Gå till innehåll

NL - Linje oop: Checksyn flop och beta turn


Sansrom

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu har jag inte läst igenom hela tråden så det kanske har kommit upp men jag tycker en intressantare diskussion vore när man synar med en okej hand och träffar t ex TPGK i en tvåbetad pott. Det uppkommer bra mycket oftare än att träffa set i en trebettad sådan.

 

EDIT: T ex QJ flop 47Jr

 

är väl därför man raisar QJ först in men ej synar med den om det ej är flervägspott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aah, mina ögon...! Psatiws text ser ut ungefär såhär för mig:

 

Jag tycker c/c flop och donka turn är ett spel som inte direkt kan bytas ut mot att CR floppen, som verkar vara den gängse uppfattningen, även om jag håller med att de ofta har ganska snarlik effekt. Det finns dock tillfällen då jag föredrar det senare. T.ex tycker jag det finns lägen där en CR på floppen som standardspel känns nära men där det finns en betydande risk att bli kallsynad på floppen, och där turn kan påverka våra fortsatta alternativ så att vi generellt får ett svårare beslut än fi kan vara bra att variera med detta spel (och/eller vi hamnar i ett jobbigt läge där potten är större än att vi vill att den ska vara, och varken bet eller check känns bra). Vidare finns det brädor och lägen som kan innebära att fi på en flop-CR alltid kommer folda eller pusha då alternativet att c/c floppen och donka turn kan ge fi ett svårare beslut, på samma sätt som man ibland kan kallsyna CR's / donkbet på floppen i position med nötter som då visserligen kan ha en väldigt bra equity mot fi's range, men där vi ger fi ett mycket svårare beslut (med kraftigt reducerad equity) genom att låta ett kort till komma (typ nötstege mot set). Utöver det finns det slutligen situationer där turnkortet kan ha en stor påverkan på handen - åt något håll - där vi inte hade anledning att CR:a floppen, men där vi iom turnkortet nu väldigt gärna vill bygga pott eller fick ett bra kort att bluffa/semibluffa, och då vi sällan vill checksyna floppen och checka turn med väldigt starka händer enligt resonemanget att vi bara CR:ar floppen väldigt starka eller nära nog tomma, då riskerar vi att läcka info om vår hand genom att aldrig välja den linjen med floppat stål, något som exemplen ovan är tänkt att illustrera (då vi enligt det resonemanget inte "kan" ha 66/77 i hand 1 t.ex, inte 77/22 i hand 2, etc).

 

Härmed utmärker jag Psatiw till nätets mest svårläste spelare. Bokstavligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeeh, so? Du har säkert både justare klocka och bil också, men är man fortfarande helt jävla felknullad och menlös så känns väl det lite skitsamma.

 

 

du verkar vara en lättretad herre. livet går inte som det ska? kan hålla med att man blie felknullad ibland, alla brudar är inte jättebra i sängen. menlös vet jag ej. har skänkt ca 220000 dollar till rädda barnen. fråga dem hur meningslöst de tyckte det var med en ny skola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå och lägg dig igen.

 

det du inte fattar är ju att det finns så otroligt mycket andra saker i ert spel som ni borde diskutera innan ni diskuterar detta.

 

om ni har en läcka i ert spel som kostar 1bb/100 händer så är det väl vettigare att rätta till den än att diskutera något som eventuellt ger er 0.0xbb/100 händer mer i vinst.

 

reservation för eventuella dåliga uppskattningar i bb/100 händer men poängen bör framgå relativt klart ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det du inte fattar är ju att det finns så otroligt mycket andra saker i ert spel som ni borde diskutera innan ni diskuterar detta.

 

om ni har en läcka i ert spel som kostar 1bb/100 händer så är det väl vettigare att rätta till den än att diskutera något som eventuellt ger er 0.0xbb/100 händer mer i vinst.

 

reservation för eventuella dåliga uppskattningar i bb/100 händer men poängen bör framgå relativt klart ändå...

 

Detta forumet har funnits ett tag, och andra trådar som fokuserar på andra läckor har säkert postats både en och fler gånger. Allting behöver inte fokusera på att rätta till dom största läckorna; det kan finnas ett intresse av att diskutera teorier som bara får en att tänka på spelet på ett annat sätt och varför försöker jag ens prata vett i dig du är ju uppenbart helt jävla nollad GUD HJÄLP MIG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...