Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

Slaskade lite cash game (ajaj Krippa, du kan ju inte hantera CG! ;)) och plussade $45 på 4 min :) Ställde in två short stackar som ena höjde till $1,75 och den andra synade (NL50) med AdQd. De synar (ca $18 och $23) med A5 resp A7 :D För en gångs skull stod min AQ hela vägen :)

 

Så det blev en utemiddag till ikväll (ajaj, inga absoluta termer!!! ;))

 

Så, gnatt.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ojojoj, i sista $100-spelet hade jag sjuk tur! K6 mot A6, klonkar K på rivern. 30%are och många 40%are :D Avslutade med stabilt spel och vann den. Kommit tvåa i två st $50 spel och loosat två idag.

 

Rulle nu: $5641

 

Plus hittills idag: +$481

 

Ska lira en Sviten-turnering på Ultimatebet ikväll. $20 inköp freeze NLH. Tänker komma topp tre för att knipa en plats i en särskild Sviten-turnering...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade sjuk medrigg där ett tag, medan jag lirade lika dåligt som jag börjar vänja mig vid. Februari känns smått bortkastad, får väl vara nöjd att man inte gått back iaf, ligger runt +-0. Hoppas på nystart med bättre spel o lite medrigg i mars. Kan nog bli en del lir ikväll, lär väl ses då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj, hemtenta hemtenta. Går ju så segt! Ska in 17.00 imorrn, är nästan klar med fråga 2 av 5 :(

 

Avslutade med att rensa skallen med lite grind. Två timmars spel ungefär. Inledde med att vinna ett $100-spel, men sen blev jag sååå lös att jag loosade resten.

 

Rulle: $6287

 

Dagsresultat: +$251

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så. Äntligen har jag hittat formen. Det som krävdes var tydligen uber-trötthet :P Har sovit 9 timmar på två nätter och jobbat hela dagarna i helgen - gäsp...

 

Lirade i $200k garanterat MTT på Stans poker där jag åkte rätt fort. Drog skitkalla kort och höll på att bli utblindad så jag klev in med 99 mot KJ och loosade.

 

Lirat lite cash också och har testat lite lösare och mer aggro än jag är van vid. Måste hitta ett CG-spel, SNG-liret är ju helt annorlunda. Lirar SH NL50 nu och tänkte väl kliva upp och köra lite NL100 när jag blir varm i kläderna... Men SNG är fortfarande det huvudsakliga spelet.

 

Körde fyra SNGs, kom 1,1,2,8.

 

Rulle: $6285 (slår tidigare rekord med $2 ;))

 

Dagsresultat: +$458

 

(Helgresultat: poker: +4900kr x-jobb: +2000kr, hm... :lol: = 6900kr tot.)

 

gnatt gnatt

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var länge sen jag postade en handanalys, men här kommer en som jag stekte på en stund. Vad gjorde jag tror ni?

 

Krippa83 is at seat 1 with 1100.

stanno is at seat 2 with 680.

kingcorsica is at seat 3 with 1205.

patirce is at seat 4 with 825.

ESTEBANITO is at seat 5 with 805.

Stulle110 is at seat 6 with 660.

tiowili is at seat 7 with 810.

klem95 is at seat 8 with 1135.

Vikna is at seat 10 with 2780.

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 10.

Krippa83 posts the small blind of 15.

stanno posts the big blind of 30.

 

Deal Pocket Cards:

 

Krippa83: Js 10c

stanno: -- --

kingcorsica: -- --

patirce: -- --

ESTEBANITO: -- --

Stulle110: -- --

tiowili: -- --

klem95: -- --

Vikna: -- --

 

Pre-flop:

kingcorsica calls 30.

patirce calls 30.

ESTEBANITO folds.

Stulle110 folds.

tiowili calls 30.

klem95 folds.

Vikna calls 30.

Krippa83 calls 15.

stanno checks.

 

 

Flop (Jd Jh 7d):

Krippa83 bets 100.

stanno folds.

kingcorsica folds.

patirce raises 795.

Krippa83 ?

 

 

Inga tells

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi's spel är ju sjukt konstigt vad han än har egentligen. Floppad kåk borde han ju höja mindre eller bara syna, samma gäller väl om han har case-knekten. En dålig spelare kan sitta med 88/99 här, så jag tror inte jag orkar lägga iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi's spel är ju sjukt konstigt vad han än har egentligen. Floppad kåk borde han ju höja mindre eller bara syna, samma gäller väl om han har case-knekten. En dålig spelare kan sitta med 88/99 här, så jag tror inte jag orkar lägga iaf.

 

Precis så KAN man tänka. Killen limpar in i tidig position. Jag sätter honom inte på AJ. KJ/QJs - kanske... 77 är en trolig hand, och jag tror att en dåligt spelad kåk är mer troligt än 88/99/TT. Mitt enda argument för detta är erfarenheten här, så det e ganska svagt :)

 

Möjliga händer som FI kan ha som slår mig: 77 JQ JK Jag hittar inga andra, gör ni?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda rimliga om det är en tänkande spelare är ju att han har 77. Men erfarenheten, vilket är det enda jag har att gå på oxå, säger att vissa blundar och tänker 'vad ska han ha lixom, han kan fan inte ha en knekt' och ställer in. Det finns argument för både syn och fold, men inga bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda rimliga om det är en tänkande spelare är ju att han har 77. Men erfarenheten, vilket är det enda jag har att gå på oxå, säger att vissa blundar och tänker 'vad ska han ha lixom, han kan fan inte ha en knekt' och ställer in. Det finns argument för både syn och fold, men inga bra.

 

Men med tanke på min stack och att det är tidigt i turneringen så tycker jag att folden är ganska lätthittad här ändå faktiskt. Nu fick du ytterligare lite info om mitt lir J-et. Tänk på det nästa gång jag ställer på bubblan, då e det bara å vika! ;)

 

Varför är JQ/JK orimliga här menar du? Jag hade nog kunnat tryckt efter en raise med JK här... Skulle iofs inte gå med med de händerna men...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är detta som är så jävla surt med CG! Jag åker jämt på sånt här! whine whine... Det är de stora potterna somslutar på detta sätt känns det som oxå. Helt sjukt...

 

 

Seating Arrangement:

 

moscafly is at seat 1 with $68.54.

Krippa83 is at seat 2 with $46.75.

KRETANER is at seat 4 with $12.89.

joeffroy is at seat 5 with $51.69.

jackson28 is at seat 6 with $41.80.

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 2.

KRETANER posts the small blind of $0.25.

joeffroy posts the big blind of $0.50.

 

Deal Pocket Cards:

 

moscafly: -- --

Krippa83: 7h 7d

KRETANER: -- --

joeffroy: -- --

jackson28: -- --

 

Pre-flop:

jackson28 calls $0.50.

moscafly folds.

Krippa83 raises $1.75.

KRETANER folds.

joeffroy calls $1.25.

jackson28 calls $1.25.

 

 

Flop (7s 4c 2s):

joeffroy checks.

jackson28 raises $5.50.

Krippa83 raises $11.00.

joeffroy calls $11.00.

jackson28 folds.

 

 

Turn (7s 4c 2s 8d):

joeffroy raises $3.75.

Krippa83 raises $34.00.

joeffroy calls $30.25.

 

 

River (7s 4c 2s 8d 10c):

 

Showdown:

Krippa83 shows 7h 7d.

Krippa83 has 7h 7d 7s 8d 10c: Three of a Kind

joeffroy shows 10h 10d.

joeffroy has 7s 8d 10h 10d 10c: Three of a Kind

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIIIIIIIIIIILT! 7 förluster på raken! Helt jävla otroliga utdragningar! Aldrig varit med om liknande! FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! :evil:

 

Ska jag ner under $6k på nytt?! Rullen e på strax över nu. Matpaus nu, sen jag jag fan DRA UT ALLA JÄVLA FISKTOMTAR IKVÄLL!!!!!!!!

 

 

(Sorry om jag skrämmer barn som råkar läsa, eller någon annan tunnväggig själ)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT!

 

Jag har aldrig varit i en sådan här down swing! Har lirat två $100-spel och två $50-spel. Loosat på bubblan i två oh semibubblan i två. Med:

 

KK mot 44 - stege

 

AK mot AJ - J på turn

 

AQ mot AA - som står

 

TT mot 77 - 7 på river.

 

 

HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Shit, känns helt otroligt hemskt just nu. Aldrig känt denna hopplöshet tidigare. 10 förluster i rad. Alla på bad beats (minst 60/40) utom AQ mot AA.

 

*Snyft*

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är klart han kan sitta på en bättre J, jag menar bara att det är osannolikt eftersom det ligger två J på bordet och du har den tredje på hand. Å andra sidan kan han lika väl sitta på en sämre J med tanke på vilka händer folk brukar limpa ("but they were sooted"). Du hittade folden? Jag gör det som sagt knappast mot random fi.

 

Motriggen är mäktig, men det är lika bra du vänjer dig. Hursomhelst vänder det förr eller senare, är du vinnande så är du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är klart han kan sitta på en bättre J, jag menar bara att det är osannolikt eftersom det ligger två J på bordet och du har den tredje på hand. Å andra sidan kan han lika väl sitta på en sämre J med tanke på vilka händer folk brukar limpa ("but they were sooted"). Du hittade folden? Jag gör det som sagt knappast mot random fi.

 

Motriggen är mäktig, men det är lika bra du vänjer dig. Hursomhelst vänder det förr eller senare, är du vinnande så är du.

 

Intressant. Ska lägga upp denna i handanalystråden och kolla vad andra säger...

 

Jo, motgång får man vänja sig vid, men aldrig varit med om en sådan jag haft nu förut. Nu blir detpokerpaus och kolla am idol istället...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...