Myssion Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 http://www.youtube.com/watch?v=AV_16PdWnBo http://www.youtube.com/watch?v=NFdJ4X_wWj0 FUBAR, som sagt... Citera
Jennez Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Tragiskt men inte ovanligt förekommande. War means casualties – even from friendly fire. Citera
Gyre Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Förstår inte varför de väljer att att attackera när de finns en uppenbara risk att de "orange raketramperna" är den oranga markeringen som visar om ett fordon är friend or foe. Känns inte som attacken hade varit avgörande för krigets utgång direkt... Citera
Juggler Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Reservare ute på sitt första riktiga uppdrag efter 20 år i Idaho... Citera
Myssion Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Förstår inte varför de väljer att att attackera när de finns en uppenbara risk att de "orange raketramperna" är den oranga markeringen som visar om ett fordon är friend or foe. Antagligen för att fi ofta sätter oranga markeringar på sina fordon för att vilseleda kombinerat med att de flera gånger har fått bekräftat att inga friendlies finns i området. Känns inte som attacken hade varit avgörande för krigets utgång direkt... Troligtvis inte, men om man bara skulle hålla sig till de insatserna som var avgörande så hade kriget nog redan varit avgjort, och då inte direkt till den egna sidans fördel. Citera
Gummo Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Tragiskt men inte ovanligt förekommande. War means casualties – even from friendly fire. Menar du att man ska/måste räkna med "lite" spill i bemärkelen att det är okej? Även av osyldiga? Är det ok eller enbart som du skriver, "inte ovanligt förekommande"? Citera
Staahla Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Menar du att man ska/måste räkna med "lite" spill i bemärkelen att det är okej? Även av osyldiga? Är det ok eller enbart som du skriver, "inte ovanligt förekommande"? Naturligtvis ska man det, det vore absurt att tro att man kan föra ett omfattande krig utan att civila och oskyldiga dör. Att inte räkna med det vore idiotiskt. Citera
Jennez Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Menar du att man ska/måste räkna med "lite" spill i bemärkelen att det är okej? Även av osyldiga? Är det ok eller enbart som du skriver, "inte ovanligt förekommande"? Men oj vilket shot in the dark! Vad skrev jag? Varför försöker du tolka texten som något annat än det jag skrev? Citera
Bluwajt Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Finns artikel på Aftonbladet nu också. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,994562,00.html Citera
Gummo Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Men oj vilket shot in the dark! Vad skrev jag? Varför försöker du tolka texten som något annat än det jag skrev? Jag ställde 3 frågor för att jag var nyfiken på din inställning till det. Vad får dig att tro att jag försöker tolka det som ngt annat än du skrev? Är du på kant med mig så att du missuppfattar allt med flit? Citera
Jennez Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Är du på kant med mig så att du missuppfattar allt med flit? Det var ungefär så jag uppfattade ditt inlägg. Jag menade precis det jag skrev. Men för att förtydliga kan jag skriva följande: Nej, det är inte ok, men ja, man får räkna med det. Citera
Hjort Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Menar du att man ska/måste räkna med "lite" spill i bemärkelen att det är okej?Om man tycker att militära aktioner är ok så tycker man att lite spill är ok eftersom det är oundvikligt. Citera
Recommended Posts