$ och ett lätt riverställ

Nu är det kanske lite extrem att räkna på att vi bettar pott varje gata, men vi kommer fortfarande få in stacken till river utan problem även om vi bettar mindre.

Din uträkning i all ära, men varför måste du anta att jag är uppe mot en passiv fisk? ;-)

Är jag uppe mot en någolunda kompetent spelare så slår han om mitt potbet på turn och jag kan ganska säkert reraisa all in och den enda handen han är rädd för är 55 och 66 så han lär ju knappast folda. Men det är klart det blir enklare om jag betar alla gator.

Såhär i efterhand tycker jag inte att min check var så dum, även om din linje förmodligen skulle varit bättre.

Hur kan det inte vara slöspel att checka ett monster som aggresor?

Och varför skulle inte samma marginella händer syna om du bettade som efter att nån i sen poss bettade vartefter du synade?

Vilken hand sätter dig dig på om du som höjde pre check/synar floppen? Skriker monster till mig iaf om jag har read på dig som OK-spelare så det finns inte finns nån annan rimlig hand att göra det med på en sän här bräda i princip.

Beroende på vad som händer på floppen avgör om jag slöspelar. Jag tycker inte en check/raise är speciellt mycket "slöspel", även om jag nog bara skulle check/calla om såvida inte flera personer hade synat, då jag gärna trappar lite döda pengar med en raise.

Jag är inte speciellt NLH T&P-orienterad, jag har visserligen läst boken men kommer inte ihåg den så bra. Och att säga att ett set inte alltid handlar om att få den andres stack kan väl funka, då det handlar om vinstmaximering. Och jag propagerar helt enkelt för min linje eftersom jag tror den är bättre än din, inte för något jag har läst i NLH T&P.

Bra diskussion!

Min poäng var att i NHL T&P så påstår Sklansky att man alltid ska utgå från att Fi har en väldigt bra hand när man floppar set. Har Fi inte en bra hand så skulle man inte vinna några pengar ändå. Det funkar väl till en viss gräns men kan bli dumt i ett scenario som mitt eftersom jag inte tror att någon har en så pass bra hand att de vill spela om stackar här (med undantag för 55), även om att beta ut kanske är det optimala.

Det var en kul och givande hand att diskutera om, även om jag tror jag spelade en annan hand fel p.g.a. den vår diskussionen, lol:

6 players

Stack sizes:

UTG: $143.39

UTG+1: $203.70

CO: $185.91

Button: $196.00

Hero: $192.95

BB: $209.25

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with :Ah::As:

UTG calls, 2 folds, Button calls, Hero raises to $13, BB folds, UTG calls, Button calls.

Flop: :5h::Qs::Ab: ($43, 3 players)

Hero bets $32, 2 folds.

Uncalled bets: $32 returned to Hero.

Här är ju däremot en check förmodligen mycket bättre än i den första handen eftersom brädan inte är speciellt dragvänlig. Jag skrämmer bort alla PP's med min bet på AQ bräda, och det känns inte som jag får ut så mycket värde genom att beta såvida inte någon stackare råkar sitta med AQ+.

Postad
Din uträkning i all ära, men varför måste du anta att jag är uppe mot en passiv fisk? ;-)

Är jag uppe mot en någolunda kompetent spelare så slår han om mitt potbet på turn och jag kan ganska säkert reraisa all in och den enda handen han är rädd för är 55 och 66 så han lär ju knappast folda. Men det är klart det blir enklare om jag betar alla gator.

Såhär i efterhand tycker jag inte att min check var så dum, även om din linje förmodligen skulle varit bättre.

Din linje stackar en aggro spelare, min stackar båda. Var bara det jag ville få fram.

Beroende på vad som händer på floppen avgör om jag slöspelar. Jag tycker inte en check/raise är speciellt mycket "slöspel", även om jag nog bara skulle check/calla om såvida inte flera personer hade synat, då jag gärna trappar lite döda pengar med en raise.

Det dumma med att C/Ra floppen är att din hand blir rätt tydlig, du har ett monster. Det behöver du inte ha om du bara leder ut "som vanligt" efter att du höjt.

Min poäng var att i NHL T&P så påstår Sklansky att man alltid ska utgå från att Fi har en väldigt bra hand när man floppar set. Har Fi inte en bra hand så skulle man inte vinna några pengar ändå. Det funkar väl till en viss gräns men kan bli dumt i ett scenario som mitt eftersom jag inte tror att någon har en så pass bra hand att de vill spela om stackar här (med undantag för 55), även om att beta ut kanske är det optimala.

Håller med om att vi inte har så stor chans att stacka någon på denna floppen, men jag tror ändå att vi hittar mest värde av att leda ut ändå. Vad vi än gör kommer vår hand se stark.

Postad

Det finaste med en bluff är när man får syn och handen förvandlas till stålet.

6 players

Stack sizes:

UTG: $199.00

UTG+1: $124.95

CO: $189.82

Button: $195.00

SB: $149.54

Hero: $198.00

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 7:spade: 7:heart:

3 folds, Button raises to $8, SB folds, Hero raises to $26, Button calls.

Flop: K:diamond: 9:club: Q:heart: ($55, 2 players)

Hero bets $42, Button calls.

Turn: 7:club: ($139, 2 players)

Hero checks, Button bets $85.57, Hero raises all-in $130, Button calls all-in $39.43.

Uncalled bets: $5 returned to Hero.

River: J:diamond: ($389, 0 player + 2 all-in - Main pot: $389)

Results:

Final pot: $389

Button shows Ac Ks

Hero shows 7s 7h

Postad

Okej ska försöka strukturera upp mitt resultat lite bättre här så ni kan se hur det går för mig. Jag börjar med dagen då dagboken startades, den nionde februari.

9/2 = -$384

10/2 = -$80

11/2 = -$47

12/2 = +$353

Sen dagboken startades = -$158

Bankrulle: $7538

Postad

Usch.

Första gången på länge jag blir översettad. Preflop raisern är tajt och coldcallern är lös så jag ville inte raisa med TT här.

6 players

Stack sizes:

UTG: $191.00

UTG+1: $190.75

CO: $97.75

Button: $542.89

Hero: $203.25

BB: $164.50

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with T:diamond: T:heart:

UTG folds, UTG+1 raises to $8, CO calls, Button folds, Hero calls, BB folds.

Flop: T:spade: Q:heart: 8:heart: ($26, 3 players)

Hero checks, UTG+1 bets $17, CO folds, Hero raises to $47, UTG+1 raises all-in $165.75, Hero calls.

Turn: 2:diamond: ($374.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $357.5, Sidepot 1: $17)

River: J:spade: ($374.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $357.5, Sidepot 1: $17)

Results:

Final pot: $374.5

UTG+1 shows Qs Qc

Postad

Alltså snälla!!

Jag var så SJUKT nära på att ställa river här. Men han skulle säkert inte lagt den ändå, lol.

5 players

Stack sizes:

UTG: $190.85

CO: $20.61

Hero: $206.35

SB: $537.27

BB: $379.18

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with J:spade: T:spade:

2 folds, Hero raises to $7, SB raises to $22, BB folds, Hero calls.

Flop: 9:spade: 6:club: 5:diamond: ($47, 2 players)

SB bets $15, Hero calls.

Turn: 9:club: ($77, 2 players)

SB checks, Hero bets $52, SB calls.

River: Q:heart: ($181, 2 players)

SB checks, Hero checks.

Results:

Final pot: $181

SB shows Ad Kd and wins the pot.

Postad
Riktigt snygg värdesyn av honom på turn :roll:

Han spelade ju perfekt. Han satte mig på gutshotdraget när jag betar på turn. Sen checkar han river för att inducera bluff från mig men jag ramlade inte i fällan!

Blir lite uppdateringar här:

9/2 = -$384

10/2 = -$80

11/2 = -$47

12/2 = +$152

13/2 = +$30

Sen dagboken startades = -$329

Bankrulle: $7337

LOL L337! Bådar gott.

Usch vad jag ångrar att jag inte pushade i den där handen. Jag tänkte att han säkert sitter med överpar och synar ned med JJ+ ändå.

Postad

Prima Poker skin

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $179.80

UTG+1: $126.97

CO: $311.94

Button: $87.95

Hero: $345.50

BB: $379.72

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with K:diamond: A:club:

UTG raises to $4, UTG+1 calls, 2 folds, Hero raises to $14, BB calls, UTG calls, UTG+1 folds.

Flop: J:diamond: Q:diamond: T:spade: ($48, 3 players)

Hero bets $34, BB calls, UTG raises to $77.92, Hero raises all-in $297.5, BB folds, UTG calls all-in $86.88.

Uncalled bets: $132.7 returned to Hero.

Turn: J:club: ($280.8, 0 player + 2 all-in - Main pot: $411.6)

River: 6:diamond: ($280.8, 0 player + 2 all-in - Main pot: $411.6)

Results:

Final pot: $280.8

UTG shows Jh 10h and wins the pot.

Orka 4 outs?

Postad

Hmm.

Jag har funderat lite och det verkar som jag är inne i ganska kall period just nu. Jag förlorar ofta mot drag händer eller händer som nästan drar dött, och jag börjar bli grymt trött på det. Funderar på att byta skin eller nätverk för att få en nystart och glömma bort alla bad beats jag råkat ut för på sistone.

Sen jag började spela på NordicBet har jag haft en vidrig downswing och jag mår knappast bättre i och med att jag insett att NordicBets bonus är LÅNGT ifrån så bra som den verkar och jag kanske kommer ta upp min 55% RB i stället.

Det hjälper ju inte heller att NB tar ut massa avgifter för insättningar/uttag.

Postad

Är det här hysteriskt roligt, eller fruktansvärt hemskt?

Back runt -$500 idag. Känns tungt. Förlorat två stora händer när jag varit ganska stor favorit.

Postad

Wow sjukt. Jag tog en paus från pokern och tog en dusch.

Satte mig vid ett bord och fick KK första handen. Jag raisar en raise och en trdje spelare från BB instaminraisar mig. Jag trycker och han synar med K7 och handen håller.

Handen efter får jag AA och 2 callers på brädan AK9. De foldar tyvärr flop.

Handen efter den får jag AA igen och det roundfoldas till mig.

Postad
Ett tips: börja spela på Ongame, fruktasvärda fiskar + att det finns skaplig rb

Lånar dagboken lite för en snabb fråga, hoppas det är ok.

Är det fiskigt på ongame? Spelar själv på B2B och det är väl rätt hyffsad spelarkvalitet även om det finns en del fisk. Är mest intresserad av NL400-NL1000.

Postad

Andra gången idag:

6 players

Stack sizes:

UTG: $210.60

UTG+1: $203.00

CO: $197.00

Button: $197.39

Hero: $187.00

BB: $116.05

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 3:diamond: 3:heart:

3 folds, Button raises to $4, Hero calls, BB raises to $12, Button folds, Hero calls.

Flop: K:club: 3:spade: 5:club: ($30, 2 players)

Hero bets $17, BB calls.

Turn: J:club: ($64, 2 players)

Hero bets $45, BB raises all-in $87.05, Hero calls.

River: 9:spade: ($238.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $238.1)

Results:

Final pot: $238.1

BB shows 5h 5s and wins the pot.