Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bubbeldag idag, så surt. Låg drygt $600 plus idag innan jag köpte in till Sunday Million och två SNGs. Semibubblade i ena SNGn och bubblade i andra. Min timing har varit helt sjukt dålig idag. Varje gång jag försökt sno nån blind, efter typ 1 miljon folds, så springer jag in i monster.

 

Aja, Ligger exakt $200 plus idag och nu får det bli MTT-fokus resten av kvällen/natten/morgonen :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ute ur SM nu oxå. Inget riktigt flyt idag. Riktigt dåligt kortsnitt och timingen som sagt helt åt *******. Aja, blev plus iaf, skönt det. Man har så sjukt dåligt självförtroende efter en bad streak, så det känns skönt...

 

Plussar alltså $200 idag och rullen ligger på ca $10'600

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höjer du inte?

 

På de tidiga nivåerna i SNGs så upplever jag det som att värdet av att höja AK PF är lägre än i CG. Får jag en syn och inte träffar, så blir jag tvungen att släppa handen ganska fort, eftersom jag inte vill göra nåt fancy i tidiga levels. Jag har då loosat marker som senare hade kunnat användas för att dubbla upp med, eller som ger mig utrymme att sno blinds på högre levels. Dessutom får jag ofta bra betalt vid träff om jag limpar, mot händer som exempelvis AT/QK.

 

Därför limpar jag oftast AK på första nivån, och även på andra. Sen börjar vi spela poker igen :)

 

 

Btw, så har jag lirat in en video nu. Den blev inte så skoj, jag lirade lite ostrukturerat, vilket iofs är bra då det säkert finns en del att diskutera. Ska hitta nåt ställe där man kan ladda upp filer och postar sen videon i första inlägget.

 

/SK

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de tidiga nivåerna i SNGs så upplever jag det som att värdet av att höja AK PF är lägre än i CG. Får jag en syn och inte träffar, så blir jag tvungen att släppa handen ganska fort, eftersom jag inte vill göra nåt fancy i tidiga levels. Jag har då loosat marker som senare hade kunnat användas för att dubbla upp med, eller som ger mig utrymme att sno blinds på högre levels. Dessutom får jag ofta bra betalt vid träff om jag limpar, mot händer som exempelvis AT/QK.

 

Därför limpar jag oftast AK på första nivån, och även på andra. Sen börjar vi spela poker igen :)

 

 

Om jag fattat handen rätt så är du först in. Tycker du inte att man borde satsa lite då? Annars håller jag med, med flera limpare limpar jag också AK tidiga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår faktiskt inte limp med AK oavsett nivå.

 

Oavsett position och oavsett nivå så ser jag till att sätta in en rejäl höjning. Jag vill ju ha ha betalt om jag träffar. Och är det 10/20 nivån och du höjt till sig 100 så är det inte någon större fara för turneringen om du inte träffar flopp iaf.

 

AQ är ju en helt annan sak. Den spelar jag knappt ens.

 

Problemet du får om du limpar med AK och har fler i potten är ju att om du får en flop du träffar på, så hindrar det inte någon av de andra 3 att ha träffat bättre iaf. Och hur lätt är det att släppa AK efter en A35 flop Där bb fått träff med sin 24s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår faktiskt inte limp med AK oavsett nivå.

 

Oavsett position och oavsett nivå så ser jag till att sätta in en rejäl höjning. Jag vill ju ha ha betalt om jag träffar. Och är det 10/20 nivån och du höjt till sig 100 så är det inte någon större fara för turneringen om du inte träffar flopp iaf.

 

AQ är ju en helt annan sak. Den spelar jag knappt ens.

 

Problemet du får om du limpar med AK och har fler i potten är ju att om du får en flop du träffar på, så hindrar det inte någon av de andra 3 att ha träffat bättre iaf. Och hur lätt är det att släppa AK efter en A35 flop Där bb fått träff med sin 24s?

 

På låga nivåer där det ibland kan bli en limpfest så är det kanske inte jättebra att limpa in med AK. Däremot på middlestakes så finns det helt klart en poäng. Diskussionen har varit uppe tidigare och jag har även nämnt det i en av mina videos, men huvudsyftet är att 1) pottkontroll, 2) Få värde ur sämre A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå fallit för grupptrycket o limpat en hel del AK på sistone, oftast med bra resultat. Om du höjer preflop så är AK en av de första, om inte den första, handen som dina motståndare sätter dig på och därför är det faktiskt troligt att du vinner en större pott med limp än med raise pre. Och när du inte träffar så har du förlorat ett minimum. I like it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat handen rätt så är du först in. Tycker du inte att man borde satsa lite då? Annars håller jag med, med flera limpare limpar jag också AK tidiga nivåer.

 

För mig e det faktiskt lite tvärtom. Har många limpat innan mig så raisar jag med AK. Det är i tidig eller mittposition som limpar om typ alla foldat till mig. Att limpa AK och få en 5+vägspott är inget jag eftersträvar :) Så det beror givetvis lite på situation, som alltid i poker :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig e det faktiskt lite tvärtom. Har många limpat innan mig så raisar jag med AK. Det är i tidig eller mittposition som limpar om typ alla foldat till mig. Att limpa AK och få en 5+vägspott är inget jag eftersträvar :) Så det beror givetvis lite på situation, som alltid i poker :)

 

/SK

 

Instämmer till 100%. I sen position med limpare innan är det inte jätteattraktivt att limpa in med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller just nu på att ladda upp min första video btw :) Det finns MYCKET där att kommentera tror jag :) Där trycker jag t.ex. med AK på tidig level med typ 4 limpare före mig och jag i sen position. Sug på den ni! ;)

 

Jag lägger den i första inlägget inom 10 min. Consp, vore sjukt tacksam om du orkade kolla å kommentera, uve learned me alot :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för stödet igår i 100k turren :D, det uppskattas!

Kommer följa dig om man har tid nästa gång!

Körde du Sunday millions? Isf, hur gick det?

 

Tankar din video nu, ska kolla på den sen och återkomma med kommentarer :)!

 

gg wp igår :) Ja, lirade SM, men det gick åt skogen. Lite tiltad, har varit detnågra dagar. Jag hojtar när jag hittar ett finalbord så får du raila :)

 

Kul om du orkar kommentera! Uppskattas! :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...