Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

pariti är en semi lös ganska kass norsk snubbe med runt 12% pfr och 40% Vpip. Hans rais HD uppskattar jag till TT-AA AQ+ i den pos han har. Vi har bägge 150BB i våra stackar.

Jag slår om med mina AA och här borde han veta att jag har en riktigt stark hand. Hans bet in i mig på flop säger inte så mkt, kan va TP eller kanske drag så jag slår om, kanske för lite men samtidigt vill jag inte att tex AK foldar här. När han sen bettar ut ca halvpott på turn och comittar sig själv i princip vet jag inte vad jag ska tro, vad har han liksom? slöspelat set? AK? Vad ska han ha som han spelar sådär med? Blev lite rädd så som han spela, tyckte det skrek styrka på turn då jag i princip talat om mina 3 tänkbara händer jag har där, AA, KK, AK.

$100 NL Texas Hold'em - Monday, February 05, 20:33:28 ET 2007

Table Jackpot #1305653 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 6: Hero ( $159.15 )

Seat 4: pariti ( $153.23 )

Seat 3: farhanhaque ( $102.64 )

Seat 5: mrknirps ( $18.30 )

Seat 2: tcyr19 ( $102.05 )

Seat 1: semi_deja_vu ( $57 )

semi_deja_vu posts small blind [$0.50].

tcyr19 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ad Ah ]

farhanhaque folds

pariti raises [$4]

mrknirps folds

Hero raises [$12]

semi_deja_vu folds

tcyr19 folds

pariti calls [$8]

** Dealing Flop ** [ Ts, Ks, 8h ]

pariti bets [$12]

Hero raises [$30]

pariti calls [$18]

** Dealing Turn ** [ 3h ]

pariti bets [$44]

Postad

Lite knepig hand. Jag tror jag hade valt att syna flop då du har position. Ta värde från AK som många gånger pangar turn igen. Om turn blankar kallsynar jag turn igen och även rivern om han betar. Checkar han rivern betar jag 65% av pott för värde.

När brädan e hyffsat kall som den e och du har position tycker jag om att välja en ganska passiv linje med den typen av hand du har, dels för pottkontroll och dels för att extrahera värde av sämre händer.

OOP däremot pangar man.

Postad
4 betar han KK??

Jag vet faktiskt inte, men jag tror absolut han bara kan syna för att maskera sin hand. Att jag väljer min linje beror på att jag vill ha in mer pengar i mitten om han sitter på en AK här, därför klenar jag lite på flop för att hålla just en hand som AK kvar. Har han set så ligger jag ju fet under ändå, det enda som jag ger odds till är ju ev färgdrag men det anser jag inte som värst troligt här.

Han han spelat aggro förut med bra händer post flop, svårt och släppa tex trissar även om hans kicker är usel och det är fet action.

Brukar de beta ut AK sådär på turn? Är det något ni stöter på ofta? Eller bör jag vara lite rädd för TT KK här som han spelar?

Postad
Jag skulle ha synat flopp. Försöker alltid spela relativt små potter med AA då min erfarenhet att de flesta inte överspelar TP till den grad att det lönar sig att få in hela stacken varje gång.

Word

Lätt att man blir girig med AA och alltid vill spela stack men utnyttja din position och ta det lite lattjo!!