Peder.A Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 6 Spelare NL 100 Jag har 110 Knappen har 100 UTG hojer till 4 Knappen synar Jag hojer till totalt 12 med AA Knappen synar En nastan identisk situation intraffade en halvtimme tidigare da jag gjorde samma move mot knappen med AQ och betade hem potten med ett CB pa ofarlig flop. Knappen ar synar hojningar pre oftare an average spelaren. pot: 28 Flop: Jag betar 22 Fi synar ganska snabbt Har blir jag valdigt orolig over att fi kan ha floppat en triss. Hans agerande pre kan mycket val tyda pa 55, 77 eller 88. Med ett hogre pocketpar JJ-AA borde han re-raisat spelaren utg pre. Han bor satta mig pa JJ-AA eller AK da jag inte re-raisat pre sarskilt mycket under sessionen. Pot: 72 Turn: Hur ska jag spela nu? Fi har 66 kvar i stacken, jag har 76. Med en hyfsad satsning blir jag ju potcommitad. Citera
Jerico Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 Lite jobbigt läge, höj till 14-15 preflop istället så blir det lättare att ställa turn utan att tveka. Som spelat kanske en c/rai är bättre om han är aggressiv (eller pusha river om han checkar bakom). Citera
cluelessrookie Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 "Fi synar ganska snabbt". Brukar det inte tyda på drag. Ofta steks det om det sitter färdigt set eller floppad stege. Cluelessrookie Citera
brut Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 Skicka in degen i smeten. De flesta av de händer du slår är ju drag. Citera
Recommended Posts