Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kanske har missat detta men vad har du för "regel" när du ska gå upp i nivå? Hur många inköp?

 

btw GL och konka på:-D

 

ca 100 inköp nu. Hade 30 inköp då jag byggde rulle aktivt, men stannade vid $109 då jag hade 100 inköp där. Sen har jag skottat lite 215, men det är det slut med nu...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ca 100 inköp nu. Hade 30 inköp då jag byggde rulle aktivt, men stannade vid $109 då jag hade 100 inköp där. Sen har jag skottat lite 215, men det är det slut med nu...

 

/SK

 

Okej. Jag håller just nu på att bygga rulle och jag vet inte riktigt när jag ska gå upp. Har nog gått upp för tidigt i mina dagar och då har det bara gått skit.

30 inköp låter varken för lite eller för mycket när man bygger rulle så ska spela efter det ett tag till jag har fått ihop en rulle.:-D

Tack för svaret och lycka till me liret.

 

Btw kollar dina filmer nu. Mycket intressanta att titta på. Hoppas verkligen att du gör fler!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblar sista. Snyft nu asså. Skiter i pokern ett tag.

 

/SK

 

Det sägs ju att det är så man ska göra när det inte vill sig...men hur lätt är det?!?!

 

1k back kanske räcker för i maj och att man tar sikte på juni...hur lång paus behöver man?

Känner nu att jag kanske mer försöker övertala mig själv att pausa än dig...men det känns som om vi är i ungefär samma läge...(förutom storlek på rulle då)..

 

Jaja, förmodligen mest att tighta upp och börja om!!

Kör på nu, mindre gnäll och mer fokus!

 

Själv gjorde jag klart exjobb i mars, vet hur det är med mycket skolstress...inte bra för pokern. Kanske dax att prioritera och göra klart vissa saker innan man går på igen...

 

Lite rörigt kanske, men man vill ju att du ska komma på rätt spår igen!

 

Jobba på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra dagbok! Hoppas att utdragningar slutar snart (vi alla vet att dom aldrig slutar).

Har kollat dina videos och läst igenom dagboken.

 

När du kollar upp folk på sharkscope, och skriver in notes på dom, vad skriver du ner? Games played, avarage stake och ROI? Eller skriver du något annat också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sägs ju att det är så man ska göra när det inte vill sig...men hur lätt är det?!?!

 

1k back kanske räcker för i maj och att man tar sikte på juni...hur lång paus behöver man?

Känner nu att jag kanske mer försöker övertala mig själv att pausa än dig...men det känns som om vi är i ungefär samma läge...(förutom storlek på rulle då)..

 

Jaja, förmodligen mest att tighta upp och börja om!!

Kör på nu, mindre gnäll och mer fokus!

 

Själv gjorde jag klart exjobb i mars, vet hur det är med mycket skolstress...inte bra för pokern. Kanske dax att prioritera och göra klart vissa saker innan man går på igen...

 

Lite rörigt kanske, men man vill ju att du ska komma på rätt spår igen!

 

Jobba på!

 

 

Word :) Jag har inte för avsikt att hålla upp mer än över natten som var ;) Min tiltfeeling släpper ganska fort, nästan lite för fort har jag börjat tänka :shock: och jag vet att motriggen släpper så småningom. Jag har lirat ungefär 1/3 av vad jag brukar under maj månad och då kan det ju falla sig så att det går dåligt längre tid i dagar, även fast man haft lika stora swings tidigare men under kortare tid och det har lossnat tidigare då.

 

Tänkte däremot kliva ner och bygga lite självförtroende på $55orna ikväll, så jag börjar få inte lite varianter igen. Har blivit väldigt mycket ABC, och i kombination med kortdöd (!!!) och värdelös timing så går det inge bra :(

 

Men men, nya friska...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra dagbok! Hoppas att utdragningar slutar snart (vi alla vet att dom aldrig slutar).

Har kollat dina videos och läst igenom dagboken.

 

När du kollar upp folk på sharkscope, och skriver in notes på dom, vad skriver du ner? Games played, avarage stake och ROI? Eller skriver du något annat också?

 

antal spelade, roi och av stake e det jag plockar från SS, sen om de e aggro, passiva, lätta att sno blinds ifrån osv.

 

Kul att du enjoyar dbn!

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat lite CG bara för å hitta glädjen igen. Set med KK blir utdraget mot färg, floppad triss loosar mot kåk. Stege utdragen mot färg osv osv osv. Backar 400 rakt ut på 2 dagar. Skiter i CG också nu. 1400 back i maj drygt. Känns sådär skoj just nu.

 

Blir nya SNG-tag snart när jag känner att jag kan släppa skola och så. Juni hoppas jag blir en klonkmånad.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i tidigare kloka inlägg.

 

Har tänkt på det, och vet inte riktigt varför det skulle hjälpa just nu. Jag tar inga tiltiga beslut (missvisande inledning på mitt förra inlägg), utan tycker jag spelar som vanligt. Ställ med AA pf är jag alltid rätt nöjd med ;)

 

Variansen är helt enkelt jävlig mot mig, inte mer med det.

 

Ska försöka lira på PS så jag behåller min VIP-nivå (kan bli svårt dock), men annars blir det nog mest CG ett tag tills jag hittar sugen igen. Blir givetvis SNG också ibland, men inte monstergrind som tidigare. Har haft djup svacka så länge nu...

 

CG går ganska bra dock, finn mer fisk på NL200 än när man lirar sng $100-> har jag märkt.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

 

Jag har tagit en välbehövlig paus både från PF och SNG-lir. Har lirat väldigt lite öht. Har slaskat lite CG under tiden, vilket gått ganska bra. Innan jag la ner SNGna så var jag nere på 1400 back i maj, men månaden slutade 450 back, så jag e ganska nöjd.

 

Poker-SM för studenter är nästa helg, 9e Juni. Har liksom gått å spetsat in mig på den nu ett tag.

 

Lirade en live-freeroll i Årsta som Everest anordnade där man kunde vinna en plats i finalen där 200 pers lirar om $100'000 tror jag. Åkte på en coin efter två timmars kortdöd.

 

Lite trist är att jag tappat min platinum star VIP level på PS, vilket gör att jag inte får VIP-poäng lika fort nu :( Ska fixa det i Juni.

 

Har plussat 850 på CG senaste veckan, vilket jag e nöjd med eftersom jag lirat väääldigt lite CG på sista tiden. Lirar SH NL100 och NL200 på Everest...

 

Lirade en SNG idag, kom tvåa vilket känns skönt.

 

Sådär, nu lever dbn igen :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fylleslaskade lite live igår. Hittade först ett par klonkar och ligger 2,5k plus. Backar lite och spelar sen "sista handen". AJ, flopp 8J2. Jag crai, två djupstackar synar (bara lite till efter ena killens CB och andras syn. De checkar ner alla gator. River kommer 5 och ena killen visar 85o :( Det var trist, men det blev bara ett litet inköp back på 750 pix, så helt ok ändå...

 

Kanske hittar nån skön MTT å lite CG-slask ikväll. Ska så småningom återgå till SNG igen oxå...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...