Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

de t är skrattretande, varenda giv där man sätter en fin liten stege, så är det färgdrag o givetvis så slutar det med 4 av samma färg o självklart har man inte den färgen, iofs inga jättesummor men hade ju varit roligt o få lägga dem i sin lilla bankrulle men men

Postad
Rätt tänk, men på 0,5/1 finns det fiskar på alla bord. Jag jobbar bara efter min teori om att försöka tima medflyt och motflyt på ett bättre sätt.

Dags för lite grind, sedan grundmåla väggarna i matkällaren och måla lite taklister...:-(

/Patfor

Du får ursäkta att jag är påträngande men jag blir nyfiken på teorin :-)

Jag ser ingen klocka som slår av och på. Fisken ser en klocka som slår av och på. Fisken ser sin A7 stå mot AA och därefter dra in en hålstege och dubbla igen. Om du är duktig på nivån är det ju inte din tur som slår av...det är fiskens tur som slår på och den varar aldrig länge. Däremot så finner jag det intressant att veta när man ska lägga av för dagen...men det är fan inte direkt efter jag ställt en fisk all in som synar på ett inside till en stege, sätter den och dubblar upp :-D

Postad
Du får ursäkta att jag är påträngande men jag blir nyfiken på teorin :-)

Jag ser ingen klocka som slår av och på. Fisken ser en klocka som slår av och på. Fisken ser sin A7 stå mot AA och därefter dra in en hålstege och dubbla igen. Om du är duktig på nivån är det ju inte din tur som slår av...det är fiskens tur som slår på och den varar aldrig länge. Däremot så finner jag det intressant att veta när man ska lägga av för dagen...men det är fan inte direkt efter jag ställt en fisk all in som synar på ett inside till en stege, sätter den och dubblar upp :-D

Din teori är naturligtvis och implementerbar i min strategi, fast jag ser hellre saker ur mitt personliga perspektiv! Din syn på fiskens uppdubbling och stanna eller inte är den delen i strategin som jag är mest osäker på. Visst är det oomkullrunkeligt att en fisk med stor stack är ev+, samtidigt så spelar jag sämre efter en utdragning och pushar ofta för hårt vilket är ev-. Dessutom kommer sällan en olycka ensam hos mig... Tar hellre och safar hem en vinst och är nöjd, tar break och återkommer senare med (förhoppningsvis) mitt A-game. Finns som sagt mer än en fisk på 0,5/1...;-) Även jag är fisk ibland, senast igår överspelade jag KK på en lågbräda där fi slog om på flop, AA ohöjt pre...

Kul att du frågar! En del anser jag är dum i huvudet som har en sådan strategi och ser tydliga mönster i med- och motrigg. Men det fungerar för mig och är vinnande på poker över tid.

Låg 300 kronor back inatt på 0,5/1, tog skott på ett löst 2,5/5 bord och blev inte utdagen och gjorde inga större tomtespel! :roll: Slutade totalt 100kr upp! KK höll efter åtta försök, två gånger i rad dessutom!

/Patfor

Postad
Din teori är naturligtvis och implementerbar i min strategi, fast jag ser hellre saker ur mitt personliga perspektiv! Din syn på fiskens uppdubbling och stanna eller inte är den delen i strategin som jag är mest osäker på. Visst är det oomkullrunkeligt att en fisk med stor stack är ev+, samtidigt så spelar jag sämre efter en utdragning och pushar ofta för hårt vilket är ev-. Dessutom kommer sällan en olycka ensam hos mig... Tar hellre och safar hem en vinst och är nöjd, tar break och återkommer senare med (förhoppningsvis) mitt A-game. Finns som sagt mer än en fisk på 0,5/1...;-) Även jag är fisk ibland, senast igår överspelade jag KK på en lågbräda där fi slog om på flop, AA ohöjt pre...

Kul att du frågar! En del anser jag är dum i huvudet som har en sådan strategi och ser tydliga mönster i med- och motrigg. Men det fungerar för mig och är vinnande på poker över tid.

Låg 300 kronor back inatt på 0,5/1, tog skott på ett löst 2,5/5 bord och blev inte utdagen och gjorde inga större tomtespel! :roll: Slutade totalt 100kr upp! KK höll efter åtta försök, två gånger i rad dessutom!

/Patfor

Det är tydliga mönster i med och motrigg, men det jämnar ut sig. Kör du t.ex. en 9 timmars session med 6bord simultant (jadå, det har jag gjort) så kommer du ena timmen träffa allt och en annan timme bli jätteutdragen men de flesta andra ligga på ungefär ditt beräknade EV. Mao är din teori rätt...och fel :-)

Hoppas du inte glömde köpa nåt till frugan idag, då får du nog inte spela poker på en vecka!

Postad
Det är tydliga mönster i med och motrigg, men det jämnar ut sig. Kör du t.ex. en 9 timmars session med 6bord simultant (jadå, det har jag gjort) så kommer du ena timmen träffa allt och en annan timme bli jätteutdragen men de flesta andra ligga på ungefär ditt beräknade EV. Mao är din teori rätt...och fel :-)

Hoppas du inte glömde köpa nåt till frugan idag, då får du nog inte spela poker på en vecka!

Glömde och glömde... Vi gjorde faktiskt upp igår att vi inte skulle ge varandra ngt idag och vi båda höll det vi lovat! Är rätt skeptisk till Valentines day, kan ju gissa vilka som profiterar på att haussa den dagen... :roll:

Rigg! Vet att det i längden jämnar ut sig eftersom det handlar om slump, det intressanta är om man kan undvika "jätteutdragstimmen" genom att avbryta sessionen efter medriggen? Fundera på den du! :mrgreen:

Här kliver jag av eftersom jag har gått från minus 100kr till pluss 150kr på ca 20 minuter. Tror på min teori! Motriggen kommer snart! Kanske...;-)

Första 30 minuterna var hemska; AA 3ggr, KK 2 ggr, QQ 4ggr och JJ 2 ggr, minus 100 kronor och gjorde inget överspel med en enda hand!

***** Hand 602409321 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 14 februari 2008 22:44:23

Adam 37 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: guppi (70.10)

Plats 2: örnie2 (218.90)

Plats 3: m1986 (205.66)

Plats 4: AcidSpy (154.81)

Plats 5: amard (57.03)

Plats 6: Juoma (315.90)

Plats 7: Mattias!!! (195.00)

Plats 8: tome88 (17.04)

Plats 9: RA123 (36.38)

Plats 10: Anca (16.19)

RA123 lägg LM 0.50

Anca lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [Dr, Dh]

*** Bet Runda 1 ***

guppi Lägg

örnie2 Syna 1.00

m1986 Syna 1.00

AcidSpy Höj till 5.00

amard Lägg

Juoma Lägg

Mattias!!! Lägg

tome88 Lägg

RA123 Lägg

Anca Lägg

örnie2 Lägg

m1986 Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [Kr, 6s, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

m1986 Passa

AcidSpy Satsa 10.00

m1986 Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [Kr, 6s, 6h, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

m1986 Passa

AcidSpy Satsa 16.00

m1986 Syna 16.00

*** River(Board): *** : [Kr, 6s, 6h, Ds, 10s]

*** Bet Runda 4 ***

m1986 Satsa 25.00

AcidSpy Höj till 77.00

m1986 Syna 77.00

*** Showdown *** : Rake: 5.46 Totalpott: 213.04

m1986 Lägger mig Vinst: 0.00

AcidSpy [Dr, Dh] Kåk Vinst: 213.04

Målat klart i matkällaren och 10 taklister, bara lasera 6 takbrädor en gång till sedan är det uppsättning i matkällaren, nice!

Måste sova, blev bara 4 timmar igår natt pga nattgrind, är sen i säng igen pga av källaren och detta forumet...:lol: Natti!

/Patfor

Postad

Iskall på Titan, i går en 22$ x 1 som åkte andra timmen på plats 17 av 55, inte en spelbar hand på 50 minuter, fransmännen synar allt så det går inte att bluffa md 73o... Bara blinda ut sig...:-(

I kväll 12$ x 4; åker som 8 av 18. AQ TPTK på flop allin mot 66 som turnar triss, suck. Brant struktur och bara 15BB kvar med JJ, bettar 5BB, flop K och fi går allin, fold. A9s i sen pos, 5BB, flop A och allin, möter AQ naturligtvis....

Iskall på SvS med, är ju lördag så klart jag backar på motriggen som härjar vilt som vanligt.

Startade med JJ mot AQ, floppar triss och fi synar pot hela vägen och drar in runner-runner stege. Nästan ett inköp ner, bra!

KK mot A8 som synar 7BB pre. Flop A och jag bettar 21BB, han ställer om med dubbla. Foldar. Men vad pysslar fi med? Finns ju bara JJ och KK som foldar där, AA, AK, QQ och AQ synar. Bra spel!

Nästa hand samma bord; AQ mot A7s som synar 7BB, A på flopp med färgdrag, bettar pot hela vägen och fi synar bara med på floppat 2 par, suck!

Lade ner, orkar inte sitta uppe halva natten och vänta på att SvS ska slå av min motrigg.

Ngt positivt i pokermörkret är att jag kommer lägga en heldag i källaren i morgon och få massor med halvfärdiga saker helt klara! Får vara glad åt det lilla....:roll:

/Patfor

Postad

Eftersom jag inte riktigt delar din åsikt ang med/motrigg så undrar jag lite varför du kör halva inköp på självaste lördagskvällen? :-)

Du är ju kapabel att göra bra folds så varför inte maximera din potentiella vinst vid borden?

Postad
Iskall på Titan, i går en 22$ x 1 som åkte andra timmen på plats 17 av 55, inte en spelbar hand på 50 minuter, fransmännen synar allt så det går inte att bluffa md 73o... Bara blinda ut sig...:-(

I kväll 12$ x 4; åker som 8 av 18. AQ TPTK på flop allin mot 66 som turnar triss, suck. Brant struktur och bara 15BB kvar med JJ, bettar 5BB, flop K och fi går allin, fold. A9s i sen pos, 5BB, flop A och allin, möter AQ naturligtvis....

Iskall på SvS med, är ju lördag så klart jag backar på motriggen som härjar vilt som vanligt.

Startade med JJ mot AQ, floppar triss och fi synar pot hela vägen och drar in runner-runner stege. Nästan ett inköp ner, bra!

KK mot A8 som synar 7BB pre. Flop A och jag bettar 21BB, han ställer om med dubbla. Foldar. Men vad pysslar fi med? Finns ju bara JJ och KK som foldar där, AA, AK, QQ och AQ synar. Bra spel!

Nästa hand samma bord; AQ mot A7s som synar 7BB, A på flopp med färgdrag, bettar pot hela vägen och fi synar bara med på floppat 2 par, suck!

Lade ner, orkar inte sitta uppe halva natten och vänta på att SvS ska slå av min motrigg.

Ngt positivt i pokermörkret är att jag kommer lägga en heldag i källaren i morgon och få massor med halvfärdiga saker helt klara! Får vara glad åt det lilla....:roll:

/Patfor

Bra där, göra färdigt halvfärdiga saker som man tänker man ska göra färdigt är något som troligtvis 90% av oss män alltid tänker göra, men aldrig gör!

Jag kan säga att jag hade en värre natt än dig igår i alla fall, så känn dig inte alltför jävlig! (Dessutom vaknade jag 15:30 :-D )

Postad
Eftersom jag inte riktigt delar din åsikt ang med/motrigg så undrar jag lite varför du kör halva inköp på självaste lördagskvällen? :-)

Du är ju kapabel att göra bra folds så varför inte maximera din potentiella vinst vid borden?

Är van vid 100BB inköpen från Multipoker och sedan Party Poker, har blivit så av gammal vana. Dessutom så startar jag varje måndag med 2000kr och då är det gränsfall med bara 10 inköp, fungerar säkert, men med två motriggskvällar i rad och jag kan hänga löst. Vägrar sätta in en krona till förutom de 300 jag startade med på Svs!

Spelade tre 5-manna bord i morse då äldsta dottern tittade på TV och frugan och minimänniskan hade sovmorgon. Fanns inte några bra 10-manna, så då blev det 5-manna. Riktigt kul, riktiga swings, riktiga tomtar! Blev likadant ikväll. Så tightweaka, bara raisa gång på gång och ta blindsen och reraisa om någon raisar. Folk drog från mina bord på löpande band...:mrgreen:

Veckomålet uppfyllt; ytterligare 1K till källarmonstret! På tal om källaren; gjort matkällaren helt klar, tog mig och fadern 8h hårt arbete att montera tak, sätta upp taklister, borra upp hyllor och städa ur allt byggdamm. Känns gott, ska få rör och kopplingar till tvättstugan i början på veckan och den kommer ordningställlas helt under veckan. Kommer även paralellt denna vecka börja riva en vägg mellan en klädkammare och en toalett för att skapa ett större badrum. Svärmor ska vara barnvakt mån-ons så hoppas få en hel del gjort nu när jag har "sport"lov.

/Patfor

Postad

Titan är den sämsta site jag någonsin spelat på! Inget fungerar där! Nytt försök på 2M guaranteed, 18$x4, KK mot JJ, utdragen, AK allin på flop (shortie), möter AK, split. 55 allin (shortie) mot AK, A på turn, suck. Vann blindsen en gång och 3BB med AJ... WOW! Får börja spela 5$ feederna, 12$ och 18$ sateliterna sliter hårt på kassan.

Vann iofs 89 cent på 2st 0.01/0.02 bord under 2 timmar. SvS 2,5/5 är lösare!

/Patfor

Postad
Titan är den sämsta site jag någonsin spelat på! Inget fungerar där! Nytt försök på 2M guaranteed, 18$x4, KK mot JJ, utdragen, AK allin på flop (shortie), möter AK, split. 55 allin (shortie) mot AK, A på turn, suck. Vann blindsen en gång och 3BB med AJ... WOW! Får börja spela 5$ feederna, 12$ och 18$ sateliterna sliter hårt på kassan.

Vann iofs 89 cent på 2st 0.01/0.02 bord under 2 timmar. SvS 2,5/5 är lösare!

/Patfor

men varför bara spela 0,01 - 0,02 kan ju inte bli ngr vidare potter, spelar ibland på redbet men då sh, 0,05-0,1 hur kul som helst o folk spelar rätt knasigt måste jag säga

Postad
men varför bara spela 0,01 - 0,02 kan ju inte bli ngr vidare potter, spelar ibland på redbet men då sh, 0,05-0,1 hur kul som helst o folk spelar rätt knasigt måste jag säga

Hade långtråkigt med bara feedern uppe, eftersom jag konstant backar på Titan så får det bli lägsta nivån! Störstapotten var på knappt 2 dollar, inte att förakta...:mrgreen:

Källaren gått uselt idag, frugan och yngsta dottern magsjuka. Svärmor ville inte komma då...:roll: Svårt att få loss tid.

/Patfor

Postad

Inte lika kul att spela 5-manna i kväll, 500kr back!

Låg aldrig plus på hela 4h sessionen och det hade inte spelat ngn roll om jag fått AA varje hand, hade backat ändå, om ej lika mkt. Sprang in i fyra 4-tal. Mot två hade jag nötkåk och räknade med split och i två ledde jag mot lägre triss som träffade enoutarn, dom blev dyra...:-(

Vet om att det blir stora swings på 5-manna beroende på om man har med- eller motrigg, ska ge det ett försok till i morgon, annars upp till fullring igen.

/Patfor

Postad

Fy f-n för 5-manna på SvS, sådana idioter med så mkt tur att det inte finns. "Hmm, någon bettar 5BB pre, 107o är bra att syna med, jag träffar ju minst 2 par på flopp mot AA." Eller ännu bättre; "Håltege, det är bra! Odds är svårt, men eftersom jag träffar så vinner jag!"

Ok om man fick en sjuk utdragning per session, men nu har jag det minst en gång varje kvart per bord. Med tanke på idioterna som spelar så borde det gå att hålla över 25BB per bord och timme, men när jag förlorar stora potter pga håltegeutdragningar på river med pottbet hela vägen så backar jag rakt ut i stället. No more 5-manna som inte fattar vad man bettar med och inte kan släppa drag.

Backat 700kr på 4 sessioner. Hade hoppats kunna göra 2000kr denna vecka med 25h spel. Glad om jag når ett nollresultat.Det intressanta är att jag har så mkt bättre kort än bordet i snitt, ligger på under 50% sedda floppar och bordet över 60%. Fast vet man att man ofta träffar så kan man ju spela 100%, hade jag också gjort.

/Patfor

Postad

Känner igen mej något i dina SH upplevelser. Jag har oxå testat en del med minst sagt blandat resultat.

No more 5-manna som inte fattar vad man bettar med och inte kan släppa drag.

Paradoxen är naturligtvis att du VILL att dom skall syna - det är där dom begår sina stora misstag. Såvida du inte ständigt ger dem fina implicita?

Det intressanta är att jag har så mkt bättre kort än bordet i snitt, ligger på under 50% sedda floppar och bordet över 60%
Om du ser strax under 50% tror jag du kan tighta till dej en hel del.

Lycka till å hoppas du klarar dej från magsjukan samt att frugan å tösen kryat på sej.

Postad
Känner igen mej något i dina SH upplevelser. Jag har oxå testat en del med minst sagt blandat resultat.

Paradoxen är naturligtvis att du VILL att dom skall syna - det är där dom begår sina stora misstag. Såvida du inte ständigt ger dem fina implicita?

Om du ser strax under 50% tror jag du kan tighta till dej en hel del.

Lycka till å hoppas du klarar dej från magsjukan samt att frugan å tösen kryat på sej.

Thx, visst kan jag ta bort de sämsta starthänderna och landa under 40%, men det ska ju inte behövas med tanke på att jag har över 20% lägre flop% än bordet. Är ju utdragningarna som kostar så inih-lvete, AA mot stegdrag som klonkar på river kostar nästan alltid 100BB, svåra pengar att dra tillbaka om det händer flera gånger i timmen. Ingen som får odds av mig om jag har överpar!:twisted:

10-manna igår igen och plussar... :roll: Kanske bara haft äkta downswing, ska testa med några inköp till på 5-manna. Går det inte idag så blir det hasta la vista 5-manna, see y no more!

Snart ner i källaren, röja för att kunna fortsätta med badrummet och imorgon ska jag och fadern göra det sista klart i tvättstugan. Går sakt men säkert framåt. Se om jag kan få fram ngn bild på tvättstugan i slutet av veckan, kanske ngn som är intresserad.

/Patfor

Postad
Snart ner i källaren, röja för att kunna fortsätta med badrummet och imorgon ska jag och fadern göra det sista klart i tvättstugan. Går sakt men säkert framåt. Se om jag kan få fram ngn bild på tvättstugan i slutet av veckan, kanske ngn som är intresserad.

Har liknande planer med våran Källare/Badrum/Tvättstuga, så jag är nyfiken på att få se din.

Postad

Blir utspelad på 5-manna, bara inse. 230kr back igen på 30 minuter och kommer aldrig mer sätta min fot på ett sådant bord igen. Tightade till mig och seplade under 40% sedda floppar på 65% flop bord. Hjälper inte. Kan inte avgöra när folk spelar nötterna eller spelar på 3e par, blandas hej vilt.

Finns nästan ingen som höjer/reraisar med AA/KK på 5-manna, enorm skillnad att kunna läsa dessa händer på FR.

Överspel, visst, men presenterar AK. Vem synar bara med KK när alla A dödar handen direkt? Fegt eller smart? Jag skulle aldrig spela så i alla fall.

***** Hand 608093651 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 februari 2008 14:42:03

Anna 73 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: AcidSpy (51.23)

Plats 2: pinco (56.92)

Plats 4: Stoffe_b (171.69)

Plats 5: lahjon (48.59)

AcidSpy lägg LM 0.50

pinco lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [Ek, Knk]

*** Bet Runda 1 ***

Stoffe_b Syna 1.00

lahjon Lägg

AcidSpy Höj till 5.00

pinco Lägg

Stoffe_b Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [6h, 4s, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 10.00

Stoffe_b Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [6h, 4s, 7s, Kr]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy All-in 36.23

Stoffe_b Syna 36.23

*** River(Board): *** : [6h, 4s, 7s, Kr, Kns]

*** Showdown *** : Rake: 2.58 Totalpott: 100.88

AcidSpy [Ek, Knk] Par i knektar Vinst: 0.00

Stoffe_b [Ks, Kh] Triss i kungar Vinst: 100.88

TPTK, som vanligt när jag äntligen träffar så har någon minst 2 par. Skön syn pre med Q10s. Vem som jag sagt tidigare; vet man att man träffar ofta så är det bara spela alla händer. Kunde väl foldat på turn, men semitilt efter att det gått så dåligt session efter session.

***** Hand 608094273 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 februari 2008 14:42:51

Anna 72 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: micore (0.00)

Plats 2: asmodan (195.91)

Plats 3: Hyveln1 (176.01)

Plats 4: AcidSpy (89.59)

Plats 5: Leigor (205.53)

Leigor lägg LM 0.50

asmodan lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [Er, Ds]

*** Bet Runda 1 ***

Hyveln1 Syna 1.00

AcidSpy Höj till 5.00

Leigor Syna 5.00

asmodan Lägg

Hyveln1 Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [Dh, 6s, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Leigor Passa

Hyveln1 Passa

AcidSpy Satsa 10.00

Leigor Höj till 20.00

Hyveln1 Lägg

AcidSpy Syna 20.00

*** Turn(Board): *** : [Dh, 6s, 10r, 6r]

*** Bet Runda 3 ***

Leigor Satsa 44.00

AcidSpy Syna 44.00

*** River(Board): *** : [Dh, 6s, 10r, 6r, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

Leigor Passa

AcidSpy All-in 20.59

Leigor Syna 20.59

*** Showdown *** : Rake: 4.62 Totalpott: 180.56

AcidSpy [Er, Ds] Två par, damer och sexor Vinst: 0.00

Leigor [10k, Dk] Två par, damer och tior Vinst: 180.56

FR here i come!

/Patfor

Postad

Vad är roligast då?? fr eller sh. Tycker båda är lika kul, händer lite mer på sh iofs. Spelar sh på redbet, svs känns det som att det går ej o plussa.

Så där spelar jag endast fr. Brukar bli sh på morgonen en stund efter jobbet vid ca 5.30-06.30. jag försöker undvika o bluffa för mycket på sh, visst måste man bluffa men ej hela tiden. Gillar redbet samma klient plus att man får rake, kommit upp i nästan 70 euro bara i rake inte helt fy skam på 1,5 vecka.

hur många % bettar du på sh då??? jag ligger på ca 13% sh vet ej om det är lågt men det funkar på redbet iaf hihi visst finns säkert mer tillfällen o betta men vissa lägen känns fel. Sen fr blir det självklart ett annat spel

Men jag vet ej på denna nivån tror jag det bästa är o inte försöka bluffa allt för vilt det är där mycket pengar ryker på för folk synar med sina 2,a par eller ännu värre fast det är ju där pengarna finns o tjäna på när man träffar ngt. fast ngt jag märkt man tjänar pengar på är o betta efter alla färgdrag plus stegdrag för sitter de så släpper fi oftast inte sin hand ofta man tar en hel stack pga de träffat 2-par o du har nöten .

Visst värdebett funkar för det mesta men att folk synar med skit o man blir utdragen ja du det råkar nog alla spelare ut för. Men ja vad vet jag jag är ju bara en sketen microlimit spelare som aldrig kommer bli rik på mitt spel o inget pokerproffs :lol:

flöresten kan inte du renovera hemma hos mig oxå??? Måste åka o köpa gipsplattor o ngt snygg takpanel eller vad sjutton det heter ja sånt du har i taket iaf, håller på o göra iordnings sambons pojks rum, bara 60% kvar o jag har en stor mage ivägen, dumma sambon som gör mig på smällen hmm jag är inte alls själv skyldig 8-)

Postad
Vad är roligast då?? fr eller sh. Tycker båda är lika kul, händer lite mer på sh iofs. Spelar sh på redbet, svs känns det som att det går ej o plussa.

Så där spelar jag endast fr. Brukar bli sh på morgonen en stund efter jobbet vid ca 5.30-06.30. jag försöker undvika o bluffa för mycket på sh, visst måste man bluffa men ej hela tiden. Gillar redbet samma klient plus att man får rake, kommit upp i nästan 70 euro bara i rake inte helt fy skam på 1,5 vecka.

hur många % bettar du på sh då??? jag ligger på ca 13% sh vet ej om det är lågt men det funkar på redbet iaf hihi visst finns säkert mer tillfällen o betta men vissa lägen känns fel. Sen fr blir det självklart ett annat spel

Men jag vet ej på denna nivån tror jag det bästa är o inte försöka bluffa allt för vilt det är där mycket pengar ryker på för folk synar med sina 2,a par eller ännu värre fast det är ju där pengarna finns o tjäna på när man träffar ngt. fast ngt jag märkt man tjänar pengar på är o betta efter alla färgdrag plus stegdrag för sitter de så släpper fi oftast inte sin hand ofta man tar en hel stack pga de träffat 2-par o du har nöten .

Visst värdebett funkar för det mesta men att folk synar med skit o man blir utdragen ja du det råkar nog alla spelare ut för. Men ja vad vet jag jag är ju bara en sketen microlimit spelare som aldrig kommer bli rik på mitt spel o inget pokerproffs :lol:

flöresten kan inte du renovera hemma hos mig oxå??? Måste åka o köpa gipsplattor o ngt snygg takpanel eller vad sjutton det heter ja sånt du har i taket iaf, håller på o göra iordnings sambons pojks rum, bara 60% kvar o jag har en stor mage ivägen, dumma sambon som gör mig på smällen hmm jag är inte alls själv skyldig 8-)

Grattis till ny bäbis Tina! 13% är löjligt tight om man jämför med SvS stats, men andra siter är mkt tightare så 13% är nog inte helt fel. Problemet är att spelar man för tight så blir kostnaderna för blinds höga, men kanske man tjänar in på att bara spela 10-15 bästa händerna. Men vad vet jag? Troligtvis en av forumets sämsta SH-spelare! :shock:

Hoppas det vänder ikväll, halva rullen är borta på 3 dagar. Bli ubertight grind på FR ikväll och vara ruskigt rädd om pengarna. Blir nog till att ha en flop% på max 20% (brukar ligga mellan 25-35% och der är under normala omständigheter lönsamt).

Håller på att förbereda i tvättstugan inför morgondagens färdigställande. Finns massor med småplock att fixa med, kommer gå bra mkt lättare och snabbare imorgon när saker är förberedda och framtagna. Ska nu till kompisen Roger och hämta ett 17mm borr för rörhåltagning i bänkskåp.

Höres!

/Patfor

Postad

JAAAAAAAAAAAAAAAAA! +++++++++++++++++++++++++++++++!

139 kronor upp på 4 timmar, just nu är det skitbra!

Sessionen startade som den skulle med ett plus på 150 kr efter en timme, sedan satte motriggen in som höll på i 2 timmar och sedan håller helt plötsligt flera händer i rad och jag kan jobba upp ett plus igen.

Sjukaste spelaren på länge vid ett av borden, han var allin mot mitt TPTK (86kr pott) med mellanhögt färgdrag, klonkar på river och sitter 2 timmar senare med 650kr på bordet. Spelade över 90% av sina händer och träffade f-n allt, slutade spela potter mot honom till sist, var ingen idé.

5 timmars sömn sedan vaknar lillstumpan...:roll:

/Patfor

Postad

Skönt att plusset verkar infinna sig, gick bra för mig oxå igår, skulle slutat lite tidigare från svs gör inget satt eller så hade folk bättre så där rök 50 kr, men ändå 250 kr pluss på svs och härliga 55 euro på redbet. *drömmer* tänk om man alltid kunde plussa så. det knäppa är att jag plussar mer på sh för tillfället men lite variation är rätt kul oxå.

Vi får se om det blir poker ikväll är helt död, har typ bara sovit 5 timmar varje dag denna vecka. dottern har haft feber så hon har varit hemma från dagis och eftersom jag jobbar natt så blir det svårare o sova på dagen när det är en massa ljud runt omkring, plus att jag fått gå upp tidigare för att sambon skulle åka till jobbet, men men sista natten sen 2 veckor kvar men just nu känns det som om ajg ej orkar längre så tungt, foglossning, sammandragningar o hela kittet får ev gå till doktorn o se om man kan bli sjukskriven de sista 2 veckorna för vill ej ha ngn bebis redan är ju planerat till 8 maj.

Postad

Det är bara till att fortsätta kriga på SH! Är du en hyfsad/bra spelare går du garanterat plus i längden. Personligen tycker jag FR är rätt trist när det gäller cg, måste ju multittabla 8-bord för att kunna lira nån hand då och då! Går du minus så försök ändra lite på din spelstil, är det något du själv ser kan ändras på till din fördel?

Hur du än gör så önskar jag dig all lycka, om du inte lirar mot mig förstås! :-)

Postad

Yiiipeekayyyyeeee! 700 riksdaler upp på 3 timmars grind och plus på veckan! :-D

Bara några få utdragningar och tomtarna var bredda att stacka av på löpande band mot mina AA och KK som höll!

Tvättstugan klar! Lite "styling" kvar som frugan får fixa, inte min grej. Firade loss med en flaska portvin och småful nu, ska sova djäviúl! Bilder kommer så fort hon är klar med detta.

Kvällens skönaste flop, med fi som har nötfärgn och inte ser kåken, stabil spelare annars. Acis är ett geni iblöand! :mrgreen:

***** Hand 609669899 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 februari 2008 23:08:07

Adam Turbo 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Finrod (110.50)

Plats 3: wulf4 (25.45)

Plats 4: AcidSpy (247.97)

Plats 5: ZALTEN... (192.00)

Plats 6: And49 (72.74)

Plats 7: -Solros- (154.56)

Plats 8: UncleRico (215.71)

Plats 9: Seaknight (167.53)

Plats 10: lillmesen (32.00)

wulf4 lägg LM 0.50

AcidSpy lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [8s, 2h]

*** Bet Runda 1 ***

ZALTEN... Lägg

And49 Lägg

-Solros- Syna 1.00

UncleRico Lägg

Seaknight Syna 1.00

lillmesen Syna 1.00

Finrod Lägg

wulf4 Syna 1.00

AcidSpy Passa

*** Flop(Board): *** : [8k, 2k, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

wulf4 Passa

AcidSpy Passa

-Solros- Satsa 2.00

Seaknight Lägg

lillmesen Lägg

wulf4 Lägg

AcidSpy Syna 2.00

*** Turn(Board): *** : [8k, 2k, 8h, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Passa

-Solros- Satsa 2.00

AcidSpy Höj till 6.00

-Solros- Syna 6.00

*** River(Board): *** : [8k, 2k, 8h, Dk, Ks]

*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy Satsa 112.00

-Solros- Syna 112.00

*** Showdown *** : Rake: 6.12 Totalpott: 238.88

AcidSpy [8s, 2h] Kåk Vinst: 238.88

Å så kvällens luring, hur gör vi här? Tomtenotes! Mitt svar i vitt.

***** Hand 609649718 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 februari 2008 22:54:01

Adam Turbo 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Finrod (115.50)

Plats 2: charliebod (151.55)

Plats 3: wulf4 (29.31)

Plats 4: AcidSpy (281.97)

Plats 5: ZALTEN... (198.00)

Plats 6: And49 (105.24)

Plats 7: ludde_328 (420.84)

Plats 8: UncleRico (200.00)

Plats 9: Seaknight (120.85)