Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste fan sätta mig ner och analysera lite HHs. Det här kan inte vara enbart varians. Jag måste spela fel någonstans. Eller jag vet inte. Det känns bara så jävla sjukt just nu. Är det fel att plocka 70/30 lägen i mitten av SNGn t.ex.?! Jag lirar tajt som faan och är inte AI mer än max en ggn före bubblan för det mesta. Har typ alltid 70/30 minst vid dessa tillfällen. Måste kliva ett steg tillbaka och fundera om jag är dum i huvudet, eller om det är downswingen som håller i sig. Kommentera gärna...

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många buy-ins har du backat?

 

Mitt rekord är 40 buy-ins på stars $60s. Kanske kan få dig att känna dig lite bättre :)

 

Du har garanterat läckor i ditt spel (precis som jag har såklart) men i det stora hela handlar det säkerligen om varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack hörrni. Skäms nästan att säga det, men jag ligger på minus 11 inköp från min peak. Så det är inte så farligt. Men det är bara det att man inte får nåt "gratis" liksom.

 

Jag ska börja med en lite larvig grej igen, men som jag tyckte funkade ganska bra sist som medicin mot tilten/magontet. När man hamnat AI på Everest så kan man skriva i chatten, och står det då (obs) framför ens namn så vet man att man loosade (om man är täckt av den andra förstås). Detta innan brädan lagts upp. Då slipper man bli så j*vla lack när killen runner runnrar in sin stege mot ens set och så.

 

Låter larvigt kanske, men hjälpte mig att hålla huvudet kallt.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt tung period. Jag tyckte rådet gå ner i nivå och spela fler bord var bra. Sitter man i 1-1,5 timme och ryker som favorit känns det som enormt slöseri med tid. Då kan det vara skönt att ha några bord kvar. Orka börja om liksom...

BTW, själv har jag just nu 13 raka OTM på SvS, det trodde jag var omöjligt...

För att inte tala om min Stars session........

Kom igen nu:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska du ha!

 

Ja, det känns hopplöst när man loosar alla 60/40 och de flesta 70/30. Att "bara spela stål" kan ju överdrivas :). Dock har jag lyckats bromsa fallet, vilket känts skönt. Var uppe i $6,5 i rullen som bäst, backade hastigt ner till $4,8 ungefär, på 5 dagar ungefär, men har sliiiiiiiitit tillbaks till $5,5 nu iaf. Har lirat för få spel per dag också känner jag för att jag inte varit sugen och haft hemtentor och grejer. Ska försöka lira lite mer framöver, så svängningarna jämnas ut lite mer...

 

När jag loosade typ 30 spel av 36 lirade, då kändes det som att man satt och lirade nåt annat spel "har jag satt mig vid ett finns i sjön bord?!". Hoppas du tar dig ur din swing också, med inte alltför tunn rulle.

 

Jag har fortsatt på $50-nivå hela tiden, har ju trots allt 100 inköp hör, men har varit mer restriktiv med $100-liren. Har lyckats ganska bra med att hålla tilten borta, förutom när jag kliver i första leveln med 88 mot en raise i förrgår (?!), efter en whiskey :)

 

Aja, här ska grindas! Kanske tar en liveturre ikväll på Sviten. E skoj...

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte, varför börja trassla in sig? Han kalasraisar ju mitt pottbet. Kan inte tänka mig att han skulle göra det med AJ, eller?

 

Såklart är ABC att raisa PF här, men på tidiga levlar så gillar jag limpen ibland med AK/AQ, börjar spela poker senare...

 

 

 

Seating Arrangement:

 

Espigon is at seat 1 with 1065.

Biloboy is at seat 2 with 975.

jagbluffarnu is at seat 3 with 990.

Krippa83 is at seat 4 with 1045.

Xenor28X is at seat 5 with 980.

redlum is at seat 6 with 980.

cergy is at seat 7 with 975.

agous is at seat 8 with 955.

pppp1 is at seat 9 with 1045.

vladam is at seat 10 with 990.

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 9.

vladam posts the small blind of 5.

Espigon posts the big blind of 10.

 

Deal Pocket Cards:

 

Espigon: -- --

Biloboy: -- --

jagbluffarnu: -- --

Krippa83: :Ah::Ks:

Xenor28X: -- --

redlum: -- --

cergy: -- --

agous: -- --

pppp1: -- --

vladam: -- --

 

Pre-flop:

Biloboy folds.

jagbluffarnu folds.

Krippa83 calls 10.

Xenor28X calls 10.

redlum folds.

cergy calls 10.

agous calls 10.

pppp1 calls 10.

vladam folds.

Espigon checks.

 

 

Flop (:Qs::2c::Ac:):

Espigon checks.

Krippa83 raises 65.

Xenor28X folds.

cergy raises 260.

agous folds.

pppp1 folds.

Espigon folds.

Krippa83 says "AQ?"

Krippa83 folds, showing :Ah::Ks:.

 

 

Showdown:

cergy mucks .

 

 

Pot Summary:

195 is returned to cergy (uncalled).

Total Pot: 195

cergy wins 195.

No Rake is taken for this hand.

 

Jag klev AI PF med AK utan att visa två händer innan mot en raise, så jag visar här för att jag inte vill framstå som lös/aggro...

 

Tokvekt?! :roll:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju rättså troligt att han raisar AQ pf, eller du kanske vet vem han är och har en read eller nåt?

 

Vet fan inte om jag hade orkat vika även om det säkert finns argumet för det.

 

Btw, jag gillar limpen med AK pf, innovativt och snyggt :) Är det ditt standardspel eller brukar du mixa upp det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju rättså troligt att han raisar AQ pf, eller du kanske vet vem han är och har en read eller nåt?

 

Vet fan inte om jag hade orkat vika även om det säkert finns argumet för det.

 

Btw, jag gillar limpen med AK pf, innovativt och snyggt :) Är det ditt standardspel eller brukar du mixa upp det?

 

 

Hörde på en av dina filmer att du fört nåt resonemang ang stållimp, men det kom ingen sån situation då. Hade varit intressant! Jo, jag mixar upp det. På första nivån är det standard med limp med allt utom höga par typ, men från andra, men framförallt tredje nivån så mixar jag. Ofta så får man inte den respekten som man förtjänar efter floppen, vilket gör att man får bra betalt. Eftersom jag resonerar på det viset så talar jag ju mot mig själv när jag lägger denna handen, vilket jag kände precis efter. Han sätter mig knappast på AK/AQ och vill inte ha ett färgdrag. Så enda händerna som han kan ha limpat med och som slår mig borde rimligen vara 22/A2.

 

Så nästa gång blir det ställ här... Rimligt?

 

/SK

 

EDIT: Tilläggas bör att strukturen på Everest är 5/10 10/20 15/30, så tredje nivån är fortfarande jättelåg (1000 i startstack). Bindsperioder=15min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man talar om trollen på åkte jag på en liknande hand själv precis. $55, precis i början.

 

Starting game 1264615421.

 

Woudstraatje is at seat 0 with 1,195.

JhonBob is at seat 1 with 900.

J-et is at seat 2 with 1,360.

Jazzlover is at seat 3 with 970.

easrideeer is at seat 4 with 980.

Thalai is at seat 5 with 985.

solomon-king is at seat 6 with 1,020.

Nathalie82 is at seat 7 with 980.

scremer is at seat 8 with 965.

incitatus is at seat 9 with 645.

 

The dealer is seat 8.

 

incitatus posts a blind of 10.

Woudstraatje posts a blind of 20.

 

(J-et is dealt As Kd.)

 

Pre-flop:

JhonBob folds.

J-et raises 60.

Jazzlover folds.

easrideeer folds.

Thalai folds.

solomon-king folds.

Nathalie82 calls for 80.

scremer calls for 80.

incitatus folds.

Woudstraatje folds.

 

The flop comes

Qc Ah 2h.

 

J-et bets 210.

Nathalie82 calls for 210.

scremer goes all-in for 885.

J-et folds.

Nathalie82 calls for 675.

 

Showdown:

 

Nathalie82 shows

Ah Ac Qc Jc 2h

A pair of Aces

 

scremer shows

Ah Ad Qc Qh 2h

Two Pair, Aces and Queens

 

The turn comes 9h.

The river comes 8c.

 

scremer:

Ah Ad Qc Qh 9h

Two Pair, Aces and Queens

 

Nathalie82:

Ah Ac Qc Jc 9h

A pair of Aces

 

scremer wins pot (2,250).

 

Här tyckte jag det kändes självklart att nån av mina fi hade AQ (eller kanske, kanske set) så det var ett rätt lätt kast. Mot bara en fi hade det varit svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira vi samma bord igår

NL200 everest, eller är det jag som är borta

 

SoderKrippa, nickar du lr ngt dylikt

 

Nickar krippa83 på Everest, så det var inte jag. Lirade liveturnering igår också så att... :) Ska hålla mig borta från CG. Iaf tills jag har en SNG-rulle jag är nöjd med.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Herr uber tight bestämde sig för att bluffa.

 

Fold fram till mig, sitter på knappen med 78o. Har raisat här tidigare med en bra hand som jag fick vika på floppen. Vill därför spela en hand starkt här så att SB/BB inte tappar respekten för mina raisar. Jag är kanske chiptrea med ca 21bb. Raisar 3,5bb, syn av sb bb fold. floppen kommer 4TT, jag har bestämt mig för att representera ett högt par redan före floppen, och på denna flopp hittar jag push! Killen steker och synar till slut med AT - lol! Jag blir så skönt mobbad i chatten (swedischzt fishch å allt vad tyskarna hittar på).

 

Kanske fick man nån att sätta fisk-note på en iaf, så kan jag stålgrinda ut dem senare ;) Som Joey säger, metaspel är skiten! :lol:

 

Ska nog återgå till mitt vanliga spel. Skitspel verkar inte löna sig... märkligt :roll:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Herr uber tight bestämde sig för att bluffa.

 

Fold fram till mig, sitter på knappen med 78o. Har raisat här tidigare med en bra hand som jag fick vika på floppen. Vill därför spela en hand starkt här så att SB/BB inte tappar respekten för mina raisar. Jag är kanske chiptrea med ca 21bb. Raisar 3,5bb, syn av sb bb fold. floppen kommer 4TT, jag har bestämt mig för att representera ett högt par redan före floppen, och på denna flopp hittar jag push! Killen steker och synar till slut med AT - lol! Jag blir så skönt mobbad i chatten (swedischzt fishch å allt vad tyskarna hittar på).

 

Kanske fick man nån att sätta fisk-note på en iaf, så kan jag stålgrinda ut dem senare ;) Som Joey säger, metaspel är skiten! :lol:

 

Ska nog återgå till mitt vanliga spel. Skitspel verkar inte löna sig... märkligt :roll:

 

/SK

 

Inget fel i att bluffa, men det finns ingen anledning att ställa in hela stacken där. Det räcker gott med att betta knappt pott. Har han inget så kommer han kasta 9/10, har han nåt så kommer han syna eller raisa och då är du klar. Du överbettar potten som fan helt i onödan.

Men ja, metaspel är bajset. gg wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel i att bluffa, men det finns ingen anledning att ställa in hela stacken där. Det räcker gott med att betta knappt pott. Har han inget så kommer han kasta 9/10, har han nåt så kommer han syna eller raisa och då är du klar. Du överbettar potten som fan helt i onödan.

Men ja, metaspel är bajset. gg wp.

 

Håller med helt och fullt,men det var ingen jätteöverbet, eftersom han var hyffsat kort. Han hade kanske 110% av potten efter flopp, så överbet ja men inte massor...

 

Men kalasdåligt hur som helst...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åååååååh, jag fick lira en freeroll med tokvärde på PokerStars för new deposits i Sverige. Ettan vann ett paket till montecarlo värt $16k drygt! 36 spelare registrerade!!!!

 

JAG KOM TREA!!!! 2-9 vann inköp till en $215 turre imorrn, men vafaan e det?!?!

 

Ååååååh, jag var CL ända från att vi var 6 spelare kvar och jag dominerade järnet. När vi e tre kvar sitter jag med 25k en annan med typ 22k och en med 10k. Jag ställer shortien med AT och får syn av AQ. Min första pre flop allin typ.

 

Nästa hand plockar jag A7, ställer och får syn av AT. Fan också! Blindsen var monster, så jag hade inte kunnat höjt.

 

 

ÅÅåååååååh vad surt det känns, en sån chans kommer aldrig igen... Aja, nära var det och jag lirade GRYMT! Startade precis igång 40k gtd och ska klonka hem den istället.

*Snyft*

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...