Gå till innehåll

Hur mycket är tur?


P.amen

Recommended Posts

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Flyttar till Nybörjarfrågor, behandla det också som en sådan.

 

* Inga frågor, där frågeställaren önskar lära sig något, är för banala.

 

* Alla sorters pokerrelaterade frågor är välkomna, oavsett ämne. Undantaget är ämnen som finns behandlade i samlingstrådar.

 

* Alla sarkastiska, elaka eller förminskande svar rensas bort undantagslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja haha åkte ur med A7 Flopp A,7,4 han gick all-in med 88 och fick stege faan vad dåligt jag spelar nä tacka vet jag för 20-25 år sen när inte alla var världsmästare ,men då var ni väll inte födda

 

Aldrig ngn som påstått att du spelar dåligt.. Men ibland vinner man helt enkelt inte vilka händer man än har! Ju mer du spelar desto mer kommer du se det.. Så länge du får in pengarna Innan Fi träffar sina händer har du spelat rätt, fortsätt med det så kommer vinsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hög mognadsnivå på inläggen i denna tråden. Övertygad om att ni alla är födda proffs och aldrig någonsin, inte ens i början när ni spelat en homegameturnering om 20 kr, trott att vissa har mer tur än andra.

 

Nja alltså, jag hade ju knappast märkliga världsfrånvända på gränsen till metafysikaliska bilder av vad tur och slump var innan jag började spela poker.

När OT är den nybörjare han är så kan han t.ex sluta med att kalla andra (verkliga eller hypotetiska) motståndare för "fisk", t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har AA bordet AQ855 jag har höjt som faan pre flopp,turn och på river är jag all-in jag har fått syn syn syn syn men han slänger inte upp korten direkt så jag frågar -nå vad har du? -2par får jag till svar ,Jag orkar inte vänta på att han ska visa upp korten så jag vänder upp mina kort och sträcker mig efter potten,då slänger han upp 55 .Han vann potten men förlorade livet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tur är den bästa egenskapen i poker är ju självklart. Men hur mycket är tur igentligen? Jag tycker 90% vad tycker ni?

 

Beror ju på. 10% skicklighet kan nog stämma. Iaf om man räknar fixed limit och full ring NL. Short handed NL och HU i alla dess former så är nog graden av skicklighet högre.

 

I det långa loppet är dock 10% högst tillräckligt för att leva gott av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att jag fått reda på att jag är en fisk och idiot,jag har därför beslutat mig för att sluta med poker och börja med alfabet som jag fick tips om.Tyvär har jag licka myket otur i alfabet som i påker altid när jag komit på ett lågnt ord är det nogon jävlla nise som påpeckar att det är felstavatt,när i hellvete ska oturren slutta får hopas på att ordstävett "alting har en ännde men korven den har två "stämer Det är synd om mäniskan-som Strindberg sa.POKER ÄR TILL 100% skicklighet med ett litet inslag av tur som efter många givar är näst intill 0 har jag fattat rätt?.Många undrar, kanske för mitt nick, om jag tror på Gud ,jag vet inte, jag undrar mest om Gud tror på mig.Till sist vill jag önska er alla lycka till med pokerspelandet eller nej förresten det behövs ju inte.Amen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att jag fått reda på att jag är en fisk och idiot,jag har därför beslutat mig för att sluta med poker och börja med alfabet som jag fick tips om.Tyvär har jag licka myket otur i alfabet som i påker altid när jag komit på ett lågnt ord är det nogon jävlla nise som påpeckar att det är felstavatt,när i hellvete ska oturren slutta får hopas på att ordstävett "alting har en ännde men korven den har två "stämer Det är synd om mäniskan-som Strindberg sa.POKER ÄR TILL 100% skicklighet med ett litet inslag av tur som efter många givar är näst intill 0 har jag fattat rätt?.Många undrar, kanske för mitt nick, om jag tror på Gud ,jag vet inte, jag undrar mest om Gud tror på mig.Till sist vill jag önska er alla lycka till med pokerspelandet eller nej förresten det behövs ju inte.Amen

 

Kanske bara e jag men efter att ha läst ditt inlägg tror jag inte alfaPet är ngt för dej..

 

Men rätt imponerad över att du snabbt hittade live spel.

 

Och fortfarande ingen som sagt att du är en fisk, utan att du måste vänja dej vid att gång på gång förlora med bäst hand.. Det är varken första lr sista gången ngn gör de. Det är en del av poker som man måste lära sej att hantera, jag har svåra problem med det, men lär mej hela tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar med att du är imponerad över att jag "så tidigt hittat live spel"eller är du ironisk,månne?.När jag 1983 gick på gymnasiet El-TeleTeknisk linje läste vi inte ens ordet dator i någon bok,något som för er unga måste vara svårt att förstå,det naturliga sättet för mig att spela poker är givetvis med en riktig kortlek.Live spelet fick jag upp ögonen för på riktigt en dag på högstadiet 1980 när vi satt och spelade poker (om pengar så klart) rädda för att åka i finkan hehe ,och våran gymnastiklärare tillika svensk mästare i mörkpoker kom på oss -va,sitter ni och spelar poker,sa han.Det var ju svårt att neka så vi fick fram ett svagt ja -spelar ni om pengar? frågade han -NEJ absolut inte svarade vi i kör -Då får jag be er sluta sade han och gick.

 

Va inte ironi utan menade att du hittade live spel i betapet samma dag du bestämde dej för att byta från poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske måste man skryta över att man spelar om stora pengar för att få respekt här?

 

 

Handlar absolut inte om pengar, du behöver inte ens spela poker för att få respekt här.

 

Och vet inte varför du säger så, i så gott som alla trådar får någon en känga.. Folk har bara försökt få dej att inse att förluster, trotts bäst hand är en stor del av pokern.

 

Och att 90% av poker är tur hoppas jag du själv insett e lite överdrivet även om de känns så ibland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är endast tur, slog sönder mobilen idag, åkte på seriöst minst 25-bad beats, riktigt äckliga, jag kan hantera bad beats men efter 25 st för jag fundera, jag har aldrig haft tur med någoting så det kan ju vara det med förlorade 200 dollar på PokerStars, känns som om riggen är totalt där också.

 

T.ex. hade pocket nior, floppar trissen, färgdrag på på bordet så jag går allin får syn, snubben har färgdrag, nästa kort träffar han färgen men jag får kåken, nästa kort är samma färg och givetvis träffar han färgstegen. Två minuter senare händer nästan samma sak.

 

HELT JÄLVA OTROLIGT

 

detta hände nyss, fick AA, höjer, får syn floppar trissen, regnbåge, finns en kung på bordet, snubben går allin jag synar, han har KK, på rivern får han fyrtal.

 

såå allt handlar ENDAST om tur, jag menar oddsen för att träffar fyrtalet på rivern är typ 2-3 % om jag inte är fel ute..

 

jag menar antingen har man tur i blodet eller så är man gul...

 

PS. är riktigt frustrerad och tiltad enormt så jag hatar poker just nu, men det lutar åt att jag dumpar pokern och ta bort alla konton..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard bad beats!

 

Spela ca 10 000 - 20 000/händer dag så händer det jävligt mycket under 1 vecka.

 

Klart det blir mycket action då, men vem fan pallar åka på bad beats gång på gång, det handlar inte om bad beats någon i timman, typ på rad....finns folk som förlorar mer så egentligen ska ja inte klaga... lite rättvist måste det vara annars kan pokern ta sig i arslet...och låta turnissarna tro att dem är proffs då dem vinner med k6o ... löjligt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...