Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.


Patfor

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tillbaka vid pokerborden efter Italien, en förövrigt mkt trevlig resa. Sedan att Rom, eller rättare sagt dess invånare är äckliga insmickrande lurendrejare som drog ner helthetsbetyget en del, är ju synd.

 

Pokern går riktigt uselt, ett steg fram och 2 tillbaka. Spelat 5 pass nu och backat 3 av dom på 0,25/0,5. Beror på en blandning av motrigg och att jag anser allt för många spelare är idioter, är en kostsam inställning. Kvällens pass gick bra till TPTK mötte KungRickards set och sedan drogs jag ut i alla potter eller kom in helt fel eller spelade mindre bra, gick från 100kr upp till 200 ner på 20 minuter. Bara lägga ner, tar timmar att vända det till gröna siffror, vilket dessutom innebär att flytet måste komma tillbaka.

 

Gjort rabarbersaft idag, vetekatten om jag gjort det innan. Ska bli intressant att se hur den blev, smaktest i morgon när den svalnat ner. I helgen tror jag flädern är klar för safttillverkning, har ett stort fint träd på en allmänning strax här brevid och det ska plundras på lite blomklasar.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur dricker man saft på bästa sätt?

 

Själv föredrar jag sommareftermiddag på skuggsidan. Med klingande isbitar och en hembakt kanelbulle. Fläderblomssaft.

 

Min flickvän är av annan mening. Hon menar att stranden med lukt av hav och solvarm hud samt jordgubbssaft / Jätten choklad är nöten

 

c81723c8a8a8ad194754.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta. givetvis ska man sitta i en hammock också.

 

Ni har både rätt och fel! Skuggsidan, is, så långt är jag med, men var är alkoholen boys? Fläderblomssaft drickes med fördel med citronvodka, limeklyfta, och engelskt sodavatten "for the sparkling feeling"! Tilltugg i detta fallet blir ju naturligtvis Estrellas vickningschips för att saltsuget är enormt i sommarhettan :roll: i Sverige.

 

Har gjort lönerna till dagis i kväll, pokern drar igång om ca 30 minuter. Fördelen med att göra löner hemma är att man kan belöna sig själv med en iskall Corona under tiden. :-D

 

Skolavslutning idag, som vanligt både skönt och vemodigt. Skönt för det sätter stopp för några hysteriska jobbveckor och vemodigt för jag vet om att vissa av eleverna träffar jag aldrig igen, men thats life.

 

Ikväll ska jag f-n spela bra poker och inte göra idiotiska moves som fi inte fattar. Ska dessutom sluta tänka att alla är idoter, finns faktiskt några vid varje bord som har en IQ som gör att de kan tänka poker rätt.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Positiva: rabarbersaften blev riktigt god,faktiskt bättre än jag förväntade mig.

 

Negativt: pokern går fortsatt uselt. Floppade set 2ggr i 9BB pre multipotter, allin i båda potterna med 3 spelare, gissa om jag blir utdragen? Färg mot färg, färg mot kåk, TPTK mot fi som köper tom K hög och drar in runner-runner två par. Så höll det på. Bara lägga ner igen, oerhört tröttsamt. Skulle lätt varit 5 inköp upp om inte varenda stor pott gick åt fel håll pga utdragningar.

 

Stor risk att jag gular, 194 kronor kvar och det räcker bara i morgon om motriggen håller i sig. Har svårt för 0,25/0,5, mycket bättre stats på 0,5/1. ABC poker fungerar inte på 0,25/0,5 för många har ingen aning om vad de pysslar med. Går inte att läsa av alls hur och vad de spelar för det vet de inte själva ens. När de dessutom kombinerar detta med tur så blir det kostsamt...

 

Nya tag i morgon, hoppas Svs har stängt av motriggen.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du inte slår 0.25/0.5 på svs säger väl mer om din egen förmåga än andras kanske ;)

 

Might so be! ;-)

 

Klart jag ska slå 0,25/0,5 lätt, problemet är att jag inte är riktigt 100% fokuserad på pokern då det är lite för låg nivå för att känna att det verkligen betyder något. Nästan dubbling av rullen idagi alla fall och kändes bra. Får hoppas på en bra helg också.

 

Arbetslaget på lunch i morgon och sedan utvärdring av årets arbete. Blir en variant av Västerbottenostpaj med lite primörer. Efterrätt dagen till ära och en creme brulée med Bailys är tillverkad och står på avsvalning, några egenodlade solmogna jorgubbar till det blir nog perfekt.

 

Dröm sött!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckad lunch, en god Riesling till pajen och kändes lite lyxigt att kunna dricka ett litet glas vin till lunchen en arbetsdag. Arbetslaget jobbade på rätt bra med utvärderingen och vi hann med det vi skulle med lite marginal. SO-läraren i laget lade sig i SACO-säcken efter lunch och somnade, vaknade lagom till kaffet och bruléen, inte alla i kommunala sektorn som gör skäl för sin lön... :roll: .

 

Grymt pokersugen, men får anstå en timme till då barnen är i säng. Ligger en flaska Champagne på kylning då frugan tyckte att vi gott kunde fira att det snart är semester. Får bli lite skumpa till pokern då, fungerar det också.

 

Ett av årets få tråkiga trädgårdsjobb står för dörren, nämligen klippa häckarna runt huset. Själva klippningne är snabbt avklarad, men den f-rbannade krattningen och trängseln på soptippen kan driva mig till vansinne. Men finns ju inga genvägar till en snygg häck, eller hur!?:-)

 

Ses vid borden!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

225 fina pengar upp på pokern igår, blev dock nästan 4h grind så timlönen är ju inget att skryta med... BB/h är ju ofs helt ok med över 100BB/h dvs över 20BB/h och bord. Sista hand som skulle spelas höjde jag i sista pos med KJs varpå BB går allin (100BB) och UTG som limpat synar med ungefär lika mycket. BB visar QQ och UTG viker upp 105s! :lol: Gissa vem som drar in stegen på river? :roll: Udda spel t.o.m för att vara 0,25/0,5.

 

Del 1 av häckklippningnen avslutad, resten ska inte klippas förräns i juli.

 

Fläderblommorna är inte riktigt klara, onsdag/torsdag är det nog skördetid.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

254kr upp igår, hade över en hundring upp efter en timme, men gjorde 2 mycket tveksamma allinspel sedan, AK på färgddrag som bomamde och AA mot en triss. Låg och harvade i 2h på +/- 0 varpå det small till och hade en gudomlig kvart där hela vinsten erhölls. Blev ok BB/h och bord i går också. Därmed är jag på gröna siffror för månaden om än med bara ett dussin Selmor. Hopaps orka trycka in 3-4h ikväll också och ett liknande resultat vore underbart.

 

Taybäret (en korsning mellan hallon och björnbär)tar sig fint, skulle skörda det första bäret idag. Tji fick jag, en fågel hade hunnit före, lätt irriterad åkte jag och köpte ett nät som jag täckte över plantan med. Nu kan fågeln försöka snatta taybär! :twisted:

 

Har mental semester, men ska in och göra 2 dagar till, känns rätt tungt att ladda om för dessa 2 dagar. Är väl egentligen "dagens I-landsproblem", men suger likväl.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en hand spelad. Hjälpte frugan inför hennes lunch med sitt arbetslag i morgon. Gjorde samma paj som i måndags + gjorde huset fint på insidan. Sådant är viktigt för frugan när det kommer besök, så det var mycket högre upp på prioriteringslistan än poker. Kommer fler kvällar då jag kan spela poker.

 

Dags för sömn!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Styrelsemöte i dagisföreningen i måndags, sista mötet för terminen och enligt traditionen hålls det hemma hos ordföranden och vankas mat. Han hade gjort en fisksoppa som var helt gudomlig. Absolut topp 3 vad gäller fisksoppor under mitt liv. Ingen poker efter det eftersom jag var så mätt att paltkoman träffade som en klubba i huvudet. Låg på soffan i källaren och tittade på Outdoorchannel där de visade program om matchfiske efter Bass i USA.

 

Tänkt grinda rejält igår men grannen behövde hjälp att köra ut grus inför gjutningen av grunden till hans garage. 2h skyfflande och pokergrinden fick bli mellan 23 och 01. Spelade uselt på 0,25/0,5 och tappade rätt omgående 3 inköp. Klev upp på 0,5/1, trots rullen inte riktigt är anpassad för det ännu, för att tvinga mig själv till lite mer fokusering i spelet. Gick bättre och plockade in 200kr på ungefär en timme och därmed 50kr upp!

 

Semester, alltid lika skönt även om vädret har en del övrigt att önska. Hela familjen älskar att vara på stranden så inte direkt ett väder som passar oss. Förhoppningsvis så vänder det i juli, bara hålla ut.

 

Grinda lugnt!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettig grind tidsmässigt igår; 21-24. Resultatet inte lika vettigt: 12kr upp! Gjorde 2 ordentligt dåliga spel och det räckte igår för att inte dra in med pengar dessutom en allin med top2par där fi drog in holken. Var helt enkelt svårt att få betalt igår på de fina träffar jag hade.

 

Första Taybäret är redo för skörd idag. Aldrig smakat så det ska bli intressant, har ganska stora förhoppningar på att det är gott så jag hoppas det lever upp till förväntningarna.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flädern blommar! Fick tag på ett 70-tal blomklasar och fläderblomschampagne är satt och likaså är en rejäl sats fläderblomssaft. Är brutalt nyfiken på resultatet men får ge mig till tåls. Rapport om resultat kommer!

 

Pokerfritt i kväll, somnade en timme med lilleman och sedan lagt ett par timmar i köket. Lite fixande inför midsommar nu och så är kvällen slut. Misstänker dock starkt att det finns fi kvar vid SvS borden en annan kväll, så ingen panik över det.

 

Glad midsommar på er!

 

/Patfor

 

Ps Fungerar utmärkt att ha en limeklyfta i Carlsberg Sort Guld! Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lysande midsommar, lyckades somna med lilleman runt åttadraget och vaknade 02.00 klarvaken. Tur det finns poker! ;-) Spelade 3h på blandande nivåer, jag fick helt enkelt ta de bord där det satt hyfsat mycket folk. Blev allt från 0,25/,0,5 till 2,5/5. 156 kronor upp.

 

Alla spelare är inte bra pre på 1/2 heller....

 

***** Hand 1569096800 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit )

Hand startade: den 25 juni 2011 04:02:13

Bertil 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: tibbe0 (481.86)

Plats 2: ArPx (334.02)

Plats 3: Frozo (139.30)

Plats 4: MoneyMay (294.00)

Plats 5: sunji (194.49)

Plats 6: Cinu (181.00)

Plats 7: Solth (280.21)

Plats 8: (Tom)

Plats 9: AcidSpy (194.00)

Plats 10: snac30 (135.91)

snac30 är Givare

tibbe0 lägg Lilla M 1.00

ArPx lägg Stora M 2.00

AcidSpy lägg Lägger båda 3.00

 

** Giv **

AcidSpy [Ek, Er]

 

*** Bet Runda 1 ***

Frozo Höjer 10.00

MoneyMay Lägger sig

sunji Lägger sig

Cinu Lägger sig

Solth Synar 10.00

AcidSpy Höjer 34.00

snac30 Synar 34.00

tibbe0 Lägger sig

ArPx Lägger sig

Frozo Synar 34.00

Solth Synar 34.00

 

*** Flop(Board): *** : [6r, 3r, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

Frozo Passar

Solth Passar

AcidSpy All-In 159.00

snac30 All-In 101.91

Frozo Lägger sig

Solth Lägger sig

 

*** Turn(Board): *** : [6r, 3r, 5r, 4h]

*** River(Board): *** : [6r, 3r, 5r, 4h, Es]

*** Showdown *** : Rake: 8.59 Totalpott: 335.23

AcidSpy [Ek, Er] Triss i ess Vinst: 0.00

snac30 [Kr, Dr] Färg med högsta kort kung Vinst: 335.23

 

Nya tag ikväll, hoppas på lite bättre trafik på SvS ikväll.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hemkommen, från 2 veckor i Spanien med familjen, i måndags och känns skönt att i alla fall fått 2 veckor med värme och sol. Har svårt för den svenska sommaren med växlande molninghet och 20 grader. Vill ha närmare 30 grader och sol för att kunna vara på stranden. Ett mål i livet frugan och jag har är att köpa ett hus på varmare breddgrader när vi närmar oss pension, kan frugan behöva som frös på stranden när det var molnigt och 29 grader en dag, att åka till stranden med 20 grader och växlande molninghet finns ju inte på kartan!

 

Pokern har gått knackigt i veckan, ganska dålig trafik och inte samma snitt på borden som innan somamren, inte haft ngt skönt flow heller. Lite för många KK mot AA och när inte mitt AA mot K7 håller pga runner-runner stege så har jag inte marginalerna på min sida. Ändå gröna siffror, men tyvärr lite för låga för att det ska kännnas otimalt. Har 30 stycken 0,25/0,5 inköp och har börjat öppna några 0,5/1 bord de senaste sessionerna, ska jobba vidare med detta koncept då det känns rätt bra både psykiskt och för rullen.

 

Har rekord vad gäller tomatplantorna i år, nässelvatten har gjort dom till anabolamonster. Ändå har de mycket tomater, så det ser lovande ut. Sol och värme under hela augusti så bör de även hinna bli klara. Börjat jobba allt mer med att spara frön från växterna och så var ju fallet med några paprikor förra året som ser att bli jättelyckade i år. Har redan torkat sockerärtor till nästa år och ruccolan har börjat sätt frön. Ska även spara tomatfrön och testa att driva upp. Ett mycket intressant projekt helt i min smak.

 

Ses på borden!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerfritt i går, var hos svärföräldrarna och firade födelsedag och hade lite att pyssla med när jag kom hem.

 

Blivit lite tung under våren efter båda resorna och både jag och frugan provar LCHF-diet just nu. Bara kört en vecka men är inte imponerad kan jag meddela, gått upp ännu mer i vikt och känner mig långt ifrån bra i kroppen, trött och seg, vissa dagar finns ingen ordentlig kraft i kroppen. Rätt tråkig diet dessutom då jag älskar pasta och pastasåser och lagar ofta grytor hemma, blir mest rent kött nu och sallad, inte min typ av mat med rent kött. Ska ge det minst en vecka till sedan får jag se.

 

Svensk somamr när den är som bäst: 17 grader och dagsregn! Hur f-n kunde ngn bosätta sig i detta klimatet från början? Tror på min toeri om att det var utstötta loosers söderifrån som tvingades lämna sköna södern för detta kalla klimat då iingen annan ville bo här och de hade inget annat att välja på!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvsega resultat i pokern fram till i går då det släppte ganska bra, i stället för den sedvanliga hundringen på 3h så blev det 350kr på 2h. Som vanligt blev när jag spelar poker det en ketchupeffekt då jag tog 4 stora potter på 5 minuter och där satt egentligen all vinst.

 

Börjar bli djupt skeptisk om LCHF dieten fungerar på mig, inte gått ner ett gram på 10 dagar. Ska köpa ett gymkort nästa vecka och träna 4-5 pass i veckan i stället, det vet jag fungerar.

 

Häckklippning del 2 inleds i dag, har gått o dragit lite på det eftersom det är, som jag beskrivit tidigare i db-en, fantastiskt tråkigt. Att det är lite blött ute i dag gör ju inte det hela mer lustfyllt, men ska ju vara ostadigt väder över helgen så bara bita i det sura äpplet och ta tag i det!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart LCHF funkar, men du måste som med alla andra dieter äta mindre än vad du gör av med. Alla dieter funkar på alla.

 

Förvisso sant, svälter man så går man ner i vikt. Finessen med LCHF är ju att den ska "bränna bort "fettet i kroppen effektivare/snabbare än en vanlig kolhydratrik kost. Fast som i mitt fall där jag tydligen inte kommit ner i tillräckligt låga energinivåer så spelar det ju iofs ingen roll. Kan banne mig inte äta så mycket mindre utan att vara konstant hungrig, så bättre att öka energiåtgången i kroppen och äta som vi brukar göra då. Frugan har ju inte heller gått ner ett gram och kan vara så att dieter tar bäst på dom som har rätt mycket för mycket övervikt och har allmänt dåliga kostvanor. Vi äter ju bra och vare sig frugan eller jag har mer än några kilo för mycket på kroppen.

 

SvS är ju roliga, efter uppdateringen nu i onsdags så visar det sig att jag kan öppna HH:s utan att min dator får säkerhets/virusfrossa. För någon månad sedan så gjorde de ju en uppdatering som min dator inte gillade, men nu är tydligen SvS och min dator kompisar igen, trevligt eftersom jag kan börja plantera HH:s i db:n!

 

Saftkalas kan jag ha nu! Fläderblomssaft, rabarbersaft och blandsaft är tillverkade i år, har gjort över 15 liter saft vilket aldrig kommer gå åt i våran familj. Har iofs insett att det är uppskattade "gå bort på middag" presenter så får helt enkelt använda en del av dom till sådant.

 

Snart poker, ses på borden!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso sant, svälter man så går man ner i vikt. Finessen med LCHF är ju att den ska "bränna bort "fettet i kroppen effektivare/snabbare än en vanlig kolhydratrik kost. Fast som i mitt fall där jag tydligen inte kommit ner i tillräckligt låga energinivåer så spelar det ju iofs ingen roll. Kan banne mig inte äta så mycket mindre utan att vara konstant hungrig, så bättre att öka energiåtgången i kroppen och äta som vi brukar göra då. Frugan har ju inte heller gått ner ett gram och kan vara så att dieter tar bäst på dom som har rätt mycket för mycket övervikt och har allmänt dåliga kostvanor. Vi äter ju bra och vare sig frugan eller jag har mer än några kilo för mycket på kroppen.

 

SvS är ju roliga, efter uppdateringen nu i onsdags så visar det sig att jag kan öppna HH:s utan att min dator får säkerhets/virusfrossa. För någon månad sedan så gjorde de ju en uppdatering som min dator inte gillade, men nu är tydligen SvS och min dator kompisar igen, trevligt eftersom jag kan börja plantera HH:s i db:n!

 

Saftkalas kan jag ha nu! Fläderblomssaft, rabarbersaft och blandsaft är tillverkade i år, har gjort över 15 liter saft vilket aldrig kommer gå åt i våran familj. Har iofs insett att det är uppskattade "gå bort på middag" presenter så får helt enkelt använda en del av dom till sådant.

 

Snart poker, ses på borden!

 

/Patfor

 

Saft är inte särskillt kompatibelt med LCHF. Förvisso förstår jag att du lagt det på hyllan nu. Men kanske har du fått i dig kolhydrater från något annat under perioden du provat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saft är inte särskillt kompatibelt med LCHF. Förvisso förstår jag att du lagt det på hyllan nu. Men kanske har du fått i dig kolhydrater från något annat under perioden du provat.

 

Hehe, inte druckit ngn saft under LHCF försöket. Är roligare att tillverka saft än att dricka den!

 

11:e dagen i rad utan badväder i Motala, ingen ljusning i sikte närmaste veckan. Kan bli den sämsta sommaren jag upplevt ur badsynpunkt här i Motala.

 

Tragiskt pokerpass i går. Började med att överparen inte höll för att avsluta med att allt för många fi turnade eller rivrade färg. Åskan kom inrullande vid 01.30 och vågade inte ha igång modemet då den var riktigt nära. Så bara bita i det sura äpplet och backa 260kr. :-(

 

Sådana här är kul, men de dagar man inte har flyt så kommer de allt för ofta. Bara köpa läget och inse att han donerar mer än han drar in...

 

***** Hand 1584765846 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit )

Hand startade: den 22 juli 2011 01:22:28

Adam 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: XACK (80.71)

Plats 2: BonnieC (120.62)

Plats 3: BenHur (166.95)

Plats 4: Sir Newton (168.26)

Plats 5: Bo-Ring (200.00)

Plats 6: Steiner (401.50)

Plats 7: ynnoc (68.40)

Plats 8: MsDeal (253.72)

Plats 9: AcidSpy (125.00)

Plats 10: lurpis (198.50)

BenHur är Givare

Sir Newton lägg Lilla M 0.50

Bo-Ring lägg Stora M 1.00

AcidSpy lägg Stora M 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [8r, 8s]

 

*** Bet Runda 1 ***

Steiner Lägger sig

ynnoc Synar 1.00

MsDeal Synar 1.00

AcidSpy Passar

lurpis Höjer 6.50

XACK Synar 6.50

BonnieC Synar 6.50

BenHur Lägger sig

Sir Newton Lägger sig

Bo-Ring Lägger sig

ynnoc Synar 6.50

MsDeal Synar 6.50

AcidSpy Synar 6.50

 

*** Flop(Board): *** : [5s, 10s, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

ynnoc Satsar 1.00

MsDeal Lägger sig

AcidSpy Synar 1.00

lurpis Synar 1.00

XACK Höjer 10.00

BonnieC Synar 10.00

ynnoc Lägger sig

AcidSpy Synar 10.00

lurpis Synar 10.00

 

*** Turn(Board): *** : [5s, 10s, 7h, 8h]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Passar

lurpis Passar

XACK Satsar 20.00

BonnieC Lägger sig

AcidSpy Höjer 50.00

lurpis Lägger sig

XACK All-In 64.21

AcidSpy Synar 64.21

 

*** River(Board): *** : [5s, 10s, 7h, 8h, Ds]

*** Showdown *** : Rake: 5.24 Totalpott: 204.68

XACK [4s, Ks] Färg med högsta kort kung Vinst: 204.68

AcidSpy Visar ej Vinst: 0.00

Hand avslutad: den 22 juli 2011 01:23:56

 

Målet är att spela in en femhundring i kväll. Ska lägga runt 4-5h och är motriggen borta så är det ett realistiskt mål.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 1584765846 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit )

Hand startade: den 22 juli 2011 01:22:28

Adam 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: XACK (80.71)

Plats 2: BonnieC (120.62)

Plats 3: BenHur (166.95)

Plats 4: Sir Newton (168.26)

Plats 5: Bo-Ring (200.00)

Plats 6: Steiner (401.50)

Plats 7: ynnoc (68.40)

Plats 8: MsDeal (253.72)

Plats 9: AcidSpy (125.00)

Plats 10: lurpis (198.50)

BenHur är Givare

Sir Newton lägg Lilla M 0.50

Bo-Ring lägg Stora M 1.00

AcidSpy lägg Stora M 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [:8d:, :8s:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Steiner Lägger sig

ynnoc Synar 1.00

MsDeal Synar 1.00

AcidSpy Passar

lurpis Höjer 6.50

XACK Synar 6.50

BonnieC Synar 6.50

BenHur Lägger sig

Sir Newton Lägger sig

Bo-Ring Lägger sig

ynnoc Synar 6.50

MsDeal Synar 6.50

AcidSpy Synar 6.50

 

*** Flop(Board): *** : [:5s:, :Ts:, :7h:]

*** Bet Runda 2 ***

ynnoc Satsar 1.00

MsDeal Lägger sig

AcidSpy Synar 1.00

lurpis Synar 1.00

XACK Höjer 10.00

BonnieC Synar 10.00

ynnoc Lägger sig

AcidSpy Synar 10.00

lurpis Synar 10.00

 

*** Turn(Board): *** : [:5s:, :Ts:, :7h:, :8h:]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Passar

lurpis Passar

XACK Satsar 20.00

BonnieC Lägger sig

AcidSpy Höjer 50.00

lurpis Lägger sig

XACK All-In 64.21

AcidSpy Synar 64.21

 

*** River(Board): *** : [:5s:, :Ts:, :7h:, :8h:, :Qs:]

*** Showdown *** : Rake: 5.24 Totalpott: 204.68

XACK [:4s:, :Ks:] Färg med högsta kort kung Vinst: 204.68

AcidSpy Visar ej Vinst: 0.00

Hand avslutad: den 22 juli 2011 01:23:56

 

Att du förlorar mer än 7.50 i den här handen är ditt eget fel. Lägg dig på floppen.

 

Ganska trevligt om handhistoriken är lätt att läsa också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en fisk som skyller mitt värdelösa spel på motrigg!

 

FYP

 

Förklara gärna hur du tänker i den här handen:

 

Herrkabel: 17/10

AcidSpy: 29/5

 

***** Hand History for Game 1584737091 ***** (Boss)

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, July 21, 10:35:33 ET 2011

Table Adam 12 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: AcidSpy ( $147.40 USD )

Seat 2: BonnieC ( $112.35 USD )

Seat 3: BenHur ( $157.57 USD )

Seat 4: MsDeal ( $198.00 USD )

Seat 5: Herrkabel ( $268.98 USD )

Seat 6: Steiner ( $392.02 USD )

Seat 7: ynnoc ( $48.64 USD )

Seat 8: UGGL@ ( $161.76 USD )

Seat 9: jonte69 ( $52.17 USD )

Seat 10: emwkjs ( $48.43 USD )

ynnoc posts big blind [$1.00 USD].

Steiner posts small blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to AcidSpy [ skräp ]

UGGL@ folds

jonte69 folds

emwkjs folds

AcidSpy calls [$1.00 USD]

BonnieC calls [$1.00 USD]

BenHur folds

MsDeal folds

Herrkabel raises [$6.00 USD]

Steiner folds

ynnoc folds

AcidSpy calls [$5.00 USD]

BonnieC folds

** Dealing Flop ** [ 9s, Jd, 7s ]

AcidSpy checks

Herrkabel bets [$10.00 USD]

AcidSpy raises [$24.00 USD]

Herrkabel calls [$14.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

AcidSpy checks

Herrkabel bets [$33.00 USD]

AcidSpy calls [$33.00 USD]

** Dealing River ** [ 2d ]

AcidSpy checks

Herrkabel bets [$73.00 USD]

AcidSpy calls [$73.00 USD]

Herrkabel shows [Ks, 6s ]

Herrkabel wins $267.64 USD from main pot

 

------------------------------

 

Som jag ser det lyckas du göra 8 av 8 dåliga beslut i samma hand. :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...