Gå till innehåll

NL2000 Djupa stackar med Set


Recommended Posts

Blir skapligt knullad på turn. FI verkar vara en station, har inte sett honom göra några sånna moves tidigare. Måste jag syna? Vilket jävla dilemma det ska vara med djupa stackar ibland...

 

***** Hand History for Game 5650984837 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 06, 19:56:07 ET 2007

Table Table 125390 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: vassilisa ( $5166.52 )

Seat 4: HERO ( $5086 )

Seat 3: Luv_my3kids ( $1997 )

Seat 2: zequiche ( $2070 )

Seat 1: MacauFish ( $2223 )

Seat 6: FabioLanzoni ( $2222 )

FabioLanzoni posts small blind [$10].

zequiche posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 7s 7d ]

MacauFish has left the table.

HERO raises [$70]

vassilisa calls [$70]

FabioLanzoni folds

zequiche folds

** Dealing Flop ** [ 7h, 3c, 4h ]

HERO bets [$140]

vassilisa calls [$140]

** Dealing Turn ** [ Tc ]

HERO bets [$360]

vassilisa is all-In [$4956.52]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En synstation som överbettar potten så mycket? Jag tycker definitivt att det luktar nötter. Kan han tänkas göra så med drag? Pokerstove ger följande:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 39.423% 39.42% 00.00% 451 0.00 { 7d7s }

Hand 1: 60.577% 60.58% 00.00% 693 0.00 { TT, 44-33, 9h8h, 65s, 65o }

 

En ganska självklar läggning. Även mot en mer vid handdistribution förespråkar pokerstove läggning.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 45.076% 45.08% 00.00% 595 0.00 { 7d7s }

Hand 1: 54.924% 54.92% 00.00% 725 0.00 { TT, 44-33, AhTh, Ac7c, Ac4c, Ah3h, 9h8h, 65s, 65o }

 

Helt klart en tung hand. Blev det syn eller lägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför skulle han överbeta med nötterna? Tycker mer det känns som kombodrag.

 

Skulle ju vara om han har stegen och är livrädd för att färg eller kåk ska trilla in.

 

 

Låter som som du säger: han skulle inte göra så med nötterna men det är vettigt att göra så med stegen...

 

Stegen är väl nötterna och stegen är livrädd för kåk och färg.

 

crycallade du och klonka fyrtalet på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som som du säger: han skulle inte göra så med nötterna men det är vettigt att göra så med stegen...
Nä, jag säger att det är konstigt spelat med nötterna. Enda fallet när det gör lite sense är väl om han är jätterädd att förlora och bara vill vinna potten direkt utan att krångla.

 

Anyway, en sån spelare plussar man ändå mot, så in med degen.

 

Det luktar ju rejält mycket stege om det här överstället. Om jag hade skottat över min egen nivå hade jag nog gråt-kastat. På rätt nivå, synat och blundat.
Ju högre nivå, ju mer rätt att syna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag säger att det är konstigt spelat med nötterna. Enda fallet när det gör lite sense är väl om han är jätterädd att förlora och bara vill vinna potten direkt utan att krångla.

 

Om detta nu är så konstigt spelat med nötterna så att hero tar syn med allt som är favorit mot kombodrag, då borde man väl spela nötterna såhär för att kamoflera sin hand som ett drag? Känns som att det beror helt på vilken nivå fi tänker och hur han ser hero här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju högre nivå, ju mer rätt att syna.

Menar ju att om man sitter med stor del av rullen på bordet och egentligen är ganska nöjd med vad man plussat behöver man kanske inte "chansa".

 

Det är väl i princip ett omöjligt lägg i praktiken oavsett nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om detta nu är så konstigt spelat med nötterna så att hero tar syn med allt som är favorit mot kombodrag
Men det gör man ju förstås inte. Du får tänka frekvensmässigt, handen du har nu har väldigt få händer som är bättre. Ett a-högt färgdrag har däremot väldigt många händer som är bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade synat alla dagar... luktar drag långväg, du har nog bäst hand för tillfället. Förövrigt så tycker jag inte det skulle vara jätte dåligt spel som han gör ifall han har nötterna. Precis som vi resonerar så får han nog en syn i många fall av en sämre hand med detta spel. Hur slutade handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...