Gummo Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Om hennes Engelska är över genomsnittet så är det något fel, du menar att vi Svenskar läser Engelska från 3:an till 9:an och sedan oftast något år till på gymnasiet utan att kunna tala korrekt Engelska?......... Läs igenom ditt eget inlägg, be någon om hjälp om nödvändigt. Du kommer då att hitta flera fel. (Detta gäller även mina och andras inlägg). Detta gäller ett språk som, antar jag, är ditt modersmål. Med det i åtanke kanske det inte är så svårt att begripa att den genomsnittliga svensken har problem att uttrycka sig felfritt på engelska trotts flera års studier i skolan. Citera
Gummo Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Vill bara posta ett litet tack till dem som har överseende med att min engelska inte är perfekt..... Folk stör sig på så mycket, tex att andra är feta, att dom talar med dialekt, att dom har glasögon, att dom spelar 44 fel ur sen position, att dom har fel jacka eller att man skrattar på fel sätt. Det innebär inte på något sätt att man måste ta åt sig av vad dessa personer stör sig på. Man får göra en bedömning från fall till fall om det är något man ska ta till sig. Citera
baller Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 kan tillägga att min tidiga kommentar baserades på en av de "sämre" intervjuerna, överlag sköter sig blaenda med beröm godkänt Citera
blaenda Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Jo, jag vet, Xram. Men jag MENAR också att jag har förståelse för hackandet, jag är en stor språkälskare och samtidigt en notorisk ordmärkare som hugger direkt om unga reportrar tappar ett "att" eller säger "ordenklit" och "igenkligen". Och jag var rätt bra på engelska en gång i tiden, men den har ju näppeligen blivit bättre av att de senaste åren mest ha praktiserats i tex Thailand...där man för att bli begripen medvetet "pidgineserar" sitt språk. För att förbättra engelskan håller jag just nu på att lyssna på BBC World. Dessvärre sänder de för närvarande en hel del program om och med indier....så ni kan ju bara tänka er hur det kommer att låta när jag om en vecka åker till Dortmund för att intervjua Moneymaker.... ps - tack Baller! Citera
Recommended Posts