Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En muppfråga:

 

betalar du skatt nu på dem där 3000 ?`

 

 

Har funderat på att lira sunday million.. Men vill inte riskera att beh bli jagad av skattemasen själv..

 

De som vunnit sm från sveerige.. har de pröjsat skatt tro.

 

Om du vinner sunday, så är det nog en bra idé att pröjsa skatt (vilket det principiellt alltid är). Vad herr dubbelmoral har för avsikt att göra med sina 3k behåller han för sig själv. Herr dubbelmoral har även ett annat alias, och det är tokfattigstudentsomharsjukthöghyra. :-D

 

Men jag tycker att det e trist att Everest inte är EU-land-reggat, det vore heeelt fantastiskt!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet diagram till. Det är verkligen cykliska svängningar! Jag tror att två faktorer orsakar detta. Dels varians såklart, men sen tror jag att spelet blir mindre disciplinerat efter att man plussat en dag. Så var det verkligen då jag började bokföra mitt spel. Jag tror dock att jag har lyckats minska den faktorn en hel del nu.

 

daybyday_1174388693.jpg

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som undrar om det simmar fisk på högre sng-bord på Everest - JA!

 

Jag KK, raisar på 3xbb ( e ganska kort på höga blinds så jag vill ha betalt). Får syn av en som limpat före mig.

 

Flopp 257 regnbåge.

 

Han check, jag bet halv pott, han allin, jag syn (med inte mycket kvar).

 

Han visar 24!!!!!!!!!!!!!! FIIIIISK!

 

Turn 4, hejdå ur en $109 SNG...

 

Åker på så mycket skit idag...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, har varit riktigt segt idag. Har kommit ITM i 3/14 spel. Bubblat en hel del och blivit utdragen med stål...

 

Har just dragit igång två $109or och två $55or som jag fan ska klonka hem! Känns som en minuskväll. Som jag sa ovan, efter sol kommer regn för mig...

 

Men vi får se hur dessa går - håll tummarna!!! 8-)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack mina vänner! :)

 

Har precis varit inne och kollat in en pioneer 50" plasma på reference audio - den var fan mycket bättre än jag väntat mig! Och shit vad den krossade LGn!!! En sån får det bli efter jag klonkat ihop resten :) Kollade in ett prisvärt ljudsystem också med två frontar och en center som lät riktigt schysst.

 

Farligt detta, man får inte stressa på SNGs, men jag vill ha dessa grejer NU!!!! :mrgreen:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade PokerStars lite idag också. Har nog kommit fram till att jag gillar deras blindstruktur ganska bra också. Måste dock lira mycket mer för att vara säker.

 

Lirade en $55a och en $109a idag. OOTM i 55an men kom tvåa i 109an.

 

Synd att det e 9-manna, 10-manna e lika lätt/svårt men med mer värde känns det som...

 

Hittills idag: +$119,50

 

Kanske får tid med någon mer ikväll, men nu blir det bio! :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty ty all :)

 

Har bara lirat 6 lir idag, men har lirat bra. Kommit i pengarna i fyra, men bara två 2a-platser och två 3e-platser. Borde fan varit minst två förstaplatser, var allin som chiptvåa mot shorty med monstermycket bättre händer i tre av spelen, men loosar (typ AKvsAQ två gånger...).

 

Så jag hittade lillplusset idag också.

 

Rulle $10'000

 

Dagsresultat: +$211,5

 

Uttaget: -$211,5

 

Gnatt /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick idag ett PM som jag svarade på. Tänkte att det kan passa att klistra in också, så här kommer det!

 

... mycket imponerande resultat.

Men har du som det står bara spelat SnG sedan början av året eller har du en längre historia än så?

 

Själv hobbylirar jag och jobbar mot $10+1-nivån, så det är ju minst sagt inspirerande att läsa om dina resultat. :)

 

Tack tack!

 

Jag började lira poker i februari förra året. Petade in 30 dollar här och där och freerollade en del på ladbrokes. Loosade dock alltid dessa. Sen grindade jag lite på svenska spel när de drog igång, och vann 6000 kr som åkte in i en thai-resa. Hade då gått ca +-noll totalt.

 

Började fundera kring pokern lite mer teoretiskt i höstas, och läste en del på pf.nu. Min tjej sa att hon var orolig att jag lirade bort för mycket när jag satt så mycket framför datorn, så dealen blev att jag inte skulle sätta in en enda egen krona, utan köra gratisspelen och jobba uppåt.

 

Med denna begränsning så var det riktigt nervigt att gula, vilket det inte varit tidigare på samma sätt. "En hundring till kan man ju sätta in", ja ni känner igen er. :)

 

Jag lyckades därför hålla en disciplin och hade lyckats jobba mig upp till $800 i september. Då tog jag ut allt till SvS, och loosade allt på cash game på 10 dagar. Floppade kåk och åkte mot floppat 4-tal tre gånger under dessa dagar, aldrig hänt efter det...

 

Tog paus, sen var det everest gratisbord som gällde igen. Började där i början/mitten av december, och började föra blogg över mina resultat för att hålla disciplinen, då jag skrapat ihop $119 (9:e januari-07).

 

1/2-07 började jag bokföra mitt spel i Haggbards excelbok (sök på forumet) och hade då en rulle på $1626. Vad som har hänt efter det kan man läsa här i min dagbok.

 

Så, nu är bilden glasklar! :mrgreen:

 

So long /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, borde inte lirat ikväll :)

 

Började dagen med att skriva klart en skolgrej. Fick två timmar över och drar igån en $109a på PS. Startar en $55a också, men ser att det blir tajt med tid så stänger den. Det visade sig dock att jag bara stängt lobbyn utan att avregga mig - och tur var väl det! :mrgreen:

 

Klonkade hem båda två på ca 1h 20min vilket gav ca $550 plus eller nåt (orka räkna nu...)

 

Kvällen började dock seeeeegt! Klonkade lite fint på slutet, så dagen slutade helt ok plus ändå. Mer pengar till TVn!! :D

 

Rulle: $10'000

 

Dagsresultat: +$440,5

 

Uttaget: -$440,5

 

/SK

 

P.S. Förmodligen blir det denna goding! :Dhttp://www.weymouthhifi.co.uk/Images/pioneer/pdp507xDe.jpg D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inspirerad av att läsa Cyntax mål för 2007, och tänkte så smått börja folmulera egna. Postar dem i första inlägget allteftersom jag kommer på rimliga målsättningar.

 

Kom gärna med förslag! Kommer min ROI att sjunka till 10-13% efter ett par 1000 spelade tror ni?! Eurythmech, Cyntax med flera erfarna SNG-grinders ligger ju där, så jag vågar knappast hoppas på att hålla mig kvar runt 20%+-5%. Vad tror ni?!?! Någon som har statistik över fler SNG-grinders från andra sajter? Hur bra ROI "kan man ha" i längden?!

 

Eftersom jag lirat seriöst så kort tag, så har jag svårt att se vad som är rimligt.

 

Jag behöver input - hjälp mig!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inspirerad av att läsa Cyntax mål för 2007, och tänkte så smått börja folmulera egna. Postar dem i första inlägget allteftersom jag kommer på rimliga målsättningar.

 

Kom gärna med förslag! Kommer min ROI att sjunka till 10-13% efter ett par 1000 spelade tror ni?! Eurythmech, Cyntax med flera erfarna SNG-grinders ligger ju där, så jag vågar knappast hoppas på att hålla mig kvar runt 20%+-5%. Vad tror ni?!?! Någon som har statistik över fler SNG-grinders från andra sajter? Hur bra ROI "kan man ha" i längden?!

 

Eftersom jag lirat seriöst så kort tag, så har jag svårt att se vad som är rimligt.

 

Jag behöver input - hjälp mig!

 

/SK

 

Den bästa starsspelaren på $114 (det är turbo iofs) är nog Pudge714 (Str8$$$homey på Stars), han har en ROI på 7% på ca 2700 spelade. Finns många som säkert är bättre än han (bigjoe2003, z32fanatic, Riverprayer osv) men de spelar högre.

 

Nästan alla duktiga jag känner till spelar turbos och får då såklart en lite lägre ROI till förmån för en högre $/h eftersom de får in mycket fler sngs per timme. Att de som jag nämnde multitablar ~10 bord sänker ju oxå ROI'n.

 

Personligen tror jag att de absolut bästa spelarna kan hålla 10% på $109/$114 på stars idagsläget om de 4-tablade. Jag vill inte ta ner dina förväntningar på att hålla 20% ROI, men det är nog inte särskilt realistiskt.

 

Ha som mål att försöka hålla ~15% men känn dig jättejättenöjd om du klarar 10% över en STOR samplesize (minst 2000 st).

 

En rolig sidenote är att bigjoe2003 tydligen hade en ROI på 10% på Partys gamla $530s när han multitablade precis som idag. Det är rätt sjukt och säger väldigt väldigt mycket om hur "SnG-scenen" har förändrats.

 

Ska bli ännu roligare att följa din dagbok nu när du börjat spela på Stars! Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också kännt att det verkar otroligt att hålla mig runt 20%, men eftersom jag inte har några planer på att multitabla fler än fyra bord (som jag blivit stadig på nu), så kommer jag även i fortsättningen ha detta som mål. Däremot så kommer jag verkligen inte bli besviken om jag hamnar runt 12-13% i slutet av året!.

 

Jag tänkte kort beskriva hur jag har kommit fram till mina mål:

 

Antal spelade:

Det är idag ca 365-31(jan)-28(feb)-23(mars)=283 dagar kvar i år.

 

Jag har spelat 419 spel under 51 dagar vilket ger ett snitt på 8 spel per dag. Jag räknar i underkant på 7 spel per dag, vilket jag absolut tror att jag kommer att hålla.

 

7x283 = 1981. Jag räknar i underkant på 1800 spel under resterande delen av året. Just nu så spelar jag ungefär lika många $55or som $109or, men får se hur jag gör med det i fortsättningen.

 

Alltså 900 $55or + 900 $109or. (+ de 419 jag spelat hittills= ca 2220)

 

ROI

 

Jag har i min lilla samplesize aldrig varit under en ROI på 18%, vilket gör att jag sätter upp ett naivt mål om 20 % på 2000 spelade.

 

Inspelat

(Jag har hittills spelat in ca $11'000 i år)

 

 

(55x900+109x900)x20% + 11'000 = 40'520.

 

___________________________________________________________

 

Så har jag tänkt. Jag tycker att jag har räknat väldigt i underkant vad gäller alla variabler förutom ROI som jag förmodligen kommer att få omvärdera under året. Det känns däremot lite utmanande att fixa en "sjukt bra ROI", nu när duktiga lirare som t.ex. Conspiracy påpekat att det inte är särskilt troligt att hålla sig där! :-D

 

Jag kommer förmodligen också att spela fler och fler 109or under året, vilket förmodligen sänker ROI, men höjer $/h.

 

Nu vill jag spela ihop lite volym!!! :D

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...