Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.

Patfor

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han gör ju inget fel med sina KQ mot mina 1010, skrev ju det. Jag som gör ett överspel till stor del beroende på frustration att setten inte höll.

Gav mig f-n på att jag inte skulle lägga mig med annat än gröna siffror från pokern. Klar 03.00, dvs ett 6h pass en fredagsnatt, med 69 fina :lol: kronor in på kontot....

Är en av de händer som gör att jag kan kravla mig upp från minusträsket. Jag har ju inte direkt odds att dra på mitt A och jag har ju gjort bättre spel. Men fi´s spel på river är väl ännu sämre i min ögon sett. Skönt att jag kan få straffa en dålig hand pre som superklonkar på flop.

Adam 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: sötochrar (290.20)

Plats 2: mikemissio (356.32)

Plats 3: fallle (300.76)

Plats 4: +++ANNA+++ (153.81)

Plats 5: fribbe (185.45)

Plats 6: orren51 (50.00)

Plats 7: LaLuna (152.30)

Plats 9: Shrek (199.00)

Plats 10: big_ante (196.42)

sötochrar lägg LM 0.50

mikemissio lägg SM 1.00

orren51 lägg SM 1.00

** Giv **

+++ANNA+++ [Kns, Ek]

*** Bet Runda 1 ***

fallle Lägg

+++ANNA+++ Höj till 5.00

fribbe Lägg

orren51 Lägg

LaLuna Lägg

Shrek Lägg

big_ante Lägg

sötochrar Lägg

mikemissio Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [7k, 7s, Eh]

*** Bet Runda 2 ***

mikemissio Passa

+++ANNA+++ Satsa 8.62

mikemissio Syna 8.62

*** Turn(Board): *** : [7k, 7s, Eh, Kk]

*** Bet Runda 3 ***

mikemissio Passa

+++ANNA+++ Satsa 21.55

mikemissio Höj till 43.10

+++ANNA+++ Syna 43.10

*** River(Board): *** : [7k, 7s, Eh, Kk, Er]

*** Bet Runda 4 ***

mikemissio Satsa 114.94

+++ANNA+++ All-in 97.09

*** Showdown *** : Rake: 7.72 Totalpott: 301.40

mikemissio [7h, 8s] Kåk Vinst: 0.00

+++ANNA+++ [Kns, Ek] Kåk Vinst: 301.40

Lite tung i huvudet efter på tok för lite sömn, men sova får jag göra när barnen är tonåringar. Ska aldrig tvinga upp mina barn med motiveringen "Ni ska inte sova bort hela dagen.". Dom ska få sova så länge dom vill, det ska jag också göra, sedan läsa tidningen i sängen och ta långfrukost, somna om igen, fy fabian så trevligt. Bara 12 år kvar....

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh det går fortare än så. Mina kids (11 och 9) går rätt ofta upp nu på helgmorgnarna och gör frukost åt sig själva så man kan ligga och dra sig till kvart över tio, halv elva. Enormt skönt jämfört med småbarnsåren när cirkusen drog igång runt klockan sju senast... :-D

Länk till kommentar

Äh det går fortare än så. Mina kids (11 och 9) går rätt ofta upp nu på helgmorgnarna och gör frukost åt sig själva så man kan ligga och dra sig till kvart över tio, halv elva. Enormt skönt jämfört med småbarnsåren när cirkusen drog igång runt klockan sju senast... :-D

Bästa nyheten på länge! Skriver jag ner det till 7 år då!

Gårdagen blev inte så blöt som befarat, hade på tok för mycket att göra för att styra upp folket i köken som här och var visade en del inkompetens. Intressantast var två mammor som skulle gör fyllda bröd. I receptet stod det: 1. Kantskär bröden. 2. Skär bröden i 1 cm tjocka skivor, skivorna ska sitt ihop 2 och 2, skär alltså inte igenom varannan gång. Gissa om bröden kantskars? Kunde banne mig inte öppna munnen tillräckligt för att ta tuggor av brödet, var nog närmre 5cm tjocka skivor, underbart ögonmått... :roll: Blev gott i alla fall, åt så jag trodde jag skull spricka, vi hade nog 10 olika rätter + lite småplock såsom oliver etc.

Till middagen, som avnjöts framför Mello på storbild, så blev det vadslagning om vinnaren. Frugan tog Danny och jag Saade, snacka om skillz!

Har varit på utbildning hos Skolverket om nya läroplanen, ska redovisa tillsammans med några kollegor för resten av skolan i morgon. Ska bli intressant att se hur hårt vi blir ansatta av frågor från kollegorna. Den nya läroplanen är inte riktigt så tydlig som en viss utbildningsminister gjort sken av, men blir nog bättre ju mer info vi får från Skolverket. Repetera upp Powerpointsen ikväll, men hoppas få ett par timmar över till poker, målet är en tusing till nästa söndag. Hur svårt kan det vara?

/Patfor

Länk till kommentar

Ibland öppnar man fel bord om jag säger så. Mötte mr 100% som inte direkt spelade ABC-poker, blev ett dyrt bord. Lyckades ändå gneta ihop 40 kr + vilket under omständigheterna jag är riktigt nöjd med.

Blev ju några sådana här. Intressant att inte slå om när det finns färg- och steg på turn.

Adam 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: MCmuffin (108.00)

Plats 2: +++ANNA+++ (172.06)

Plats 3: Jell (621.82)

Plats 4: NattVarg (45.63)

Plats 5: tugglugg (200.00)

Plats 6: gidde52 (560.12)

Plats 8: hitem_hard (108.55)

Plats 9: katten123 (200.00)

Plats 10: LassePe (35.76)

MCmuffin lägg LM 0.50

+++ANNA+++ lägg SM 1.00

katten123 lägg SM 1.00

** Giv **

+++ANNA+++ [4k, Kr]

*** Bet Runda 1 ***

Jell Lägg

NattVarg Lägg

tugglugg Lägg

gidde52 Syna 1.00

hitem_hard Syna 1.00

katten123 Passa

LassePe Lägg

MCmuffin Lägg

+++ANNA+++ Passa

*** Flop(Board): *** : [4h, Kh, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

+++ANNA+++ Satsa 8.00

gidde52 Syna 8.00

hitem_hard Lägg

katten123 Lägg

*** Turn(Board): *** : [4h, Kh, 6r, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

+++ANNA+++ Satsa 20.50

gidde52 Syna 20.50

*** River(Board): *** : [4h, Kh, 6r, 2r, Er]

*** Bet Runda 4 ***

+++ANNA+++ Satsa 51.00

gidde52 Syna 51.00

*** Showdown *** : Rake: 4.08 Totalpott: 159.42

MCmuffin Lägger mig Vinst: 0.00

+++ANNA+++ [4k, Kr] Två par, kungar och fyror Vinst: 0.00

gidde52 [6h, 6k] Triss i sexor Vinst: 159.42

Samma visa här, träffar urfel på turn och han limpar gladeligen med sin troliga nöthand och ger odds. Jaja, vi spelar olika.

***** Hand 1507331981 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 mars 2011 22:11:52

Adam 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: LeeMan (161.77)

Plats 2: +++ANNA+++ (237.11)

Plats 3: Jell (568.62)

Plats 4: NattVarg (53.25)

Plats 5: Ali?n Baba (107.53)

Plats 6: gidde52 (191.36)

Plats 7: Xion (195.50)

Plats 8: big_ante (204.79)

Plats 9: LaLuna (305.77)

Plats 10: LassePe (61.54)

NattVarg lägg LM 0.50

Ali?n Baba lägg SM 1.00

** Giv **

+++ANNA+++ [Eh, Knr]

*** Bet Runda 1 ***

gidde52 Syna 1.00

Xion Syna 1.00

big_ante Lägg

LaLuna Lägg

LassePe Lägg

LeeMan Lägg

+++ANNA+++ Höj till 5.00

Jell Lägg

NattVarg Lägg

Ali?n Baba Syna 5.00

gidde52 Syna 5.00

Xion Lägg

*** Flop(Board): *** : [3h, 3r, Er]

*** Bet Runda 2 ***

Ali?n Baba Passa

gidde52 Passa

+++ANNA+++ Satsa 12.37

Ali?n Baba Höj till 24.74

gidde52 Syna 24.74

+++ANNA+++ Syna 24.74

*** Turn(Board): *** : [3h, 3r, Er, Knk]

*** Bet Runda 3 ***

Ali?n Baba All-in 77.79

gidde52 Syna 77.79

+++ANNA+++ Höj till 155.58

gidde52 Syna 155.58

*** River(Board): *** : [3h, 3r, Er, Knk, 6r]

*** Bet Runda 4 ***

gidde52 Passa

+++ANNA+++ Passa

*** Showdown *** : Rake: 11.99 Totalpott: 467.68

LeeMan Lägger mig Vinst: 0.00

+++ANNA+++ Lägger mig Vinst: 0.00

gidde52 [5k, 3k] Triss i treor Vinst: 467.68

Han satte också en fin träff med 62s mot mina AA, det prebettet och floppbettet var inte gratis för honom. Men hålstegedrag är hålstegedrag....:roll:

Nya tag, 1,5h spel sedan jobb.

/Patfor

Länk till kommentar

Frugan fick brev från SvS att de misstänkte att någon annan spelade på hennes konto. Är väl ngn bitter PF:are som anmält in, otroligt att det finns folk som orkar bemöda sig. Precis som om jag ens skulle komma på tanken att anmäla in alla som använde HM o.dyl, om det nu skulle vara otillåtet. Spelar iofs ingen roll då insättningsriggen på kontot ebbat ut. Cashar ut och gör det jag är bäst på: bygga rulle från låg nivå på Acid-kontot.

Gjorde löneberedning igår till dagiset, blev ett stort fiasko. Har alla överföringar via Internet nu och innebär att jag måste göra om alla dokument till pdf-filer, gick så där bra kan jag meddela.... Blir nog tyvärr att lägga ett antal timmar på det ikväll också, :-(

/Patfor

Länk till kommentar

Jag som alltid sett upp till lärare som yrkesgrupp. Tyckt att de ofta är allmänbildade, logiska, duktiga på att föra sig, bra på att uttrycka sig i både tal och skrift och bra på att faktiskt förstå hur saker fungerar och VARFÖR de gör det. Men när jag ser din envishet, tro på diverse riggar och oförmåga att se att du själv oftast spelar totalt galet i de händer du lägger upp, då fäller jag en tår för att min barnsliga uppfattning om lärare krossas :cry:

Det är kanske dags att bli vuxen trots allt.

Länk till kommentar

Jag som alltid sett upp till lärare som yrkesgrupp. Tyckt att de ofta är allmänbildade, logiska, duktiga på att föra sig, bra på att uttrycka sig i både tal och skrift och bra på att faktiskt förstå hur saker fungerar och VARFÖR de gör det. Men när jag ser din envishet, tro på diverse riggar och oförmåga att se att du själv oftast spelar totalt galet i de händer du lägger upp, då fäller jag en tår för att min barnsliga uppfattning om lärare krossas :cry:

Det är kanske dags att bli vuxen trots allt.

Är nog rätt stor skillnad på mig som pokerspelare och lärare. Pokern är 1000ggr med tiltande än jobbet och det beror ju på att poker bygger på en form av matematik/sannolighet som i teorin är mkt logisk men i praktiken kan vara totalt ologisk med slumpens oregelbundna inverkan. Blir väldigt sällan irriterad på jobbet trots att en del elever och några kollegor är riktigt enerverande i vissa situatíoner, blir lite för ofta irriterad på pokern för att det inte blir som jag tänkt. That´s the way it is.

Började om med 114kr på Acidkontot igår, hade cashat ut en jämn summa och det var vad som blev kvar. 5 bord med 20kr på 0,25/0,5 och 14 i backup, små marginaler men gör att jag skärper till mig och inte drar iväg pengar i onödan. Blev 50 kr på en timme trots lite oflyt i en stor pott på turn, men bra spel av fi så inget att bli tjafsa om: WP, GG! Förvånande att det var så många riktigt lösa bord i går kväll, flera bord som hade över 40% sedda floppar och 50BB i snitt. Är ändå en vecka kvar till lön.

Kanske lite för vekt bet på turn, kunde gått allin, men misstänker att han inte släppt sina kungar ändå på den boarden.

***** 0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit )

Acke 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: BARYTON (22.00)

Plats 2: AngelicaII (51.45)

Plats 3: masten66 (21.99)

Plats 4: AcidSpy (19.50)

Plats 5: Lemmysan (62.59)

Plats 6: Kiede (46.00)

Plats 7: ANDZON (55.42)

Plats 8: Guck (51.07)

Plats 9: hilu (19.00)

Plats 10: tellan2 (44.91)

BARYTON lägg SM 0.50

** Giv **

AcidSpy [8k, 7k]

*** Bet Runda 1 ***

AngelicaII Syna 0.50

masten66 Syna 0.50

AcidSpy Syna 0.50

Lemmysan Syna 0.50

Kiede Lägg

ANDZON Lägg

Guck Syna 0.50

hilu Höj till 2.00

tellan2 Syna 2.00

BARYTON Syna 2.00

AngelicaII Syna 2.00

masten66 Lägg

AcidSpy Syna 2.00

Lemmysan Lägg

Guck Lägg

*** Flop(Board): *** : [8s, 10s, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

BARYTON Passa

AngelicaII Passa

AcidSpy Passa

hilu Satsa 2.00

tellan2 Syna 2.00

BARYTON Syna 2.00

AngelicaII Syna 2.00

AcidSpy Höj till 7.50

hilu Höj till 13.00

tellan2 Lägg

BARYTON Lägg

AngelicaII Lägg

AcidSpy All-in 17.50

hilu All-in 17.00

*** Turn(Board): *** : [8s, 10s, 8h, Kh]

*** River(Board): *** : [8s, 10s, 8h, Kh, 2s]

*** Showdown *** : Rake: 1.28 Totalpott: 50.22

AcidSpy [8k, 7k] Triss i åttor Vinst: 0.00

hilu [Kk, Ks] Kåk Vinst: 50.22

tellan2 [N/A, N/A] Högsta kort kung Vinst: 0.00

Frugan bestämt det ska drickas champagne ikväll, protesterar inte direkt högljutt då det är en av de trevligare alkoholhaltiga dryckerna i min värld. Tillsammas med goda tilltugg så är det en mkt fin dryckeskulinarisk upplevelse.

Kanske vågar mig på att spela 50BB poker på 5-bord ikväll, får se hur wild n´crazy jag är! :roll: Lite oroande att jag har 4 veckor i rad med fredagsminus, borde ju släppa förr eller senare; hoppas på ikväll!

/Patfor

Länk till kommentar

Är nog rätt stor skillnad på mig som pokerspelare och lärare. Pokern är 1000ggr med tiltande än jobbet och det beror ju på att poker bygger på en form av matematik/sannolighet som i teorin är mkt logisk men i praktiken kan vara totalt ologisk med slumpens oregelbundna inverkan. Blir väldigt sällan irriterad på jobbet trots att en del elever och några kollegor är riktigt enerverande i vissa situatíoner, blir lite för ofta irriterad på pokern för att det inte blir som jag tänkt. That´s the way it is.

Fair enough. Lycka till framöver i vilket fall så kanske vi ses vid borden nån gång!

Länk till kommentar

Fair enough. Lycka till framöver i vilket fall så kanske vi ses vid borden nån gång!

Har du ngt roligt nick?

Ska visa att jag är en genialisk pokerspelare fr.o.m nu, hur svårt kan det vara att folda på rätt ställe? 8-) Mot highstäjks!

/Patfor

Länk till kommentar

Äntligen en grön fredag! Förvisso bara 100BB upp men det var viktigt, inte minst psykologiskt. Gjorde egentligen bara ett riktigt dåligt spel med ett öppet stegdrag där jag borde foldat på en push, fick förvisso rätt ok odds då en spelare efter mig också synade, men borde nog hittat folden på flop ändå.

Sitter vid fel dator, men ska lägga upp en hand ikväll som visar hur himla svårt det är att veta vad folket på 0,25/0,5 pysslar med och vilka kort de är beredda att betala av med.

Fröerna från mitt favoritföretag Runåbergsfröer har kommit. Basilikan ska ner i krukor under dagen, trots över 20 cm snö igår natt så gör fröerna att det känns som verklig vår. Sol, blå himmel och en möjlighet att sola näsan en stund när lilleman sover gör ju inte vårkänslan sämre!

Lika rolig varje gång, humor som faller mig i smaken.....

/Patfor

Länk till kommentar

tur/otur är väl inte ens en faktor på lång sikt?

Kanske inte på en miljon år, men vad vet jag? Lär ju inte leva så länge...

Klart är att alla träffade allt mot mig ikväll. Fi spelar på 3:e par gång på gång på 3/4 pottbet, gissa vad som kommer på river? Klart 5 outs är ju fantastiska odds mot 40BB stack som har toppar....

Hade 10st 50BB inköp från början 2 kvar, går nog gul i morgon. Lägger ner pokern för gott då. Ingen idé att hålla på när det är overkliga potter gång på gång. Sannolikheten att fi ska träffa sin 5 outare varje gång är ju så osannolik att det blir löjligt. Speciellt som det är så idiotiskt spelat att det strider mot alla gängse tankar om hur man ska spela poker för att inte vara förlorande.

La ner efter den här där jag även i potten innan förlorat med AA mot KQ som drog in triss och sedan kåk på turn och river. Räcker med 2 par för fi SvS, behöver inte förnedra mig....

Acke 21 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: The Bucket (47.44)

Plats 2: Rap (32.00)

Plats 3: Särning (39.79)

Plats 4: AcidSpy (25.71)

Plats 6: srx700 (61.45)

Plats 7: ishgolf (10.91)

Plats 8: bayoswede (57.87)

Plats 9: Bulletnut (49.27)

Plats 10: Micke62111 (63.46)

AcidSpy lägg LM 0.25

srx700 lägg SM 0.50

** Giv **

AcidSpy [9s, 7k]

*** Bet Runda 1 ***

ishgolf Syna 0.50

bayoswede Lägg

Bulletnut Lägg

Micke62111 Syna 0.50

The Bucket Syna 0.50

Rap Lägg

Särning Syna 0.50

AcidSpy Syna 0.50

srx700 Passa

*** Flop(Board): *** : [5s, 9k, 3r]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 3.00

srx700 Lägg

ishgolf Lägg

Micke62111 Lägg

The Bucket Syna 3.00

Särning Lägg

*** Turn(Board): *** : [5s, 9k, 3r, 8r]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 6.75

The Bucket Syna 6.75

*** River(Board): *** : [5s, 9k, 3r, 8r, 4h]

*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy Passa

The Bucket Satsa 5.50

AcidSpy Syna 5.50

*** Showdown *** : Rake: 0.83 Totalpott: 32.67

The Bucket [4r, 3h] Två par, fyror och treor Vinst: 32.67

/Patfor

Länk till kommentar

54 kronor kvar efter mardrömssessionen den 19:e. Tog 2 vilodagar för att hitta lust och kraft igen. Första sessionen hade jag 3 bord med 30BB på vardera och hela 18BB i reserv, kändes allt annat än bekvämt kan jag lova! Slutade i alla fall 34 kr upp och det var länge sedan jag var så nöjd över 34 kronor!

Med 88 friska riksdaler på kontot startade jag upp en session igår med 4 bord á 40BB per styck och 16BB i reserv, kändes inte heller bekvämt på något sätt. Blir ju gränsfall att ha odds för att dra på set på pocketparen på ex 4BB pre höjning. Tappade lite på några drag som hade fina implicita på flop men klonkade inte och ett floppat toppar som mötte överpar som inte höjdes pre och inte slog om på färgdragsbräda. Nere på 50kr innan det gick min väg igen. Blev en lustig session då det var många par som höll i multipotter, inte bara förmig utan för många spelare, sällsynt man vinner med sämre än 2par i multipotter.

Slutade i alla fall på 148 kronor totalt på kontot innan sessionen var över. Blir 50BB poker på 4 bord med 96BB i reserv ikväll, känns fortfarande inte tryggt, men ser ju definitivt mycket ljusare ut inför kvällens session än det gjorde för ett par dagar sedan.

Så otroligt väldigt fantastiskt skönt att denna hand fick hålla, hade stängt ner de andra borden och var en av de sista händerna som skulle spelas för kvällen. Kan ha varit nyckeln till min framtida "pokerkarriär" om man nu kan kalla mindre bra grindande på micro för det....:roll:

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit ) -

Acke 21 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Spirea (17.00)

Plats 2: tess39 (34.29)

Plats 3: DIMIS (50.31)

Plats 4: Lonk (57.94)

Plats 5: S_E_B (136.17)

Plats 6: ROSVIK9453 (11.16)

Plats 7: r0yalty (29.23)

Plats 8: AcidSpy (32.22)

Plats 9: snorbusen (49.50)

Plats 10: delvin338 (46.50)

tess39 lägg LM 0.25

DIMIS lägg SM 0.50

** Giv **

AcidSpy [Ek, Es]

*** Bet Runda 1 ***

Lonk Lägg

S_E_B Syna 0.50

ROSVIK9453 Lägg

r0yalty Lägg

AcidSpy Höj till 3.00

snorbusen Lägg

delvin338 Lägg

Spirea Lägg

tess39 Lägg

DIMIS Lägg

S_E_B Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [9s, 2r, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

S_E_B Passa

AcidSpy Satsa 6.75

S_E_B Syna 6.75

*** Turn(Board): *** : [9s, 2r, Dk, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

S_E_B Passa

AcidSpy All-in 22.47

S_E_B Syna 22.47

*** River(Board): *** : [9s, 2r, Dk, 4r, 8r]

*** Showdown *** : Rake: 1.62 Totalpott: 63.57

S_E_B Lägger mig Vinst: 0.00

AcidSpy [Ek, Es] Par i ess Vinst: 63.57

Med tillförsikt jag kvällens session närmar mig!

/Patfor

Länk till kommentar

det blir inte mer osannolikt att fi drar 5 outs bara för han har gjort det 5 ggr innan

Så sant, så sant. Det "roliga" är att det kommer i flock. Precis som att jag fick 4 färgstegar på 10 000 händer förra månaden. Ska jag väl enligt sannolikheten inte ens ha på flera år.

Tagit paus, fritt fall. 54 kronor kvar, 30 minuters spel till i samma stil och jag är gul. Ett riktigt dåligt spel mot Kungrickard, han ställde 38BB pre, jag synade med QQ, han hade naturligtvis AA, onödigt. Annars är det mest utdragningar som kostar, top2paren som höll i varenda pott igår håller inte i en enda idag, flockbeteende på sannolikheten igen.

Frustrerande är bara förnamnet.....

/Patfor

Länk till kommentar

Hade bara 32 kronor kvar och insåg att det inte skulle gå att spela med en lönefredag då det är så löst så löst. Satte in 300 kronor och lyckades vinna 80kr på 6h igår. Spelade riktigt dåligt i 2 potter, annars var det som vanligt mängder med idiotiska spel från fi som lönade sig. Borde legat på 300-500 upp om bara fi´s träffar hade varit i snitt enligt de matematiska regler som ska styra träff%.

I kväll har jag förlorat 200kr, spelar ingen roll hur jag gör. Händerna håller inte efter flopp. Fi träffar pass efter pass onaturligt mkt av sina drag. Vet allvarligt inte vad jag ska göra.

Roliga är att det sitter flera fi på varje bord som inte har en aning om hur man bör spela. AK mot 22 6BB pre, flop AK2 rainbow flop och fi bara synar med hela vägen. Öhh, varför spelar man 22, träffar egentligen det bästa man kan tänka sig med den handen, och försöker inte ta betalt.

Får ge pokern en vecka till, ingen vändning då så skiter jag i det. Ingen idé att hålla på och gneta över 10h i veckan och inte tjäna mer än några korvören på det.

/Patfor

Länk till kommentar

Får ge pokern en vecka till, ingen vändning då så skiter jag i det. Ingen idé att hålla på och gneta över 10h i veckan och inte tjäna mer än några korvören på det.

/Patfor

Spelar man för nöjes skull är det viktigt att pokern är rolig, annars blir det ganska meningslöst.

Du kanske ska avsätta 100 kr / vecka och spela ett par kvällar i veckan? Kanske en turnering och så lite cashgameslask för det som är kvar av veckobudgeten?

På det sättet släpper fokuseringen på att "tjäna pengar", blir det lite pengar över, fine, men oavsett har du riktigt kul flera timmar i veckan!

Länk till kommentar

Spelar man för nöjes skull är det viktigt att pokern är rolig, annars blir det ganska meningslöst.

Du kanske ska avsätta 100 kr / vecka och spela ett par kvällar i veckan? Kanske en turnering och så lite cashgameslask för det som är kvar av veckobudgeten?

På det sättet släpper fokuseringen på att "tjäna pengar", blir det lite pengar över, fine, men oavsett har du riktigt kul flera timmar i veckan!

Är så klokt tänkt. Faktum är att målet har varit att tjäna lite fina extrapengar på pokern, men att det samtidigt generellt sätt har varit väldigt kul att spela när det har gett hyfsad avkastning. Problemet sedan i sept/okt är ju att vinsterna har egentligen uteblivit och därmed har pokern inte varit lika kul. Poker är inte så kul att det går före ex se en film, träna, mysa med frugan etc om det inte är hyfsad lönsamhet på den. Hatar att förlora pengar på gambling, speciellt om det är poker och en utdragning inblandad från en fi som spelar helt uppåt väggarna. Vet att detta är min akilleshäl och jag försöker verkligen ignorera detta, men lyckas långt ifrån bra.

Vann i alla fall 94 kronor igår. SvS kastar mig mellan hopp, förtvivlan och hopp igen. Började väl och läste ett par bluffar fint och satte några TPTK som höll, ca 200BB upp när jag floppar mellanset och fi topset. Efter det höll inga händer, bottennappet var när fi synar 25o på 5BB pre mot mina KQs och floppar 3e paret på 2an och jag topparet med K. Fi synar ner hela vägen på 3/4 pottbet, gissa om 5an kom på river? Var helt förtvivlad då, vad ska jag göra? Kan ju inte göra ett skit åt det och så blir jag så bedrövad över hur folk kan spela pengar om pengar och troligtvis tro att de spelar jättebra.

Vände sedan och fick äntligen träffa ett set mot ett överpar och få in över 250BB i en pott. Nu har SvS gett men en liten gnista hopp om att kanske, kanske kan detta varit vändningen som gör att jag kan ha mer än 2 gröna pass i rad innan monsterutdragningarna kommer på rad ett helt pass. Troligtvis kommer siten pissa mig rakt i ansiktet nu, men jag hoppas att jag har fel!

Game on!

/Patfor

Länk till kommentar

Trevliga 140 kr upp, borde varit betydligt mer, men hade inte det där sista lilla flytet som behövs för en kanonsession.

Så bra notes på denna fi se en enkel syn både pre och på flop. Läste honom helt rätt, synd den inte får hålla.

Acke 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: BUåBÄ (113.55)

Plats 3: orblev (78.53)

Plats 4: AcidSpy (47.85)

Plats 5: stegid (94.18)

Plats 7: daij (19.53)

Plats 8: r0yalty (27.80)

Plats 9: tess39 (26.38)

Plats 10: Devilfun (51.85)

AcidSpy lägg LM 0.25

stegid lägg SM 0.50

** Giv **

AcidSpy [Eh, Knh]

*** Bet Runda 1 ***

daij Syna 0.50

r0yalty Lägg

tess39 Syna 0.50

Devilfun Syna 0.50

BUåBÄ Syna 0.50

orblev Höj till 3.75

AcidSpy Syna 3.75

stegid Lägg

daij Lägg

tess39 Lägg

Devilfun Syna 3.75

BUåBÄ Lägg

*** Flop(Board): *** : [10k, 5s, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

Devilfun Passa

orblev All-in 74.78

AcidSpy All-in 44.10

Devilfun Lägg

*** Turn(Board): *** : [10k, 5s, Knk, 8k]

*** River(Board): *** : [10k, 5s, Knk, 8k, 10h]

*** Showdown *** : Rake: 2.53 Totalpott: 98.92

orblev [7k, Ek] Färg med ess i topp Vinst: 98.92

Inte mycket mer att göra, nöjd med hur jag spelade den, runner-runner slår man ju aldrig! :-(

Acke 10 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Nippe5 (8.50)

Plats 2: AcidSpy (57.51)

Plats 3: leennaa (42.41)

Plats 4: Torpar'n (32.26)

Plats 5: Gurra16 (12.28)

Plats 6: kungrikard (49.25)

Plats 7: medion (55.24)

Plats 8: tehfiskk (54.18)

Plats 9: blackia (38.60)

Plats 10: Bertal (49.50)

medion lägg LM 0.25

tehfiskk lägg SM 0.50

** Giv **

AcidSpy [Ds, Dk]

*** Bet Runda 1 ***

blackia Syna 0.50

Bertal Syna 0.50

Nippe5 Höj till 1.00

AcidSpy Höj till 5.00

leennaa Lägg

Torpar'n Lägg

Gurra16 Höj till 9.00

kungrikard Lägg

medion Lägg

tehfiskk Lägg

blackia Lägg

Bertal Syna 9.00

Nippe5 All-in 8.50

AcidSpy Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [Kns, 10h, 8k]

*** Bet Runda 2 ***

Bertal Satsa 7.00

AcidSpy Höj till 21.00

Gurra16 All-in 3.28

Bertal Syna 21.00

*** Turn(Board): *** : [Kns, 10h, 8k, 2k]

*** Bet Runda 3 ***

Bertal Passa

AcidSpy All-in 27.51

Bertal All-in 19.50

*** River(Board): *** : [Kns, 10h, 8k, 2k, 4k]

*** Showdown *** : Rake: 3.02 Totalpott: 118.01

AcidSpy [Ds, Dk] Par i damer Vinst: 0.00

Bertal [Ek, Knk] Färg med ess i topp Vinst: 118

Dags att hänga tvätt och sedan sova.

/Patfor

Länk till kommentar

shova andra handen pre

Nä, vill inte ha med svaga ess.

155kr ikväll vilket känns helt ok. Inget 100%-igt pass: AA mot KK allin pre åkte på K flop. KQ färg på river som jag pushat på färg o stegdrag, fi drog på färg o bottenpar med A, kostade ett inköp. Drog iofs ut KK med KQ med en Q till på turn, men han limpsynade bara pre och på flop så han får skylla sig själv.

Säng tidigt idag, rejält sliten pga sömnbrist.

/Patfor

Länk till kommentar

shova andra handen pre

Nä, vill inte ha med svaga ess.

155kr ikväll vilket känns helt ok. Inget 100%-igt pass: AA mot KK allin pre åkte på K flop. KQ färg på river som jag pushat på färg o stegdrag, fi drog på färg o bottenpar med A, kostade ett inköp. Drog iofs ut KK med KQ med en Q till på turn, men han limpsynade bara pre och på flop så han får skylla sig själv.

Säng tidigt idag, rejält sliten pga sömnbrist.

/Patfor

Du vill inte ställa in pre med damer med motiveringen "jag vill inte ha med svaga ess"? Det där slår ju allt det du skrivit tidigare i dagboken, och det vill inte säga lite.

Länk till kommentar