Benni Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Game #3056832513: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/02/08 - 08:53:37 (ET) Table "Sky" Seat 6 is the button. Seat 1: Xeneizez ($139.75 in chips) Seat 2: Dellarosa ($98 in chips) Seat 4: yoda222 ($153.48 in chips) Seat 6: HERO ($113.75 in chips) Xeneizez: posts small blind $0.50 Dellarosa: posts big blind $1 yoda222: posts small blind $0.50 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [As Qc] yoda222: calls $0.50 bulaip: raises to $5 Xeneizez: folds Dellarosa: folds yoda222: calls $4 ----- FLOP ----- [Ac Qs Ts] yoda222: bets $8 HERO: raises to $25 yoda222: raises to $148.48 and is all-in HERO??? Tänkte att han förmodligen inte har ett set eftersom han inte höjde pf. Då är jag antingen uppe mot tvåpar, stege eller färgdrag+ ev. par eller stegdrag. Har $84 kvar i min stack. Citera
brut Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Hade du inte haft sA så vore det en instasyn men jag tror att det kanske kan vara en syn ändå men det beror ju på lite på fi. Citera
Badjes Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Hade nog vikt. 9s8s, AT och Js9s är det enda i hans range du leder mot,, och då är du ändå bara storfavorit mot AT. Ligger du under redan nu är det rejält (4-1). Par+färgdrag är ju uteslutet iochmed As i din hand. Annars hade man kunnat räkna med att få se händer som As5s rätt ofta (med tanke på limpsynen). Då hade det nog lutat åt syn . Citera
Jerico Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Reads? Stats? Omöjligt beslut utan någon info om fi. Citera
nizzor Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 som sagt är Fi viktig här. Mot en vanlig 4 bordslirande småvinnande nl100 lirare hade jag nog passat även om det tar emot lite. De e så många gånger stål här känns det som. KJ eller TT som vill skydda sin hand om du nu skulle ha en hand som AsXs. Du har visat styrka och han borde veta att han är uppe mot en hand, därför borde han inte göra detta spel med ett sämre färgdrag då han antagligen check/synat flopen. Jag får inte riktigt klart för mig positionerna men speciellt KJ är en hand som många limpsynar pre med. TT kanske också om det är en tajt/passiv Fi. Min röst går till KJ och jag tror att lägg är det rätta. Citera
Steel Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Utan read på fi som EXTREMT vek så är det instasyn imo. Att han postar sb utg tyder väl inte heller på att han är jätteduktig precis. Vi måste syna ungefär 85 för att vinna 145 grovt räknat, behöver alltså vinna ungefär 37% av gångerna för att en syn ska löna sig. Vi har top 2, det finns olika kombodrag, färgdrag+gutshot, eller par+gutshot han kan sitta på, liksom AT eller QT som vi har krossade. Visserligen är både KJ och TT rimliga händer, men då har vi ändå 20% vinstchans. SYN! Citera
Gyre Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Den här går inte att folda utan monsterread, och antagligen knappt då heller . Även om vi sätter honom på en tight HD utan drag och bara tar med alla set, stegar och tvåpar här vi nästan 50/50 vilket inte ens gör det till en marginell syn eftersom det ligger rätt mycket i potten redan. Citera
Jerico Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Att han postade UTG kan nog räcka som read för syn här faktiskt. Om han vore en nötspelande nit skulle han nog inte posta. Citera
Benni Postad 8 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2007 Tack för alla svaren. Tänkte inte på att jag själv satt på As och att han därför inte kunde ha AsXs. Hade inga reads alls på honom. Tänkte att jag fick bra odds och att han förmodligen inte hade TT eftersom han checkade efter att ha postat sin blind. Synade och han visade KJ. Citera
Gyre Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Synade och han visade KJ. Bara att dra ut, 4 outs är nöten! Citera
Recommended Posts