Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klart du plussar när jag sitter på jobbet. Ikväll får du lite riktigt motstånd igen. :-)

 

hehe, grrrr. Ill get u!

 

Men det har kommit in mycket nytt värde på Everest de senaste 5 dagarna som jag varit otrogen och lirat på andra sajten! Var mycket trafik i morse och många jag inte sett förr. Härligt! :D

 

Ses ikväll... ;)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte in till en $50 och en $100. Bad beatad ut ur $50an på bubblan men vann $100-ingen. Har köpt in till kvällens $40k GTD på Stans Poker. Om jag (mot förmodan ;)) skulle komma utanför ITM där så plussar jag $640 idag. Banan-dealar my ass, vinner man sådär strejt på Everest så spelar det ingen roll, jag blir kvar. :) Läste att det snart kommer en bonus också, och min borde blir stor. Rakar mellan $1500 och $2000 i månaden ffs.

 

Så skönt att vara back on track!!!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara posta skillnaden mellan mina senaste resultat på respektive sajt.

 

Detta är alltså min placering i full ring spel. 3 betalda platser.

 

På Stans Poker:

 

10

10

6

4

6

8

8

4

8

6

4

5

1

3

4

7

7

5

6

4

3

4

8

4

5

5

6

 

Sen då jag bytte tillbaks till Everest:

3

3

1

5

3

5

1

1

4

3

1

1

4

1

 

 

Med sån skillnad e det inget att fundera på :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade bara på skoj vad jag dragit in de senaste 30 dagarna. Då ska man också betänka att jag lirade $10 och $20 bord i början av denna period.

 

Resultat från 070120 till 070220: $4550 :)

 

Blir spännande att se hur det blir framöver. Detta är ju bra extrapengar ju!! 8-)

 

/SK

 

P.S. Hoppas ni inte tycker illa om att jag frossar i min egen framgång, det är ju trots allt detta denna bok är till för. Eller att skämma ut mig då jag lirar dåligt. :) D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja tänkte kolla hur det är med trafiken på everest. Hur långt tid får man vänta innan sngn kommer igång, hur många bord går att spela sammtidigt och hur lång tid tar de att spela klart?

 

Fina resultat föresten dock tror jag resultats skillnaden har med varians att göra. Har svårt att tro att det går att hålla lika bra resultat eftre 1K spelade. Lycka till iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja tänkte kolla hur det är med trafiken på everest. Hur långt tid får man vänta innan sngn kommer igång, hur många bord går att spela sammtidigt och hur lång tid tar de att spela klart?

 

Fina resultat föresten dock tror jag resultats skillnaden har med varians att göra. Har svårt att tro att det går att hålla lika bra resultat eftre 1K spelade. Lycka till iaf.

 

Hallå. Inte varians, lovar. Detta var bara ett litet utdrag. Det har att göra med skillnad i blindstrukturen på de båda sajterna. Framförallt för att jag inte är hemma med så brant struktur, men också för att det med en sådan struktur blir så mycket mer lotto när man e 4-5 pers kvar, och BB är typ 20-30% av average stack. (Kommentera gärna detta resonemang!)

 

Huruvida resultaten håller i sig eller ej återstår att se :P Självklart kommer down swings, hade en rejäl innan jag bytte sajt, men då höll jag ändå uppe rullen TROTS dålig hand average och lite tiltigt lir. På Stans Poker så tyckte jag att jag lirade bra och hade helt normala hand averages, så att... Men men...

 

Trafiken på Everest är helt ok. Jag lirar alla tider på dygnet, och $50 är inga problem att få ihop. Tar allt ifrån 3min-20 min att få fulla, men oftast inom tio min. $100 e ganska lätt på eftermiddagen/kvällen, men svårare på morgnar/förmiddagar. Ett spel tar ca 1,5 timme, så det tar längre tid än på de flesta andra sajter (just the way i like it ;)) Du kan väl lira hur många bord du vill, beroende på antal skärmar. Eller det kanske finns nån gräns :shock: Vet ej... Jag lirar 2-4 bord samtidigt dock.

 

Hoppas jag svarat på dina frågor.

 

Gnatt /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag plussat *trumvirvel* EN DOLLAR! HAHAHA Lirar på $50 och $100 bord och lyckas plussa en dollar, det tycker jag man borde få nån bonus för eller nåt! :P

 

Aja, inledde med att förlora några spel där jag kände att jag lirade lite slaskigt. Min tendens ni vet efter lite plusdagar... Måste bort! :evil: Men tog igen det sedan, då jag återgick till mitt "rätta" spel ;)

 

Rulle: $5019

 

Dagsresultat: +$1 (lol)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, helt sjukt. Jag är chipleader när vi är 4 spelare kvar (3 betalda). Blindsen är höga. En shortstack har tur och dubblar upp hela tiden när han är på väg ut. Jag plockar KALLA kort! Min sämsta hand average någonsin! Plockar inte ett enda kort över tio, förutom A4/A6/A3 med allin framför. Annars enbart 46, 27, 35 osv. Jag försöker emellanåt dominera/stjäla blinds o.dyl., men det är riktiga calling stations som sitter vid bordet och synar ner allt möjligt.

 

Vad gör jag?! Det slutade med att jag blev utblindad. Hur lyckas man, som chipleader med detta?! Har aldrig varit med om liknande, men känner efteråt att jag inte kunde ha gjort särskilt mycket annorlunda.

 

Tankar?! (konstig fråga som är typ omöjlig att svara på, jag vet)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, helt sjukt. Jag är chipleader när vi är 4 spelare kvar (3 betalda). Blindsen är höga. En shortstack har tur och dubblar upp hela tiden när han är på väg ut. Jag plockar KALLA kort! Min sämsta hand average någonsin! Plockar inte ett enda kort över tio, förutom A4/A6/A3 med allin framför. Annars enbart 46, 27, 35 osv. Jag försöker emellanåt dominera/stjäla blinds o.dyl., men det är riktiga calling stations som sitter vid bordet och synar ner allt möjligt.

 

Vad gör jag?! Det slutade med att jag blev utblindad. Hur lyckas man, som chipleader med detta?! Har aldrig varit med om liknande, men känner efteråt att jag inte kunde ha gjort särskilt mycket annorlunda.

 

Tankar?! (konstig fråga som är typ omöjlig att svara på, jag vet)

 

/SK

 

Om spelarna vid bordet kan stava till ICM så ställ varje hand. Annars är det ju bara att attackera 2:an och 3:an så mkt det går.

 

Kul dagbok förresten, hade missat det fram till nu :)

 

Extremt låga BR-krav du har men funkar det så e de ju bara att köra på! Vet iofs rätt många som har tappat 3-4k på rätt kort tid på $100 SnGs...Säger det i all välmening så lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om spelarna vid bordet kan stava till ICM så ställ varje hand. Annars är det ju bara att attackera 2:an och 3:an så mkt det går.

 

Kul dagbok förresten, hade missat det fram till nu :)

 

Extremt låga BR-krav du har men funkar det så e de ju bara att köra på! Vet iofs rätt många som har tappat 3-4k på rätt kort tid på $100 SnGs...Säger det i all välmening så lycka till!

 

Låga BR-krav? Trodde att 30 inköp var rätt ok? Har ju 50 nu så att...

 

Jo, var det jag gjorde i slutet, och loosade varje hand (eftersom jag alltid hade så sjukt dåliga kort). Men men, sådana spel kommer ibland.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låga BR-krav? Trodde att 30 inköp var rätt ok? Har ju 50 nu så att...

 

Jo, var det jag gjorde i slutet, och loosade varje hand (eftersom jag alltid hade så sjukt dåliga kort). Men men, sådana spel kommer ibland.

 

/SK

 

Problemet är ju att det är jobbigt att ställa med ATC om man vet att motståndarna är dåliga och inte förstår att de "ska" lägga sig och synar istället. Har själv rätt svårt för det här :)

 

Ang. BR-kraven....om vi säger så här, jag har på en månad ungefär torskat 50 inköp...en av de stabilaste $60 och $114 spelare på Stars torskade under februari $8000. I mitt fall vet jag såklart om att jag har luckor men jag vet samtidigt att jag är vinnande. Detsamma gäller Starsspelaren i exemplet (även om han kanske är lite bättre än mig).

 

30 inköp är det nog knappt någon "seriös" spelare som kör med om man inte vill skotta sig högre upp jättefort, tex om man bustat hela rullen innan eller nåt.

 

50 inköp funkade för mig på $11-$33 när jag började spela SnGs sommaren 06. På högre nivåer än de ovan nämnda vill jag ha absolut minst 100 inköp för att känna mig bekväm. Nu har jag hoppat ner jättemkt i nivå men kör ändå med 100 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att det är jobbigt att ställa med ATC om man vet att motståndarna är dåliga och inte förstår att de "ska" lägga sig och synar istället. Har själv rätt svårt för det här :)

 

Ang. BR-kraven....om vi säger så här, jag har på en månad ungefär torskat 50 inköp...en av de stabilaste $60 och $114 spelare på Stars torskade under februari $8000. I mitt fall vet jag såklart om att jag har luckor men jag vet samtidigt att jag är vinnande. Detsamma gäller Starsspelaren i exemplet (även om han kanske är lite bättre än mig).

 

30 inköp är det nog knappt någon "seriös" spelare som kör med om man inte vill skotta sig högre upp jättefort, tex om man bustat hela rullen innan eller nåt.

 

50 inköp funkade för mig på $11-$33 när jag började spela SnGs sommaren 06. På högre nivåer än de ovan nämnda vill jag ha absolut minst 100 inköp för att känna mig bekväm. Nu har jag hoppat ner jättemkt i nivå men kör ändå med 100 inköp.

 

Tack för kommentarerna!

 

Jag kör ungefär 30% $100 och 70% $50. Har ju 100 inköp för $50-spelen, så $100-spelen kan ju betraktas som lite skottning ;) Under dessa två månader jag kört så har jag som mest backat $550 under en dag. Skulle jag märka att det börjar barka iväg, så kommer jag absolut levla ner hastigt kvickt, men som det ser ut nu på Everest så finns det ingen anledning till det. Du kan kika på min blogg (http://soderkrippa.blogg.se) och klicka på kategorin "dagsresultat", så ser du att mina swings är ganska stabila även då det går mindre bra. Jag lirar bara två spel åt gången och kanske totalt 5-12 spel per dag, så det går inte så hastigt ner så att säga...

 

Men kommer dock inte att kliva upp på $200 förrän jag kanske har $15000 eller mer, om ens då. Jag menar, en bra dag på $100-nivån så plussar jag ca $700 och det är en helt ok dagslön för mig. Pokern är ENBART extrainkomst.

 

Jag vet att jag inte kan dra några slutsatser av två månaders spel, men jag tror att om jag bara är lyhörd för jätteras, så kan jag skotta vidare :)

 

Tack för din välmening ;)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna!

 

Jag kör ungefär 30% $100 och 70% $50. Har ju 100 inköp för $50-spelen, så $100-spelen kan ju betraktas som lite skottning ;) Under dessa två månader jag kört så har jag som mest backat $550 under en dag. Skulle jag märka att det börjar barka iväg, så kommer jag absolut levla ner hastigt kvickt, men som det ser ut nu på Everest så finns det ingen anledning till det. Du kan kika på min blogg (http://soderkrippa.blogg.se) och klicka på kategorin "dagsresultat", så ser du att mina swings är ganska stabila även då det går mindre bra. Jag lirar bara två spel åt gången och kanske totalt 5-12 spel per dag, så det går inte så hastigt ner så att säga...

 

Men kommer dock inte att kliva upp på $200 förrän jag kanske har $15000 eller mer, om ens då. Jag menar, en bra dag på $100-nivån så plussar jag ca $700 och det är en helt ok dagslön för mig. Pokern är ENBART extrainkomst.

 

Jag vet att jag inte kan dra några slutsatser av två månaders spel, men jag tror att om jag bara är lyhörd för jätteras, så kan jag skotta vidare :)

 

Tack för din välmening ;)

 

/SK

 

Ah, ok då förstår jag. Isf så är de ju bara att köra på :) Helrätt att blanda buy-ins IMHO så man får lite känsla för den nya nivån innan man börjar spela där på "heltid" eller vad man ska säga.

 

Om du spelar så pass få per dag så slipper du ju de värsta dagarna eftersom det värsta som kan hända är att backa 12 inköp, vilket är jättelite i sammanhanget.

 

Själv siktar jag på 100 sngs/dag i mars :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, ok då förstår jag. Isf så är de ju bara att köra på :) Helrätt att blanda buy-ins IMHO så man får lite känsla för den nya nivån innan man börjar spela där på "heltid" eller vad man ska säga.

 

Om du spelar så pass få per dag så slipper du ju de värsta dagarna eftersom det värsta som kan hända är att backa 12 inköp, vilket är jättelite i sammanhanget.

 

Själv siktar jag på 100 sngs/dag i mars :)

 

Ok, ibland blir det kanske upp emot 20, men inte mer. Ja precis, jag hinner dra i handbromsen så att säga, och hittills så har jag lyckats tokskärpa mig ett par spel och kommit igen då det gått dåligt.

 

100/dag - oops! Jag testade att multi tabla 4 förut, men det syntes direkt i resultaten (kan man kalla 4 MULTI?! ;)). Blir till å nöta på som jag gör nu ett tag, men ska köpa en skärm till och börja träna 4-6 bord så småningom.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inleder kvällen med att dra igång två st $50-spel. åker ut på jobbiga händer!!

 

Kolla denna först:

 

Spadesman: -- --

Markus1410: -- --

lotof34: -- --

kreuzspinne: -- --

Krippa83: 5c Ac

malcolm22: -- --

MainEnOr: -- --

 

Pre-flop:

MainEnOr calls 60.

Spadesman folds.

Markus1410 folds.

lotof34 folds.

kreuzspinne folds.

Krippa83 calls 30.

malcolm22 checks.

 

 

Flop (2c 4h 3d):

Krippa83 raises 60.

malcolm22 calls 60.

MainEnOr raises 1090.

Krippa83 raises 1125.

malcolm22 calls 1125.

 

 

Turn (2c 4h 3d Qs 4d):

 

Showdown:

MainEnOr shows 5s As.

MainEnOr has 2c 3d 4h 5s As: Straight

Krippa83 shows 5c Ac.

Krippa83 has 2c 3d 4h 5c Ac: Straight

malcolm22 shows 6s 5d.

malcolm22 has 2c 3d 4h 5d 6s: Straight

MainEnOr is eliminated.

Krippa83 is eliminated.

 

Sen nästa. Jag hade tänkt CR på floppen, men borde bettat pott där...

 

 

Deal Pocket Cards:

 

Spadesman: -- --

freustdudich: -- --

sailfun: -- --

highbury90: -- --

luisfelipep: -- --

Krippa83: Qs Ks

chikalda: -- --

 

Pre-flop:

Spadesman raises 120.

freustdudich folds.

sailfun folds.

highbury90 folds.

luisfelipep folds.

Krippa83 calls 90.

chikalda folds.

 

 

Flop (10s 3s Kd):

Krippa83 checks.

Spadesman checks.

 

 

Turn (10s 3s Kd Qh):

Krippa83 raises 300.

Spadesman raises 980.

Krippa83 calls 415.

 

 

River (10s 3s Kd Qh 8d):

 

Showdown:

Spadesman shows Jh As.

Spadesman has 10s Jh Qh Kd As: Straight

Krippa83 shows Qs Ks.

Krippa83 has 10s Qs Qh Ks Kd: Two Pair

Krippa83 is eliminated.

 

 

Har inte fått till det med hand convertern med Everest, så det blir såhär än så länge.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj. Har lirat riktigt bra idag känns det som. Inte förhastat mig, utan alltid varit favorit. Däremot är bad beat guden emot mig nu, eller så har det varit sådana händer som de jag postade tidigare.

 

AK mot AJ, AK mot AT, AK mot AT, TT mot A2, TT mot 66, str8 mot färgdrag. Loosat alla...

 

Dagsresultat: -$355

 

Rulle: $4547

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande situation:

 

$50 SNG, sex spelare kvar. Jag har minst marker kvar (850, börjar med 1000). De andra har ca 2k var.

 

Blinds: 20/40

 

Hittar QQ UTG

 

Raisar till 120, fold fram till knappen som höjer till ca 250, jag synar.

 

Tänker att om A/K kommer på floppen så är det en lätt läggning och jag har bra med marker kvar.

 

Flop 8TJ rainbow. Jag ?

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, ni vet hur jobbigt det är när man loosar tre av fyra 70/30-situationer. Jag är där nu. Jag sliter som ett djur, spelar matematisk poker så det sprutar siffror ur öronen på mig, får in folk i potten då jag vill, MEN BLIR BARA SÅ UTDRAGEN!!!

 

Whine whine ;)

 

Plussat drygt $130 idag, och dem har jag verkligen slitit ihop!

 

Gnatt /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, bättre hand average, och inte lika mycket utdragningar. Men ändå, jag loosar fortfarande massor av favoritlägen! Avslutade med AA mot KTs på bubblan, killen får färg. Eftersom jag lirar ganska få spel per dag så känns variansen mer rent psykologiskt. Som igår, jag var kanske allin 2 ggr/SNG och blev utdragen i 30/70 lägen 4 av 5 spel. Det är ju inget konstigt med det, ibland har man tur 4/5 spel, men spelade man 50 spel per dag så skulle det inte kännas lika orättvist. Måste försöka få in det i huvudet bara.

 

Som sagt, plus iaf.

 

Rulle: $5160

 

Dagsresultat: +$479

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...